PDA

View Full Version : pod 2.0 probleem



fideelski
15 juli 2011, 22:19
Hello luitjes,

Ik heb een probleempje met mijn tweedehandse line6 pod 2.0. Als ik het goed begrijp plug je gewoon de gitaar in, steek je de hoofdtelefoon in de juiste uitgang, schakel je het toestel aan en off you go, juist?

Dat lukt niet bepaald bij mij. Het lijkt wel alsof er niets binnenkomt van geluid. Als ik het volume superhoog zet krijg ik een soort ritmisch gegrom...

Ik weet het, het klinkt allemaal wat vaag, maar heeft iemand er een idee van wat er aan de hand zou kunnen zijn of wat ik verkeerd doe?

Rutger Molenberghs
16 juli 2011, 10:28
Je hebt zowel de mastervolume als de gain en de channel volume open gezet? Bij de mijne krijg ik ook geen geluid als één van deze drie volledig dicht staat.

fideelski
16 juli 2011, 15:36
Alle kanalen staan open. Ik heb het toestel met verschillende kabels gecheckt. Ik heb ook gemerkt dat het me gelukt is om mijn gitaar te stemmen, dus er komt wel degelijk signaal binnen. Ik heb zowel de phonesuitgang als de output geprobeerd... Ik krijg er geen geluid uit.

TimS
16 juli 2011, 15:58
Staat de noisegate aan?

fideelski
16 juli 2011, 16:20
Dat ga ik eens checken, je zou wel eens gelijk kunnen hebben... Leg je die af door zowel op noisegate als op tap te duwen tegelijkertijd?

fideelski
16 juli 2011, 18:02
Ik heb het eens gecheckt, de noisegate ingeschakeld of uitgeschakeld, het maakt niet veel uit...

Rutger Molenberghs
16 juli 2011, 18:24
Ik ga even verder met de logische dingen. Je staat toch niet op tuner of midi?

fideelski
16 juli 2011, 18:36
nee, het enige wat soms oplicht in het paneel is tap

Rutger Molenberghs
16 juli 2011, 18:40
Heb je al eens gewisseld tussen de presets in de manual modus?

Je hoofdtelefoon heeft toch ook geen aparte volumeregeling? Heb je trouwens al eens een andere hoofdtelefoon geprobeerd?

fideelski
16 juli 2011, 19:39
Ik heb al geswitcht tussen koptelefoon, aansluiten op versterker en audio-interface, het maakt weinig verschil.

Als ik alles op manueel zet en alle knoppen opendraai, dan krijg ik wat gebrom, maar geen gitaargeluid...

Flitser
16 juli 2011, 19:48
Heb je de volgende dingen gecheckt:

- gitaarkabel is ingeplugd in de input ergens rechtsonderin en is ingeplugd in je gitaar

- je headphone zit ingeplugd in de aansluiting "phones". Zo ja: is het wel een 3.5mm jack kabel?

Het klinkt misschien heel logisch dit, maar volgens mij is de oplossing uiteindelijk ook heel simpel :)

jaywalker
16 juli 2011, 20:07
juiste input geselecteerd?

Rinze
16 juli 2011, 20:33
Heeft ie het wel normaal gedaan sinds jij hem hebt?

Start ie normaal op, qua wat je te zien krijgt in het display?

Doet je gitaar met dezelfde kabel het op een versterker wel, m.a.w. is de signaalketen tot de POD wel ok?

Anders resetten naar fabrieksinstellingen?

fideelski
16 juli 2011, 20:54
Ik heb de orginele adapter er tweedehands niet bijgekregen. Ik kocht dus onlangs een adapter en weet dus niet of-ie het normaal gedaan heeft sinds ik hem heb. Hij start, me dunkt normaal op..

Voor de rest kan ik zeggen dat er niets met de kabel verkeerd is, dat de koptelefoon juist is ingeplugd, dat de juiste input geselecteerd is. Wanneer hij opstart zegt de display pod 2.0 en gaat dan meteen naar de eerste preset. Ik heb hem vandaag ook gereset, zonder oplossing

Dirk_Hendrik
16 juli 2011, 22:33
Geeft je adapter een AC of een DC spanning af?

POD's hebben een AC spanning nodig. Echter, als je em DC geeft werkt alles wat digitaal is. Maar de analoge afdeling van het ding (input en output elektronica) niet. En dat lijkt exact te zijn wat jij beschrijft en suggereert rijm met het gebruiken van een ongespecificeerde vervangadapter.

Wat ook wer niet raar is daar je nergens op een pod, en ook al knap beroerd in de handleiding of op de Line6 website kunt vinden of je een AC of DC adapter moet gebruiken.

fideelski
17 juli 2011, 09:16
hebben alle Line6 producten een AC-adapter nodig, of alleen de pod?

Dirk_Hendrik
17 juli 2011, 09:27
uit m'n hoofd weet ik hetalleen van de Pod's en de xx-4 lijn (DL-4 enzo)

lefthandstrat
17 juli 2011, 22:31
Dit staat er op de originele adapter van de POD 2.0 die ik nu voor me heb liggen, ik hoop dat je er iets aan hebt:

AC - AC Adapter
Model: SY- 09200A-GS
Part No 11-32-0003
Input: 230v~50Hz
Output 9v~2000mA 18VA

Dirk_Hendrik
18 juli 2011, 07:15
Thanks
Nou moet de TS allen nog eens vertellen wat hij als vervanger gebruikt.