PDA

View Full Version : Henny Vrienten songs



lennon
18 juli 2011, 20:59
Hallo,

Ik heb van Doe Maar allerlei muziek boeken, maar van Henny Vrienten solo kan ik nauwelijks iets vinden.

Ik zou graag wat van hem willen gaan oefenen, maar ben zelf geen kei in tabs schrijven oid. (ik speel pas 2,5 jaar)

Vooral 't ouwe liedje zoek ik. Mooi intro op gitaar. Ook het werk met Frank Boeijen en Henk Hofstede (aardige jongens) zou ik erg leuk vinden om te gaan spelen.

Heeft iemand dit toevallig ergens, en wil dit delen met me?

Alvast dank voor eventuele hulp!

lennon
23 september 2011, 10:00
Helemaal niemand???

Iemand enig idee hoe ik er aan zou kunnen komen?

telecastermaster
23 september 2011, 17:45
Ik denk dat de beste manier is om je eigen oren te gebruiken.
Dit soort popliedjes zijn doorgaans betrekkelijk eenvoudig uit te zoeken op gehoor; zeker als je al 2,5 jaar gitaar speelt.

Begin met te luisteren naar de baspartij; dat vertelt je in welke toonsoort het stuk staat en welke akkoorden daarbij horen.

Succes ermee!

lennon
26 september 2011, 11:33
Ik denk dat de beste manier is om je eigen oren te gebruiken.
Dit soort popliedjes zijn doorgaans betrekkelijk eenvoudig uit te zoeken op gehoor; zeker als je al 2,5 jaar gitaar speelt.

Begin met te luisteren naar de baspartij; dat vertelt je in welke toonsoort het stuk staat en welke akkoorden daarbij horen.

Succes ermee!

Ik vind het nogal een uitdaging, maar misschien niet zo gek om het eens te proberen..... Mocht er nog iemand zijn die het al wel op papier heeft.. Ik hou me aanbevolen....