PDA

View Full Version : Greenbacks met VOX op de achterkant??? Wel celestion g12m25...



SoloGoof
14 juli 2011, 22:03
Hey allemaal

Weten jullie of dit echte greenbacks zijn?

http://heavysoundco.com/usedmispksforsale.html

Er staat wel G12M25 Celestion op en made in the UK...
Misschien zijn ze gewoon voor vox ontworpen...
Zijn deze gelijk aan echte greenbacks waar gewoon Celestion op staat?

Welke periode zijn deze gemaakt, want in nieuwe VOX amps vind ik ze niet terug?

:hippie:

HaroldA
14 juli 2011, 22:17
Wat heb je zelf al opgezocht, want ik heb geen zin om te gaan copy/pasten van Google.

SoloGoof
14 juli 2011, 22:25
vind hier echt niets over... sorry hoor, zal nog maar eens zoeken

HaroldA
14 juli 2011, 22:31
Eerste hit op "greenback vox": http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=67646&page=4

SoloGoof
14 juli 2011, 22:33
lees dat sommige chinese zijn?

Hoe kan je dit zien, als er toch made in the UK op staat,...?

HaroldA
14 juli 2011, 22:37
Hoe kan je dit zien, als er toch made in the UK op staat,...?

Dan zijn ze in de UK gemaakt.

SoloGoof
14 juli 2011, 22:41
Eerste hit op "greenback vox": http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=67646&page=4

daar staat dat de g12m 15 ohm is


Op die van mij staat er 8 ohm...

HaroldA
14 juli 2011, 22:43
daar staat dat de g12m 15 ohm is

Op die van mij staat er 8 ohm...

En die zijn er niet gemaakt? :???:

Maar woon jij toevallig in de US, want verzenden + importeren van die speakers gaat je een fortuin extra kosten, naast de flinke prijs van $125 per stuk.


Edit: en dan zijn ze ook nog eens gereconed!

SoloGoof
14 juli 2011, 22:48
neen neen...

De grote vraag is, zijn deze wss 90's speakers van chinese makelij?

HaroldA
14 juli 2011, 22:49
neen neen...

De grote vraag is, zijn deze wss 90's speakers van chinese makelij?

Nee, want ze komen uit de UK.

Maar als je ze toch niet wil hebben, vanwaar die grote interesse? :???:

TimS
15 juli 2011, 02:24
Komen deze niet uit de nieuwe Vox versterkers die met greenbacks worden geleverd?

HaroldA
15 juli 2011, 09:58
Komen deze niet uit de nieuwe Vox versterkers die met greenbacks worden geleverd?

Deze niet, want deze komen nog uit de USA en zijn gereconed. Als een speaker uit de 90's gereconed is dan moet hij wel heel erg mishandeld zijn.

Mitch
15 juli 2011, 15:14
Even los van alle linkjes en discussie over plaats van herkomst: ik heb ervaring met die dingen, misschien ook niet onbelangrijk :dontgeti:
Ze zitten in een AC30. Ze kleuren erg sterk. Zo sterk dat ik sterk vermoed dat het geen normale M25s zijn, maar goedkopere. Sowieso is mijn insteek: als het 'special design' is, zal dat eerder te maken hebben met goedkoop inkopen dan daadwerkelijk iets laten fabriceren op je specs omwille van de sound, maar ik dwaal af.
Ik weet dat ze zeer sterk kleuren omdat ik een keer een andere amp aan de speakers heb gehangen en ondanks dat het een 90% andere amp is kreeg ik 80% dezelfde sound als uit de AC30.
Wat is die sound dan? Niet zo sterk in het laag (zowel 'niet aanwezig' als 'niet strak'), eengoed middengebied met ene lichte nadruk op het hoogmid en ze zijn ietsje hard in het hoog. Maar niet schel hoor.
Niet slecht, maar ook niets bijzonders.

SoloGoof
16 juli 2011, 00:36
Op die reactie wachtte ik!

Bedankt Mitch... nu weet ik wat ik moet doen... :hippie:

toneblo
16 juli 2011, 07:33
Even los van alle linkjes en discussie over plaats van herkomst: ik heb ervaring met die dingen, misschien ook niet onbelangrijk :dontgeti:
Ze zitten in een AC30. Ze kleuren erg sterk. Zo sterk dat ik sterk vermoed dat het geen normale M25s zijn, maar goedkopere. Sowieso is mijn insteek: als het 'special design' is, zal dat eerder te maken hebben met goedkoop inkopen dan daadwerkelijk iets laten fabriceren op je specs omwille van de sound, maar ik dwaal af.
Ik weet dat ze zeer sterk kleuren omdat ik een keer een andere amp aan de speakers heb gehangen en ondanks dat het een 90% andere amp is kreeg ik 80% dezelfde sound als uit de AC30.
Wat is die sound dan? Niet zo sterk in het laag (zowel 'niet aanwezig' als 'niet strak'), eengoed middengebied met ene lichte nadruk op het hoogmid en ze zijn ietsje hard in het hoog. Maar niet schel hoor.
Niet slecht, maar ook niets bijzonders.

chinese greenbacks met een andere merknaam op de stikker.
Niet zo strak in het laag vanwege 75Hrz, geen 55.
mijn ervaring met chinees is ook kleurig.

Mitch
16 juli 2011, 11:33
Nee, deze speakers zijn van vóór de Chinese productie. Korg tijdperk van Vox. Sowieso, M25 en 55Hz? Zie je niet dagelijks voorbij komen, in tegenstelling tot H30s.