PDA

View Full Version : 19" effectrack



ieme
25 mei 2003, 14:22
Hallo ik wil een 19" effectrack gaan samenstellen en dan doorsluizen naar mijn vox ac30, ik zat zelf te denken aan: tc electronic G force, wireless system, tuner. Nog suggesties?

kokeleko
25 mei 2003, 17:09
19" eindtrap(stereo) om je fx mee te versterken, en een looper voor je eventuele pedaaltjes. :grin:

ben79
25 mei 2003, 17:45
nee geen eindtrap voor die vox, anders kun je hem beschadigen...

kokeleko
25 mei 2003, 17:55
Een eindtrap sluiten we in Nederland ook aan voor de versterker :smile:, wat we wel doen is de fx (wet) er mee versterken, dus parallel met de combo in dit geval.

ben79
25 mei 2003, 18:01
ok op die manier, had ik nog niet aan gedacht.. :smile:

LordRiffenstein
25 mei 2003, 20:19
Tenzij je Vox aangepast is heeft die geen fx-loop. Je moet dus je effecten tussen gitaar en versterker hangen. Voor een aantal kan dit maar bv reverbs en delays zullen kut klinken. Wat je best doet is je klank van je versterker apart door effecten sturen.

Je kan dan bv overdrive en wah tussen gitaar en versterker hangen. Met een Loadbox kan je dan het signaal aftappen en dit naar je multi-fx sturen. Deze sluit je aan op een power-amp en dan naar 2 aparte speakers. Zo krijg je een super klank met een wet/dry/wet opstelling. Veel gezeul aan materiaal maar wel de moeite.

Yoeri

Rectifier
28 mei 2003, 15:46
Ben jij al begonnen met w/d/w Youri? Ik zag dat je je aan't verdiepen bent in w/d/w :D

LordRiffenstein
28 mei 2003, 16:08
Ben jij al begonnen met w/d/w Youri? Ik zag dat je je aan't verdiepen bent in w/d/w :D

Ja ik dacht eraan om 2 1x12 kasten te kopen en een power amp maar blijkt dat het met een G-Major niet zo zal lukken. Een G-Major moet in serie zitten omdat er anders phase problemen zijn wegens de verwerkingstijd zeg maar. als je dan wet/dry/wet doet ziet je opnieuw met het probleem van phase tussen je wet en dry. Voorlopig dus gewoon mono maar ga misschien toch eens stereo testen maar dan gewoon met een 4x12.

kokeleko
28 mei 2003, 18:52
Maar jij hebt toch een GX-700, en een G-Majoor, als je die parallel aanstuurt en met een linemixertje samenvoegt kun jij w/d/w 'en :-D

Rectifier
28 mei 2003, 19:03
Je weet wat Lonnie zegt he.....geen Stereo uit 1 gesloten box. :wink:

kokeleko
28 mei 2003, 19:09
Lonni stereo nasi, ik snap er niks meer van :cry:

Rectifier
28 mei 2003, 19:31
Haha, ik bedoel niet Lonnie van de rijst maar Lonnie van ach...lama

Een rack/amp goeroe :cool:

kokeleko
28 mei 2003, 19:39
Gebakken lama :-(

Candyman
28 mei 2003, 19:48
Voor "Lonnie" zie: http://acapella.harmony-central.com/forums 8-)

kokeleko
28 mei 2003, 20:04
Kan ik niet ontvangen , wij hebben geen schotel :dance:

Rectifier
28 mei 2003, 20:49
Candy, ik heb trouwens afgelopen weekend een Diezel VH4 gehoord.
Lekker.........

Alleen....hij is mij te zwaar, te lelijk, te lomp.... :o

Maar hij klinkt als een klok. Onwijs.
Kan. 3 gain op 8, depth op 6 wowowowow.....lekkkeeerrrrrrr

LordSpeedyShit
28 mei 2003, 21:23
wat houdt wet/dry/wet nou eigenlijk precies in?

kokeleko
28 mei 2003, 21:49
Wet betekent dat je alleen je fx hoort, zoals delay/reverb/chorus, zonder het directe droge geluid.
Dry betekent alleen je versteker of pre en poweramp combinatie droog hoort.
W/D/W setup is eigenlijk een droge amp ( Dry ), met links en rechts je fx( Wet L/R ).
Voordeel ervan is dat je altijd je gortdroge gitaarsound hoort, en de fx in de ruimte mengen i.p.v. in je fx-loop.
Om de fx te versterken moet je dan ook twee extra speakers en een stereo eindtrap erbij hebben.
Eddy van Halen / Steve Lukather/ Mike Landau etc gebruiken deze setups.
Het komt eigenlijk voort uit de periode dat er nog geen fatsoenlijke paralle fx-loops op de versterkers zaten. :???:

Candyman
29 mei 2003, 00:29
Ik hou van zwaar lelijk en lomp. :D De VH4 klinkt nog altijd veel beter dan de J-Station. :razz: Die is trouwens wel handig voor thuis en soms gebruik ik hem ook voor repetities (als ik te lam ben om alles mee te nemen). Rectifier, heb jij nog steeds geen geschikte preamp of top gevonden?

Ik krijg eind deze week m'n nieuwe gitaar (swamp ash/canadian maple Patrick Koopman strat met EMG SL-20 set, wilkinson brug en schaller locking tuners), dus dat wordt i.c.m. de VH4 een mega geluid!

morris
29 mei 2003, 00:53
Maar jij hebt toch een GX-700, en een G-Majoor, als je die parallel aanstuurt en met een linemixertje samenvoegt kun jij w/d/w 'en :-D

Een G-Major heeft geen drymute. Daarom werkt dat niet. De wet cabs dienen alleen een wet-signaal te ontvangen anders krijg je faseproblemen.
Tijd voor een upgrade naar een GForce Yoeri!!!!
Bytheway, hoe doe je dat met die mooie (N.I.C.E.) - avatar in je sig?

LordRiffenstein
29 mei 2003, 00:55
Een G-Major heeft geen drymute. Daarom werkt dat niet. De wet cabs dienen alleen een wet-signaal te ontvangen anders krijg je faseproblemen.
Tijd voor een upgrade naar een GForce Yoeri!!!!
Bytheway, hoe doe je dat met die mooie (N.I.C.E.) - avatar in je sig?

Ja een G-force, moet ik maar eens aan denken :-D
Die foto, wel je kan een signature aanmaken en via en er een plaatje instoppen.

morris
29 mei 2003, 01:04
aahhh zo dus!
thanks man....

kokeleko
29 mei 2003, 12:51
Maar jij hebt toch een GX-700, en een G-Majoor, als je die parallel aanstuurt en met een linemixertje samenvoegt kun jij w/d/w 'en :-D

Een G-Major heeft geen drymute. Daarom werkt dat niet. De wet cabs dienen alleen een wet-signaal te ontvangen anders krijg je faseproblemen.
Tijd voor een upgrade naar een GForce Yoeri!!!!
Bytheway, hoe doe je dat met die mooie (N.I.C.E.) - avatar in je sig?

Daarom is iedereen zo blij met de G-Majoor, omdat ie zo flexibel is :-D

LordRiffenstein
29 mei 2003, 13:12
Daarom is iedereen zo blij met de G-Majoor, omdat ie zo flexibel is :-D

Nee omdat die lekker klinkt en veel kan voor het geld. De gemiddelde gitarist zal nooit wet/dry/wet gaan spelen en heeft dus ook geen 'last' van het feit dat de G-Major geen dry-kill heeft.

kokeleko
29 mei 2003, 13:34
Wie is er dan boven gemiddeld? ikke niet :razz:

Rectifier
29 mei 2003, 22:09
T'is leuk....als je'n roadie hebt en teveel geld :D

Candy.....ik heb inmiddels een H&K Puretone top gekocht voor de cleans.
Kan je mooi zeuren over de Johnson.......ik ben er prima tevreden over. :wink:

Tuurlijk is't geen Diezel maar goed, het publiek hoort het niet :P

Maar ik zoek nog gewoon verder. Zijn nog een aantal opties die ik heb en ik ben er gewoon nog niet uit.
Kan ook wel een Soldano X99 kopen...... :-?

Marshallover
20 juni 2003, 16:31
Lees nou voor de gein is de vraag van de persoon die dit topic poste en het aantal "echte" antwoorden op zijn vraag....

Vergelijk die met het aantal reacties, en:







JE LACHT JE ROT !!!!!! :-D


Ik bedoel: als je wat te zeuren hebt, doe dat dan niet als iemand in een topic een serieuse vraag stelt....

Groeten,

LordRiffenstein
20 juni 2003, 16:33
Ik bedoel: als je wat te zeuren hebt, doe dat dan niet als iemand in een topic een serieuse vraag stelt....

Wie loopt er te zeuren???

Ik zie er maar eentje zeuren over off topic replies!!! :-?

Rectifier
20 juni 2003, 16:42
En die zeur heb nog niet eens Rack Gear ook :???:

Hij zit in't verkeerde forum commentaar te leveren :lol:

morris
20 juni 2003, 16:51
Lees nou voor de gein is de vraag van de persoon die dit topic poste en het aantal "echte" antwoorden op zijn vraag....

Vergelijk die met het aantal reacties, en:

JE LACHT JE ROT !!!!!! :-D

Ik bedoel: als je wat te zeuren hebt, doe dat dan niet als iemand in een topic een serieuse vraag stelt....

Groeten,

Je hebt een klein beetje gelijk, maar realiseer je dat je jezelf aan hetzelfde verwijt schuldig maakt.
Vanaf nu gaan we weer lekker on-topic he guys?

Ik dacht toch echt dat het hier over 19"FX racks ging...
Als we hetnou over Boss pedalen hadden :roll:

wimmeltje
20 juni 2003, 21:36
Haha, ik bedoel niet Lonnie van de rijst maar Lonnie van ach...lama

Een rack/amp goeroe :cool:



Totman?? The Lonnie Totman?? Hij heeft mij ook al een keertje geholpen, fijne gast is dat die echt veel weet.. Hij suft volgens mij vaak 's morgens op HC forum rond. Hij had me in contact gebracht met Acess Electronics. BTW Mario van Axess is ook erg behulpzaam altijd ook als je net als mij soms hele domme vragen hebt. :roll:

Rectifier
20 juni 2003, 23:44
Dat doen wij ook hoor :lol:

Wij helpen mensen ook aan Mario en aan domme antwoorden op domme vragen 8-)

wimmeltje
29 juni 2003, 16:30
gelukkig :lol: