PDA

View Full Version : Marshall Ma50H



xiahao
15 juli 2011, 20:41
Hallo
Ik had een paar vragen over versterkers. Ik heb zelf een Marshall Mg15 versterker maar ik ben van plan om een nieuwe te gaan kopen omdat ik meer effecten en zo wil hebben. Dus ik heb even gezocht en kwam ik een Marshall Ma50H tegen. Ten eerste weten jullie of dat een goede versterker is om er mee in de kamer te spelen of is er een betere die ik kan kopen. En ten tweede het is een top/ head dus het heeft geen speekers moet je dan echt een cabinet kopen of kan ik dan ook gewoon mijn Marshall Mg15 versterker er aan koppelen. Alvast bedankt

bass blom
15 juli 2011, 20:45
het typenummer doet vermoeden dat het om een 50 watt versterker gaat.
daar zul je dus een cabinet bij moeten hebben.

xiahao
15 juli 2011, 21:02
wat voor cabinet stelt u voor dan. en is de versterker goed of niet

bass blom
15 juli 2011, 21:06
dan heb je het minimaal over een 2 x 12 inch cab, vintage 30's bijvoorbeeld.
of zowat elke beschikbare 4 x 12.
ik ken de versterker niet, maar het verhaal wat ik er over lees bij rockpalace
past wel denk ik.
maar.. in je kamer.. dat is een hoop lawaai hoor :D
50 watt buizen is erg hard.

Rutger Molenberghs
15 juli 2011, 21:16
De Marshall MA serie is de reden dat ik het contract met de repetitieruimte niet verlengt heb. Ik ben een fan van Marshall, maar de MA die daar staat is veruit de slechtste versterker die ik ooit gehoord heb (en daar tel ik een Kustom KGA-10 bij, ga dus maar na). :stop:

Onze bassist vroeg om die 'mongool met die rasp' uit de versterker te halen toen ik begon te spelen. :sssh:

50w en 100w versterkers zijn thuis best doenbaar. Hangt er maar van af hoe tolerant je buren zijn, of je in een (half)open of gesloten bebouwing woont en hoe goed je met de mastervolume overweg kan. Natuurlijk klinkt een lampenversterker anders als je hem open kan draaien, maar dat zijn compromissen die je thuis moet maken. Als het enkel voor thuis is, kan je ook kijken naar die 'lage wattage versterkertjes' die tegenwoordig populair zijn (Vox Lil' Night Train, Marshall Class5, ...). Al kan ik je verzekeren dat een Class5 op overdrive volume behoorlijk wat volume produceert!


dan heb je het minimaal over een 2 x 12 inch cab, vintage 30's bijvoorbeeld.
of zowat elke beschikbare 4 x 12.


Er zijn genoeg luidsprekers die meer dan 50w aankunnen.
Vintage 30: 60w
G12T-75: 75w
G12T-100: 100w
En dat zijn dan alleen Celestions. 1x12 kan dus perfect.

Jellyfish00
15 juli 2011, 21:33
De Marshall MA-serie kan ik zeker niet aanraden, schelle bakken, erg krasserig.

Tankman
15 juli 2011, 23:58
Maar als je meer effecten wilt, heb je vrij weinig aan een MA50. Die heeft alleen galm en 2 boostbare kanalen. Voor op je kamer is het sowieso te hard. Kijk dan eens naar een Fender Mustang II of een Peavey Vypyr 30.

Flitser
16 juli 2011, 00:03
Hallo
Ik had een paar vragen over versterkers. Ik heb zelf een Marshall Mg15 versterker maar ik ben van plan om een nieuwe te gaan kopen omdat ik meer effecten en zo wil hebben. Dus ik heb even gezocht en kwam ik een Marshall Ma50H tegen. Ten eerste weten jullie of dat een goede versterker is om er mee in de kamer te spelen of is er een betere die ik kan kopen. En ten tweede het is een top/ head dus het heeft geen speekers moet je dan echt een cabinet kopen of kan ik dan ook gewoon mijn Marshall Mg15 versterker er aan koppelen. Alvast bedankt

Als ik jou was zou ik dan voor een Multi-effect kijken. Ik heb nog een Line 6 POD 2.0 voor je liggen, kijk maar op google of op de site van Line 6. Als je simpelweg meer effecten wilt heeft het weinig zin om een nieuwe amp te kopen vind ik. Zo te zien speel je ook nog niet jarenlang, dus een goedkope multi-effect zou denk ik op z'n plaats zijn.

xiahao
16 juli 2011, 19:55
bedankt iedereen en flitser ik denk inderdasad dat ik maar effe naar multi effecten kijken neemt ook minder ruimte in dan een hele nieuwe versterker en 15 watt is ook wel hard genoeg want zo hard speel ik ook niet. Nog een multi effect aan te raden??

