PDA

View Full Version : Tips voor de ouder wordende gitarist



Ghazwah
14 juli 2011, 04:50
Op een dag bemerk je dat politieagenten, doktoren en je publiek jonger worden. Die lekkere meiden van vroeger zijn kinderen die je kleindochter konden zijn. En het aantal fans slinkt!
Je besluit:
Voortaan voor elk optreden maar eens te gaan douchen.
Je haren te laten groeien en in een staart te binden maar ja, die kale schedel.
Om die hinderlijke reflectie van die volgspot op je kale knar te voorkomen besluit je een hoedje op te zetten. (Waar zagen we dat toch eerder?)
Om toch je gezicht wat op te lichten laat je een gouden tand zetten, die leidt meteen de aandacht van dat kraterlandschap wat vroeger je gezicht was af.
Je besluit je voortaan maar te scheren. Wat bij die jonge gastjes een 3 dagen stoppelbaard is ziet er bij jou alleen maar ongeschoren uit.
Je witte sokken met sandalen of klompen trek je ook niet meer aan naar optredens.
Je bent nog steeds blij dat je je steeds dikkere buik mooi achter je gitaar kunt verbergen en vindt het nog altijd daarom een goed besluit om toen geen dwarsfluit te gaan spelen.
Die navelpiercing gaat er ook uit, je t-shirt kruipt nog wel eens hoog, en de combinatie met een dikke, behaarde buik drukt de bar omzet.
Je laat je korte, gescheurde knie jeans ook thuis, in de loop der jaren is er een wanverhouding ontstaan tussen onder- en bovenlijf, die knotsknietjes en die behaarde beentjes, brrrrr.
Je kunt nu rustig van die goedkope jeans kopen waar geen kont in zit want die heb je niet meer, met dank aan de zwaartekracht.
Een kittig shawltje kan juist weer wel en dan zwierig om de hals geknoopt. Dit verbergt de zg kalkoenennek.
Rest mij te vertellen, draai de zaalverlichting wat lager en alles komt goed.
"Zuster, zuster, 'k moet plassen!"

Hotpepper01
14 juli 2011, 08:09
Sja, herkenbaar is het wel. Die dikke buik is prominent aanwezig, de haargrens is al langer aan het wijken en meer van dat soort dingen. :(

Maar er is ook goed nieuws.

Nu de kinderen de deur uit zijn, is er meer ruimte. Ik ga binnenkort een heuse "gitarenkamer" inrichten in mijn vrijstaande huis waar de buren geen last hebben van het geluid van mijn illusie dat ik best nog aardig gitaar kan spelen. Kon ik me eindelijk de gitaar veroorloven waarvan ik als jongen van 18 alleen maar durfde te dromen. Destijds vond ik de Eko SG waar ik toen op speelde helemaal te gek. Nu staat die 1962'er Gibson Les Paul Standaard (SG) met PAFs en sideways vibrola naast wat andere Gibsons en kijk ik alweer uit naar een SG Custom.... :lp:

INOXROX
14 juli 2011, 08:11
Leuk geschreven Ghazwah . Tegen de tijd dat ik ook die leeftijd heb , zal ik het hele stukkie nog eens aandachtig doornemen :supercool: hoewel ik , 12 jaar jonger , die witte sokken al een decenium of wat terug bij het vuil heb gezet ( kringloop wou ze niet hebben ) en eerlijk gezegd heb ik altijd wel een setje sandalen willen hebben ; ik heb ze alleen nog niet met stalen neuzen weten te vinden :)

p.s. om 04:50 hrs. gepost . Je hebt toch geen middagdutje teveel gedaan gisteren ? :seriousf:

Ike57
14 juli 2011, 08:43
Mijn vader zegt altijd tegen me: Als ze de deur voor je open houden, of ze zeggen "U" tegen je of ze gaan voor je staan in de bus dan weet je dat ze je oud vinden.

Ik ben ook nog maar een "broekie" van 54 dus ik kan nog niet over alle genoemde ouderdomskwalen meepraten maar ik vind het een goed stuk Ghazwah. Hier kan ik wat mee in de toekomst :seriousf:

En, nog welkom op het forum!

alias
14 juli 2011, 09:05
Welkom Ghazwah.

Blijf het blijmoedig zien. Tenslotte ben je tot op heden nog "junior member" van dit forum.

johanb
14 juli 2011, 09:08
als dit het zelfbeeld is van jezelf ,zou je kunnen overwegen om een sportschool te gaan bezoeken om je dikke buik er af te trainen,een haartransplantage a la Joling (3000 tot 8000 euro) ,nette jeans met passend colbert aan te schaffen en eventueel nog enige plastische chirurgie te ondergaan om het gezicht weer strak te trekken.En dat alles om krampachtig de strijd tegen het ouder worden te verliezen.Tel je zegeningen, je kunt nog steeds spelen en evt optreden.eh...ik ben ook 50 ,kalend plaatselijk groeiend

Ghazwah
14 juli 2011, 09:13
Leuk geschreven Ghazwah . Tegen de tijd dat ik ook die leeftijd heb , zal ik het hele stukkie nog eens aandachtig doornemen :supercool: hoewel ik , 12 jaar jonger , die witte sokken al een decenium of wat terug bij het vuil heb gezet ( kringloop wou ze niet hebben ) en eerlijk gezegd heb ik altijd wel een setje sandalen willen hebben ; ik heb ze alleen nog niet met stalen neuzen weten te vinden :)

p.s. om 04:50 hrs. gepost . Je hebt toch geen middagdutje teveel gedaan gisteren ? :seriousf:

De echte bikkels slapen nooit, die oefenen....:punk:

Ghazwah
14 juli 2011, 09:20
als dit het zelfbeeld is van jezelf ,zou je kunnen overwegen om een sportschool te gaan bezoeken om je dikke buik er af te trainen,een haartransplantage a la Joling (3000 tot 8000 euro) ,nette jeans met passend colbert aan te schaffen en eventueel nog enige plastische chirurgie te ondergaan om het gezicht weer strak te trekken.En dat alles om krampachtig de strijd tegen het ouder worden te verliezen.Tel je zegeningen, je kunt nog steeds spelen en evt optreden.eh...ik ben ook 50 ,kalend plaatselijk groeiend

Ik ben een beginnend gitarist, dus nog strak en zo, en niet getekend door de lange weg door het circuit van rokerige, dompige zaaltjes. En ik weet al helemaal niks van drank en wilde wijven. En dat wilde ik nou net, vandaar dat ik begonnen ben met gitaarspelen....:seriousf:

INOXROX
14 juli 2011, 09:48
Ik ben een beginnend gitarist, dus nog strak en zo, en niet getekend door de lange weg door het circuit van rokerige, dompige zaaltjes. En ik weet al helemaal niks van drank en wilde wijven. En dat wilde ik nou net, vandaar dat ik begonnen ben met gitaarspelen....:seriousf:


Denk d'r wel om dat je niet door de mand valt op het podium he ? Dat te zien is dat die gitarist daar met dat 'goddelijke lijf' zo slordig is geweest dat z'n roze strippenkaart half uit z'n kontzak steekt ....:soinnocent:

JohnLord
14 juli 2011, 10:10
Strippenkaart? Jij wordt oud zeg!

Makaai
14 juli 2011, 10:19
Ik ben een beginnend gitarist, dus nog strak en zo, en niet getekend door de lange weg door het circuit van rokerige, dompige zaaltjes. En ik weet al helemaal niks van drank en wilde wijven. En dat wilde ik nou net, vandaar dat ik begonnen ben met gitaarspelen....:seriousf:
En lukt het niet in het gewone circuit, in een bejaarden tehuis is succes verzekerd :hippie:

Mooi stukje trouwens :seriousf:

INOXROX
14 juli 2011, 11:17
En lukt het niet in het gewone circuit, in een bejaarden tehuis is succes verzekerd :hippie:

Mooi stukje trouwens :seriousf:

Weet je ook zeker dat je publiek niet zomaar wegloopt . Daar doen ze wel even over ...

Koeloe
14 juli 2011, 11:25
Gewoon even de rollators van tevoren wegzetten en ze gaan geen kant meer op.

Ike57
14 juli 2011, 11:49
Weet je ook zeker dat je publiek niet zomaar wegloopt . Daar doen ze wel even over ...

En ... die oudjes gooien hun hele hart en ziel erin want het kan iedere keer de laatste keer zijn :soinnocent:

zoon van Piet
15 juli 2011, 11:43
Ik heb besloten door te gaan tot dat hoedje onvermijdelijk wordt.. :)

Ike57
15 juli 2011, 11:53
Ik heb besloten door te gaan tot dat hoedje onvermijdelijk wordt.. :)

Welk hoedje was dat ook al weer?

http://4.bp.blogspot.com/_gsI0TUtiOCs/SapP9M4XQlI/AAAAAAAAAhM/bj00vTDwWCs/s400/cartAlzeimherklblog.jpg

zoon van Piet
15 juli 2011, 12:13
Welk hoedje was dat ook al weer?

http://4.bp.blogspot.com/_gsI0TUtiOCs/SapP9M4XQlI/AAAAAAAAAhM/bj00vTDwWCs/s400/cartAlzeimherklblog.jpg

Dat vreselijke bluesbrothers-hoedje!:stop: Dat kreng waarvan de dragers denken dat blues alleen echt is als je er een op je knar zet. Niks is zo verkeerd als het bluesbrothershoedje, het levert alleen foute blues op. Als ik een band op zie komen en ik zie hoedjes.. ben ik weg!

FruscianteFan
15 juli 2011, 13:00
Mijn vader zegt altijd tegen me: Als ze de deur voor je open houden, of ze zeggen "U" tegen je of ze gaan voor je staan in de bus dan weet je dat ze je oud vinden.Ik word ook weleens met 'u' aangesproken en ik voel me weleens oud, maar volgens mij heb ik nog geen enkel recht van klagen met mijn 22 jaar ;)


Ach, weetje... er zijn genoeg artiesten die gewoon optreden tot ze dood neervallen. Doe vooral waar je goed in bent, wees niet bang om nog te experimenteren - niemand zit te wachten op 'vergane glorie' die hetzelfde trucje nog steeds doet, maar dan veel minder goed. Accepteer dat je kaal wordt, ga op comfortabele gitaren spelen - daar is de belly cut voor uitgevonden! Draag kleren die bij je leeftijd passen, maar niet te ouderwets.

Bijl
15 juli 2011, 13:28
Om die hinderlijke reflectie van die volgspot op je kale knar te voorkomen besluit je een hoedje op te zetten. (Waar zagen we dat toch eerder?)
Je besluit je voortaan maar te scheren.
Je bent nog steeds blij dat je je steeds dikkere buik mooi achter je gitaar kunt verbergen
de zg kalkoenennek.
Rest mij te vertellen, draai de zaalverlichting wat lager en alles komt goed.


Check :seriousf:

Wat een geweldig topic is dit! Ik ben 37 en ik speel in een metalcore band met een drummer die 18 is, de rest is rond de 25. Mensen van mijn leeftijd die metal spelen zijn meestal semi-pro, (of heel moeilijk te vinden) en dat hoeft voor mij niet zo nodig.

Dus ja, voor ieder optreden bril af, setje daglenzen in, gitaar iets hoger hangen om je bierpens te verstoppen, scheren, tondeuse over je knar halen want iets anders kan ik er niet mee, en als er een camera opdoemt voor het podium snel je kin de lucht in voordat je met je kalkoenennek op FaceTube staat, hahaha

Aan de andere kant, ik heb iets meer ervaring dan de rest en ik wordt echt niet meer nerveus van een mannetje of 500 aan publiek, en dat valt meer op dan mijn uiterlijk :rockon:


Ik word ook weleens met 'u' aangesproken en ik voel me weleens oud, maar volgens mij heb ik nog geen enkel recht van klagen met mijn 22 jaar ;)

Ach, weetje... er zijn genoeg artiesten die gewoon optreden tot ze dood neervallen. Doe vooral waar je goed in bent, wees niet bang om nog te experimenteren - niemand zit te wachten op 'vergane glorie' die hetzelfde trucje nog steeds doet, maar dan veel minder goed. Accepteer dat je kaal wordt, ga op comfortabele gitaren spelen - daar is de belly cut voor uitgevonden! Draag kleren die bij je leeftijd passen, maar niet te ouderwets.

Dat zijn verrekt wijze woorden voor een 22 jarige, jij bent al helemaal klaar voor de toekomst :-D Ik ben ook wel blij met m'n LP model met belly cut :) En geen vergane glorie shit, klopt helemaal!

zoon van Piet
15 juli 2011, 13:57
Ach, weetje... er zijn genoeg artiesten die gewoon optreden tot ze dood neervallen. Doe vooral waar je goed in bent, wees niet bang om nog te experimenteren - niemand zit te wachten op 'vergane glorie' die hetzelfde trucje nog steeds doet, maar dan veel minder goed.

ehh.. ik heb nogal wat concerten gezien van vergane glorie, met hetzelfde trucje. Opvallend is dat mensen daar dus wèl op staan te wachten, de zalen zitten vol ( met andere ouwe knarren..).
En als zo'n act dan waagt om een nieuw nummer te spelen, taait het publiek 'm naar de bar. Groot gelijk, ze betalen voor de vergane glorie en het trucje.
Zelfs de Rolling Stones vallen in deze categorie: ze spelen nooit meer dan twee nummers van hun recente platen.

Maar ik heb ook ouwe bluesmannen gezien die optraden tot ze doodvielen.
Dat nog nét levende legendes in een incontinentieluier het podium opgeduwd worden, een kwartiertje amechtig proberen in de microfoon te hijgen of een van die ouwe licks te spelen, waarna ze weer afgevoerd moeten worden om even bij te komen. Daar werd ik niet blij van..

