PDA

View Full Version : Waardedaling kwalitatief goede versterkers



MichaelSS
13 juli 2011, 18:07
Ik heb er genoeg van, en snap het allemaal even niet meer.

Begin augustus vorig jaar heb ik een JVM210 top gekocht. Dit leek voor mij de ultieme versterker te zijn. Deze top heb ik gekocht voor 1299 euro. Het cabinet had ik al.

Nu ik het gesjouw zo zat ben, wil ik over op een combo. Ik dacht bij mezelf dat ik deze complete set, inclusief Marshall JCM900 cabinet (4*12) wel snel kwijt zou zijn. De prijs die ik ervoor in gedachten had is namelijk maar 800 euro.

Nu raak ik dat ding in de straatstenen niet kwijt :???:. Is Marshall nu zo op zijn beloop, of zijn de alternatieven, zoals de Blackstar stage 60 combo's nu zo verschrikkelijk goed voor het geld??

Ik heb dit vaker mee gemaakt met duur spul. Je raakt het gewoon niet kwijt terwijl het toch verschrikkelijk goed apparatuur is.

iWishmaster
13 juli 2011, 18:10
Hier ook. Ik heb mijn Rivera Rake reverb bijna een jaar voor 850 euro te koop gehad. Zeker geen gekke prijs voor die versterker en hij is het meer dan waard als je kijkt hoe ze gebouwd zijn en wat voor een geluid eruit komt. Uiteindelijk heb ik hem voor een stuk minder verkocht. Ik heb er flink verlies op gemaakt, maar ik was het zat, hij moest echt een keer weg.

Thebluesdealer
13 juli 2011, 18:13
Tja Marshall heeft niet meer dezelfdde reputatie als in zijn glorie jaren.

tillens
13 juli 2011, 18:40
Ik heb er genoeg van, en snap het allemaal even niet meer.

Begin augustus vorig jaar heb ik een JVM210 top gekocht. Dit leek voor mij de ultieme versterker te zijn. Deze top heb ik gekocht voor 1299 euro. Het cabinet had ik al.

Nu ik het gesjouw zo zat ben, wil ik over op een combo. Ik dacht bij mezelf dat ik deze complete set, inclusief Marshall JCM900 cabinet (4*12) wel snel kwijt zou zijn. De prijs die ik ervoor in gedachten had is namelijk maar 800 euro.

Nu raak ik dat ding in de straatstenen niet kwijt :???:. Is Marshall nu zo op zijn beloop, of zijn de alternatieven, zoals de Blackstar stage 60 combo's nu zo verschrikkelijk goed voor het geld??

Ik heb dit vaker mee gemaakt met duur spul. Je raakt het gewoon niet kwijt terwijl het toch verschrikkelijk goed apparatuur is.

Je zegt het goed, voor jou de ultieme amp.. Voor veel anderen niet. Ik heb best wat gelezen over de jvm maar om het nou de amp te noemen neen. Hoewel het zeker geen slechte amp is, en de prijs is volgens mij ook goed. @ I wishmaster, tja Rivera, hartstikke tof, maar we leven in Nederland ey, wat de boer niet kent, mot ie nie.

etemm
13 juli 2011, 18:48
800 euro is zeker niet duur hoor voor die set. Misschien moet je nog even geduld hebben.

grayfink
13 juli 2011, 19:06
Is Marshall nu zo op zijn beloop, of zijn de alternatieven, zoals de Blackstar stage 60 combo's nu zo verschrikkelijk goed voor het geld??


Ghehe, ik heb die Blackstar ook, voor 650 € raakte ik hem niet kwijt op speurders.nl. Binnenkort nog maar eens een poging wagen. Of ik houd hem gewoon.
Of niet.


:???:

MichaelSS
13 juli 2011, 19:24
Als ik even mag spammen.. ik wil hem best tegen jouwn blackstar ruilen ;)

Mr. Dynamite
13 juli 2011, 19:29
Ik denk dat menig Nederlander nu ook geen versterker gaat kopen i.v.m alle vakanties en dergelijke. Deze prijs is zeker niet duur en dus zul je hem wel kwijtraken, alleen niet op dit moment denk ik ;)

Over de Rivera, mij leek hij ook erg interessant maar omdat de amp zo onbekend is en nergens te testen valt skippen veel mensen hem maar..

grayfink
13 juli 2011, 19:57
Als ik even mag spammen.. ik wil hem best tegen jouwn blackstar ruilen ;)

Dat klinkt best verleidelijk, van de jeugddromen (Fender, Gibson, Marshall) is dat de enige die nooit waargemaakt is. Maar eigenlijk wil ik juist kleiner.:chicken:

JohnLord
13 juli 2011, 20:03
Als ik even mag spammen.. ik wil hem best tegen jouwn blackstar ruilen ;)

Niet doen, want Mitch vindt het niks...

grayfink
13 juli 2011, 20:12
O, dat wist ik niet. Nee, dan is het inderdaad geen optie.

Fireburst
13 juli 2011, 20:25
Da's enkel met een tubescreamer ervoor, dacht ik... reageert hij allergisch op.

On topic : je prijs is best OK hoor, het is waarschijnlijk de vakantieperiode die maakt dat het wat langer duurt. Je schrijft ook "prijs in gedachten", maar is dat ook de prijs die je adverteert, of is die hoger omdat je er van uit gaat dat mensen steeds wat lager bieden ?

Lexvandoef
13 juli 2011, 20:59
Niet doen, want Mitch vindt het niks...


Da's enkel met een tubescreamer ervoor, dacht ik... reageert hij allergisch op.

Haha, hij heeft gewoon smaak... ;)

Baker
13 juli 2011, 21:53
Ik heb een paar maand geleden mijn JVM410 + JCM900 4x12 verkocht voor ik meen 1100 Euro samen. Da's fors minder dan de nieuwwaarde, maar niettemin was ik er nog redelijk snel van af. Je moet ook een beetje geduld hebben hoor. Het is echt een slappe tijd nu.

Mitch
13 juli 2011, 22:16
Ik dacht: wat Youp met Buckler kon, moet ik met Blackstar kunnen. Een Blackstar amp is namelijk ook precies bier zonder alcohol.

Maar goed, zomertijd en tweedehands verkoop...geen goed combinatie. Geduldig wachten op de herfst. Da's lastig want dat lijkt het nu al, maar wacht toch maar liever tot september.

Jan Buurman
13 juli 2011, 22:28
Het is een erg slappe markt maar ik weet niet of het aan de zomertijd ligt. Ik heb wat pedaaltjes en mijn SG Standard al een tijdje te koop staan maar voor mijn Gibson bieden ze elke keer niet boven de 600,-
Dat vind ik eigenlijk veeeeeel te weinig... toch twijfel ik omdat ik de duiten erg hard nodig heb... (Belasting en scheiding :( )

grayfink
13 juli 2011, 23:03
Ik dacht: wat Youp met Buckler kon, moet ik met Blackstar kunnen. Een Blackstar amp is namelijk ook precies bier zonder alcohol.

Maar goed, zomertijd en tweedehands verkoop...geen goed combinatie. Geduldig wachten op de herfst. Da's lastig want dat lijkt het nu al, maar wacht toch maar liever tot september.

:D Zie ook "waar ben je blij om" in Off topic,

Harry
14 juli 2011, 12:37
ik had een tijdje geleden mijn Kittyhawk te koop staan, geen reactie op gehad. Het ding klinkt geweldig, maar ik kan kiezen uit 3 prima versterkers, waarbij de Kittyhawk het minst 'mijn ding' is. Dus mocht ie de deur uit.
Maar toen niemand interesse bleek te hebben heb ik het ding in de oefenruimte van mijn 2e bandje neergezet waar ie prima diensten bewijst. Ellek nadeel hep s'n foordeel!!

MichaelSS
14 juli 2011, 15:16
Ik dacht: wat Youp met Buckler kon, moet ik met Blackstar kunnen. Een Blackstar amp is namelijk ook precies bier zonder alcohol.

Maar goed, zomertijd en tweedehands verkoop...geen goed combinatie. Geduldig wachten op de herfst. Da's lastig want dat lijkt het nu al, maar wacht toch maar liever tot september.

Wat is er mis met de Blackstar Stage 60.. ik verkoop juist mijn set om de Blackstar weer te kopen. Volgens mij zit daar prima geluid in en is hij een stuk "prettiger" om te sjouwen.

HaroldA
14 juli 2011, 15:22
Probeer maar eens een top product als een Egnater TOL IE4 preamp te verkopen. Zelf 2e hands gekocht voor €1400,- en met heeeel erg veel pijn en moeite verkocht voor €700,-

Binnenkort gaat er bij mij waarschijnlijk een JCM800 combo uit. Ik hou m'n hart al vast voor de biedingen...

Lexvandoef
14 juli 2011, 15:53
Het is nu ook gewoon een slechte tijd om te verkopen, net een beetje uit een economische crisis ook, het geld gaat nu toch naar 'essentielere' zaken dan gitaarspullen...:makeup:

Koeloe
14 juli 2011, 16:02
Ik moet binnenkort ook of mijn Tele of SG de deur uit doen. Ik houd er al rekening mee dat ik daar al 200 à 300 euro op moet inleveren, jammer genoeg.

Waardeloze tijden tegenwoordig...

Epii
14 juli 2011, 16:17
http://tinyurl.com/6d569v3

Volgens mij iemand die hier ook last van heeft. Een Roadking voor bieden vanaf 1300...

TimS
14 juli 2011, 16:26
Gewoon je spullen houden of meteen weer iets anders kopen, dan heb je geen last van lage prijzen. Beter nog is juist nu dingen kopen :seriousf:

Als je het voor het geld moet doen is het wel weer lastig...

big dooley
14 juli 2011, 16:28
Tja Marshall heeft niet meer dezelfdde reputatie als in zijn glorie jaren.

al zou dat zo zijn, dan heeft dat er niets mee te maken

Rutger Molenberghs
14 juli 2011, 16:51
Vergeet niet dat de crisis nog niet ten einde is. Bovendien geven mensen veel minder geld uit aan 'luxegoederen' als het wat slechter gaat. Ze zetten de centjes dan liever opzij voor als het echt fout gaat. Trouwens, ook nieuw vind je Marshalls aan lage prijzen. In Leuven staat een nieuwe Vintage Modern 100w voor €675. Vind je het gek dat mensen, als ze dan toch geld gaan spenderen aan gitaarmateriaal, dan liever nieuw kopen? Garantie biedt dat klein beetje extra zekerheid dat mensen toch over de streep kan trekken.

@ Jan Buurman: €700 lijkt niet veel voor zo'n gitaar. Maar besef dat gitaarwinkel door de moeilijkere tijden soms ook acties doen (kijk maar naar het voorbeeld van die Marshall in Leuven). Zo heb ik laatst een Gibson SG Standard zien staan voor €980 nieuw in de winkel. In de ogen van velen is jouw tweedehandse gitaar met gebruikssporen dan een stuk minder interessant, ook al zitten er Seymour Duncan pickups in. Tel daarbij dat het momenteel een echte kopersmarkt is en dan kan je je conclusies trekken. Het is erg jammer dat je het geld echt nodig hebt. Dat maakt je extra kwetsbaar voor koopjesjagers.

MjS
14 juli 2011, 17:38
Tja, misschien inderdaad de crisis. Sowieso ergernis met tweedehands: mensen die een bod doen maar als puntje bij paaltje komt toch afhaken. Snap dat niet zo goed.

Maar volgens mij is die waardedaling niet alleen voor kwalitatief goede versterkers. Ik heb de indruk dat veel instrumenten-zooi goedkoper weggaat tegenwoordig.

Rinze
14 juli 2011, 18:32
Toch merkwaardig, die crisis. Als ik zie hoeveel dure plastic onzin gadget shit er wordt gekocht dan denk ik dat het wel meevalt qua crisis.

Maar ik heb zelf ook al een tijdje wat gitaarspullen te koop staan en ik krijg alleen maar belachelijke reacties. Hoe meer (irrelevante) details men per mail vraagt, des te minder kans dat er geld gaat rollen, daar ben ik onderhand wel achter :dontgeti: Gelukkig heb ik het geld op dit moment niet heel hard nodig, maar het zou wel leuk zijn om weer eens wat andere gitaarmeuk te kopen. Een SG lijkt me ook wel wat :crazyhappy:

Dirk_Hendrik
14 juli 2011, 18:52
Hier ook. Ik heb mijn Rivera Rake reverb bijna een jaar voor 850 euro te koop gehad. Zeker geen gekke prijs voor die versterker en hij is het meer dan waard als je kijkt hoe ze gebouwd zijn en wat voor een geluid eruit komt. Uiteindelijk heb ik hem voor een stuk minder verkocht. Ik heb er flink verlies op gemaakt, maar ik was het zat, hij moest echt een keer weg.

Zonder per direct je prijs af te willen kraken, Ik heb de mijne een jaar of 6 geleden voor 700 gekocht en die verkoper was nog niet heel lang aan het leuren.

Verkopen is en blijft moellijk. Je vraagt een nette en realistische prijs en krijgt vnl dubbelteopdeeersterangzitters. De ergeste zijn die die komen met een belachelijk bod "maar daarvoor kom ik em nu ophalen!" Doei. Ook vind ik opvallend dat de MP kopers echt niet verder dan de voorpagina van een rubriek lijken te kijken.

