PDA

View Full Version : Kitty Hawk. Uw mening graag!



jutter
18 juli 2011, 17:52
Ik kan deze versterker kopen (http://link.marktplaats.nl/466270101 ) . Uit zoektochten op het www blijkt dat de eerste series beter/betrouwbaarder zijn dan de latere versies. Uit de advertentie maak ik op dat dit ééntje uit de eerste serie is, maar dan klopt het lettertype niet ( eerste serie heeft letters gemaakt met DYMO???). Kan iemand mij advies geven of dit wel/geen goede amp of serie is?

bass blom
18 juli 2011, 18:18
ik heb er 1 gehad, gewoon zwart tolex, verder hetzelfde zo te zien.
maar 500 euro vind ik een smak geld
300 a 350 zou ik er voor geven als ik hem nu wilde hebben
was best wel een lekker bakje

jutter
18 juli 2011, 18:27
ik heb er 1 gehad, gewoon zwart tolex, verder hetzelfde zo te zien.
maar 500 euro vind ik een smak geld
300 a 350 zou ik er voor geven als ik hem nu wilde hebben
was best wel een lekker bakje

Hoe was het clean en overdrive? En geen problemen mee gehad?

bass blom
18 juli 2011, 18:29
clean weet ik niet meer zo, is lang geleden, overdrive was lekker
en ondertussen denk ik ook dat de mijne niet pro heette

Eko
18 juli 2011, 19:10
Ik heb een tijd opgetreden met zo`n Kitty Hawk. Hardhouten kast met webbing. Dymo-tang belettering achter op. 2 Verschillende set buizen er in. Onvoorstelbaar veel geluidsmogelijkheden en maar 1 nadeel. GEWICHT!! Dat ding woog meer dan 40 kilo! Op het podium was je de hemel aan het danken voor het uitvinden van dat ding. Zodra je moest gaan slepen met dat ding vervloekte je de uitvinder..........
Dat laatste won het na maanden gesleep.

jutter
18 juli 2011, 19:12
Ik heb een tijd opgetreden met zo`n Kitty Hawk. Hardhouten kast met webbing. Dymo-tang belettering achter op. 2 Verschillende set buizen er in. Onvoorstelbaar veel geluidsmogelijkheden en maar 1 nadeel. GEWICHT!! Dat ding woog meer dan 40 kilo! Op het podium was je de hemel aan het danken voor het uitvinden van dat ding. Zodra je moest gaan slepen met dat ding vervloekte je de uitvinder..........
Dat laatste won het na maanden gesleep.

Ben je niet in de war met de supreme? De Junior is toch een heel andere amp?

Rinze
18 juli 2011, 19:18
Eko bedoelt inderdaad de Supreme Counterpoint en dan ook nog de eerste serie. Ik heb zelf een latere Supreme gehad, vond hem wel aardig maar een beetje te blubberig in de vervorming. De eerste serie was wel wat degelijker en mooier uitgevoerd. Maar de junior (net als de Supreme die ik had) is een 50 watter.

Die uit de advertentie lijkt uit de eerste serie, omdat de extra funkties door uittrekbare knoppen bediend worden in plaats van door schuifschakelaars erboven (de mijne was later maar had ook van die DYMO-labels op de achterkant). Ik denk dat je het een beetje in de oude Boogie Mark hoek moet zoeken, de Mark1/2 en dan zonder EQ.

jutter
18 juli 2011, 19:24
Eko bedoelt inderdaad de Supreme Counterpoint en dan ook nog de eerste serie. Ik heb zelf een latere Supreme gehad, vond hem wel aardig maar een beetje te blubberig in de vervorming. De eerste serie was wel wat degelijker en mooier uitgevoerd. Maar de junior (net als de Supreme die ik had) is een 50 watter.

Die uit de advertentie lijkt uit de eerste serie, omdat de extra funkties door uittrekbare knoppen bediend worden in plaats van door schuifschakelaars erboven (de mijne was later maar had ook van die DYMO-labels op de achterkant). Ik denk dat je het een beetje in de oude Boogie Mark hoek moet zoeken, de Mark1/2 en dan zonder EQ.

Wat vind je van de prijs? Ik heb namelijk geen idee.....

pimmetje
18 juli 2011, 19:39
Leuke bakken!
Ook voor 500 nog een leuke bak, maar 350 zou meer kloppen voor 't speeltje.

Rinze
18 juli 2011, 20:17
Leuke bakken!
Ook voor 500 nog een leuke bak, maar 350 zou meer kloppen voor 't speeltje.

