PDA

View Full Version : HNGD Partcaster!



euroboy
14 juli 2011, 13:23
Eindelijk eens een tele samengestoken! Het stond al lang op mijn verlanglijstje!

Het is een soort 52 tele geworden: Lollar 52 tele Pickups, Ash body (dachtik), Maple neckje met maple toets,....

Ik heb de body en de achterkant van de hals gebeist. De toets ook maar heel heel licht.

De afstelling kan nog wat beter en ik heb ook enorm veel last van ruis. Er zit een slechte soldeer verbinding in of er is iets mis met de aarding.... MAar ze klinkt wel al top!

Naar mijn mening erg vette pickups die lollars! maar genoeg gezeverd: foto's:

http://i52.tinypic.com/faxv6g.jpg


http://i54.tinypic.com/6zttmp.jpg


Alls iemand misschien een oplossing zou hebben voor het ruisen laat het zeker weten!

Tankman
14 juli 2011, 13:25
Erg vet geworden op de slagplaat na. Ik mag hopen dat die wel vervangen wordt voor iets wat minder schreeuwerig is?

euroboy
14 juli 2011, 13:27
Erg vet geworden op de slagplaat na. Ik mag hopen dat die wel vervangen wordt voor iets wat minder schreeuwerig is?



Heb nog een andere optie liggen maar deze blijft er verlopig op om het funkgehalte van de gitaar te verhogen!

muziekschuur
14 juli 2011, 13:44
Die gele plaat en die knoppen vind ik onwijs..... Heel funk.... En ik hou van Funk....

Robdop
14 juli 2011, 14:21
ik vind die slagplaat ook wel ruig :rockon:

Ijselrobo 07
14 juli 2011, 14:24
gaaf die slagplaat! gewoon erop laten zitten.

voor de ruis: ga alle soldeerverbindingen na en controleer of alles wat geaard moet zijn, geaard is.

Hendriks
14 juli 2011, 15:47
Heb je de brug ook geaard? Word nog weleens vergeten.

Rinze
14 juli 2011, 15:57
Heb je de brug ook geaard? Word nog weleens vergeten.
Een Tele-brug is toch automatisch geaard via het brugelement dat contact maakt met de brug via de schroeven?

Vette gitaar, weet alleen niet precies wat ik van die slagplaat vind :seriousf:

Koeloe
14 juli 2011, 15:59
De onderkant van de brug van mijn tele (American Deluxe) is wel standaard geaard.

macwilliams
14 juli 2011, 16:43
Dat is een mooi hoopje onderdelen dat je in elkaar hebt geschroefd en gesoldeerd:ok: Die slagplaat is wel wennen.

Rinze
14 juli 2011, 16:56
De onderkant van de brug van mijn tele (American Deluxe) is wel standaard geaard.
Lijkt mij dubbelop, de metalen bodemplaat van een standaard Tele-brugelement is geaard en door de schroeven verbonden met de brug. Ik heb een ESP-Tele gehad waarbij de brug in ieder geval niet nog eens een keer apart geaard was en die was stil.

euroboy
14 juli 2011, 18:17
Als ik de snaren los ruist ze minder en als ik de kabel aanraak is ze stil.... Ik had een aarding van de onderkant van de brug op een pot gesoldeerd, ik heb dit nu losgesoldeerd maar er is geen verschil...

Thiez
14 juli 2011, 18:21
Ik vind de slagplaat idd wel funky, maar ik denk dat het ook echt prachtig staat met een messing of bronskleurige slagplaat. Heel stijlvol met die donkere body lijkt me dat.

IK heb welleens gehoord dat brug aarden officieel niet meer mag omdat bij een slecht geaarde buizenversterker je dan dat voltage op je brug en dus je snaren kan krijgen. Of dit waar is zou ik niet weten en zolang het goed werkt blijf ik het ook gewoon doen bij al me gitaren ;)

Mr.Fingers
14 juli 2011, 18:49
iedere gitaar is geaard op de brug, dat mag nog wel hoor, wat niet meer mag is dat je de aarding van de versterker zelf via de brug van de gitaar laat gaan (dus de aarding in verbinding stellen met de inputjack van de versterker (de negatieve sleeve), omdat dan, als je een defectje in je amp hebt, je wel eens een paar 100V gelijkspanning via je gitaarkabel op je snaren krijgt ;)

Thiez
14 juli 2011, 20:44
iedere gitaar is geaard op de brug, dat mag nog wel hoor, wat niet meer mag is dat je de aarding van de versterker zelf via de brug van de gitaar laat gaan (dus de aarding in verbinding stellen met de inputjack van de versterker (de negatieve sleeve), omdat dan, als je een defectje in je amp hebt, je wel eens een paar 100V gelijkspanning via je gitaarkabel op je snaren krijgt ;)

Wanneer jij een kabel in tussen je gitaar en amp hebt zitten is er toch een verbinding van je gitaaraarde naar de jack aarde van je versterker, welke weer gekoppeld is met de rest van je amp?

Duhsjaak
15 juli 2011, 04:00
Hi
Heel apart hoor! Zo apart dat het even wennen is. Knoppen van een Höfner?
Vel plezier ermee.

Vriendelijke groet, Gus

Hendriks
15 juli 2011, 08:51
Als ik de snaren los ruist ze minder en als ik de kabel aanraak is ze stil.... Ik had een aarding van de onderkant van de brug op een pot gesoldeerd, ik heb dit nu losgesoldeerd maar er is geen verschil...

Toch is er iets niet goed aangesloten . De routing voor de aarde zit er vast niet voor niets , niet alle brugelementen hebben een metalen baseplate en ook is de verbindig vaak niet optimaal . Een 52 RI heeft ook geen aardeverbinding op de brug ,maar bij de meeste tele's is die er wel .

Tuesday
15 juli 2011, 09:15
Wat een vet ding!

Krijgen we de andere slag plaat ook te zien?

euroboy
15 juli 2011, 11:22
Wat een vet ding!

Krijgen we de andere slag plaat ook te zien?



Als ik ze in de buurt heb en een fototoestel in de hand maak ik wel een foto!


Straks even langs de shop waar ik de parts kocht om ze even nog goed af te stellen en hopelijk het zoemen te verwijderen.