PDA

View Full Version : Losse voedingen in mijn rack...



groovieguitarguus
18 juli 2011, 22:18
Ik ben nog niet tevreden over de hoeveelheid ruis in mijn rack...
Volgens mij is één van de boosdoeners, de enorme voeding van de GCX unit... Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik denk erover om de kleinere versie te bestellen: http://www.thomann.de/nl/voodoo_lab_power_supply_for_gcx.htm

groovieguitarguus
20 juli 2011, 22:49
??? Bump ???

ME.
1 augustus 2011, 17:24
Die kan inderdaad ruis opleveren. Kun je de voeding niet verder van de signaalkabels plaatsen?

groovieguitarguus
1 augustus 2011, 22:31
Die kan inderdaad ruis opleveren. Kun je de voeding niet verder van de signaalkabels plaatsen?

Kan het ook een probleem zijn als de voeding in de buurt ligt van een voeding van b.v. een preamp, of in de buurt van de switcher zelf?

LordRiffenstein
2 augustus 2011, 10:49
Kan het ook een probleem zijn als de voeding in de buurt ligt van een voeding van b.v. een preamp, of in de buurt van de switcher zelf?

Ja absoluut, ik had vroeger de voedingen van mijn GCX en System Mix +, 2 keer dezelfde gigantische knoert, op een rack-blindplaat vastgemaakt. En dan de adaptors eigenlijk naar buiten toe bevestigd.

Chiel
2 augustus 2011, 11:08
Wil je evt. storing minimaliseren, dan heeft enkel een ringkerntrafo een toegevoegde waarde t.o.v. de meegeleverde voeding van de GCX. De kleinere versie is ook gewoon een conventionele trafo die 230V omzet naar 9V AC (zonder tussenkomst van enige elektronica). Zal verder geen meerwaarde zijn.
Wat ik momenteel de beste alles in één oplossing vind, is de Flatliner Pro van Burkey. Als je daarmee nog steeds storingen in je pedalen/looper hebt, dan moet je de oorzaak toch echt ergens anders zoeken.

groovieguitarguus
2 augustus 2011, 13:19
Hoi Chiel,

Dank je... t.o.v. van de voeding die ik in het hoofd heb, is de meerprijs te overzien.. circa € 235,- voor de Flatliner.
Hoe gedraagt deze voeding zich in een rack, t.o.v. andere apparatuur?

HaroldA
2 augustus 2011, 13:33
Ruist het ook als de boel niet in je rack zit? Waar ontstaat de ruis?

Begin met 0 en voeg telkens een apparaat toe tot waar de ruis ontstaat, dan weet je precies wat er verantwoordelijk voor is.

Nocki
3 augustus 2011, 15:44
mmm. Ik kan me zelf geen ruis herinneren...
Het is me wel eens overkomen dat ik net voor een optreden een enorme ruis had op alle kanalen... Na de kabels na gelopen te hebben bleek et gewoon te liggen aan 2 kabels die over elkaar heen liepen... Dus paralel aan elkaar ipv kruislings. Ook kan het uit een van de kabels zelf komen... Ook dat heb ik wel eens meegemaakt. Verde rmoet die unit gewoon lekker stil zijn...

Opbouwen vanaf 0 is idd het beste advies!

groovieguitarguus
3 augustus 2011, 20:50
... Na de kabels na gelopen te hebben bleek et gewoon te liggen aan 2 kabels die over elkaar heen liepen... Dus paralel aan elkaar ipv kruislings....

Kan dat ook uitmaken??? Ik maak gebruik van hoogwaardige kabels en Neutrik pluggen... Morgen maar eens checken...

Chiel
4 augustus 2011, 10:01
Dat maakt voor signaalkabels in de regel nauwelijks wat uit. Kijk, als je signaalkabels bundelt met voedingskabels dan is het een heel ander verhaal. Mijn rack is erg stil en dan heb ik het constructief nog niet eens 100% voor elkaar. Zo moet de powersupply van de Eventide nog vervangen worden en is het patchpaneel naar mijn top niet eens afgeschermd. Hieronder een close-up van de GCX. Hij schakelt mijn top en de verschillende loops hangen allemaal voor de pre-amp. Daaronder een parallelle looper die in de FX-loop van de top hangt. Geen last van brom of ruis en ik gebruik niet eens een noisegate of iets dergelijks.

http://www.gielemans.nl/images/rack.jpg

groovieguitarguus
4 augustus 2011, 22:23
Vanavond maar eens van '0' beginnen op te bouwen...
Pre-amp -> Poweramp -> Okay
Pre-amp -> G-Force -> Poweramp -> Okay
Pre-amp -> G-Force -> Poweramp -> GCX -> Begin van de elende
Pre-amp -> G-Force -> Poweramp -> GCX -> One Spot... 'YEK!!!'

Op dit moment is mijn rack behoorlijk stil... Maarrrr:
- Alleen als de voeding van de GCX buiten het rack hangt
- Pedalen gevoed door een behoorlijke ringkerntrafo (20 jaar geleden een keer door iemand gebouwd).
- Als ik deze trafo in het rack hang, komt het niet goed...

VRAAG 1:
Is idd een 'Flatliner Pro' DE oplossing voor dit? Of heb ik dan ook problemen als snoeren te dicht langs de voeding lopen???

VRAAG 2:
Stel de Flatliner is een goede oplossing, kan ik dan 1 uitgang gebruiken om met een kabel van circa 5 meter, mijn floorboard met tuner en Wha te voeden?

Dank weer...

Liquid_Metal
4 augustus 2011, 22:30
Begrijp ik nu dat je loops van de GCX tussen poweramp en speaker hebt? NIET DOEN!!! Da's een te zwaar signaal en daar gaan je loops van kapot.

groovieguitarguus
4 augustus 2011, 22:47
...Verkeerd omschreven... sorry... Uiteraard zit alles voor de Poweramp...

Nocki
4 augustus 2011, 23:25
Je GCX hangt dus zeg maar in de loop oftewel. Na je preamp en zelfs na je G/force?
Wat voor pedalen hangen erin? Is het niet beter om de GCX voor je preamp te hangen??

Ik had een maat die met de gcx gedeeld voor en na de preamp had en hij had idd last van een ground loop. Een 2e GCX was voor hem toen de oplossing...

Waar hangt je GCX en wat hangt erin? Welke inputs gebruik je van je gcx (buffer of niet)

groovieguitarguus
5 augustus 2011, 00:15
Mijn keten is als volgt:

Op de vloer:
Gitaar -> volume pedaal -> tuner -> wha -> gcx buffer input
Loop1 = fat boost
Loop 2 = Zendrive
Loop 3 = Fulldrive
Loop 4 = OCD
Loop 5 = A/B switsh A=Triaxis - B=PreAmp Mesa Mk III
-> G-Force -> poweramp of eindtrap Mk III

groovieguitarguus
5 augustus 2011, 22:20
Flatliner pro heb ik besteld....
Ik heb de garantie van Burkey als ik nog ongewenste brom / ruis heb, ik de unit mag retourneren. Op dit moment... met alle voedingen ver buiten het rack ben ik al tevreden ik hoop straks met de Burkey alles opgelost te hebben... (d.m.v. de AC 1.0 ampere, kan ik ook de GCX + Groundcontrol voeden).... rib uit mijn lijf.... maar dan maar meteen goed...

Tot dusver.... Thanx (Chiel, bedankt voor de tip)

groovieguitarguus
6 augustus 2011, 19:53
Wat een service... nu al binnen... en....

HET WERKT!!! Super.... rib uit mijn lijf, maar heb nu wel een te gekke voeding voor alle pedalen + GCX + Groundcontrol (met extra geleverde kabel)... TOP....

en de mogelijkheid om 12 volt naar mijn Fulltone drive en OCD te sturen...

De investering moet ik maar even snel vergeten... nu ben ik vooral Happy!!! :blast:

J-P
7 augustus 2011, 00:53
Burkey is echt tha bomb, ik heb de flatliner in m`n rack en de six op m`n pedalboard, gewoon erg goed. Prijs was ik na het inpluggen gelukkig alweer vergeten...

groovieguitarguus
7 augustus 2011, 01:06
De hele avond nog aan de slag geweest alles aan te leggen...
Zelfs met mijn behoorlijke High Gain sound, nu nog nauwelijks een 'gate' erop... Ik ben idd de investering al vergeten....

https://lh3.googleusercontent.com/-cvw4AjVdiKI/Tj3IBL6lfJI/AAAAAAAAAO0/60Zd9Cne554/s512/IMG_0036.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-Vz_6l4AtqmY/Tj3IAIz0TtI/AAAAAAAAAOw/Kc5lDdKqYco/s720/IMG_0038.JPG

LordRiffenstein
7 augustus 2011, 11:06
Een Mesa combo, Triaxis en dan NOG 4 OD pedalen in het rack :seriousf::seriousf:

Het is grappig, ik doe het zelf ook, 3-kanaals CAE maar nog 3 pedalen als od/boost.

Ik gebruik al jaren een Flatliner en ben er super tevreden van, werkt perfect, denk zelfs dat er nog een foto van een (heel) oud pedalboard van me op hun site staat. :soul:

Chiel
7 augustus 2011, 11:56
Wat een service... nu al binnen... en....

HET WERKT!!! Super.

Bewijst maar weer eens dat een goede voeding echt zoooo essentieel is voor een fijn en goed werkend systeem. En wat is dat bedrag nu werkelijk als je het recht tegenover alle andere investeringen in je gear zet? Heb zelf overigens een OCD en een Riot op 18V draaien, aanradertje!

groovieguitarguus
7 augustus 2011, 12:55
Lord Riffenstein... De combi van een crunch / overdrive van de Triaxis of MKIII in combi met de Fulldrive of OCD is top!
De FatBoost gebruik ik vooral als CleanBoost... met heel klein Randje.
De Zendrive is om op het cleane kanaal van de MKIII te gebruiken, maar weet nog niet of dat een blijver is... Lonk ook wel naar een Okko Drive
Ik heb zo een mega veelzijdige setup... 19"inch rack met alleen combo (evt met nog een Thiel cab) voor kleinere gigs... de stereo SetUp voor grote.
Evt. kan ik ook de Mesa eindtrap in combi met de 20/20 gebruiken... nog niet gedaan, maar dan heb ik genoeg 'ballen'.

Chiel... De 18v toepassing, ga ik zeker uitproberen.

J-P
7 augustus 2011, 14:15
Gaaf rack, GGG!

Nocki
10 augustus 2011, 12:56
Mooi! fijn dat het goedgekomen is. super rack nu! :)