PDA

View Full Version : Hngd! Godin Artisan



Mr. Dynamite
17 juli 2011, 11:57
Zo.

Naast mij staat een prachtig stukje 'nieuw' hout. Als ik de stickertjes mag geloven is het een Godin Artisan ST, made in Canada. Had hem al een x aantal keer gespot op een bekende site en nu moest het er toch maar eens van komen. :crazyhappy:

Machtig fijn gitaartje, speelt heerlijk comfortabel en heeft een lekker volle sound. Specs liegen er ook niet om.
birdseye maple neck met ebben toets, erg vergelijkbaar met de hals van mijn Carvin, maar dan iets voller. Zeg maar meer C dan D om het zo te plaatsen. Body weet ik niks van, top is ook birdseye maple als ik het goed zie.
Verder Schaller locking tuners, Wilkinson brug met zo'n locking systeem die ik nog uit moet vogelen. Godin Hotrail elementen en en de tone pot is een push pul, hiermee split je de spoelen maar ik vind dit nog niet echt bruikbaar.

Anyway, hierbij alvast een paar plaatjes:

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/Godin%20Artisan/DSC_0301.jpg

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/Godin%20Artisan/DSC_0302.jpg

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/Godin%20Artisan/-007359.jpg

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/Godin%20Artisan/DSC_0304-1.jpg

Me is happy :ok:

bass blom
17 juli 2011, 11:58
sjiek man :crazyhappy:

budje
17 juli 2011, 12:08
mooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi

*kwijl*

Mr. Dynamite
17 juli 2011, 12:14
mooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi

*kwijl*

Exact mijn gedachte bij de eerste keer dat ik hem zag :satisfie:

jutter
17 juli 2011, 13:00
Donders, wat een juweeltje! Gefeliciteerd!

robert-gitarist
17 juli 2011, 13:12
Gefeliciteerd kerl! ;) Mooie plank hoor. Die hals ziet er erg gelikt uit zeg. Nice :supercool:

Heb je hem ook al in huis?

The Unforgiven
17 juli 2011, 13:21
Damn, wat een schoonheid!

Terminus
17 juli 2011, 16:04
Prachtige gitaar! Is het geluid meer Stratty of is het echt een humbuckergeluid?

macwilliams
17 juli 2011, 16:27
Strak plankje:ok:

Jasper.
17 juli 2011, 16:56
Mooi hoor. Vooral de pickups zo zonder slagplaat vind ik er altijd erg chic uit zien.

Liquid_Metal
17 juli 2011, 17:31
Lekker mokkel, zeg! Naar mijn smaak nog iets te 'stratty', maar vooral de top is erg sjiek.

proguitar89
17 juli 2011, 18:01
jezus, wat een mooie gitaar ik denk dat de hemel deze schoonheid nu mist en jij hebt dit mooie ding in bezit?

Snaar'n Bennie
17 juli 2011, 18:52
Inderdaad hele mooie gitaar. Je ziet ze heel zelden. Hoe werkt die locking trem. eigenlijk?

Mr. Dynamite
17 juli 2011, 19:46
Prachtige gitaar! Is het geluid meer Stratty of is het echt een humbuckergeluid?

Lastig te omschrijven, het is zeker geen strat sound, maar met de coil split benader je het wel erg vind ik, zeker de identieke tussenstandjes :)


Lekker mokkel, zeg! Naar mijn smaak nog iets te 'stratty', maar vooral de top is erg sjiek.

Ik weet niet of je hier de vorm mee bedoeld, dit vind ik juist erg mooi. Vooral het feit dat de cut aways wat ronder zijn i.p.v. zo puntig als bij veel superstrats. ;)


jezus, wat een mooie gitaar ik denk dat de hemel deze schoonheid nu mist en jij hebt dit mooie ding in bezit?

Hahaha ja dat klopt wel aardig :D


Inderdaad hele mooie gitaar. Je ziet ze heel zelden. Hoe werkt die locking trem. eigenlijk?

Ik heb er nog niet in gekeken, maar als je de pook eraf haalt zit er weinig beweging in, en als je hem erin hebt zitten (nee :dance:) en je draait hem naar beneden/achter dan locked hij ook. Maar daar moet ik nog maar eens naar kijken.

Meer plaatjes onderweg trouwens :sssh:

Mr. Dynamite
17 juli 2011, 20:00
Erg lastige gitaar om te fotograferen, deze geeft de top wel aardig weer:

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/Godin%20Artisan/IMG_1104.jpg

Van uit elke hoek is de top weer anders, zeer gaaf :crazyhappy:

Thiez
17 juli 2011, 20:47
Zeer mooi gitaartje! prachtig hoor.

munkie
18 juli 2011, 12:22
Mooie gitaar man! Zwaar onderschat merk. Het schijnt dat John Mc Laughlin er ook op speelt.

senna101
18 juli 2011, 12:43
keurig hoor...... mooi .... gefeliciteerd ermee

Mr. Dynamite
18 juli 2011, 13:14
Thanks mannen, ben er zeer content mee :ok:

(vingers op het moment wat minder :soinnocent:)

Rutger
18 juli 2011, 13:32
Nieuw? k Dacht dat dit model alweer zo'n 15 jaar oud moet zijn..?

Erg mooi, prachtig topje ook!

Johannes
18 juli 2011, 14:03
Dat locking mechanisme in de tremolo is te gek! Het zou zo moeten werken dat de tremolo arm, wanneer je m niet gebruikt, naar beneden hangt, de tremolo is dan geblokkeerd. Wanneer je de arm beetpakt en in de bruikbare positie brengt, unlocked de tremolo en kun je er fijn op los tremolo'en. Laat de pook weer los en hij keert terug in de geblokkeerde stand.

Mr. Dynamite
18 juli 2011, 14:09
Nieuw? k Dacht dat dit model alweer zo'n 15 jaar oud moet zijn..?

Erg mooi, prachtig topje ook!

Klopt, het is een occasion, na wat info te hebben gezocht zullen ze inderdaad zo'n 10 - 15 jaar oud zijn inmiddels. Gitaar ziet er nog keurig uit afgezien van wat gebruikers krasjes en kleine butsjes op de achterkant/onderkant. :)