Meestal gaan Kitty Hawks inderdaad niet voor meer dan een paar honderd euro weg. Deze is uit een vroege serie, heeft een hardhouten kast en zo'n stoelzitting als voorkant maar wel weer een gewone Celestion aan boord. Met EV waren ze een stuk duurder. Maar troost je, ook niet te tillen :seriousf: (ik dacht iets handzaams te kopen, na de sjouwtocht naar de auto was ik er al achter dat dat tegen viel).

Afhankelijk van de staat van het geheel en de buizen zou ik er 300 tot 400 euro voor neertellen. Maar ik zit er ook niet om te springen, het is maar net hoe graag je het ding wilt. Heb je hem al gehoord, of een andere Kitty Hawk misschien? Ze hebben wel een vrij eigen geluid dat je moet liggen.

The Running Man
18 juli 2011, 20:19
Leuke bakken!
Ook voor 500 nog een leuke bak, maar 350 zou meer kloppen voor 't speeltje.

Heb zelf The Kid (18 watter of zo)
Ik vind de sound heel mooi maar prijs is idd stevig en sommige techs willen er niet eens aan werken. Weet niet of dat ook voor dit type geldt, maar de circuit boards schijnen niet altijd heel plezierig op een warme bout te reageren
:rockon:

jutter
18 juli 2011, 20:31
Meestal gaan Kitty Hawks inderdaad niet voor meer dan een paar honderd euro weg. Deze is uit een vroege serie, heeft een hardhouten kast en zo'n stoelzitting als voorkant maar wel weer een gewone Celestion aan boord. Met EV waren ze een stuk duurder. Maar troost je, ook niet te tillen :seriousf: (ik dacht iets handzaams te kopen, na de sjouwtocht naar de auto was ik er al achter dat dat tegen viel).

Afhankelijk van de staat van het geheel en de buizen zou ik er 300 tot 400 euro voor neertellen. Maar ik zit er ook niet om te springen, het is maar net hoe graag je het ding wilt. Heb je hem al gehoord, of een andere Kitty Hawk misschien? Ze hebben wel een vrij eigen geluid dat je moet liggen.

Is deze Pro Junior dan ook loodzwaar?

Morgen ga ik naar hem toe om te kijken of het wat is. Op het www las ik namelijk dat PRS en Mesa een zeer goede match zijn. En aangezien Mesa en Kitty Hawk vrij dicht bijelkaar liggen zou dit ook wel eens een goede match kunnen zijn.

the sure thing
18 juli 2011, 21:02
Verwacht geen WONDEREN. EUR 500 is echt aan de hoge kant en dat zegt dus ook wat. Een 100% buizencombo waarvan men vindt dat EUR 500 teveel is, klinkt dus niet subliem.

Ik heb 2 Kitty Hawks gehad, en ze waren wel OK. Zeker niet bijzonder. Ik vond ze overigens wel betrouwbaar (nooit problemen mee gehad) en reageerden goed op pedalen. Voor EUR 300 zou ik er morgen weer een kopen, voor EUR 400 moet ie in sublieme staat zijn, voor EUR 500 laat ik ze echt staan.

Ik vind de vergelijking met MESA niet opgaan. Misschien op papier is er een vergelijking te trekken, maar ik klank IMHO niet. Clean niet, en overstuurd al helemaal niet.

nico verduin
18 juli 2011, 21:02
Heb zelf The Kid (18 watter of zo)
Ik vind de sound heel mooi maar prijs is idd stevig en sommige techs willen er niet eens aan werken. Weet niet of dat ook voor dit type geldt, maar de circuit boards schijnen niet altijd heel plezierig op een warme bout te reageren
:rockon:Inderdaad zijn de boards niet echt geweldig. Voor je het weet laten de koperbanen los.

Rinze
18 juli 2011, 21:07
Inderdaad zijn de boards niet echt geweldig. Voor je het weet laten de koperbanen los.
Is dat bij allemaal zo Nico? Ik heb vorig jaar ergens een verhaal gevonden op het net waarin de geschiedenis van het merk inclusief de wisselingen van productiefaciliteit werden beschreven. Daarin werd beweerd dat de kwaliteit van de boards ook erg verschilde per serie. Uiteraard weet ik niet meer waar dat stond..

cluseau
18 juli 2011, 22:03
......en sommige techs willen er niet eens aan werken. Weet niet of dat ook voor dit type geldt, maar de circuit boards schijnen niet altijd heel plezierig op een warme bout te reageren

Reden temeer om de aangeboden amp aan een goed onderzoek te onderwerpen voor je tot koop overgaat. Het werken aan dit ding is een kwestie van de pook beheersen.

beus
18 juli 2011, 22:23
ik heb dezelfde versterker gehad, zelfde versie, alleen niet in hout maar tolex. het is alweer een tijd geleden maar ik vond het wel een fijne amp. goede scheur en crunch, clean ook wel aardig. best sjouwbaar. alleen de speaker die er in zat (deze heeft dezelfde) vond ik wel net te scherp/krasserig.

solderen was inderdaad niet te doen. na 1x liet de koperbaan al los.

