PDA

View Full Version : Aangeboden!!!! ervaren bassist zoekt rock/funk/pop/alternatief band!!!!!!



jelleroersma
20 juli 2011, 11:13
Hallo allemaal ik doe niks anders dan bassen in mijn leventje maar wil nu ook graag een band die ECHT wat voorstelt oftewel: Goede muziek en de zaakjes naast de band zeer goed zien te regelen om zo aan mooie optredens te komen en (regionale) bekendheid te vergaren. Wie heeft zin?

Mailtjes kun je sturen naar jelleroersma@rocketmail.com

Quadrifoglio
20 juli 2011, 12:07
Hallo allemaal ik doe niks anders dan bassen in mijn leventje maar wil nu ook graag een band die ECHT wat voorstelt oftewel: Goede muziek en de zaakjes naast de band zeer goed zien te regelen om zo aan mooie optredens te komen en (regionale) bekendheid te vergaren. Wie heeft zin?

Mailtjes kun je sturen naar jelleroersma@rocketmail.com

Waar kom je vandaan? Ik heb mogelijkheden in een tweetal metalbands, één met eigen muziek, de ander met covers. We zitten omgeving Heerlen....

jelleroersma
20 juli 2011, 14:34
sorry ik had er niet bij gezet dat ik nietecht een metal bassist ben. Het is ook niet niet echt mijn ding maar toch bedankt:) ik woon btw in Bunschoten (bij amersfoort) en dat is op het moment ook te ver reizen voor mij

ercan_Sa
20 juli 2011, 22:17
Hey Jelle,

Lijkt het je wat om iets heel anders te doen? Bijv. luister eens naar de onderstaande link (hij begint bij 5:08) graag de baslijn beluisteren...

Mogollar
http://youtu.be/ildS95P65SI?t=5m8s

andere instrumenten hier zijn: turkse davul (traditionele trom), cura (traditionele snaarinstrument), kasik (houten lepels), meer percussie..
Meeste van bovengenoemde instrumenten heb ik thuis.

Meer info over de band Mogollar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mo%C4%9Follar
en
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?126400-violist-gezocht!&highlight=anatolian

Groeten uit Amsterdam!

jelleroersma
21 juli 2011, 15:11
Ik vind dit een supervet aanbod alleen ben ik 19 ik weet niet of oude mannen zoals jullie (hahaha) dat graag willen verder is het voor mij op de korte termijn financieel niet haalbaar om steeds naar amsterdam te reizen.
Laat even weten hoe jullie over deze punten denken!

Nogmaals bedankt voor het aanbod

ercan_Sa
21 juli 2011, 21:24
ik ging er van uit dat je een 'ervaren bassist' bent zoals je beschrijft, leeftijd maakt mij dan helemaal niets uit :)
in de band zijn er nog 22, 23, 25 en 33 jarige, ja allemaal ouder dan jou maar niet bepaald te oud denk ik? (op mij na dan!)

Wat reizen betreft, dat is iets voor jou uiteraard om te kijken wat haalbaar is en niet.. Per wanneer denk je eventueel wel te kunnen? Heb je een OV-kaart (of studeer je niet meer, of deeltijd)?

Bij het eerste project wat we 3 jaar terug geprobeerd hebben kwamen we allen uit diverse hoeken van het land: eindhoven, helmond, schiedam, rotterdam en amsterdam (we spraken dan in Rotterdam af)

Laat maar weten, ben al blij om te horen dat de youtube video je bevalt, vrij uitdagende en dynamische baslijnen erin, niet bepaald makkelijk denk ik :) zou je dat wel aankunnen??

jelleroersma
23 juli 2011, 15:34
De leeftijd in principe ook wel mee inderdaad. Mijn andere band bestaat eigenlijk ook uit allemaal mensen in de twintig.

Ik ben net gestopt met rockacademie dus mijn ov is pleite en ik heb nog geen werk of iets dergelijks om veel (trein)reizen te financieren.

Wat betreft de baslijnen denk ik wel dat ik ze aankan. Het is iets heel anders dan ik gewend ben (ik speel voornamelijk oude red hot chili peppers, jamiroquai, rush, the who enz) dus veel funk en rock alternatief enz.
Die baslijnen die ik gecheckt heb zijn zeker te spelen qua techniek alleen de aanpak is heel anders waar dus de uitdaging ligt! Ik zou zeker dit soort muziek willen maken maar doen jullie het dan echt op die oude manier of
stoppen jullie er ook nieuwere invloeden in wat betreft het knetteren en scheuren?

ercan_Sa
23 juli 2011, 17:25
aha, da's jammer van de ov kaart.. Gratis kunnen reizen is altijd handig :)

we kijken dus even af of het op termijn ook haalbaar is voor je.
Qua de arrangement; we willen een aantal 'coveren' daarbij dachten we om zo goed mogelijk bij het orginele te blijven maar op termijn wil ik zelf dolgraag (in dit stijl) nieuwere, eigen ideeën proberen te ontwikkelen.. Op zich ook een behoorlijke uitdaging natuurlijk!
Voor ideeën staan we altijd open, persoonlijk zou ik zelfs blij zijn met dat soort initiatieven, so who knows..

let's keep in touch? Of zou je een keer willen kennismaken op korte termijn..

edit:
nog een nummer waarvan je de bas- mag beluisteren..?

Halic'te Gun Batisi (Sundown at the Golden Horn) - Mogollar
http://www.youtube.com/watch?v=DTGhbLwCN1U

ercan_Sa
23 juli 2011, 20:10
hey jelle, check je inbox please..

jelleroersma
28 juli 2011, 21:45
ik wil nieuwe mensen die reageren :(