Bijl
15 juli 2011, 14:51
ehh.. ik heb nogal wat concerten gezien van vergane glorie, met hetzelfde trucje. Opvallend is dat mensen daar dus wèl op staan te wachten, de zalen zitten vol ( met andere ouwe knarren..).
En als zo'n act dan waagt om een nieuw nummer te spelen, taait het publiek 'm naar de bar. Groot gelijk, ze betalen voor de vergane glorie en het trucje.
Zelfs de Rolling Stones vallen in deze categorie: ze spelen nooit meer dan twee nummers van hun recente platen.


Ik weet niet hoe FrusciantFan er naar kijkt, maar dat zie ik niet als vergane glorie, zolang het volle zalen trekt doen ze toch iets goed. En de gevestigde orde kan het niet maken tegenover de fans om bepaalde nummers niet te spelen. U2 zonder "Sunday Bloody Sunday", Slayer die "Angel of Death" niet speelt, RHCP met "Under the Bridge", dat is ondenkbaar toch?

Het gaat ook verbazingwekkend snel, ook voor amateurbands, dat fans verwachten dat je een bepaald nummer speelt.

Makaai
15 juli 2011, 17:01
Maar ik heb ook ouwe bluesmannen gezien die optraden tot ze doodvielen.
Dat nog nét levende legendes in een incontinentieluier het podium opgeduwd worden, een kwartiertje amechtig proberen in de microfoon te hijgen of een van die ouwe licks te spelen, waarna ze weer afgevoerd moeten worden om even bij te komen. Daar werd ik niet blij van..
Amy Winehouse is nog geen 30 en krijgt nu al dezelfde behandeling dus waar praat je over. :soinnocent:

Pepe
15 juli 2011, 17:12
Ik zag BB King bij Northsea, pijnlijk. Zijn band vond het pijnlijk en misschien BB zelf ook wel hoewel hij er een modus voor gevonden had, voornamelijk veel wijzen naar degene die het moest overnemen.

Maar inderdaad, volle bak. En als BB het nog leuk vindt (of moet wegens ettelijke allimentaties...) Bovendien, degenererende helden is ook amusement.
Ik hoop alleen dat wanneer ik op mijn 90ste nog op een podium klim er wel iemand in de buurt is die mij erop wijst dat het toiletpapier nog uit mijn broek hangt.

Ike57
15 juli 2011, 17:38
91 jaar oud. Inmiddels overleden.
Misschien ook wel een trucje maar desalniettemin vind ik het mooi. Robert Lockwood jr.


http://www.youtube.com/watch?v=x_7UkcMVzag

INOXROX
15 juli 2011, 19:36
Ik word ook weleens met 'u' aangesproken en ik voel me weleens oud, maar volgens mij heb ik nog geen enkel recht van klagen met mijn 22 jaar ;)


.
FF ( met alle respect , overigens ) , dat jij 'U' zonder hoofdletter schrijft ; ( niks mis mee hoor , ik ben me er inmiddels van doordrongen dat niet alleen mag ; maar zelfs gewenst is ) , maar ik denk dat toch een aantal van de discussievoerders in deze , dat - wellicht nog altijd niet ? - gewend is te doen .
Ikzelf durf wel een bekentenis af te leggen : ik heb die neiging nog altijd.. ( en vind het stiekum een beetje jammer dat ook ik dat toch begin te ontwennen ... )
gr. Job

The Unforgiven
15 juli 2011, 20:01
FF ( met alle respect , overigens ) , dat jij 'U' zonder hoofdletter schrijft ; ( niks mis mee hoor , ik ben me er inmiddels van doordrongen dat niet alleen mag ; maar zelfs gewenst is ) , maar ik denk dat toch een aantal van de discussievoerders in deze , dat - wellicht nog altijd niet ? - gewend is te doen .
Ikzelf durf wel een bekentenis af te leggen : ik heb die neiging nog altijd.. ( en vind het stiekum een beetje jammer dat ook ik dat toch begin te ontwennen ... )
gr. Job

Het is zelfs correct, 'U' zeg je tegen God.

RB-1
15 juli 2011, 20:37
Dat vreselijke bluesbrothers-hoedje!:stop: Dat kreng waarvan de dragers denken dat blues alleen echt is als je er een op je knar zet. Niks is zo verkeerd als het bluesbrothershoedje, het levert alleen foute blues op. Als ik een band op zie komen en ik zie hoedjes.. ben ik weg!
Ja, hoedjes, vreselijk, weg er mee....