Flitser
16 juli 2011, 20:15
bedankt iedereen en flitser ik denk inderdasad dat ik maar effe naar multi effecten kijken neemt ook minder ruimte in dan een hele nieuwe versterker en 15 watt is ook wel hard genoeg want zo hard speel ik ook niet. Nog een multi effect aan te raden??

Wat ik je af kan raden is de V-amp serie van Behringer. Verder vind ik de Rp-255 van Digitech erg goed, maar ik kan me herinneren dat die rond de 200 euro waren. De gulden middenweg is de POD 2.0 . Degelijk ding voor als je niet al te veel geld te besteden hebt. Maar als je wat meer geld hebt zou ik zeker voor de RP-255 gaan. Een vriend van me heeft die en ik was verbaasd hoe goed de distortion klonk. Verder zaten er genoeg effecten in en had hij een loop functie.

marco v
18 juli 2011, 16:42
Tsja, een 50 watt buizenversterker voor thuis, is dat niet hetzelfde als een Audi Q7 kopen om enkel boodschappen mee te halen....
Die MA50H vond ik trouwens niet zo verkeerd, maar voor thuis zou ik hem zeker niet aanschaffen, daar zijn betere/goedkopere oplossingen voor.

muziekschuur
18 juli 2011, 16:49
http://www.youtube.com/watch?v=cDwTr6J2Eho

Een buizenversterker heeft onderhoud nodig en 1 van de lampjes kapot en voila, slechte sound. De MA50 uit de oefenruimte kan defect zijn geweest. Ik zou em in ieder geval zelf testen. Er zit namelijk een volumeknop op. Die kan ZACHT.

Probeer het en dan weet je het pas.

Rutger Molenberghs
18 juli 2011, 17:04
De MA50 uit de oefenruimte kan defect zijn geweest.

Alle vier zeker. :stop: Die dingen waren trouwens nog geen week oud, dus onderhoud zou wat snel zijn.

Dat van die volumeknop ondersteun ik volledig. Ik gebruik thuis een 100w en die is ook bruikbaar. Het is misschien niet ideaal, maar werkt voor mij wel.

tommus42
18 juli 2011, 17:27
De Marshall MA-serie kan ik zeker niet aanraden, schelle bakken, erg krasserig.

Vaker gehoord over de MA-serie. Het is de goedkoopste buizenversterker van Marshall, is het niet? Het kan zijn dat alles aan dat ding slecht en goedkoop is. Het zou ook kunnen dat het in wezen een goed bakje is na enkele eenvoudige aanpassingen.
Waarom de fabrikant dat zelf niet doet is me niet helemaal duidelijk, misschien om hun duurdere modellen niet te beconcureren, of om de doe hetzelver ter wille te zijn:D.
Als je kunt aangeven wat er aan het geluid niet deugt, is het voor een technicus een eenvoudig klusje om er iig een acceptabel, maar waarschijnlijk een prima geluid uit te krijgen.

Rutger Molenberghs
18 juli 2011, 17:41
De Marshall MA50H kost + €550. Daar vind je tegenwoordig een Marshall DSL voor op de tweedehandsmarkt (als we dan toch bij Marshall blijven). Laat staan dat je extra kosten moet maken om hem te (laten) modificeren.

tommus42
18 juli 2011, 18:04
Is natuurlijk zo, maar toch. Even het schema van de MA bekeken, de eindversterker is vergelijkbaar met de DSL, alleen geen 'deep-switch', maar een variabele resonance. De uitgangstransformator zal wel van mindere kwaliteit zijn.
Maar goed, zit hier een versterker te verdedigen die ik niet ken:D.

JohnLord
18 juli 2011, 19:56
Tsja, een 50 watt buizenversterker voor thuis, is dat niet hetzelfde als een Audi Q7 kopen om enkel boodschappen mee te halen....
Die MA50H vond ik trouwens niet zo verkeerd, maar voor thuis zou ik hem zeker niet aanschaffen, daar zijn betere/goedkopere oplossingen voor.

Niet iedereen woont naast de supermarkt...