PDA

View Full Version : Voeding, welke?



Matthijs24
15 juli 2011, 12:20
Hallo,

Ik las bovenaan het stukje van Mitch over voeding. Maar ik vroeg me af: Waarom is zoiets als de Modtone Powerplant of Voodoo Lab Pedal power gedoe beter dan een Godlyke Powerall all-in-one package of een One-spot?

En wat is de rede voor het verschil tussen de Powerplant en de Voodoo Lab? Groets,

HaroldA
15 juli 2011, 12:34
Ik bovenaan het stukje van Mitch over voeding. Maar ik vroeg me af: Waarom is zoiets als de Modtone Powerplant of Voodoo Lab Pedal power gedoe beter dan een Godlyke Powerall all-in-one package of een One-spot?

En wat is de rede voor het verschil tussen de Powerplant en de Voodoo Lab? Groets,

Ik onderaan het stukje van Matthijs.

Groets,


PS: Lees de "FAQ: voeding van pedalen".

Matthijs24
15 juli 2011, 12:39
Heb ik gelezen zoals ik al zei, maar de verschillen over welke nou beter zijn enzo staan niet zo uitgelegd op de manier waarop ik het vroeg. Anders zou ik het niet vragen na gezegd te hebben dat ik het heb gelezen of wel?

HaroldA
15 juli 2011, 12:45
Heb ik gelezen zoals ik al zei, maar de verschillen over welke nou beter zijn enzo staan niet zo uitgelegd op de manier waarop ik het vroeg. Anders zou ik het niet vragen na gezegd te hebben dat ik het heb gelezen of wel?

Dan heb je dit ook gelezen:


5 Geïsoleerde uitgangen

Een adapter met een daisychain is dan wel goedkoop in aanschaf, maar biedt geen garantie tot een gelukkig en geluidsarm pedalen leven. In hoofdstuk 6
wordt beschreven hoe je dit kan optimaliseren, maar als je meer wil, kun je een voeding kopen met geïsoleerde uitgangen zoals een PedalPower 2. Een voeding met geïsoleerde uitgangen verschilt van een adapter met daisychain op het punt waar de aftakkingen worden gemaakt. Bij een adapter-daisychain combinatie wordt eerst alles omgezet naar 9V DC en daarna gesplitst in meerdere uitgangen. Bij een voeding met geïsoleerde uitgangen, worden eerst de aftakkingen gemaakt, en daarna worden deze omzet naar een gewenste spanning (vaak instelbaar). Dit is als het ware te vergelijken met een verdeeldoos met meerdere adapters erin. Omdat er dus niet één, maar meerdere ’adapters’ in zo’n voeding zitten, zijn dergelijke voedingen wat duurder in aanschaf. De prijzen van dergelijke voedingen schommelen tussen de 100 en 250 euro.
Overigens zijn er heel veel voedingen die in een mooi kastje zitten, zoals de Dunlop DC Brick en de T-rex Fueltank. Laat je niet foppen, dit zijn gewoon daisychains in een kastje en zijn dus niet beter dan een gewone adapter-daisychain combinatie. Wel staat het iets netter op je pedalboard, maar vaak zijn ze significant duurder.

Matthijs24
15 juli 2011, 12:52
Maar ik wil ook meer over het praktische verschil horen. Maakt het veel verschil uit, dan nog de vraag over het verschil tussen de Modtone en de Pedal Power 2+.

Bedankt voor je antwoord, maar hier wil ik nog meer over weten.

Rutger Molenberghs
15 juli 2011, 14:34
Met een kwalitatieve voeding heb je minder kans op ongewenste bijgeluiden e.d. Dat wil niet zeggen dat je met een Onespot of consoort slecht zit, er zijn mensen die geen enkel probleem hebben met een daisy chain. Zelf niet op een podium met de meest brakke stroomvoorziening die je je kan voorstellen.

Ik had met een T-rex Chameleon brom als ik de 18v uitgang gebruikte voor mijn wah (met meerdere exemplaren van deze voeding geprobeerd). Met de (duurdere) Voodoolab Pedal Power 2 plus heb ik geen enkel probleem. Het grote voordeel van een voeding t.o.v. losse adapters vind ik het makkelijk inbouwen in een pedalenbord. Er zijn mensen die hun adapters perfect kunnen wegwerken, maar ik hou van een nette voeding. :)

Dus, neem al je pedalen bij elkaar (hopelijk heb je een pedalenbord) en ga eens wat voedingen testen. Wie weet werkt alles perfect met een simpele daisy chain en dan ben je voor een paar tientjes klaar.