PDA

View Full Version : Help! Mijn gitaar mist een stukje!



Ghazwah
14 juli 2011, 02:43
Mijn Yamaha Pacifica heeft geen tremolo, ik zie dat bij meer elektrische gitaren. Waarom is dit, heeft het te maken met het sneller ontstemmen bij gebruik op goedkopere gitaren van de tremolo? :punk:

snaarplukker
14 juli 2011, 09:00
Er zijn gitaren die standaard een vaste brug hebben, zoals Telecaster, Les Paul en SG modellen.

Heeft niets te maken met de prijs van een gitaar. Voor 99,9% is de topkam de oorzaak van het ontstemmingsprobleem.

Terminus
14 juli 2011, 12:06
Als je de tremolo-arm bedoelt: teruggaan naar de winkel, je hoort er een te hebben. Als je het ding zelf bedoelt, dan heb je de eerste Hardtail Pacifica die ik ooit gezien heb.

Ghazwah
14 juli 2011, 12:44
Als je de tremolo-arm bedoelt: teruggaan naar de winkel, je hoort er een te hebben. Als je het ding zelf bedoelt, dan heb je de eerste Hardtail Pacifica die ik ooit gezien heb.

Het is een gebruikte, maar kun je zonder die arm ook gelukkig worden?:seriousf:

Plant
14 juli 2011, 19:25
Als je de tremolo-arm bedoelt: teruggaan naar de winkel, je hoort er een te hebben. Als je het ding zelf bedoelt, dan heb je de eerste Hardtail Pacifica die ik ooit gezien heb.

Yamaha heeft ook telecasters onder de naam Pacifica uitgebracht. Met 2 single coils of met 2 humbuckers. Ik heb zelf ooit nog de 402S gehad. En endorder Mike Stern heeft dan nog de 1511MS, de enige Pacifica tele die nog gemaakt word geloof ik.

Woml
14 juli 2011, 22:56
Doe even een fotootje, dan kan iedereen zien of er wel of geen tremolo op kan/hoort/moet... :chicken:

Terminus
15 juli 2011, 01:10
Yamaha heeft ook telecasters onder de naam Pacifica uitgebracht. Met 2 single coils of met 2 humbuckers. Ik heb zelf ooit nog de 402S gehad. En endorder Mike Stern heeft dan nog de 1511MS, de enige Pacifica tele die nog gemaakt word geloof ik.

De Tele's had ik over het hoofd gezien.

Maar zonder tremoloarm kan je de gitaar prima gebruiken, anders kun je er een kopen. Ik heb me laatst bij een vriend verbaasd over hoe goed de goedkoopste Pacifica op stemming blijft met wat gejengel. Geen duikvluchten maar hier en daar wat vibrato is goed te doen.

Tankman
15 juli 2011, 09:40
Yamaha heeft tegenwoordig ook een 2 humbucker hardtail pacifica. Dus er zijn wel meer zonder tremolo inmiddels.

Ghazwah
16 augustus 2011, 17:06
Doe even een fotootje, dan kan iedereen zien of er wel of geen tremolo op kan/hoort/moet... :chicken:

Als ik nou toch wist hoe dat moest.......:rockon:

lollol
16 augustus 2011, 17:41
Als ik nou toch wist hoe dat moest.......:rockon:

1. Je maakt een foto (Geen verdere uitleg nodig hoop ik:dontgeti:)
2. Je upload hem op http://imageshack.us/ of http://photobucket.com/
3. je post hier de link