PDA

View Full Version : Real men play telly's: 52 ri HNGD



allochthomas
16 juli 2011, 17:54
Vandaag werkelijk de snelste verkoop en inkoop van gitaren ooit gehad.

Ik zat al een tijdje te gassen op een telecaster en deze stond nog geen 2km van mijn huis te koop. Om 14:00 werd mijn gitaar opgehaald en meteen de beste man een belletje gegeven: helaas, telefoon stond uit. Onder het motto van: je kan later nog bellen werd ik meegesleept naar de bouwmarkt door mijn vriendin om kleuren voor haar kamer uit te kiezen. Toen we net klaar waren kreeg ik opeens een belletje van de beste man en wat bleek: hij woonde in de zelfde straat als de praxis waar wij net waren! Meteen op de fiets gesprongen om de telecaster te proberen. Hij bleek er dus 2 te hebben: 1tje uit 2007(ben niet zeker) en 1tje uit 1996(met 50 aniversery sticker nog op de kop).

De 1996 was echt een stuk zwaarder dan de gene uit 2007 ondanks dat ze beide gemaakt zijn uit ash. De tele uit 1996 had ook een mooi vergeelde neck waar de gene uit 2007 er nog nieuw uit zag. Wat mij opviel was dat de 1996 tele een stuk meer aanwezig was in het middengebied en overall meer sustain had dan de 2007 die juist wat holler en dikker klonk. Een hele tijd zitten testen en twijfelen maar uiteindelijk speelde en klonk de tele uit 1996 toch het beste. De verkoper was zo aardig om de gitaar even langs te brengen ivm de regen en het feit dat ik het geld wat ik voor de ibanez had gekregen ergens in een la had opgeborgen.

De gitaar zelf: met 4 kilo schoon aan de haak de zwaarste telecaster die ik ooit in mijn handen heb gehad . Ik wist niet dat tele's zo zwaar konden zijn. Neck voelt erg lekker aan(had ook niks anders verwacht) en de kleine frets hebben minimale fretwear. Brug element scheur als een idioot en de neck is lekker romig met de typische tele geluid er tussen in. Gitaar kwam inclusief de originele koffer en ashtray.

De verplichte foto's komen zodra ik klaar ben met spelen:seriousf:

Pepe
16 juli 2011, 18:07
Het zijn verschillende gitaren he, de 1303 en de 0202.
Maar gefeliciteerd natuurlijk, de '52 reissue is de hoeksteen van de euh...

allochthomas
16 juli 2011, 18:21
Ik had al zo'n vermoeden maar zelf weet ik niet echt veel van de verschillende series af. Gitaar is echt een beest om te bespelen.

jutter
16 juli 2011, 18:36
Ik had al zo'n vermoeden maar zelf weet ik niet echt veel van de verschillende series af. Gitaar is echt een beest om te bespelen.

Schiet nou eens op met die foto's man!

allochthomas
16 juli 2011, 18:45
Jaja, ben druk bezig om de neck er af te halen voor het serie nummer just te be sure dat het geen jap is.

Rutger Molenberghs
16 juli 2011, 18:47
Het is niet ongewoon dat tele's zo zwaar zijn. Mijn Haar, een 52 hot rod model, is ook zo'n blok lood. Ik kon eerst zelf niet geloven dat de body van ash was.

En inderdaad, waar blijven die foto's?

Hendriks
16 juli 2011, 19:31
Serienummer staat op de brug als het een AVRI52 is . Ik heb tele's overigens zo licht mogelijk , maar dat is dan weer persoonlijk .

allochthomas
16 juli 2011, 19:32
hier alvast wat foto's. Licht is helaas redelijk slecht maar zodra het mooi weer is wat meer foto's maken.
http://img543.imageshack.us/img543/4112/tele1p.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/6973/tele3.jpg
Neck hint licht naar birds eye maple
http://img694.imageshack.us/img694/6681/tele2q.jpg

Mitch
16 juli 2011, 19:34
Je weet dat 'telly' de afkorting is van televisie hè? Dus waarom iemand in dit tijdperk een 52 reissue televisie zou willen ontgaat me volledig :D
Maar van harte! De enige juiste Tele wat mij betreft.

allochthomas
16 juli 2011, 19:36
Ach, leo fender was dol op televisie:D

Orpheo
16 juli 2011, 20:04
wat ik wil, heb jij nu. een mesa mark 3 en een tele. super!

