PDA

View Full Version : marshall class 5.



pim jngnl
18 juli 2011, 11:55
Bonjour,

Heeft iemand ervaring met de marshall class 5? aan aanrader of juist niet? het is voor thuisgebruik.

Greetz

Eko
18 juli 2011, 12:34
Staan bij de zoekfunctie meerdere topics. Class 5 is sinds het uitkomen veel besproken.

pim jngnl
18 juli 2011, 12:42
oke, bedankt, dan ga ik verder zoeken!

Jasper.
18 juli 2011, 13:01
Volgens mij gaat die 5 watt ook nog wel kneiterhard. Er zit natuurlijk een volumeknop op, maar je moet hem volgens mij nog vrij hard zetten voor een beetje oversturing.

Mij lijkt hij op zich ook wel interessant. Ik ben benieuwd of je er met een overdrive pedaaltje nog lekkere jaren 70/80 heavy metal sounds uit haalt.

allochthomas
18 juli 2011, 13:59
Geweldige versterker maar als je er mee wilt scheuren dan gaat hij toch iets te hard voor in de woonkamer. Ik was verbaasd hoe hard dat ding kon toen ik hem eens probeerde!

Mr. Dynamite
18 juli 2011, 14:10
Super vette bakjes, alleen voor het oog al. De oude versie had last van rammelende buizen dus die zou ik overslaan. Ooit getest, leuk, maar toen op een engl 2x12 aangesloten en blazen maar! Gaat kneiter hard wil je hem laten oversturen maar klinkt dan zeker vet :crazyhappy:

pim jngnl
18 juli 2011, 15:31
oke, dat klinkt goed, ik ga hem dan denk ik maar eens even uit proberen ergens. Is hij clean ook gewoon lekker, met een beetje reverb ofzo?

pim

Mr. Dynamite
18 juli 2011, 15:59
Jawel, maar het is maar een simpel bakje he, en als je echt clean wilt zou ik je eerder een Fender aanraden..

pim jngnl
18 juli 2011, 16:25
ja, dat is wel waar, ik heb gekeken naar de blues junior, alleen is die wel twee keer zo duur. Heeft iemand nog tips voor een leuk buizenbakje van rond de 400 eu? ik speel veel clean, john mayer, hendrix enz...

pim

iWishmaster
18 juli 2011, 16:34
Ik vond de Class 5 juist erg tegenvallen. Plat, weinig dynamiek, saai ... Als je een klein buizenbakje zoekt is er beter te koop. Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de Orange Tiny Terror.

marco v
18 juli 2011, 16:38
Ik ben er blij mee,
het is de enige versterker die ik thuis nog gebruik.
Clean prima en last van geratel heb ik niet(1e versie)
Ik heb er wat mxr pedaaltjes bijgekocht en ik kom er prima mee uit de voeten.

Mr. Dynamite
18 juli 2011, 16:45
Fender Champ hoor ik wel positieve verhalen over :)

pim jngnl
18 juli 2011, 16:59
oke, ik moet maar eens wat gaan uit proberen, die vox ac4tvh lijkt mij opzich ook wel aardig. Hmm, ja, die orange tiny terror, wordt wel redelijk duur, head is zo'n 400/500 cab is denk ik 250 ongeveer, lastig dit. er is zo veel keuze.

Nobler
20 juli 2011, 13:17
ja, dat is wel waar, ik heb gekeken naar de blues junior, alleen is die wel twee keer zo duur. Heeft iemand nog tips voor een leuk buizenbakje van rond de 400 eu? ik speel veel clean, john mayer, hendrix enz...

