PDA

View Full Version : Beste pedaal voor mij, distortion? overdrive? en welk merk?



GuitarJip
14 juli 2011, 15:22
Hallo allemaal,
Ik heb even een vraagje. Ik zou graag een pedaal willen kopen waarmee ik met een druk van clean naar overdrive/distortion kan overschakelen. Ik heb namelijk een Peavey Vypyr 15 en daar zit geen pedaal bij om van kanaal te wisselen.
Ik wilde dus weten wat voor mij het beste is. Ik kan nog niet zo heel goed spelen maar ik zou graag in de richting gaan van acdc, guns 'n roses en metallica:gitarist:.
Kan ik hiervoor het beste en overdrive of een distortion pedaal kopen? En als dat kan ook suggesties ;) Mijn budget gaat tot ongeveer,, eeehm tja ongeveer 80 euro.

Groetjes en alvast bedankt,
Jip

lindstrom
14 juli 2011, 16:07
Proco RAT van marktplaats halen.. prima hufterproof pedaal!

HaroldA
14 juli 2011, 16:37
Proco RAT van marktplaats halen.. prima hufterproof pedaal!

Ieeeuw!!! :stop:

Gewoon versterker meenemen en pedaaltjes testen bij de lokale pedalenboer!

DemolitionColorScheme
14 juli 2011, 17:04
Ik ben niet zo heel bekend met die Vypyrs, maar als daar een gain kanaal opzit, dan kun je die meestal ook ergens handmatig wisselen. Als hij je bevalt, gewoon een footswitch bestellen zodat je van kanaal kunt wisselen.

HaroldA
14 juli 2011, 17:06
Ik ben niet zo heel bekend met die Vypyrs, maar als daar een gain kanaal opzit, dan kun je die meestal ook ergens handmatig wisselen. Als hij je bevalt, gewoon een footswitch bestellen zodat je van kanaal kunt wisselen.

Volgens de Internets:


the Vypyr 15 doesn't have any inputs for a footswitch.

RoelSmoel
14 juli 2011, 17:31
Ik ben niet zo heel bekend met die Vypyrs, maar als daar een gain kanaal opzit, dan kun je die meestal ook ergens handmatig wisselen. Als hij je bevalt, gewoon een footswitch bestellen zodat je van kanaal kunt wisselen.

Slechts ter info, Harold:chicken:

Wat ik trouwens wel ervaren heb is dat distortionpedalen het niet echt geweldig doen op modelingversterkers..

HaroldA
14 juli 2011, 17:34
Slechts ter info, Harold:chicken:

Huh? Dan kun je toch geen footswitch bestellen? Wat is je punt?

TimS
14 juli 2011, 17:35
Ik ben niet zo heel bekend met die Vypyrs, maar als daar een gain kanaal opzit, dan kun je die meestal ook ergens handmatig wisselen. Als hij je bevalt, gewoon een footswitch bestellen zodat je van kanaal kunt wisselen.
Slechts ter info, Roel :chicken:

Voor bij een Vypyr zou ik helemaal niet veel geld uitgeven. Digitech Bad Monkey?

RoelSmoel
14 juli 2011, 17:40
Huh? Dan kun je toch geen footswitch bestellen? Wat is je punt?

Het ging me om handmatig vs. per voet schakelen, niet meer, niet minder..

Mr. Dynamite
14 juli 2011, 17:50
Boss Metal

DemolitionColorScheme
14 juli 2011, 18:18
Net even gekeken, en voor een versteker met toch wel aardig wat functies vind ik het toch vreemd dat er niet eens een (MIDI)footswitch op aangesloten kan worden. Karig.

GuitarJip
14 juli 2011, 23:00
Ja ik vind het ook best vervelend, en ONHANDIG...
Maar weten jullie welke pedalen mooi klinken voor dat soort muziek, maar zodat ik er ook mooi classic mee kan spelen als ik hem uitdruk. De prijs maakt even niet uit

HaroldA
14 juli 2011, 23:04
Maar weten jullie welke pedalen mooi klinken voor dat soort muziek, maar zodat ik er ook mooi classic mee kan spelen als ik hem uitdruk. De prijs maakt even niet uit

Ieder overdrive pedaal reageert ander op een versterker. De enige manier om er achter te komen of hij bij jouw versterker past is door 'm te testen op jawel: jouw versterker.

Tankman
15 juli 2011, 09:29
De Vypyr 15 is de enige uit de serie waar geen footswitch op kan. Je kan ook overwegen om de Vypyr 15 in te ruilen op de naar mijn mening beter klinken Vypyr 30 en er een Sanpera 1 footswitch op aansluiten. Dan heb je 4 door jou geprogrammeerde geluiden aan je voeten.

Als je toch de Vypyr 15 wilt houden en er een distortion pedaal voor wil zetten, zou ik je sowieso aanraden om de pedalen op je eigen versterker te testen. Pedalen voor een modelling versterker werkt niet altijd even fijn. Voor de sounds die jij wilt maken denk ik dat je met een Boss Powerstack of met een Hardwire Valve Distortion wel een heel eind komt. Deze gaan allebei van die ACDC crunch naar zwaar oversturen voor metal. Het is maar de vraag of ze op jou versterker ook goed klinken.

GuitarJip
15 juli 2011, 13:06
Ok bedankt allemaal!
Ik ga binnenkort naar de winkel dus neem ik mijn gitaar en versterker(tje) mee :)