PDA

View Full Version : Michael Scheper - Crying guitar



MichaelSS
14 juli 2011, 13:15
Gespeeld over een backingtrack. Gelukkig loopt hij lekker gelijk aan de video :P niet dus.

Gespeeld op een PRS Custom 24.

Geluid is niet supeeerrr maar ben toch benieuwd naar de reacties.

http://www.youtube.com/watch?v=FTdR6DZ8Xbo

muziekschuur
14 juli 2011, 13:47
Goe gedaen jochie....

MichaelSS
14 juli 2011, 14:05
Thnx :) 1234

arnoldtims
14 juli 2011, 17:01
ja hoor het is gewoon playback dat zie je zo.:stop:


While "your" guitar gently weeps. lekker hoor veel emotie en een hoog jaren 80 gehalte.
Ik zou iets meer melodie willen horen maar netjes en goed gespeeld hoor.
(doe het je niet na)

MichaelSS
15 juli 2011, 11:02
Playback nog wel :p

Ben het eens dat er wat meer melodie in kan. Ga ik zeker aan werken in mijn volgende stuk.

MichaelSS
25 juli 2011, 17:56
Niemand met tips of kritiek?

Duhsjaak
26 juli 2011, 06:48
Hi
Heb even gewacht omdat ik bepaalde stukken eerst een paar keer wil horen.

Ik vind het een verrassend stuk. Je begint super gedurfd met toonvorming door je zwengel. Bijna van Jeff Beck niveau. Daar blijft het allemaal net onder controle. Wat een beetje vreemd is, wat daarin zit de grootste moeilijkheid. Of de grootste risico's zo je wilt.

Dan draai je je zwengel naar achter en dan sluipen er ook onzuivere bends in. Da's een beetje jammer. Of je daar nou je concentratie een beetje kwijt was?

Ik zou graag iets minder galm/echo horen, want alle nuance is nu 'papered over' of onder het behang verdwenen.

Ik blijf het een verrassend stuk vinden, maar helemaal zonder kritiek is dat niet jammer genoeg.

Vriendelijke groet, Gus

MichaelSS
26 juli 2011, 11:30
Super bedankt.

Kan ik wat mee. Ik kan me alleen niet helemaal vinden in de onzuivere bends. Ik hoor er namelijk geen één ;).
Maar dat geeft niet. Bedankt voor je kritiekpuntjes.

Waar ik het wel mee eens ben ik de parade van effecten. Deze zijn inderdaad behoorlijk aanwezig. Niet storend naar mijn idee, maar met iets minder zouden de tonen wel beter uitkomen.

Mijn gitaargeluid verschilt nogal van de meeste gitaristen. Tonen moeten vloeiend zijn en vol met sustain en delay. Iets waar je van moet houden. Ik ben ook niet snel tevreden. Wellicht heeft de slechte opnamekwaliteit van het stuk hier schuld aan. Direct over de monitoren klinkt het prima.

Nogmaals bedankt.

Duhsjaak
27 juli 2011, 14:49
Hi
Inderdaad, de bends had ik nooit mogen noemen. Over de koptelefoon is er weinig mee mis. Waar ik dat nou vandaan had?????

Ik vind het erg mooi klinken en dat is zeker ook zo door/met die effects. Toch verzuipen er een aantal erg mooie stukjes (de snelere stukjes dus) in de echo.

Misschien neem je dat voor lief. Anders zou het misschien een optie zijn om de echo/delay of wat ook iets terug te schroeven (bijvoorbeeld met een voetschakelaar) als je die mogelijkheid hebt.

Ik vind het zeker bij herhaalde beluistering behoorlijk indrukwekkend.
Vriendelijke groet, Gus

MichaelSS
27 juli 2011, 15:36
Ik neem het mee in mijn volgende stuk.

Bedankt!

YannickH
27 juli 2011, 16:00
prachtig man!
dat is het geluid dat ik zoek voor men solo's maar ik zou niet weten hoe je dat maakt:(
welke pedalen moet je gebruiken voor zo'n geluid?
timo zen solo sound is ook al zo lekker:p
een delay heb je zeker nodig dat weet ik al, maar de rest is me een raadsel.

MichaelSS
27 juli 2011, 16:51
Haha, ik zoek dit geluid inderdaad ook. Helaas komt dit uit een UX2 van Line6.

Ik heb laatst mijn Marshall JVM210 verkocht en de Blackstar Stage60 gekocht. Nu moet ik zeggen dat deze kwa drive behoorlijk in de buurt komt. Vooral in combinatie met een delay. Ik denk als ik een sustainer erbij zet en een compressor het geluid behoorlijk dichtbij komt.

Als ik echter mijn Fender aansluit op de UX2 is het geluid niet zozeer anders maar de feeling is compleet verdwenen. Ik denk dat het een totaalplaatje is.

Axl Rose
27 juli 2011, 21:27
Ik heb niet zo'n verstand van deze style van gitaarspelen, maar ik heb hier genoten! :) mooi, luistert lekker weg en tof begin!

MichaelSS
28 juli 2011, 08:11
Thnx voor de reacties! :- )