pim

Laney Cub - je hebt de 8, de 10, de 12 (Combootjes) en de 12 head. Ze hebben allemaal een externe speakeruitgang, dus ook de combootjes zijn als top te gebruiken. Ik heb alleen ervaring met de Cub8. Die is 5 watt met alleen volume en toonregeling, heeft een ingebouwde 8"speaker die natuurlijk nogal boxy klinkt. Eigenlijk alleen voor thuis, maar daar klinkt ie dan ook erg leuk (zeker over een redelijke 1x12 cab) en niet te hard.
Ik heb de Cub10 in bestelling omdat die een regelbare gain er bij heeft en 10 watt is. Iemand noemde hem ergens op internet (vaag hè!) een Blues Junior killer. In de Cub12 ben ik voorlopig niet geinteresseerd. Ik heb een VOX AC15, en die gaat al snoeihard. Ik hoop dat de Cub10 op een 1 of 2x12 cab net mooi is voor repetities en kleine optredens. Als hij dan een behoorlijk eind open kan maak je lekker gebruik van buizenoversturing waar 15 watt versterkers dan al weer te hard gaan om aan opbreken toe te komen. Maar met het ingebouwde (10") speakertje en de regelbare gain moet je er ook thuis goed mee uit de weg kunnen zonder ruzie met de buren te krijgen.
Mooiste van alles: kost geen drol. Beetje zoeken op internet en je moet hem voor rond de 175 euro kunnen krijgen.

rijsberman
20 juli 2011, 13:46
Ik vind de little nighttrain van Vox (http://www.voxamps.com/uk/modernclassic/lilnighttrain/) ook wel aantrekkelijk...

pim jngnl
20 juli 2011, 18:09
@nobler, bedankt, deze serie was mij nog niet opgevallen, ik ga er binnenkort maar eens op spelen, ja, de prijs van de cub10 valt reuze mee, nieuw bij feedback is hij 199.

@rijsberman, ja die little night train is inderdaad wel leuk, hoeveel watt is die head? Ik moet maar eens een paar versterkers op een rijtje gaan zetten, en gaan uitproberen, bedankt!

smullie
20 juli 2011, 18:51
Check zeker ook die Vox AC4TV eens als je thuis niet te luid wil gaan. Die kan je ook op 1/4W zetten. Wil je een pak meer headroom, dan zet je em op 4W. Een vriend van me heeft deze en is daar zeer tevreden over.

Soit, aangezien iedereen toch zijn eigen versterker als de beste voorstelt kan ik ook zeer positief zijn over de VHT Special 6 combo, volledig buizen en thuis geleverd voor 150€. Naar't schijnt is die Special 6 Ultra ook wel een koopje. Ik zou wel voor de head + cab gaan (of nog beter: combo + cab):soul:

pim jngnl
20 juli 2011, 19:18
@smullie, ja, die vox ac4tv is zeker een tof ding, die vht special 6 ultra is ook vet, alleen zijn die volgens mij moeilijk te krijgen?

marco v
20 juli 2011, 21:24
Thomann heeft er nog genoeg staan.

smullie
21 juli 2011, 08:53
@smullie, ja, die vox ac4tv is zeker een tof ding, die vht special 6 ultra is ook vet, alleen zijn die volgens mij moeilijk te krijgen?

special 6 ultra head + cabinet voor 279€ (http://www.thomann.de/be/vht_special_6_ultra_head_bundle.htm) lijkt me geen slechte deal...
En die hebben ze gewoon in voorraad, dus een paar dagen na de betaling staat het voor je deur...:rockon:

http://www.youtube.com/watch?v=vQUrZDglRKE

pim jngnl
21 juli 2011, 10:27
@smullie, ja, ik zou er eigenlijk eerst wel even op willen spelen, maar er zijn zoveel reviews en goede verhalen. Zit er nou eigenlijk nog verschil tussen de sound van head + cab of een combo?

Rembull1980
21 juli 2011, 16:23
De Marshall Class 5 heeft een puur Marshall geluid. Wat je ervoor stopt is aan jezelf. Ik ben er zeer tevreden mee, heb versie 2 (met backgrill).

Enige nadeel is dattie geen master heeft en door zn 5 watt niet al teveel headroom heeft. Voor mijn thuisgebruik is dat geen probleem, eer hij overstuurd is het al veel te hard voor in mn kamertje.

Fender Superchamp ofzo klinken ook leuk moet ik zeggen, ieder zijn eigen smaak!

