PDA

View Full Version : Filter Tron pickups



kenx
17 juli 2011, 14:47
Hallo,

Ik ben van plan om de brugpositie van mijn epi SG een Filtertron pickup te zetten. Ik hou enorm veel van de klank, en malcolm young gebruikt ze ook, en dat kan wel eens van pas komen in mijn band.

Nu de vraag: waar kan ik ze kopen? Bij thomann staat enkel de neck versie, en ik zoek de bridge versie... Iemand tips?

Bedankt!

Mitch
17 juli 2011, 15:04
De beste repro's worden naar mijn idee gemaakt door TV Jones, maar er zijn heel veel merken die filtertrons maken of daarop geïunspireerd. GFS is onontkoombaar op dit forum als goedkoop met redelijke kwaliteit. Maar geen idee of die ook filtertrons hebben in humbuckerformaat, want die heb je wel nodig.
Als het met chromen kap is heb ik er nog wel één voor je liggen trouwens (Jones)

speedmusic
17 juli 2011, 15:22
Config: Malcolm Young elementen:
Pickup Configuration: H/H
Bridge Pickup: High Sensitive Filter'Tron™ Bridge Pickup
Neck Pickup: High Sensitive Filter'Tron™ Neck Pickup

Deze zijn ongeveer te krijgen voor €75,-- per stuk.

kenx
17 juli 2011, 15:28
danku voor de hulp Mitch. Weet je ook welke TV jones pickup het dichtst bij de originele Filtertron pickups die malcolm gebruikt komt?

Thanks!

Mr.Fingers
17 juli 2011, 15:41
Kom je met de TV Jones "TV Classic" het meest in de buurt. Vergeet niet dat Malcolm op een Gretsch speelt, en dat die gans andere bouwwijze tov een sg wel een invloed op het geluid heeft ;)

Mitch
17 juli 2011, 15:41
Zie boven zou ik zeggen :)
Maar goed, als je precies die versie wil dan kan ik je met mijn koopwaar niet verder helpen. Realiseer je overigens wel dat gelijke onderdelen bepaald geen garantie is voor gelijke sound. Veel, heel veel heeft te maken met amp en volume.

Pepe
17 juli 2011, 15:48
Als je that Great Gretsch Sound in humbucker wil kom je bij Jones uit. Is een "sort of" goed genoeg dan bij meneer Abend van GFS.

Zoals Mitch zei, een filtertron is geen drop in Epi affair.

kenx
17 juli 2011, 16:04
Bedankt iedereen!


Zie boven zou ik zeggen :)
Maar goed, als je precies die versie wil dan kan ik je met mijn koopwaar niet verder helpen. Realiseer je overigens wel dat gelijke onderdelen bepaald geen garantie is voor gelijke sound. Veel, heel veel heeft te maken met amp en volume.

Inderdaad Mitch, tuurlijk kom ik er alleen met pick ups niet, maar het is ook niet zo dat ik de pickups ga kopen om zijn sound volledig na te bootsen, helemaal niet de bedoeling. Ik hou gewoon van de sound van die pickups, en als ik dan toch eentje koop, wil ik in de buurt van de heer Young komen, omdat ik met mijn band ook enkele AC/DC nummers cover...

Bedankt voor de hulp iedereen!

kenx
17 juli 2011, 16:05
Config: Malcolm Young elementen:
Pickup Configuration: H/H
Bridge Pickup: High Sensitive Filter'Tron™ Bridge Pickup
Neck Pickup: High Sensitive Filter'Tron™ Neck Pickup

Deze zijn ongeveer te krijgen voor €75,-- per stuk.

ja, maar waar te krijgen?

bass blom
17 juli 2011, 16:42
ja, maar waar te krijgen?

wel eens van google gehoord?

thomann heeft ze..

en..

http://link.marktplaats.nl/464859073

Mitch
17 juli 2011, 17:32
Thomann had -ie zelf al gevonden als je de moeite neemt de openingspost in zijn geheel te lezen. En je marktplaats link... die gaan dus niet passen. Filtertron formaat is anders dan humbucker formaat. Maar ik val in herhaling.

bass blom
17 juli 2011, 17:35
ach een beetje hakken en breken in een epi SG is toch geen probleem? :D

Beginnertjekb
19 juli 2011, 12:10
Hallo,

Ik ben van plan om de brugpositie van mijn epi SG een Filtertron pickup te zetten. Ik hou enorm veel van de klank, en malcolm young gebruikt ze ook, en dat kan wel eens van pas komen in mijn band.

Nu de vraag: waar kan ik ze kopen? Bij thomann staat enkel de neck versie, en ik zoek de bridge versie... Iemand tips?

Bedankt!

Wat is dat eigenlijk: een filtertron?

arcane
19 juli 2011, 12:41
Wat is dat eigenlijk: een filtertron?

http://lmgtfy.com/?q=filtertron