PDA

View Full Version : budget airbrush



Koni05
18 juli 2011, 23:54
Hey allemaal.

Ik zit al een tijdje na te denken om een zelfbouwpakket te kopen van een telecaster. Niet per sé voor de klank, maar vooral om een beetje meer te weten te komen over hoe een gitaar in elkaar steekt en ook vooral om er een eigen uitstraling aan te geven. Voor die uitstraling heb ik het volgende ontwerp bedacht :

http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/397562gitaar.JPG

nou zat ik op de site van een airbrush artiest en heb ik een prijsopvraag gedaan. Bleek dat ik rond de 400 en 500€ moet neerleggen om dat te laten airbrushen. Als student zijnde is dat vrij veel. En dus vroeg ik mij af of jullie ervaring hebben met bepaalde airbrush artiesten en de vraagprijs die zij ongeveer zullen rekenen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie tips en ervaringen !

Groeten Hielke.

PS; Ik ben best benieuwd wat jullie van het ontwerp vinden. Ik heb het even getekend met potloden en is nog een schets, maar in grote lijnen wel zoals ik het graag wil hebben !

feegflor
19 juli 2011, 00:58
ik heb geen ervaringen met airbrush artiesten maar je ontwerp vind ik zeer mooi.:mmmm:

oigun
19 juli 2011, 18:10
Als je dat met potloden kan, kan je het ook met verf en kwast of verfstiften op een gitaar. Als je het daarna aflakt word het denk ik mooier dan zo'n gelikte airbrush...

Kijk eens op een airbrush forum daar zijn vast wel airbrush-fanatici die het tegen materiaalprijs willen doen.

G.G.
19 juli 2011, 20:44
Ik heb zelf eens een setje van Revell gekocht. Kost een tientje, en dan moet je er nog een bus gas bij kopen en je kan aan de slag. Werkt niet helemaal perfect, maar wel leuk om eens te proberen. Misschien lukt het. Je kan ook de grote vlakken, zoals de roos en de takken met een shabloon doen en de lijntjes in de roos met een penseeltje pinstripen. Dikke clearcoat erover en klaar.

Thiez
19 juli 2011, 20:50
Ik zou ook idd net als oigun zegt het schilderen. Beetje het idee van de flying v van hendrix. Dat het echt geschilderd lijkt. Ik vind dat wel iets extra toevoegen.

Jeroen_K
20 juli 2011, 19:09
Molotov stiften of acryl, wordt veel mooier dan airbrush (wat naar mijn mening veel te glad is).

Koni05
22 juli 2011, 12:38
Bedankt voor de reacties. Verfstiften is ook nog eens aanzijnlijk goedkoper! na de zomervakantie ga ik ermee beginnen en dan zal ik het resultaat uiteraard melden !

nogmaals bedankt!

Dimitri92
22 juli 2011, 17:40
Die SG van clapton was toch ook met kwasten gedaan en daarna afgelakt? (correct me if i'm wrong) Hoe dan ook vind ik die erg gaaf! TS zn idee vind ik trouwens ook wel gaaf op die tele!

Airbrushen is gewoon een dure hobby dus als ik jou was zou ik het lekker kwasten en daarna netjes aflakken met lekkere laag blanke lak. Zelf doen vind ik zelf altijd leuker en hecht je er toch meer waarde aan.

Senator
28 juli 2011, 15:12
Wat zou je uit willen geven voor zo'n airbrush/tekening?

Zou jij de gitaar zwart aan kunnen leveren?
Zou je de gitaar ook zelf kunnen aflakken??

Dan weet ik wel een oplossing voor je ;-)

Mail me anders maar even.

Mvg Rene