PDA

View Full Version : Allon Hover - Led Zeppelin - Whole Lotta Love cover



allonso1990
18 juli 2011, 16:20
Hey guys,

Bij dezen een filmpje die een hele tijd terug is gemaakt. Een vriend moest voor zijn Muziek examen op school een presentatie houden. We hebben er toen voor gekozen om Led Zeppelin te coveren met het nummer Whole Lotta Love, voldoende foutjes, maar door de redelijk goede geluidskwaliteit (zeker tegenover mijn vorige posts:soinnocent:) wil ik deze graag met jullie delen.


http://www.youtube.com/watch?v=NRDTlg6-8Sw&fmt=18

Gr.

Allon

-geert-
18 juli 2011, 17:31
Ik vind em gaaf! Weet niet wat die vriend speelt, maar lekkere cover.

allonso1990
18 juli 2011, 17:43
Dankjewel Geert! Degene die examen deed was de drummer, we gaven hem dan ook even de ruimte voor een drumsolo (net zoals het origineel alleen dan niet zo lang).

Duhsjaak
20 juli 2011, 06:39
Hi
Ik heb ooit, lang geleden eerder een dame horen zeggen dat ze mijn back door man wilde zijn. En het is nooit wat geworden tussen ons. Gek hè?

Maar dit soort overwegingen daargelaten vind ik het een strak covertje.

Jammer alleen dat nou juist degene die examen doet niet of maar gedeeltelijk in beeld is.

Ik vraag mij af of ie geslaagd is. Ik weet niet of ik m in mijn band had genomen. Hij roffelt lekker, maar de rest vind ik aan de houterige/verkrampte kant. Kunnen de zenuwen zijn geweest natuurlijk.

In het Concertgebouw speelde Jimmy P het op een Les Paul, maar ik vind dit met zo'n tele eerlijk gezegd wel lekker fris klinken.

De drummert mag zijn handen dicht knijpen met zulke vrienden.

Vriendelijke groet, Gus

allonso1990
20 juli 2011, 14:26
Gus, leuk om je post te lezen! De drummer had best een goed punt voor zijn examen, dus wellicht dat meningen verschillen en de opname hem tekort doet?

Maakt ook niet uit verder, bedankt voor je reactie en tof dat je die tele verfrissend vindt klinken:)

Henri H
20 juli 2011, 15:05
Idd beetje onwennig dat zo'n (mooie!) zangeres dit nummer zingt, maar hey boeie! Zolang de drummer z'n diploma maar heeft. ;) Edit: Ze zingt trouwens goed! Mooi randje aan haar stem af en toe.

Page speelde, voordat hij op LP's overstapte, voornamelijk op Tele's naar ik weet, en ik denk dat deze muziek zich ook erg goed leent voor Tele's.

Leuke cover verder :ok: .... heb de foutjes ook gehoord :sssh:

Flitser
20 juli 2011, 16:23
Hehe, volgens mij let de cameraman op 1:47 niet echt meer op de muziek ;)


Goede cover though :)

allonso1990
21 juli 2011, 13:08
@ H. Huisjes: Dankjewel! en inderdaad er zitten toch wel wat foutjes in:soinnocent: De zangeres was trouwens snotverkouden en de stem kapot, normaal kan ze nog wat ''feller'' zingen. Ik vind die Tele zelf ook wel aardig klinken bij die muziek:)

@ Flitser: Thank you, en inderdaad de cameraman is er niet altijd helemaal bij haha :p

budje
21 juli 2011, 19:58
Goeie cover hoor, ik heb t nummer door tig bands door de jaren heen om zeep horen helpen, maar hiervoor hoeven jullie je echt niet te schamen

:blast:

TimS
21 juli 2011, 20:49
Wat doet de drummer met zn hi-hat van 0:14 tot 0:20? :???:

Cubone
21 juli 2011, 21:42
Hi,

goed gespeeld ! zou ik niet durven voor zo,n publiek...

Je sound is ook wel vet, beetje crunchy maar tegelijkertijd toch romig als je begrijpt wat ik bedoel.

Zangeres is ook goed bezig ! beetje Janis Joplin achtig..

Bassist en drummer zijn :ok:

Iig een veel betere post dan je guitar sgrebo ;)


Groet,

:rockon:

allonso1990
23 juli 2011, 00:05
Bedankt allemaal!:)

@ TimS: ik hoor daar niet veel? maar volgens mij tikt ie het ritme mee vd intro.

@ Cubone, tof dat je de sound vet vindt;) de zang vind ik idd ook janis joplin achtig en de bassist studeert aan de Herman Brood academie in Utrecht dus de ritmesectie vind ik zelf ook wel nice:)

Qua geluid is dit idd een aanzienlijk verschil tov guitarsbrego, ik had die van jou laatst ook gehoord, nice! Je hebt een goede techniek voor iemand die zo kort speelt!