PDA

View Full Version : Ervaringen gevraagd met POD X3 Pro



Thyztwizta
13 juli 2011, 18:26
Ik zit eraan te denken om de POD X3 Pro aan te schaffen via Thomann. Wie heeft hier ervaring mee? Het is voor thuisgebruik. Alvast bedankt.

DennisvandenHeuvel
17 juli 2011, 21:58
Hi there,

Ik ben één van de weinige fans geloof ik :-) Ik vind hem geweldig!

Groet, Dennis

Baker
18 juli 2011, 09:29
Heb zelf zo'n ding. Live kan het handig zijn, maar kan het nooit tegen de real thing op. Maar voor thuis gebruik is het fucking ideaal.

Duvel
18 juli 2011, 11:00
Persoonlijk vind ik deze toestellen een godsgeschenk. Zij het een POD of een eleven rack of whatever...
Zelf speel ik momenteel thuis, op repetities en live op een POD HD500. De andere gitarist van onze band op een POD X3 live.
Mijn andere setup is een Engl Special Edition met een 2x12 V30 box en een G-major als effecten. Alhoewel dat dit "the real deal" is, staat deze gewoon stof te happen in zijn flight-case.
Zowel op grotere podia als in kleine café optredens gebruiken wij de pod, tot grote tevredenheid van onze geluidstechnieker. Vroeger had hij veel werk om in de zaal die brullende versterkers te compenseren en dit valt nu gewoon weg. POD naar de mengtafel, signaal terug naar de monitor en de gitarist happy, de geluidsman happy en de cafébaas happy.
Voor mij is er dus geen weg terug, digitaal all the way! Dus nog een happy user van dergelijke apparaten ...

Kingfisher
18 juli 2011, 12:11
Ik denk er ook over om de stap te zetten. De POD X3 Pro staat momenteel in promo op dv247, ik denk dat er binnenkort een nieuw model aankomt. Is ook logisch: de lineup van de pedalboards is onlangs vernieuwd (pod HD-series), dus de rackmodule zal ook wel een upgrade krijgen.

Geruchtenmolen
http://line6.com/community/servlet/JiveServlet/downloadImage/2-292641-30089/podhdpro.jpg

tnijland
18 juli 2011, 20:21
Ik heb zowel de POD XT, X3 live en de POD HD500 gehad (heb zelfs nog een jaartje de Axe-Fx gehad). Mijn ervaringen met de X3 waren goed (vergelijkbaar met de POD XT maar meer modellen) en het apparaat is zowel geschikt voor thuis als in de studio. Op het podium zou ik wel kiezen voor een LIVE versie met voetpedaal.

Het grote voordeel van de POD X3 is het grote aanbod van amp modellen, het feit dat je zowel bas als vocals effecten en versterkers hebt maar het nadeel is de toch wel wat plattere en dunnere klank. Als je een sound purist bent, zou ik dus toch doorsparen voor een POD HD. Ik denk dat de POD HD ook wat meer richting de high-end lijn zoals de Axe-Fx en Rack Eleven opschuift.

Het nadeel van de POD HD500 vond ik het toch wel beperkte aantal amp modellen (16). Ik vond de Fender en Vox amp simulaties overigens wel erg mooi gedaan. De effecten van de POD HD komen uit de M5/9/13 serie en zijn zelfs erg goed in vergelijking met de X3.

Kortom, het is dus geen gemakkelijke keuze. De X3 is waarschijnlijk een prima keuze wanneer je vooral veel sounds en variatie zoekt maar niet perse top of the line kwaliteit hoeft te hebben.

Succes

harrie-beton
18 juli 2011, 23:43
Ik heb meer dan een jaar een x3 pro. Het is een mooi apparaat en voor thuis zeer goed. Live iets minder omdat de meeste gitaristen mono uitversterken en het apparaat eigenlijk 2 onafhankelijke apparaten in zich heeft (linkerkanaal en rechterkanaal). Op een sessie of jam kan je niet even snel je sound aanpassen.
Als je thuis met een pc goed je sounds instelt dan heb je er veel aan. Zelfs de wah wah is zeer goed.

Thyztwizta
3 december 2011, 14:55
inmiddels heb ik de X3 pro alweer een half jaartje in huis en moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben.