PDA

View Full Version : zelfbouw loopswitcher probleem



nak
17 juli 2011, 11:28
Vandaag mijn loopswitcher bakkie aan het testen, maar blijkbaar doen meerdere effecten toch mee.
Ik heb een delay, chorus, distortion tussen de send en return, die zitten met de ingangen allemaal aan elkaar en alleen de uitgangen worden met relaiscontacten op de return gezet, altijd maar één tegelijk.
Maar toch hoor ik een delay en distortion erbij terwijl ik alleen de chorus tussen de send en return heb hangen.
Ik schakel de ingangen niet aangezien ook nog contacten van die relais nodig heb voor wat anders.
Ingangen schakelen en dan de uitgangen aan elkaar gaat niet werken, dan belast de een de ander teveel.
Maar het is me een raadsel dat de anderen er ook door komen terwijl hun uitgangen niet op de send terechtkomen.
Iemand een idee wat hier loos is?

bluegate
17 juli 2011, 23:26
Je kunt niet alle ingangen en uitgangen ongestraft aan elkaar knopen.
Je sluit de effecten dan parallel aan.
De pedalen zijn voor serieel gebruik.
Uitgang pedaal 1 naar ingang pedaal 2 etc.
Om een true-bypass switcher te maken moet het pedaal door het relais uit het circuit gehaald worden.
Kijk hoe de schakelaar gebruikt wordt in true-bypass pedalen en gebruik het relais om dit na te bootsen.

flo123
18 juli 2011, 01:02
Overspraak of zoiets, misschien via de voedinglijn?
Zitten alle effecten via een daisychain voeding aan elkaar?
Zo ja, probeer eens de effecen die je er doorheen hoort (delay en distortion) apart te voeden.