Eko
16 juli 2011, 20:09
Hele mooie! M`n maatje uit de band heeft er ook al jaren 1. Ik was er bij toen die hem vond. Bij Dick Dijkman in Markelo/enter toen nog. Hij had al maanden een Japanse Toploader toen hij deze van de muur haalde. Alles viel voor hem op z`n plek. Hij kon hem niet meer terug hangen. Hij bleef spelen. Het geluid was wat hij van de tele verwachtte en de hals beviel hem enorm goed , stukken beter dan de C-hals van de Japanner. Die werd dus enkele uren later ingeruild en de `52 is sindsdien z`n vaste electrische gitaar gewesst bij alle optredens en repetities. Heeft geen strat of anders meer bespeeld. Nu al meer dan 10 jaar tevreden , dus je bent gewaarschuwd!

jutter
16 juli 2011, 20:22
Ik, als antitele:), moet zeggen dat deze er erg lekker uitziet. Ik voel kriebels...jeuk... ach laat ook maar; het geld is op!
Van harte gefeliciteerd man, ziet er prachtig uit! Hoe speelt ie?

caliban
16 juli 2011, 20:37
Proficiat ermee (zeg ik met een tele in mijn handen, een van mijn twee tele's nog wel :D)

allochthomas
16 juli 2011, 20:45
De neck voelt erg bekend voor en hij verschilt niet zo veel van mijn fender hw1 neck, hij is iets smaller en naar mijn mening is het fretboard ook iest platter. Heb ik eigenlijk bijna altijd met een fender: de neck voelt meteen goed. De frets zelf zijn wel smaller dan de frets op de hw1. Eigenaar heeft hem netjes afgesteld en zelfs met een iets dikker setje geen fretbuzz.

@Eko: mijn hw1 strat blijft altijd mijn numemr 1 maar wat een geweldige gitaar blijft de tele toch!

@Orpheo: tijd voor een koa/maple/alder/bubinga telecaster?:seriousf:

Ik blijf me verbazen hoe goed het brug element zich houd met een flinke dosis gain(master of puppets op een tele gespeeld puur omdat het kan) ding gromt echt!:crazyhappy:

Mitch
16 juli 2011, 21:53
Ja, mooi hoor. Helemaal goed.

Orpheo
16 juli 2011, 22:17
De neck voelt erg bekend voor en hij verschilt niet zo veel van mijn fender hw1 neck, hij is iets smaller en naar mijn mening is het fretboard ook iest platter. Heb ik eigenlijk bijna altijd met een fender: de neck voelt meteen goed. De frets zelf zijn wel smaller dan de frets op de hw1. Eigenaar heeft hem netjes afgesteld en zelfs met een iets dikker setje geen fretbuzz.

@Eko: mijn hw1 strat blijft altijd mijn numemr 1 maar wat een geweldige gitaar blijft de tele toch!

@Orpheo: tijd voor een koa/maple/alder/bubinga telecaster?:seriousf:

Ik blijf me verbazen hoe goed het brug element zich houd met een flinke dosis gain(master of puppets op een tele gespeeld puur omdat het kan) ding gromt echt!:crazyhappy:

nee, een LP met tele-features. asbak brug, dikke singlecoil in brug en hals (52 reissue pickups van fender), maar dan ander hout. walnut als body en bloodwood voor de hals met een ebben toets. idem met een strat. heb dikke gas voor de strattone (singlecoil). korina body, goncalo alves neck, ebben toets.

maar ik moet eerst nog 2(!) sets zephyr duncan pickups kopen voor m'n 15e en 16e warmoth project, die nu nog liggen te harden van hun lak:P deze week gooi ik de laatste clearcoats er overheen, en dan.... 6 tot 8 weken harden!

die zephyr pickups zijn wel gruwelijk duur. 350E PER pickup. ik neem dan de fullshred-versie en een JB-versie, evenals een pearly gates en een '59 versie. heb immers 2 gitaren.

