PDA

View Full Version : WEM copicat echo unit MkII



SoloGoof
14 juli 2011, 22:23
Hey allemaal

Iemand eigenaar van zo'n copicat uit vroege 60's?

Ik ben namelijk op zoek naar een kop (de vierde kop).

Weet niet exact wat deze doet, opnemen, plakken, ik vermoed plakken
of doen ze allemaal hetzelfde...?

Iemand ervaring met deze oude beestjes?

:hippie:

pasqual
14 juli 2011, 23:02
Even wachten totdat DirkHendrik hier reageert of anders PM-en. Als iemand het weet is hij het wel.

Dirk_Hendrik
15 juli 2011, 08:14
Ik wil best reageren.... maar het gaat hier over tape echo's. En daar waag ik me eigenlijk amper tot niet aan en al helemaal niet aan Copycat's.

Met stokoude tapedelays zit je altijd te vechten metslijtage. Vervangende onderdelen zijn nagenoeg niet te vinden dus probeer je keer op keer maar weer het beste uit het versleten systeem te trekken. Een gevecht dat dus niet te winnen valt. Copycat's zijn ook nog eens verschrikkelijk simpel (lees: Budget) gebouwd dus is de hoeveelheid tweakability ook nog eens minimaal.

DemolitionColorScheme
15 juli 2011, 08:28
Je kunt eventueel berardduur een berichtje sturen. Die zit ook op dit forum. Hij heeft zat van mijn tape delays tot leven geroepen, inclusief Copicats.

muziekschuur
15 juli 2011, 08:59
Er zijn diverse plekken waar je onderdelen voor je copycat aan kan schaffen.
Hieronder een;

http://www.amp-fix.com/copicat_spare_parts.htm

Dirk_Hendrik
15 juli 2011, 10:31
Da's dus wat ik bedoel. Bijna 4 pond voor 1 replacement head. Als ze allemaal versleten zijn wordt dat een vervanging waar elke opdrachtgever van over z'n theewater gaat.

SoloGoof
15 juli 2011, 11:52
De Watkins copycat zelf is in werkende staat hoor... geen mankementen, hij is volledig stock origineel en functioneert prima op wat brom na... misschien nog de originele lampjes, die ga ik binnenkort toch vervangen.

Het enige wat hij niet doet is dus heel lange delays, en dus ook ook heel lange reverbs.

Nu enkel te weten komen of alle koppen hetzelfde zijn...

:hippie: