PDA

View Full Version : Rare brom



Ijselrobo 07
19 juli 2011, 20:01
goedenavond :ok:

na net weer mijn uurtjes aan mijn gitaarspel te hebben voltooid, viel me iets raars op..
mijn gitaarversterker (op clean en overdrive) en bij de boxen waar de muziek door komt brommen als een gek..
het ligt niet aan de gitaarversterker (een blackstar HT-20 + Marshall 1960TV Cab), want ik heb meerdere gitaren en kabels geprobeerd en ook alle effecten weg gelaten. wat me wel opvalt, als ik de treble hoger draai, wordt de brom beter hoorbaarder en als ik het volume van de versterker hoger draai wordt de brom ook hoorbaarder.
dan is er nog de versterker (Technics SU-V707) + boxen (2x Magnat monitors) die ook sinds kort ook brommen, het opvallende is, is dat dit dezelfde brom is als uit de gitaarversterker komt.

Nog wat informatie:
Er zitten 2 stekkerdozen tussen de versterkers en het stopcontact in de muur. op de eerste stekkerdoos zit alleen de stekker van de 2e stekkerdoos. op die 2e zit de Blackstar HT-20, een Marshall MB30 (staat normaal uit), de Technics versterker en de stroom naar het pedaalboard.
verder staat er in mijn kamer (wat de storing kan veroorzaken) een laptop, een computer (met 2 setjes boxen, een Thrustmaster racing wheel, een mengpaneel, een M-audio, een internetkabel splitter, een best groot beeldscherm en natuurlijk de pc zelf) en een wekker, maar dit staat allemaal 3 á 4 meter van de versterkers af.

Iemand enig idee wat dit is en/of hoe ik het kan verhelpen?

Grtz.
Ijselrobo 07

StevenStrat
20 juli 2011, 11:18
aarding zou 'k zeggen.

cluseau
20 juli 2011, 16:47
Iemand enig idee wat dit is en/of hoe ik het kan verhelpen?


Al de spullen die in je lijstje staan uitzetten en dan kijken of je nog steeds de storing ervaart