allochthomas
16 juli 2011, 23:18
Dan mogen het wel verdomd goeie pickups zijn voor die prijs. Ben zelf op zoek naar een goeie PAF achtige humbucker voor mijn strat omdat ik mijn steve's special samen met de jpm heb verkocht.

de neck resoneert echt met elk akkoord mee en als ik een A akkoord aanslaat gaat de hele gitaar trillen. Mijn strat heeft dat juist met een E akkoord maar maar die resoneert niet zo erg als de tele doet!:crazyhappy:

bass blom
16 juli 2011, 23:24
gaaf man :hippie:

toneblo
17 juli 2011, 05:48
Thomas!!! wow,erg goed bezig man!!!:ok:
schitterend ding om te zien hoor!!
veel plezier ermee!

Orpheo
17 juli 2011, 08:42
Dan mogen het wel verdomd goeie pickups zijn voor die prijs. Ben zelf op zoek naar een goeie PAF achtige humbucker voor mijn strat omdat ik mijn steve's special samen met de jpm heb verkocht.

de neck resoneert echt met elk akkoord mee en als ik een A akkoord aanslaat gaat de hele gitaar trillen. Mijn strat heeft dat juist met een E akkoord maar maar die resoneert niet zo erg als de tele doet!:crazyhappy:

Als Frank falbo van seymour duncan zegt dat het precies is wat ik zoek,en er geen bbeter element is,ga ik daar wel in mee. Ondanks dat ie bij SD werktis ie heel onpartijdig als t ggaat om pickups aanbevelen. Lees de specs maar eens door.cryogene behandeling, bimetalen polepieces.,zilver draad ipv koper, glasfiber en nylon bobbins.en je kan t toe laten passen op nagenoeg ieder model pickup te koop bij duncan.

Goeie paf achtige ? In n strat ?! Pearly gates. Imho beste humbucker in n strat als je n paf achtige zoekt.hij kan eigenlijk alles aan.

Gitaar4LifeDude
17 juli 2011, 14:08
gefeliciteerd man, welkom bij de club!

Ribo89
17 juli 2011, 17:12
Gisteren toevallig ook een 52RI Telecaster uit 2008 aangeschaft. Verkoper komt me trouwens wel bekend voor, volgens mij ook nog contact mee gehad (voornaam C, achternaam R, H ter H?) ;).

Prachtige gitaar inderdaad!

http://img151.imagevenue.com/img.php?image=930181812_IMG_2337_122_232lo.JPG

http://img151.imagevenue.com/loc232/th_930181812_IMG_2337_122_232lo.JPG (http://img151.imagevenue.com/img.php?image=930181812_IMG_2337_122_232lo.JPG)


edit: iemand een idee hoe ik de foto werkend krijg?

Mitch
17 juli 2011, 17:30
Er staat een normale url, misschien gebruik je de verkeerde link? De [img] tags doe je goed.

allochthomas
17 juli 2011, 18:57
Gisteren toevallig ook een 52RI Telecaster uit 2008 aangeschaft. Verkoper komt me trouwens wel bekend voor, volgens mij ook nog contact mee gehad (voornaam C, achternaam R, H ter H?) ;).

Prachtige gitaar inderdaad!

http://img147.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-3335/loc452/915134440_IMG_2337_122_452lo.JPG

edit: iemand een idee hoe ik de foto werkend krijg?

Dan zou het heel goed kunnen dat ik die gitaar in mijn handen heb gehad als je hem hebt opgehaalt in huis te heide vlak bij zeist! Kerel had een schuurtje vol met gitaren en een mooie fender bassman blackface. Erg mooie gitaar!

Pepe
17 juli 2011, 18:59
Ah, Carel.
Aardige man, goeie deals af en toe.

Hendriks
17 juli 2011, 19:22
Ah, Carel.
Aardige man, goeie deals af en toe.

aardige gast , kun je inderdaad goed zaken mee doen en heeft altijd wat bijzonders.

allochthomas
17 juli 2011, 20:27
Zeer aardige kerel en hij had ook een hoop leuks staan. Even over een fender champ gespeeld, wat een gaaf bakje was dat zeg!

