PDA

View Full Version : Vox VT50 - Geen geluid, alleen via headphone jack.



SkinnyDipDisko
13 juli 2011, 19:44
De topic titel beschrijft het al eigenlijk. Mijn Vox VT50 stopte er ineens mee tijdens de bandrepetitie. We gingen nogal hard dus ik dacht dat ik hem opgeblazen had (al weet ik dat niet zeker).

Hij was nogal warm dus ik heb hem af laten koelen. De drummer, die de spullen in zijn schuur heeft staan had 2 dagen later alles aangesloten en zei dattie het weer deed. Vandaag tijdens de repetitie sloot ik het aan, kon ik 2 seconden spelen en viel ineens het geluid weg. Net zoals vorige keer, viel het gewoon ineens weg. Geen pats, geen boem, geen knal gewoon niks.

Hij gaat nog gewoon aan, met het bekende plop geluidje wat hij altijd maakt maar daarna niks. Nu dacht ik net, wat zou er gebeuren als ik m'n oortjes erin plug? En ja hoor, dan komt er gewoon geluid uit de oortjes.

Haal ik ze eruit, dan verdwijnt het geluid weer. Er is dus iets mis met de grote speaker denk ik? Iemand enig idee wat dit kan zijn? Gebeurt dit vaker bij Vox VT50's? Moet ik 'm gewoon terug brengen naar de winkel? Ik heb geen garantie meer, hij is al 2 jaar oud.

Als de enige optie laten repareren is, doe ik dat met liefde maar ik ben maar een arme student dus dat gaat nog wel even duren voordat ik dat kan betalen.

Alle hulp is welkom!

Edit: Het klinkt misschien dom, maar hoe weet ik zeker dat ik hem opgeblazen heb? Is dat ergens aan te herkennen behalve dat hij geen geluid meer geeft?