Terugkruipende haargrens? Nou, jammer dan.
Ik speel er geen noot minder door. Integendeel, ik ben nu beter dan ooit tevoren en er zit nog rek in.
Hup, banjo om en plankgas door de bocht.....:seriousf:
Soms in T-shirt en soms met een jasje, ik vind het allemaal best.
http://www.hangoutstorage.com/banjohangout.org/storage/photos/medium/95/959-1548122072009.jpg

Humbuck
15 juli 2011, 22:08
:seriousf:

Tuurlijk jongens net als ik kale kop (geen staart) lekkere krulsnor 65 jaar en heerlijk rocken op mijn strat, het gaat toch om het geluid, en om je eigen beleving en wie niet wil luisteren? dan loop je toch lekker door!

FruscianteFan
16 juli 2011, 01:51
Ik weet niet hoe FrusciantFan er naar kijkt, maar dat zie ik niet als vergane glorie, zolang het volle zalen trekt doen ze toch iets goed. En de gevestigde orde kan het niet maken tegenover de fans om bepaalde nummers niet te spelen. U2 zonder "Sunday Bloody Sunday", Slayer die "Angel of Death" niet speelt, RHCP met "Under the Bridge", dat is ondenkbaar toch?

Het gaat ook verbazingwekkend snel, ook voor amateurbands, dat fans verwachten dat je een bepaald nummer speelt.
RHCP die UTB niet spelen is niet ondenkbaar, maar realiteit. Laatste deel van hun laatste tour hebben ze dat nummer niet meer gespeeld. Erg jammer dat zo'n prachtig nummer zo uitgemolken kan worden.

Maar inderdaad, dat is niet wat ik met vergane glorie bedoel. Het gaat er meer om dat je je naar je leeftijd gedraagt, al mag je natuurlijk nog lekker fit en fanatiek zijn. Sterker nog: ik ben ervan overtuigd dat de meeste artiesten pas rond hun 40e, 50e op hun hoogtepunt zijn.


FF ( met alle respect , overigens ) , dat jij 'U' zonder hoofdletter schrijft ; ( niks mis mee hoor , ik ben me er inmiddels van doordrongen dat niet alleen mag ; maar zelfs gewenst is ) , maar ik denk dat toch een aantal van de discussievoerders in deze , dat - wellicht nog altijd niet ? - gewend is te doen .
Ikzelf durf wel een bekentenis af te leggen : ik heb die neiging nog altijd.. ( en vind het stiekum een beetje jammer dat ook ik dat toch begin te ontwennen ... )
gr. Job
Ik dacht dat 'u' zonder hoofdletter tegenwoordig gangbaar is, en ik doe meestal mijn best om gewoon AN (en niet meer ABN) te schrijven. Voor god maak ik een uitzondering, dat schrijf ik altijd zonder hoofdletter (ook toegestaan, trouwens).

alias
16 juli 2011, 08:56
Ik zag BB King bij Northsea, pijnlijk. Zijn band vond het pijnlijk en misschien BB zelf ook wel. De enige keer dat ik hem heb zien spelen was zo'n 18 jaar geleden, in Ahoy. Zijn band bestond voor een groot deel uit familieleden van hem.
Mijn indruk is dat BB King al zo'n 20 jaar vooral optreedt op aandrang van die familieleden (De mensen willen je nog steeds, oom BB ...., je kunt ze toch niet teleurstellen) Met andere woorden, om die familie aan een inkomen te helpen.

Dat die band het nu pijnlijk gaat vinden zal dan vooral zijn vanwege het vooruitzicht dat binnenkort het schip met geld echt zal zinken.

Midwolda
16 juli 2011, 10:06
:seriousf:

Tuurlijk jongens net als ik kale kop (geen staart) lekkere krulsnor 65 jaar en heerlijk rocken op mijn strat, het gaat toch om het geluid, en om je eigen beleving en wie niet wil luisteren? dan loop je toch lekker door!

That's the spirit... :ok:

Gretsch 5120
16 juli 2011, 12:42
Mijn indruk is dat BB King al zo'n 20 jaar vooral optreedt op aandrang van die familieleden (De mensen willen je nog steeds, oom BB ...., je kunt ze toch niet teleurstellen) Met andere woorden, om die familie aan een inkomen te helpen.

Klopt ... ik ken iemand die een tijdje voor BB King gewerkt heeft. Hij heeft kinderen bij (geloof ik) 11 vrouwen. Die wil hij kunnen onderhouden. Hij organiseert ook een jaarlijks feest voor alle familie met optredens en dergelijke.

FruscianteFan
16 juli 2011, 14:57
Klopt ... ik ken iemand die een tijdje voor BB King gewerkt heeft. Hij heeft kinderen bij (geloof ik) 11 vrouwen. Die wil hij kunnen onderhouden. Hij organiseert ook een jaarlijks feest voor alle familie met optredens en dergelijke.
Als het alleen om willen ging...

Gretsch 5120
16 juli 2011, 15:23
Als het alleen om willen ging...

Nou... wat ik van die kennis hoorde is hij erg sociaal is en dit gewoon doet. Ik begreep dat het niet komt door een legioen aan advocaten die voor zijn deur staan.

INOXROX
16 juli 2011, 15:28
Nou... wat ik van die kennis hoorde is hij erg sociaal is en dit gewoon doet. Ik begreep dat het niet komt door een legioen aan advocaten die voor zijn deur staan.


Voor zover ik weet ook : family's everything !

Ghazwah
10 augustus 2011, 22:00
Denken jullie wel aan iets warms, het is de laatste tijd behoorlijk frisjes, enne, geen naveltruitjes, die blijken trouwens ook nog uit te zijn....:rockon:

Augusti
11 augustus 2011, 07:11
Mooi verhaal:
tips: zwarte T-shirt, kaal scheren (is toch in tegenwoordig), oefenen op een hometrainer (wat de top ook doet), gitaar inderdaad niet te laag hangen, ander zie je niets :seriousf: 3 x per week zwemmen enz..

Ach ik mag niet klagen met mijn 48 jaar, een jonkie blijkbaar LOL
Ik speel in een '70s rockcoverband, daar is het publiek van mijn leeftijd, dus zijn we nog hip ha ha ha ha ha ha

Ghazwah
11 augustus 2011, 18:51
Je haren zwart verven en constant je zonnebril opzetten. Je bent echt niet blind geworden van dat ene volgspotje......:supercool::cooler:

Ghazwah
11 augustus 2011, 18:54
Je haren tot je billen laten groeien en hennarood verven en tot vervelens toe zeggen:"Weet je wel". Zóóó jaren zeventig.....:hippie:

Ghazwah
12 augustus 2011, 15:31
Je haar blonderen, zonnebril opzetten en politicus worden of Duitse schlagers gaan zingen....:rockon:

Ghazwah
12 augustus 2011, 15:35
De hele tijd:"Is everybody happy?" schreeuwen. 1. Ze verstaan je toch niet met je klapperend kunstgebit. 2. Jouw publiek verstaat geen Engels, dat leerden ze toen nog niet op school......:rockon:

Ghazwah
12 augustus 2011, 15:38
Te pas en onpas roepen: "Yeah!" wat is er mis met het goede, oude :"Hupsekee!". :rockon:

Ghazwah
12 augustus 2011, 15:43
Die gouden ring uit je oren halen, je ziet er nu mee uit als een verlopen zeeman en met de huidige goudprijzen," een beetje dom"..... :rockon:

INOXROX
12 augustus 2011, 16:20
Heb je zitten oefenen Gazwah ?
ennne......is d'r ook nog een kleur haar die wel mag ?

Ghazwah
12 augustus 2011, 20:56
Heb je zitten oefenen Gazwah ?
ennne......is d'r ook nog een kleur haar die wel mag ?

Ja behoorlijk geoefend, "Alle Menschen werden Brüder" en zo'n shit in noten. ( ja, lach maar) strumming, accoorden en veel theorie. En de enigste kleur die mag is grijs, zilvergrijs of te wel diplomatengrijs. :seriousf:

Solist
12 augustus 2011, 21:31
Ik persoonlijk vindt mijn rollator wel handig om mijn Fender Super Sonic mee te vervoeren.

http://img808.imageshack.us/img808/5466/oerendhard.gif
By bima1 (http://profile.imageshack.us/user/bima1) at 2011-08-12

Anders zou ik niet weten hoe ik dat ding de zaal in moest krijgen. Dat ie erg hard gaat is ook wel handig gezien de gehoorschade bij het gemiddelde publiek ;-)
Willem

Ghazwah
14 augustus 2011, 19:28
Knoop een bandana om je hoofd, het maakt je interessanter en verbergt je wijkende haargrens of je kale kop. Dat, gecombineerd met gedimt zaallicht zorgt ervoor dat menige chick nog op je valt. Wel ophouden na het optreden (blijf in het halfduister) en tijdens het "samenzijn". Zorg dat je, voor zonsopgang weer weg bent. :rockon:

INOXROX
14 augustus 2011, 21:20
.... Wel ophouden na het optreden (blijf in het halfduister) en tijdens het "samenzijn". Zorg dat je, voor zonsopgang weer weg bent. :rockon:

Met dat zilvergrijze haar van je lijkt 't elke avond volle maan . No stealth there ,,,,:seriousf:

Beginnertjekb
15 augustus 2011, 11:36
Wat een grappig topic, zelfs voor de jonge generatie!

Ghazwah
16 augustus 2011, 17:00
Wat een grappig topic, zelfs voor de jonge generatie!

Ja, hier valt voor iedereen wat te leren! :rockon:

Ghazwah
16 augustus 2011, 17:11
Ja, hier valt voor iedereen wat te leren! :rockon:

Tsjee, is dat toeval die 3 aanbiedingen voor rollators onder deze topic? :rockon:

Eko
21 augustus 2011, 20:15
Ik speel inmidels ook al voor oudere jongere en kan er dus over mee beppen. Optreden gaat nog enkele malen per maand en minimaal 3-4 uur per keer. Ik barst van de energie op een podium en wil het liefst zonder pauzes doorrammen. Uiteraard is de haardos vervangen door een kaal geschoren uiterlijk en is de kleding op de periode ( ik speel sixties en seventies hits ) aangepast.
De kids zijn bijna het huis uit en de gitaarkamer staat inmiddels al vol met materiaal waar een gemiddelde muziekwinkel zich niet voor zou hoeven schamen. Als de laatste vertrokken is komt er een kamer vrij ter grootte van een repetitieruimte en daar heb ik al tal van ideeen voor om te vullen.
Ik speel meer dan ooit tevoren en geniet nog met volle teugen, dus kom maar op met de AOW.

JGD
21 augustus 2011, 21:49
ik heb gewoon geen kinderen. dus die al vaker aangehaalde kamer is nu al vrij :)

wie wil er nu kids als je ook gitaren kan hebben.

ik ben nog maar 35 maar wil absoluut ooit incl gitaar mijn kist in! :blast:

Madcow
22 augustus 2011, 09:46
Inderdaad, nooit trouwen en/of kinderen nemen. Dat maakt je namelijk een gay. En neem nooit je vrouw en kinderen mee naar een optreden, dat is al helemaal beschamend.

Alles wat hier genoemd werd is geen vorm van ouderdom maar een teken van niet stoer genoeg zijn.

Is Lemmy getrouwd? Heeft Lemmy kinderen? Nee, waarom? Omdat hij geen sukkel is die toegeeft aan zijn vriendin.

daghengst
22 augustus 2011, 09:50
Inderdaad, nooit trouwen en/of kinderen nemen. Dat maakt je namelijk een gay. En neem nooit je vrouw en kinderen mee naar een optreden, dat is al helemaal beschamend.

Alles wat hier genoemd werd is geen vorm van ouderdom maar een teken van niet stoer genoeg zijn.

Is Lemmy getrouwd? Heeft Lemmy kinderen? Nee, waarom? Omdat hij geen sukkel is die toegeeft aan zijn vriendin.

Lemmy, die is pas gay! :seriousf:

Harry
22 augustus 2011, 11:22
ik blijk ondertussen 45 te zijn, en wordt ook wel eens geconfronteerd met een te jong publiek. Afgelopen zaterdag was het helemaal bal, knulletjes met hun vriendinnetjes die nog nooit een gitaar gezien hadden en zich afvragen waarom we met ons vieren waren en zweetten. Dat deed de gebruikelijke DJ nooit.
Maar we hebben ze blijkbaar toch een prima avond bezorgd, al moesten ze een beetje op gang komen.
De dames die interesse tonen worden ook wel weer wat ouder, blijkt sinds een paar jaar. De twintigers onder hen worden wat schaarser... ;)
En ik leer nog steeds, naar mijn gevoel ga ik steeds beter zingen. Dus ik ben nog niet afgeschreven!

Eko
23 augustus 2011, 07:48
Een echte tip voor de oudere muzikant.............. kijk uit voor de tweedehandjes. De dames die na het stuk lopen van een relatie nu hopeloos zoeken naar een nieuwe kans op een man/vriend/gezin enz. De eerste keer sta je echt vreemd te kijken als je een aanbod krijgt om je lu.. even vast te houden terwijl je al aan een urinoir staat! Daarna besef je inens dat als er een idioot met een camera/telefoon zou staan , je thuis heel wat uit te leggen zou hebben. Die gezellige dames van 35-45 jaar is een risicogroep waar je liever omheen loopt heb ik ervaren. De opmerkingen als : Kijk je wel uit want m`n man is nogal jaloers , ik hoef vanavond niet alleen thuis te komen, heb je ook zo`n hekel aan ondergoed enz lijken leuk , maar kunnen dynamiet onder je huwelijk zijn.