@Orpheo: ik heb al een pearly gate gevonden op mp hier in de buurt, nu nog kijken of ik er een goeie prijs voor kan krijgen.

Valt me trouwens echt op dat de telecaster op precies de noten reageert waar mijn strat niet op reageert en andersom.

macwilliams
17 juli 2011, 21:08
Hé, dat is ook wel een aardig leuk plankje dat je daar hebt aangeschaft. Maar die haalt het nooit bij m'n Boston Tele.



Kuch kuch.

TimS
17 juli 2011, 21:24
Hé, dat is ook wel een aardig leuk plankje dat je daar hebt aangeschaft. Maar die haalt het nooit bij m'n Boston Tele.



Kuch kuch.
Koop jij een Baja, komt hij met een AVRI aanzetten. Je kan nog winnen, er staat vast wel een mooie custom shopper op marktplaats :)

Ribo89
17 juli 2011, 21:33
Dan zou het heel goed kunnen dat ik die gitaar in mijn handen heb gehad als je hem hebt opgehaalt in huis te heide vlak bij zeist! Kerel had een schuurtje vol met gitaren en een mooie fender bassman blackface. Erg mooie gitaar!

Heb wel contact gehad met de beste man, maar toch gekozen voor een andere uit Amersfoort. Maar misschien toch maar eens op zijn advertenties letten om al dat moois uit het schuurtje te kunnen aanschouwen :seriousf:

allochthomas
17 juli 2011, 21:34
:seriousf:

Wordt denk ik wel een ander merk snaren er op zetten, ik vind hem met de ernie ball snaren een beetje stroef klinken. De D'Addario snaren die er op zaten klonken wat losser. Blijft een beetje een eigenaardig beestje want hij doet echt precies het tegenovergesteld van wat mijn strat doet.

macwilliams
17 juli 2011, 21:37
Koop jij een Baja, komt hij met een AVRI aanzetten. Je kan nog winnen, er staat vast wel een mooie custom shopper op marktplaats :)

Hahaha, ik heb hier de nachtmerrie van elke telecaster, de schrik en angst van welke customshopper dan ook. Die zo zoetgevooisd is dat mannen tot waanzin en vrouwen uit hun slipje doet drijven.

Maar even met zereneus,

Het gaat niet om winnen of het hebben van de duurste. Het gaat er om dat je hebt wat je kan gebruiken. Ik ga toch geen €3000,- van m'n zuur verdiende centjes uitgeven om van een mede forumlid te "winnen"?

Ghehehe, het idee alleen al.

TimS
17 juli 2011, 21:46
Dat zou ik ook zeggen als ik aan het verliezen was...

allochthomas
17 juli 2011, 21:49
:seriousf: zeker ook niet doen! Kwam voor mij mooi uit dat de beste man dicht bij woonde en ik geen cent hoefde bij te leggen na de verkoop van mijn ibanez.

Ik zoek een werkpaard als ik op zoek ga naar een gitaar, als ik later oud ben en te veel geld heb koop ik wel iets wat mooi in een glazen kist kan staan:).

Orpheo
17 juli 2011, 21:55
pearly gates :lovelove: heerlijk element. ben helemaal om. in een tele, strat, es335 en LP, zelfs een superstrat kan dit element aan. de JB is wat lastiger om te handelen in diverse gitaren. in sommige LP's is ie super, in sommige weer niet. maar de pearly is te gek in iedere gitaar, voor ieder genre.

Jasper.
17 juli 2011, 21:56
Jaloers Willem? hehe :seriousf:

Maar goed dat ik hier Guitar Hero heb. Dat speel je op de telly.
I'm a real man.

allochthomas
17 juli 2011, 22:12
pearly gates :lovelove: heerlijk element. ben helemaal om. in een tele, strat, es335 en LP, zelfs een superstrat kan dit element aan. de JB is wat lastiger om te handelen in diverse gitaren. in sommige LP's is ie super, in sommige weer niet. maar de pearly is te gek in iedere gitaar, voor ieder genre.
Heb een JB gehad en dat werkte voor geen meter, mijn strat was een schel kut ding met die humbucker.

