PDA

View Full Version : Effect pedalen voor akoestische gitaren



thekid
16 juli 2011, 23:18
Hey

Ik zoek dus effect pedalen voor mijn akoestische gitaar.
Er staat momenteel een EQ tussen maar had meer gewild (delay, reverb.....)
Wat raden jullie aan om eens te testen.

paulusdeBKB
16 juli 2011, 23:42
Voor akoestische gitaar zijn compressor en exciter nuttige toevoegingen. Reverb, chorus en delay doen het ook altijd goed. Kijk eens of je een (tweedehands) Yamaha Magicstomp of Acoustic stomp op de kop kunt tikken. Zijn zeer nuttige toevoegingen voor akoestische gitaar.

MSNL
17 juli 2011, 00:16
Met akoestische gitaar heb je eigenlijk alleen wat compressie, eq, delay en galm nodig
Misschien af en toe een chorus.
Of een feedback-killer.

Je kunt losse pedalen kopen of een alles in 1 apparaat als de TC G Natural

Ik heb zelf een Yamaha AG Stomp gebruikt.
galm, echo en 4 bands eq, antifeedback en microfoonmodeling in 1 doos.
Met geheugens.

<SPAM>De microfoon modeling is wat algemener dan de Fishman Aura en daardoor wat makkelijker te gebruiken als je een andere gitaar hebt dan die Fishman heeft gebruikt.<SPAM>

Die AG Stomp van mij wordt niet meer gebruikt en is eventueel te koop

muziekschuur
17 juli 2011, 00:35
Veel modellers kunnen je van dienst zijn. Zoals de goedkopere ZOOM of Digitech pedalen. De Korg Pandora en Korg Mini Pandora zijn ook interessante apparaten. En met al deze apparaten haal je een tuner in huis. Ook altijd handig.

De Korg AX-5 is in de uitverkoop (99 euro) en is een veel duurder apparaat geweest. Maar het is een relatief grote doos met een pedaal erop (wah/modulatie/volume) en daarmee dus heel handig. Ook iets zwaarder/degelijker dan andere apparaten in zijn prijsklasse. En denk ik een aanrader.
http://www.feedback.nl/shop/product/gitaar/korg-ax-5-g/100005532/105407
http://www.feedback.nl/shop/SupplyImages/Normal/105407_1_korg-ax5g.jpg

De Korg mini pandora is gewoon belachelijk klein. En dus erg handig onderweg.

http://www.feedback.nl/shop/SupplyImages/WF00002/117408_korg_pandora_PX_mini_BK.jpg
Kost 89 euro en kun je via USB zelfs aan je pc/mac hangen voor opnames of het instellen van je effecten.

Mitch
17 juli 2011, 12:29
Hey

Ik zoek dus effect pedalen voor mijn akoestische gitaar.
Er staat momenteel een EQ tussen maar had meer gewild (delay, reverb.....)
Wat raden jullie aan om eens te testen.

Voor welk gebruik is het? Thuis, oefenruimte, podium, moet er een DI in zitten of niet, welke prijsklasse....

thekid
19 juli 2011, 01:55
Het is voor optredens. Ik heb nu een chorus te leen van boss dus deze morgen even chekken. Die korg ax... heb ik maar niet echt tevreden van.

Mitch
19 juli 2011, 08:02
Voor optredens zou ik zeker naar de Yamaha's kijken.

jim__
19 juli 2011, 08:34
Afhankelijk van je budget kun je ook kijken naar de Digitech RP155. Deze gebruik ik bij optredens voor m'n akoestische, en tegelijk als noodbackup voor m'n elektrische.

Voor elektrisch is ie niet zo door matige modelling, maar de lexiconreverb, delays, compressors en chorussen zijn zeker voor akoestisch prima. Ik had hem voor € 88, minder dan de meeste reverbpedaaltjes. Zitten ook een aardige tuner in en een equalizer, hoewel de laatste een 3-bandeq is.