PDA

View Full Version : Rack vraag: Equalizer de beste oplossing voor clean?



BurnsRJ
18 juli 2011, 18:48
Hoi allemaal,

Als oud lid net nieuw op het forum, loop ik tegen het volgende probleem aan waar ik al lange tijd mee zit.

Ik heb een ENGL Screamer en gebruik daarbij een TC Electronics G-major. Ik ben nooit echt helemaal tevreden geweest met mijn clean, zelft niet nadat ik afgelopen weekend een fender strat heb gekocht. Nu zat ik aan het volgende te denken, waarvan ik mij afvraag of het uberhaupt kan en of het ook het beoogde effect heeft.

Ik wil graag mijn clean wat meer body geven, zodat ie mooi helder klinkt en ik bovendien de mogelijkheid heb om wat te boosten. Ik heb een BOSS CS-3 waar ik het nu mee doe, maar ik wil eigenenlijk een effect voor in mijn rack die enkel mijn clean boost en waar ik meer kanten mee uit kan. Met name wat meer hoog en wat voller. Ik zat te denken, ik weet niet of het kan/bestaat, een 19 inch equalizer te kopen en deze onder de G-major te hangen. Enkel wanneer ik van distortian schakel naar clean wil ik dat deze equalizer aanspringt, omdat ik over mijn distortion wel tevreden ben. Het zou dus een 19 inch digitaal effect moeten zijn. Ik heb al veel geprobeerd met de G-major, maar ik heb daarmee niet het resultaat gehaald wat ik eigenlijk wil. Is het kopen van een (digitale) Equalizer een optie, voorzover die bestaat en werkt het dan ook zoals ik hierboven heb omschreven?

Of heeft iemand andere suggesties, nogmaals het gaat enkel om mijn clean en ik wil geen losse pedaaltjes want met een switch wil ik van een mooie distortion naar een mooie clean! Alvast bedankt voor je reactie!