PDA

View Full Version : Zoom op Acoustische Nylon Gitaar met Element!!



DTmaster
19 juli 2011, 18:34
Hallo,


Ik heb gister een Spaanse gitaar gekocht met element!! http://www.souman.nl/gitaren/klassieke-gitaren/salvador-cortez-cs-240-+-koffer/ deze om precies te zijn!!

Hij klinkt Fantastisch maar wanneer ik hem aansluit.... krijg ik een zoom door het geluid heen, als ik mijn hand op de cable doe dan is die weg en zo niet dan komt die Zoom er weerin!!
Dit lijkt mij niet normaal voor zon gitaar in die prijsklasse. Nu heb ik hem op markplaats gekocht dusss terug naar een winkel kan niet! het grappige is dat ik dit niet echt hoorde toen ik hem kocht DUS waar kan het aanliggen?

Op de gitaar zit een mic blend, zodat als je hem naar rechts doet je ECHT ALLES hoort... dus net zo als een gitaar tegen een Microfoon. Opdat moment blijft de gitaarzoom wel enigzins op de achtergrond MAAR weg is die niet, doe ik hem echt de andere kant op. DAN als ik de volume helemaal open zet zoomt die de pan uit!!

Ik heb 2 cables geprobeert en tja als ik de compressort helemaal open zet dan is de zoom weg MAAR de sound ook! Hopelijk kunnen jullie mij advies geven hierover!

Mvg

DTmaster

bass blom
19 juli 2011, 19:19
geaard stopcontact gebruiken?

DTmaster
19 juli 2011, 19:52
mijn contacten zijn inderdaad niet geaard... joh wist niet eens dat dat pinnetje geaarde contacten waren???? anyway nu een andere vraag... ik heb in mijn kamer 3 stekkerdoosen die door een NIET geaardestekker ingang in de muur lopen!!

Nu zijn er op die stekkerdoosen geaarde uitgangen (dus met zon pinnetje) maar het maakt niet uit want ze buzz is alleen weg als de versterker DIRECT in de geaarde stopcontact doet!!

Is daar wat aan te doen, door een transformator ofzo?

bass blom
19 juli 2011, 19:57
mijn contacten zijn inderdaad niet geaard... joh wist niet eens dat dat pinnetje geaarde contacten waren???? anyway nu een andere vraag... ik heb in mijn kamer 3 stekkerdoosen die door een NIET geaardestekker ingang in de muur lopen!!

Nu zijn er op die stekkerdoosen geaarde uitgangen (dus met zon pinnetje) maar het maakt niet uit want ze buzz is alleen weg als de versterker DIRECT in de geaarde stopcontact doet!!

Is daar wat aan te doen, door een transformator ofzo?

wat je hier schrijft kan ik niet veel van bakken :D

maargoed, als je de amp dus in een geaard stopcontact hebt is de brom weg, mooi.

BTW.. ziet er vet sjiek uit man die gitaar :p

wat ik van je schrijven meen te begrijpen is dat het alleen goed gaat als je direct in het stopcontact in de muur gaat..
nou, mooi daar in laten zitten dan. of als dat onhandig is kwa afstand..
een verlengsnoer (geaard) halen?

DTmaster
19 juli 2011, 20:00
ben ook erg gaar 7 dagen Denemarken tot 7 uur uit hahahaha.... maar inderdaad mooi dat het weg is... NU heb ik alleen mij pod XT waar ik mee wil opnemen niet de mogelijkheid om die aan te sluiten op een geaarde stopcontact tenzijn ik mijn hele kamer wil verschuiven!!


duss heb je niet een oplossing daarvoor... zo van een apparaatje die je in een NIET geaardstopcontact steek waar ik mijn adapter van de PoD XT op kan aanluiten!!!


Mvg

DTmaster!!

bass blom
19 juli 2011, 20:05
heeft die pod adapter wel een geaarde stekker?

opnemen.. op een pc dus?
dan moet die in een geaard stopcontact.

http://www.stofzuigerzakken-online.nl/contents/nl/d2308.html

DTmaster
19 juli 2011, 20:10
yep zag ik ook NET.... nee dus



mmmm hoe gaan we dat oplossen? ik heb een POD XT

bass blom
19 juli 2011, 20:11
en die pod xt gebruik je op een versterker of hoor je de brom in de opname op de pc?

DTmaster
19 juli 2011, 20:15
nou die pod xt heeft dus zo dunne output... en niet zon dikke als cables voor Combo versterkers ofzo!!!
Nu steek ik die cable in een geaarde uitgang van stekkerdoos... en die is weer aangesloten op een niet geaard stopcontact

dusss

1 Pod xt adapter geen geaarde stekker

2 wel in een geaarde uitgang van een stekker doos

3 en die weer op geen geaard stopcontact!!!


Tja best vervelend als daar niks op de verzinnen :(

bass blom
19 juli 2011, 20:17
ja daar is niks op te verzinnen.

nogmaals:
en die pod xt gebruik je op een versterker of hoor je de brom in de opname op de pc?

DTmaster
19 juli 2011, 20:24
mmmm Ik ben alwat zelf wat verder gekomen!!! zie hieronder!

mmm strange, als ik de usb cable uit mijn pod xt haal en gewoon speel dan is er MINDER aan de hand maar als ik de USB cable weer aansluit dan ZOOMT weer meer!


Strange

DTmaster
19 juli 2011, 20:39
nou ja... ook geen idee :( anyway zal er maar mee moeten leven dan!!

snaarplukker
19 juli 2011, 21:03
Ik speel ook liever geen gitaar in de keuken, badkamer of schuur. Ik heb een koperdraad aan zo'n aardepinnetje bevestigd en de andere kant aan de CV-leiding.:soinnocent:

danielgio
3 november 2011, 13:07
Hey DTmaster,

Ik ben nu zelf erover na aant denken om een SC 240 aan te schaffen, om kwaliteit en schoonheid van het instrument. Ik vind aleen heeel weinig films e.d. Op het internet hievan. Zou je misschien een sample willen maken hiervan? Ik woon zelf in limburg en de verkoper waar ik een afspraak mee kan maken zit in schiedam. Vandaar dat k liever meer verdiep in dit instrument voor ik ga!

Alvast bedankt