Midwolda
23 augustus 2011, 08:07
Een echte tip voor de oudere muzikant.............. kijk uit voor de tweedehandjes. De dames die na het stuk lopen van een relatie nu hopeloos zoeken naar een nieuwe kans op een man/vriend/gezin enz. De eerste keer sta je echt vreemd te kijken als je een aanbod krijgt om je lu.. even vast te houden terwijl je al aan een urinoir staat! Daarna besef je inens dat als er een idioot met een camera/telefoon zou staan , je thuis heel wat uit te leggen zou hebben. Die gezellige dames van 35-45 jaar is een risicogroep waar je liever omheen loopt heb ik ervaren. De opmerkingen als : Kijk je wel uit want m`n man is nogal jaloers , ik hoef vanavond niet alleen thuis te komen, heb je ook zo`n hekel aan ondergoed enz lijken leuk , maar kunnen dynamiet onder je huwelijk zijn.

Als niet getrouwde oudere gitarist moet ik dus toch maar in een band gaan spelen... hm. :rockon:

bass blom
23 augustus 2011, 08:17
Als niet getrouwde oudere gitarist moet ik dus toch maar in een band gaan spelen... hm. :rockon:

pas vooral op voor dames met bodywarmers, die zijn de gevaarlijksten :D

Midwolda
23 augustus 2011, 08:20
pas vooral op voor dames met bodywarmers, die zijn de gevaarlijksten :D

Wrom? :chicken:

bass blom
23 augustus 2011, 08:27
Wrom? :chicken:

gewoon een keer proberen :supercool:

Midwolda
23 augustus 2011, 08:40
gewoon een keer proberen :supercool:

Leipe shit, ouwe... :cooler:

zoon van Piet
23 augustus 2011, 11:00
Die gezellige dames van 35-45 jaar is een risicogroep waar je liever omheen loopt heb ik ervaren.

Ben jij nou helemaal gek geworden? Die groep vrouwen is op het hoogtepunt van hun seksuele bestaan! En ze willen neuken, net als ik!!! Dus geef ze mijn nummer maar! ;)

JGD
23 augustus 2011, 12:12
precies!!

100000 keer liever 1 van 40 dan van 20 voor deze jongen!!

bass blom
23 augustus 2011, 18:45
en anders doen wat karel probeert :seriousf:

http://link.marktplaats.nl/451649268

JGD
23 augustus 2011, 19:32
hihihi, moet je de advertentie nog eens lezen met allerlei dubbelzinnigheden in je koppie :seriousf:

bass blom
23 augustus 2011, 19:35
hihihi, moet je de advertentie nog eens lezen met allerlei dubbelzinnigheden in je koppie :seriousf:

ja dat ligt er toch heel dik op? :D

Midwolda
23 augustus 2011, 19:41
Er staat nog net geen "bieden vanaf" bij. :stop:

Ghazwah
24 augustus 2011, 18:29
en anders doen wat karel probeert :seriousf:

http://link.marktplaats.nl/451649268

Die Karel, hij heeft al moeite om het internationale zendalfabet te onthouden en die wil raggen met 4 handjes.....Lachuhhh :rockon:

henkyray
6 januari 2012, 14:19
:rockon::rockon:

Op een dag bemerk je dat politieagenten, doktoren en je publiek jonger worden. Die lekkere meiden van vroeger zijn kinderen die je kleindochter konden zijn. En het aantal fans slinkt!
Je besluit:
Voortaan voor elk optreden maar eens te gaan douchen.
Je haren te laten groeien en in een staart te binden maar ja, die kale schedel.
Om die hinderlijke reflectie van die volgspot op je kale knar te voorkomen besluit je een hoedje op te zetten. (Waar zagen we dat toch eerder?)
Om toch je gezicht wat op te lichten laat je een gouden tand zetten, die leidt meteen de aandacht van dat kraterlandschap wat vroeger je gezicht was af.
Je besluit je voortaan maar te scheren. Wat bij die jonge gastjes een 3 dagen stoppelbaard is ziet er bij jou alleen maar ongeschoren uit.
Je witte sokken met sandalen of klompen trek je ook niet meer aan naar optredens.
Je bent nog steeds blij dat je je steeds dikkere buik mooi achter je gitaar kunt verbergen en vindt het nog altijd daarom een goed besluit om toen geen dwarsfluit te gaan spelen.
Die navelpiercing gaat er ook uit, je t-shirt kruipt nog wel eens hoog, en de combinatie met een dikke, behaarde buik drukt de bar omzet.
Je laat je korte, gescheurde knie jeans ook thuis, in de loop der jaren is er een wanverhouding ontstaan tussen onder- en bovenlijf, die knotsknietjes en die behaarde beentjes, brrrrr.
Je kunt nu rustig van die goedkope jeans kopen waar geen kont in zit want die heb je niet meer, met dank aan de zwaartekracht.
Een kittig shawltje kan juist weer wel en dan zwierig om de hals geknoopt. Dit verbergt de zg kalkoenennek.
Rest mij te vertellen, draai de zaalverlichting wat lager en alles komt goed.
"Zuster, zuster, 'k moet plassen!"