Henri H
17 juli 2011, 22:22
Mooie gitaar hoor! :ok:

Ik heb ook wel 's Metallica zitten spelen op mijn Lite Ash, en dan denk je "wow! klinkt goed", totdat ik m'n Les Paul (met Burstbuckers) er weer bijpakte, tja andere league.
Voor Metallica heb je een iets meer dichtgesmeerde sound nodig vind ik, maar het KAN wel op een Tele met single coils. Dat maakt het ook zo'n veelzijdige gitaar.

Orpheo
17 juli 2011, 22:44
Heb een JB gehad en dat werkte voor geen meter, mijn strat was een schel kut ding met die humbucker.

had er een alnico2 magneet in gepropt. dan had je een pickup die absoluut niet schel is. pinches die eruit vliegen, en toch door de bandmix heen snijdt. flink wat push, redelijk dik in het mid, en toch die bump in het hogere mid.

de pearly gates is ranziger dan de JB, iets strakker in het laag dan een JB, zelfde soort hoog maar minder schel, en een duidelijk push in het mid. ik vind 'm echt super. luister maar

http://www.youtube.com/watch?v=ggTyXwkwQx8

heb is absoluut geen 'evh tone'. daarvoor zou je dan echt een '78 pickup van duncan, of een brobucker, of een alnico2pro of beter, de custom custom moeten nemen. maar ik vind die tone zo'n cliche ;) de pearly gatess is veel unieker in tone. minder standaard.

macwilliams
17 juli 2011, 22:48
Dat zou ik ook zeggen als ik aan het verliezen was...

Ik snap dat jij zo als jonkie van een jaar of twintig, eenentwintig nog moet compenseren voor je kleine pikkie en je nog niet wegtrekkende jeugpuistjes maar om nou een volwassen persoon uit zijn tent proberen te lokken met zulke uitspraken is ronduit kinderachtig.


:seriousf: zeker ook niet doen! Kwam voor mij mooi uit dat de beste man dicht bij woonde en ik geen cent hoefde bij te leggen na de verkoop van mijn ibanez.

Ik zoek een werkpaard als ik op zoek ga naar een gitaar, als ik later oud ben en te veel geld heb koop ik wel iets wat mooi in een glazen kist kan staan:).

Ghehehe, ik ben nog niet zo heel oud al voelt dat soms wel zo, heb ik toch wel al wat leuke exemplaren om naar te kijken. Gelukkig zijn het ook hele goede gitaren.

Mooi dat je zo vlot van de ene naar de andere gitaar kon, een avri 52 heb ik nog niet in mijn handen gehad maar als de kwaliteit zo goed is als de aanvankelijke prijs doet denken dan kan er niks mis met de gitaar zijn. Als ik kijk wat de BAJA & Lite ash nieuw hebben gekost en wat je ervoor krijgt dan moet de '52 wel helemaal :ok: :ok: zijn

Heb je wel eens een nocaster vastgehad met zo'n dikke U profiel neck?
Het is dat ik het gewoonweg belachelijk vind om (ik dacht) €3200,- voor een gitaar te betalen waar ik persoonlijk met mijn niveau niet alles uit kan halen. Dan kan ik beter een dikke hals laten maken door een bouwer (niet Frans Bouwer hè) en die op een body schroeven. Daarentegen, als ik de custom LP en de goldtop houd en de rest verkoop dan kan ik een nocaster & een '52 kopen.

Maar dat doe ik niet.


Jaloers Willem? hehe :seriousf:

Maar goed dat ik hier Guitar Hero heb. Dat speel je op de telly.
I'm a real man.