E500 vind ik ook wat veel, of het moet voor de looks zijn.

Aart

flo123
19 juli 2011, 00:45
Ik heb een Kitty Hawk Junior (niet Pro) top uit ongeveer dezelfde serie zo te zien, geen combo dus.
Volgens mij had ik er vorig jaar ongeveer 225-250 euro voor betaald. Een prima koop voor die prijs naar mijn idee!

Deze houten combo die je kunt kopen, ziet er wel mooi uit!

Layout voorkant en achterkant is zo goed als hetzelfde, zo ook de knoppen en schakelaars.
Ik zie bij deze Pro t.o.v mijn Junior:
- 4 jack ingangen i.p.v. 2.
- Attenuator achterop.
- Letters/font is wat anders.
- FX loop zit helemaal rechts, i.p.v. in het midden.

Ik vind het Clean prima met behoorlijk wat top-hoog, maar dit gebruik ik weinig.
Lead is "stock" niet mijn ding, erg mid-foccussed dus weinig laag en weinig hoog en behoorlijk veel Gain. Ik hem het Lead kanaal daarom aangepast. Nu klinkt het heerlijk!
De toonregeling is een Fender-achtige maar zit net als in een Marshall na de oversturende voorversterker en is gedeeld voor Clean en Lead.

De Clean-Lead schakelaar werkt als volgt:
- Naar boven is Lead.
- Middenstand is Clean.
- Naar onderen is Lead+Boost.
Dit kan ook met externe voetschakelaars gedaan worden.

Geen problemen gehad met de printplaat tot nu toe.
Wel zijn er in mijn Junior veel componenten voor de kanaal schakeling erbij "geplakt", vooral optocouplers en aansturing daarvan, en dat is een beetje een zooitje.
Volgens de vorige (1e) eigenaar was het een "prototype" achtige versie van de Junior en had hij hem zo gekocht op een beurs van het toenmalige Kitty Hawk, dus dat verklaart het misschien.

Harry
19 juli 2011, 11:56
ik heb zelf de tolex-versie van de Junior Pro, ook zo'n beetje uit die tijd. Heb er erg veel plezier van gehad, en nu weer.
Ik liep op een bepaald moment tegen een Bedrock aan waar ik op slag verliefd op was, en de Kittyhawk werd even opzij gezet. Toen in een vlaag van nostalgie een Vox gekocht, en de Kittyhawk in de verkoop gedaan. Niet al te fanatiek, alleen op dit forum, in mijn onderschrift.

Maar nu speel ik in een 2e bandje, en ik heb de Kittyhawk daar in gebruik, omdat ik deze in de oefenruimte kan laten staan. Geluid is prima, werkt goed samen met pedaaltjes, ik ben er weer erg blij mee.
Heb 'm ooit nog wel eens laten doorsolderen, dat schijnt een oplossing te zijn voor eventuele printplaatproblemen.

guitarnijboer
19 juli 2011, 12:00
Tja, nou in iedergeval is de speaker niet veel waard. De G12M70 moet echt wel het beroerdste 12" gitaarspeaker zijn waarmee Celestion ooit is gekomen...

Rinze
19 juli 2011, 15:26
Tja, nou in iedergeval is de speaker niet veel waard. De G12M70 moet echt wel het beroerdste 12" gitaarspeaker zijn waarmee Celestion ooit is gekomen...
Ik dacht dat dat de Sidewinder was..

Harry
20 juli 2011, 16:33
ik wou al zeggen, met de speaker in mijn Junior Pro is niets mis....

jutter
20 juli 2011, 16:56
Het is hem niet geworden; niets voor mij. Geluid vond ik niet lekker.

the sure thing
25 juli 2011, 08:56
Het is hem niet geworden; niets voor mij. Geluid vond ik niet lekker.

Tsja niet verwonderlijk :) Heb je m uitgebreid getest?