Jasper.
21 juli 2011, 17:25
Kun je er dan niet nog een Master op maken? Dan heb je toch een heel lekker ampje voor thuisgebruik lijkt me. Of denk ik nu verkeerd?

marco v
21 juli 2011, 23:57
Die vht ultra heeft 2 inputs, 1 voor clean, 1 voor gain. Konden ze nou niet gewoon zorgen dat het ding via de footswitch van kanaal wisselt...? Dan had je de ideale thuisversterker gehad. (of mis ik iets)

guitarkid
22 juli 2011, 08:38
Ik vond de Class 5 juist erg tegenvallen. Plat, weinig dynamiek, saai ... Als je een klein buizenbakje zoekt is er beter te koop. Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de Orange Tiny Terror.

+1! Ik vind het ook geen amp waar ik warm van wordt! Er zijn inderdaad al genoeg alternatieven genoemd die ik ook interessanter vind.

pim jngnl
23 juli 2011, 16:28
wat vinden jullie van de bugera V22?

Gr. pim

guitarkid
23 juli 2011, 17:37
wat vinden jullie van de bugera V22?

Gr. pim

Nou moet je echt even zoeken op dit forum: er is een enorm topic over waarin ik (en talloze anderen) alle ervaringen delen! Ik ga dat niet allemaal weer schrijven! Zeer goed voor zijn geld, in ieder geval!

Nou ok dan: ;)
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?91417-Bugera-amps&highlight=bugera
Vanaf post 282.

Exi
23 juli 2011, 18:14
Ik heb ook wel goede dingen gehoord over Hayden (http://www.haydenamps.com/) en op de Hayden Mofo gespeeld (over een Marshall 4x12) Erg lekker hoor.
Kijk met name eens naar de Hayden Mini Mofo (15w en switch naar 2w) en de Petite 5. Heerlijke Britse sounds.

RedBuell
23 juli 2011, 18:23
Zelf heb ik wel gas voor een Ibanez TSA 15H http://www.youtube.com/watch?v=bNeO0KplI-M

StevenStrat
23 juli 2011, 23:07
Zelf heb ik wel gas voor een Ibanez TSA 15H http://www.youtube.com/watch?v=bNeO0KplI-M

die tone king heeft altijd de crappiest tone ooit... Klinkt ook hier weer als een doos bijen. Mss wel een leuke amp in real life.

The Unforgiven
23 juli 2011, 23:37
die tone king heeft altijd de crappiest tone ooit... Klinkt ook hier weer als een doos bijen. Mss wel een leuke amp in real life.

Vol smart wachten wij allemaal op een video waarin we het jou beter zien doen, zeiken is erg makkelijk.

guitarkid
25 juli 2011, 17:12
Vol smart wachten wij allemaal op een video waarin we het jou beter zien doen, zeiken is erg makkelijk.

Maar hij heeft wel een punt! Onze Toneking blinkt vooral uit in het laten horen van louter overstuurde amps zonder enige dynamiek.
Volgens mij wel een aardige en goedbedoelende vent, overigens.
Maar ik zou a.d.h.v. zijn vergelijkingen nou niet "dovelings" :) een versterker kopen!
En misschien kan Steven Strat het wel beter, maar wil hij dat helemaal niet..... ;)

smullie
25 juli 2011, 18:19
daarenboven kan ik zonder verpinken zeggen dat Jimmy Frey vals zingt zonder dat ik daarvoor beter moet kunnen zingen... :hide:

guitarkid
25 juli 2011, 18:45
daarenboven kan ik zonder verpinken zeggen dat Jimmy Frey vals zingt zonder dat ik daarvoor beter moet kunnen zingen... :hide:

Moest even googlen....

verpinken
ver` pin - ken (verpinkte, h. verpinkt) Zuid-Nederlands 1 met de ogen knipperen; 2 reageren; zonder verpinken a) zonder blikken of blozen, onbewogen; b) in één teug, zonder moeite: zonder verpinken zijn glas uitdrinken




Aan alle niet Zuid-Nederlanders: geen dank.... :)