PDA

View Full Version : Voeding rocktron replifex



gainstorm
19 juli 2011, 22:11
Een maandje of 2 terug heb ik mijn TC Electronics G Major geruild tegen een repliflex.Op goed vertrouwen per post naar elkaar toegestuurd.Mij GMajor zag eruit als nieuw!!ik krijg GVD! een lijk van een Replflex thuis!Dus niet iedereen is te vertrouwen onder de muzikanten helaas.Nu had ik een brom,dus ik dacht nee he.Verkeerde adaptor erbij geleverd!Wie kan me helpen aan een 9Volt AC 1.5A.Dit is niet makkelijk!!

Thiez
19 juli 2011, 22:21
Je moet natuurlijk wel uitkijken met wat je zegt op zulke fora, want er zitten meer muzikanten. Ik ben degene met wie je die replifex geruild hebt. Dat 'lijk' valt wel mee. Hij zag er gewoon nog goed uit en werkt perfect, het enige is dat de vorige eigenaar boven en onderop linnentape geplakt heeft om hem makkelijk in en uit zijn rack te schuiven.
Dit heeft niks te maken met vertrouwen. Ik heb nergens over gelogen, de replifect werkt 100% en heeft geen mankementen. Hij was compleet met boekje en adapter (niet de orginele zoals vermeld in het mailtje). Als je het belangrijker vind hoe iets eruit ziet dan hoe iets klinkt had je best foto's mogen vragen voor je een ruildeal maakt. Ik had het echt geen probleem gevonden om je wat foto's op te sturen hoor.
De adapter die erbij zit is niet meer de orginele rocktron adapter, dit heb ik vermeld in het mailtje. Ik heb zelf verder nooit problemen gehad met de adapter.

Thiez
19 juli 2011, 23:08
Overigens als je een andere adapter wilt dan kun je er ook een pakken die 2A levert volgens mij. Aangezien de unit toch niet meer stroom trekt dan hij verbruikt.

etemm
20 juli 2011, 06:54
Overigens als je een andere adapter wilt dan kun je er ook een pakken die 2A levert volgens mij. Aangezien de unit toch niet meer stroom trekt dan hij verbruikt.

+1, amperage maakt niet uit zolang deze maar hoger is dan 1.5A

peter_heijnen
20 juli 2011, 07:54
Wie kan me helpen aan een 9Volt AC 1.5A.Dit is niet makkelijk!!
In tegendeel, dat is erg makkelijk. Zoek het maar lekker zelf uit aangezien anderen toch niet te vertrouwen zijn.

Henri H
20 juli 2011, 08:45
De brom kan veroorzaakt worden door de (FX-loop v.d.) versterker.
Ik heb een Marshall 2205 die enorm stoorde i.c.m. mijn Replifex (die toevallig vandaag op de post gaat, want verkocht).
De FX-loop heb ik laten modificeren (op een andere plaats in het circuit geplaatst), en nu is het probleem volledig over.
De originele Rocktron adapter is trouwens 9V AC 2000mA.

Zo, en nu snel je excuses aanbieden voor je gedrag op dit nette forum. :hippie:

Ik kan me wel voorstellen dat je even schrikt als die er zo uitziet, en als ie dan ook nog 's bromt .... maar misschien kun je het beste eerst met de verkoper overleggen voor je hem zwart maakt op een forum.

gainstorm
20 juli 2011, 19:03
De brom wordt veroorzaakt door de adapter.IK heb nog een Rocktron Compressor.Die voeding daarvan op de Replifex aangesloten.Geen brom!
Aan wie moet ik dan mn excuusaanbieden?

groovieguitarguus
20 juli 2011, 22:53
Altijd een gezellige discussie voor onder de kerstboom!

Henri H
21 juli 2011, 09:06
De brom wordt veroorzaakt door de adapter.IK heb nog een Rocktron Compressor.Die voeding daarvan op de Replifex aangesloten.Geen brom!In dat geval zou je even contact op moeten nemen met de verkoper (Thiez). Misschien valt er alsnog wat te regelen.

Aan wie moet ik dan mn excuusaanbieden?Aan de forumlezer.... en wellicht ook Thiez, want die is misschien best voor rede vatbaar.

Thiez
21 juli 2011, 19:33
Van mij hoeft hij geen excuses te maken hoor. Voor mij is er niks aan de hand. Ik zou eerder mijn excuses moeten maken aan hem denk ik, aangezien hij teleurgesteld was met de ruil.
Ik heb zelf opzich nooit last gehad met de adapter maar misschien is het in samenwerking met de rest van het rig dat hij gaat storen.

gainstorm
21 juli 2011, 23:29
Ik heb contact gehad met Thiez.En bij deze mn excuus voor mn ontstemde reactie.

Henri H
22 juli 2011, 00:09
Helemaal goed. :ok:

Hopelijk is er ook een oplossing getroffen?

groovieguitarguus
22 juli 2011, 00:27
Mary X-mas.... goed geregeld mannen!!! :rockon: