PDA

View Full Version : gitaar kopen + leren spelen



Just_me_
19 juli 2011, 14:22
Hallo iedereen,
Ik heb me hier geregistreerd omdat ik enorm graag gitaar wil leren spelen maar niet goed weet hoe te beginnen. Ik heb te weinig tijd (en zin) om naar een muziekschool te gaan en zou mezelf dus graag gitaar leren spelen. Boeken om uit te leren heb ik al gevonden, maar nu moet ik nog aan een akoestische gitaar geraken. Nu heb ik een aantal vraagjes:

- Kan ik als beginner best een spaanse of een western gitaar kopen? Het is wel zo dat ik gevoelige vingertopjes heb en niet teveel pijn wil lijden. Maar ik heb ook gehoord dat de dunnere hals bij de western gitaar gemakkelijker is.
- Wat is dan ongeveer de prijs van deze gitaar? Want ik wil zeker niet meer dan €150 uitgeven (ik weet dat dit weinig is maar ik wil niet meteen een dure gitaar kopen, dit omdat ik er nog niet zo veel van ken).

Als jullie nog tips hebben, hoor ik deze graag!

Moest ik voor de klassieke gaan, lijkt mij Stagg c546 wel interessant. Maar omdat deze echt wel heel goedkoop is zou ik graag jullie mening hierover even horen. Lijkt jullie dit een goede gitaar voor een beginner?

Vinneh
19 juli 2011, 14:33
Ik ben zelf ook net begonnen, na eerst al een paar pogingen gedaan hebbende. Ik vond van de eerste pogingen dat de gitaar die ik toen had zó slecht was, dat oefenen een regelrechte hel werd.
Nu met een goeie gitaar oefent het een stuk fijner.
Kijk eerst hoeveel geld je uit wil geven en kijk dan bij de sticky topics hier. Daar kan je zien dat je voor niet al teveel geld toch al iets leuks kan kopen.
En neem iemand mee die wél gitaar kan spelen, dat is veel leuker een gitaar uitzoeken dan in je eentje.
succes!

Ijselrobo 07
19 juli 2011, 17:45
welkom op 't forum :ok:
misschien is het handiger om een topic te maken bij "Elektrische gitaren" en daar te vermelden wat je muziekstijl en/of wie je favoriete gitaristen zijn en wat je budget voor een gitaar is. (elektrische gitaren wordt meer gelezen dan het welkom subforum ;))
Verder zul je bij een (elektrische) gitaar een versterker, kabel, riem, stemapparaat en plectrum nodig hebben.

Just_me_
19 juli 2011, 18:23
welkom op 't forum :ok:
misschien is het handiger om een topic te maken bij "Elektrische gitaren" en daar te vermelden wat je muziekstijl en/of wie je favoriete gitaristen zijn en wat je budget voor een gitaar is. (elektrische gitaren wordt meer gelezen dan het welkom subforum ;))
Verder zul je bij een (elektrische) gitaar een versterker, kabel, riem, stemapparaat en plectrum nodig hebben.

Dankjewel :)

Ik ben wel van plan om een akoestische gitaar te kopen, een elektrische lijkt me namelijk nog niet zo handig!