Nee hoor, ben niet jaloers. :sssh:

TimS
17 juli 2011, 23:16
Oei, ik had niet verwacht dat je het serieus zou nemen, zeker niet aangezien je in je woonkamer een collectie hebt hangen waarvan je 10 AVRI's of meer kunt kopen. Volgende keer zal ik er een smiley bij plakken :chicken:

macwilliams
17 juli 2011, 23:19
Oei, ik had niet verwacht dat je het serieus zou nemen, zeker niet aangezien je in je woonkamer een collectie hebt hangen waarvan je 10 AVRI's of meer kunt kopen. Volgende keer zal ik er een smiley bij plakken :chicken:

Dank je wel, dat is veel duidelijker. Ik waardeer deze uitleg:ok:

allochthomas
18 juli 2011, 13:58
Mooie gitaar hoor! :ok:

Ik heb ook wel 's Metallica zitten spelen op mijn Lite Ash, en dan denk je "wow! klinkt goed", totdat ik m'n Les Paul (met Burstbuckers) er weer bijpakte, tja andere league.
Voor Metallica heb je een iets meer dichtgesmeerde sound nodig vind ik, maar het KAN wel op een Tele met single coils. Dat maakt het ook zo'n veelzijdige gitaar.
Ik weet niet wat het is met het brug element van een telecaster maar met clean is hij twangy maar zodra je er een flinke overdrive op zet wordt hij vettig.

Vandaag wat aan het rommelen geweest met de brug(saddles wat omhoog gezet en de brug goed vast geschroefd) en G en de B snaar waar ik wat problemen mee had komen nu wel goed tot leven. Binnenkort maar een ander setjes snaren proberen om te kijken hoe dat werkt. De tele is wel erg unforgiving zeg, elke fout die je maakt wordt meteen afgestraft.

Gitaar4LifeDude
18 juli 2011, 14:09
Hey bij die man heb ik mijn '52 reissue ook gekocht, aardige man inderdaad met een schuurtje vol met bijzondere gitaren :)

allochthomas
18 juli 2011, 17:29
Hmmmm, ben er net achter gekomen dat de brugpickup en de neck pickup op zn plek worden gehouden door kruiskop schroeven. Net binnen in zitten turen en de pickups zijn nooit van hun plek geweest en er is ook geen enkel teken dat er gesoldeerd is. Iemand een idee?

Orpheo
18 juli 2011, 17:51
Omdat t n reissue is,hoort dat.zo was t 'vroegah' ook.



Meen ik me tte herinneren.

spirit
18 juli 2011, 18:05
Omdat t n reissue is,hoort dat.zo was t 'vroegah' ook.



Meen ik me tte herinneren.

Nee, hoort juist niet zo. Volgens mij horen er schroeven in met een enkele sleuf.

Schroeven zijn natuurlijk vervangbaar zonder de PU's los te solderen, dus misschien zijn alleen de schroeven ooit eens vervangen.

allochthomas
18 juli 2011, 18:50
Zou goed kunnen aangezien sommige schroeven wat roestig zijn en het om de stelschroeven gaat. Ben er ook achter dat er de zelfde strap locks op zitten die ik op al mijn gitaren heb wat een mooie bonus is:).

Gitaar is wel mooi een het verkleuren, de verf is onder de pickguard een stuk lichter.

Hendriks
18 juli 2011, 22:30
Slotted schroeven zijn vintage correct ,maar kruiskop is gemakkelijker . Je ziet het wel vaker dat ze vervangen zij.

Heb je de hals er al afgehad?

allochthomas
18 juli 2011, 22:33
Hals is er al af geweest. Datum en wat andere shit wat met stift was geschreven, kon geen serie nummer vinden dat leesbaar was.

Mitch
18 juli 2011, 22:57
Nog effe iets anders: wel grappig dat je zei dat -ie vooral zo resonant was en helemaal op open A. Mijn 52RI Jap was dat ook. Misschien een mogelijke piek als zowel hals- als bodyhout top zijn bij deze gitaren? Makes you wonder...

Hendriks
18 juli 2011, 23:03
Hals is er al af geweest. Datum en wat andere shit wat met stift was geschreven, kon geen serie nummer vinden dat leesbaar was.

Serie nummer staat alleen op de brug , dus dat klopt wel.

allochthomas
18 juli 2011, 23:10
Ik heb nog een snelle check egdaan of het geen jap was en het heeft geen van de tekenen van een jap.

welk nummer, want het nummer dat op de burg onder pat pend geeft volgens the guitar dater aan dat de gitaar uit 57 komt lol

@Mitch: zal inderdaad wel aan het model liggen. De neck gaat ook tekeer bij bepaalde noten, iets wat mijn strat niet doet. Mijn strat gaat juist voornamelijk op een E akkoord tekeer.Grappig dat het zo kan verschillen per model.

