PDA

View Full Version : "speciale" versterker voor 5-snarige?



Ijselrobo 07
19 juli 2011, 17:38
Hoi :)

De bassist van onze band heeft zich een 5-snarige bas gekocht. en omdat we toch nog (ooit eens) een nieuwe versterker moeten kopen (de huidige amp is een 30 watt transistor met een 10" speaker die we uitversterken in de PA) vraag ik me af, zijn er (bas)versterkers die speciaal gemaakt zijn voor 5 snarige bassen? (met een "gewone" versterker vindt ik dat de 5e snaar niet zo goed uit de mix komt) of weet iemand toevallig een versterker die echt goed kan omgaan met die extra lage snaar?

Grtz.
Ijselrobo 07

arcane
19 juli 2011, 17:44
In principe is elke basversterker geschikt voor 5 snaren. Echter is het meen ik wel zo dat lage tonen beter gehoord worden bij versterkers met meer vermogen.

Wabbie
20 juli 2011, 10:12
Met een 30 watt transistor bakkie verbaast het me uberhaupt dat het nog ergens naar klinkt, maar vooruit. Misschien stellen jullie andere eisen aan de klank dan dat ik dat doe als bassist.

Maar wat arcane al zei, er zijn geen versterkers speciaal voor 5-snarige basgitaren. Je moet gewoon een forse versterker hebben als bassist. Voor een gemiddelde band is iets in de range 250-350 Watt wel prima.

HaroldA
20 juli 2011, 10:24
Maar wat arcane al zei, er zijn geen versterkers speciaal voor 5-snarige basgitaren. Je moet gewoon een forse versterker hebben als bassist. Voor een gemiddelde band is iets in de range 250-350 Watt wel prima.

En een flinke speakerkast. 4x10" Ampeg doet het altijd lekker! ;)

Wabbie
20 juli 2011, 12:32
Blegh Ampeg 4x10's flubberen altijd zo in het laag. Geef mij maar een strakke moderne 4x10" kast.

Maar je hebt wel een punt idd.

HaroldA
20 juli 2011, 12:34
Blegh Ampeg 4x10's flubberen altijd zo in het laag.

:ok: :ok:

Mammie
3 augustus 2011, 10:32
In principe is elke basversterker geschikt voor 5 snaren. Echter is het meen ik wel zo dat lage tonen beter gehoord worden bij versterkers met meer vermogen.
Ik denk het wel.:seriousf::seriousf:

Demonturtle
3 augustus 2011, 12:52
Strak in het laag dan zou ik qua kast een Orange OBC 4x10 aanraden.

Ik gebruik ze zelf samen met een Orange OBC 1x15 en een ampeg SVT Vintage Reissue, en qua strak laag kan deze setup het best wel aan.

Wabbie
3 augustus 2011, 14:33
Orange en strak in het laag? Zou kunnen hoor, maar ik associeer Orange nu niet meteen met een strak laag, eerder met dat lompe losse laag, helemaal in combinatie met een Ampeg.

Ik gebruik zelf een Eden WT800 met een Eden D410XLT en een oude Trace 15 incher, dat is lekker strak en lomp laag ;)