Hendriks
19 juli 2011, 07:38
Datering is alleen mogelijk met de datums in neck en hals , het serienummer bestaat alleen uit cijfers .

Gitaar4LifeDude
19 juli 2011, 16:45
Hals is er al af geweest. Datum en wat andere shit wat met stift was geschreven, kon geen serie nummer vinden dat leesbaar was.

Precies wat ik ook had toen ik de neck er af schroefde. Lijkt wel alsof er 3x een andere datum in is geschreven met stift.
Ik kreeg verder van de beste man ook geen echtheidspapieren ofzo, iets wat wel bij de gitaar hoort volgens mij. Maar ik denk niet dat mijne een neppe is, ik vertrouw hem eigenlijk wel.

macwilliams
19 juli 2011, 18:41
http://tapatalk.com/mu/5ed7a6af-763e-1c04.jpg

Misschien dat kruiskop schroeven makkelijker zijn maar sleufschroeven zijn vele malen mooier. En met de juiste schroevendraaier niks moeilijker dan kruiskop schroeven. Deze messing schroeven liggen bij de bouwmarkt en als de slagplaat er eens afmoet dan komen er weer nieuwen in. Kost bijna niks en makkelijk verkrijgbaar.

allochthomas
19 juli 2011, 18:59
In de neck pocket staat duidelijk 1996 met daarbij wat letters(zeer waars de kerel die hem in elkaar zetten of inspecteerde). De neck heef alleen een sticker op de neck met 50th an wat elke fender had uit dat jaar dus dat klopt. De beste man vertrouw ik wel en hij was niet de eerste eigenaar dus papieren zitten er niet meer bij. Hij zei al dat sommige mensen moeilijk doen als niet alles in de case zat.

@mac: ik kan me goed voorstellen een vorige eigenaar de stelschroeven had vervangen om het zo wat makkelijker te maken en dat je geen extra schroevendraaier hoeft te hebben voor 1 gitaar(aangezien het de stel schroeven zijn waar je het meeste aan zit). Misschien idd even bij de bouwmarkt wat platten schroeven halen maar eerlijk gezegt stoor ik me er niet echt aan.

macwilliams
19 juli 2011, 19:07
Het was ook maar een tip, stel dat je er ooit eens anders over gaat denken dan hoef je niet meer te zoeken :D

Ze hebben er ook van die messing schroeven die de zelfde bolling hebben als de originele.
Ook heel mooi, zitten op m'n lite ash en de rode mex.

Ribo89
20 juli 2011, 13:33
Mijn 52RI moet nog overgezet worden van vintage naar modern wiring. Gewoon de 022k capacitor gebruiken? Of zijn er ander (misschien betere) opties?

allochthomas
20 juli 2011, 19:29
Ik dacht dat de 52ri standaard met modern wiring geleverd werd? Die van mij heeft gewoon normale wiring zover ik weet.

Kon het niet laten en heb mijn laatste pinup water decal op de gitaar gezet. Straks even een foto er van maken:cheerup:

*edit: foto!
http://img535.imageshack.us/img535/5623/tele4a.jpg

macwilliams
20 juli 2011, 22:51
Ik dacht dat de 52ri standaard met modern wiring geleverd werd? Die van mij heeft gewoon normale wiring zover ik weet.

Kon het niet laten en heb mijn laatste pinup water decal op de gitaar gezet. Straks even een foto er van maken:cheerup:

*edit: foto!
http://img535.imageshack.us/img535/5623/tele4a.jpg
Raakt dat nou niet snel beschadigd ?

allochthomas
20 juli 2011, 23:01
Als het eenmaal goed zit blijft het wel zitten. Het is niet permanent maar het kan wel tegen een stootje.

allochthomas
21 juli 2011, 22:07
De tering wat klinkt het nek element toch warm en vol! Net even eens tukje slide zitten spelen op de tele:mmmm:

allochthomas
23 juli 2011, 17:00
Toch maar even een bumpje omhoog.

Er zitten 2 beschadigde plekken op de gitaar(wat ik niet erg vind) maar wat ik raar vind is dat de beschadiging onder de clear coat zitten. Gebeurd dit wel vaker of heeft deze gitaar ooit eens een nieuwe laklaag gehad?
http://img854.imageshack.us/img854/8028/img1062he.jpg

G.G.
23 juli 2011, 17:13
Kan het zijn dat iemand even wat blanke lak op de beschadigingen gedaan heeft om het hout te beschermen? Met een refin werk je toch eerst de beschadigingen fatsoenlijk weg

allochthomas
23 juli 2011, 17:26
Als dat zo is dan heeft die kerel of uitstekend werk afgeleverd of de hele body heeft een extra laagje gekregen(wat er niet op wijst) want ik kan geen verschil voelen. Vond het een beetje vreemd aangezien je dit soort beschadigingen wel moet kunnen voelen als je er met je vinger over heen gaat. Fender smeert wel dikke lagen lak op hun gitaren:dontgeti:

finish is wel lekker aan het vergelen
http://img696.imageshack.us/img696/6077/img1063a.jpg

benwave
23 juli 2011, 17:47
Volgens mij is de hele gitaar op de schroefjes na origineel. Dat moeten inderdaad gewone schroefjes zijn, geen kruis.
Ik zou die ook weer terug veranderen puur alleen omdat die erop horen
Die koffer is dat een G&G koffer ? Want die zaten standaard bij die ri`s
Ook op de hals staat nergens fender of zo, alleen de datum en wat gekrabbel, dat klopt dus ook
Het nummer op de brug is dacht ik toch wel het serie nummer hoor. Bij mij ook 5 cijfers (26120)
Ik heb twee van die gitaren gehad, ik heb nu alleen de fotos nog

allochthomas
23 juli 2011, 18:07
aan de echtheid twijfel ik niet, het zijn gewoon wat kleine dingen die me opvallen. De gitaar is natuurlijk al 15 jaar oud dus het is logisch dat er hier en daar wat aan gedaan is. Originele case zit er nog bij(is ook al aardig vintage aan het worden:seriousf:). Misschien maar eens de schroeven terug naar spec brengen zodra ik zin heb om de brug er uit te halen.

De nek is wel echt uitermate stabiel. Ik heb de gitaar nu in een paar tunings gehad en ging gewoon prima zonder dat de nek holler of boller ging staan. Je kan met deze nek prima een terminator neer knuppelen:seriousf:

macwilliams
24 juli 2011, 16:02
Ik denk dat je dus een U shaped nek hebt?

allochthomas
24 juli 2011, 18:04
Inderdaad een U shape, hij is net iets hoger aan de zijkanten en iets smaller dan mijn strat die een C shape heeft. Welke nek zit er op de baja?

macwilliams
24 juli 2011, 18:31
De Baja begint in een lichte V vorm en gaat ,hoe verder je naar beneden glijd, word de vorm ronder en voelt daardoor wat dikker aan maar niet helemaal naar een U vorm maar ook niet in een C vorm.

De nocaster die ik bij NL muziek eens probeerde heeft ook die U vorm maar die was voor het gevoel ook iets smaller en met een kleinere radius. De U vorm vond ik fijn en fors aanvoelen maar mocht wel wat breder en het fretbord mocht voor mij persoonlijk wel een grotere radius hebben.

Ik ben hierdoor er wel achter wat ik wil.

matto
24 juli 2011, 18:59
Als dat zo is dan heeft die kerel of uitstekend werk afgeleverd of de hele body heeft een extra laagje gekregen(wat er niet op wijst) want ik kan geen verschil voelen. Vond het een beetje vreemd aangezien je dit soort beschadigingen wel moet kunnen voelen als je er met je vinger over heen gaat. Fender smeert wel dikke lagen lak op hun gitaren:dontgeti:

finish is wel lekker aan het vergelen


Is het niet zo dat Fender vanaf fabriek een laagje celluloselak aanbrengt over de poly lak heen?

allochthomas
24 juli 2011, 22:42
Zover ik weet gebruikt fender de poly alleen als sealer