RoelSmoel
14 juli 2011, 19:22
Ik heb het gemerkt toen ik een tijdje terug wat spul de deur uit heb gedaan dat maar stond te staan..
Mijn LTD, nieuw gekocht voor €450,- en naderhand nog een voor €150 aan elementen in gekwakt, met veel moeite met koffer en al voor €225 kunnen verkopen.. Mijn versterker heb ik toen ook €200 verlies op gemaakt, wat volgens de koper ook maar een prijs was die nog teveel was, maar waar hij niet moeilijk over deed omdat ik 'm wat langer wilde vasthouden.
Ik zie nu nog pedalen op marktplaats staan, die redelijk populair zijn, en waar nogal weinig voor gevraagd werd, een paar maanden geleden.

Henri H
14 juli 2011, 19:23
.....Nu raak ik dat ding in de straatstenen niet kwijt :???:......Dat lijkt me ook écht een onmogelijke opgave. ;)

[schaamteloze spam]Iemand interesse in een HOOK?![/schaamteloze spam] :soinnocent:

Mr. Dynamite
14 juli 2011, 19:32
Maar aan de andere kant was ik mijn TSL wel met een weekje kwijt, voor een 'normale' prijs. Als je kijkt wat dat ding ooit nieuw heeft gekost is het een schijntje maarja, dat is de 2ehands waarde van die dingen nu eenmaal.

Wat wel scheelde is dat die kerel een cube inruilde, hij zag natuurlijk zelf de bui ook al wel hangen dus voor hem was het een fijne deal omdat hij er vanaf was en ik heb er inmiddels ook al plezier van gehad :ok:

Als verkoper is het tegenwoordig niet echt wat, maar als ik wel eens op marktplaats speur en al dat lekkers zie dan scheelt dat echt veel met een aantal jaar geleden :dontgeti:

big dooley
14 juli 2011, 19:36
tja met dit soort dingen lijkt het me meer een kwestie van wat de gek ervoor geeft, dan vraag en aanbod

als ik bijvoorbeeld buitenlandse advertentie's met marshall AFD100's, dan schijnen sommige mensen het nodig te vinden om anderhalf keer de nieuwprijs te vragen, omdat ze denken dat deze dingen uitverkocht zijn... maar geloof het of niet, ze worden wel verkocht... vraag en aanbod? nee hoor, je hebt maar net een gek nodig die het ervoor wil geven

marktplaats is gewoon een plek die ramptoeristen aantrekt, dat is niet anders

Ribo89
14 juli 2011, 19:55
Ik heb het gemerkt toen ik een tijdje terug wat spul de deur uit heb gedaan dat maar stond te staan..
Mijn LTD, nieuw gekocht voor €450,- en naderhand nog een voor €150 aan elementen in gekwakt, met veel moeite met koffer en al voor €225 kunnen verkopen.. Mijn versterker heb ik toen ook €200 verlies op gemaakt, wat volgens de koper ook maar een prijs was die nog teveel was, maar waar hij niet moeilijk over deed omdat ik 'm wat langer wilde vasthouden.
Ik zie nu nog pedalen op marktplaats staan, die redelijk populair zijn, en waar nogal weinig voor gevraagd werd, een paar maanden geleden.

Ik denk ook dat het upgraden van je spullen zoals betere pickups je vooral veel geld kosten als je de gitaar weer verkoopt. Veel mensen (uitzonderingen daargelaten) zijn niet bereid om veel meer te betalen voor deze upgrades. En dan ligt het er natuurlijk ook nog aan of de gitaar 200 of 2000 euro heeft gekost in de winkel.

Zag vandaag trouwens ook nog een 100 watt JCM800 occasion voor 599 euro met 3 maanden garantie bij een gitaarshop. Lijkt me ook niet heel duur.

TimS
14 juli 2011, 20:00
Elementen moet je altijd weer terug zetten voordat je je gitaar verkoopt inderdaad. Verdien je bijna niks aan. Je kunt wel aanbieden de betere pickups er in te laten, maar kopers willen daar meestal niet extra voor betalen.

Tunes
15 juli 2011, 09:33
De tweedehandsmarkt is gewoon heel, heel slecht op het moment.
Zeker de minder gangbare merken is niet of nauwelijks belangstelling voor (en laat ik dat nu net hebben ).
Je krijgt echt wel 30 tot 50% minder dan een jaar of 3 geleden.

Ook op de buitenlandse sites (ebay duitsland) zie je hetzelfde.

Op dit moment ruil ik dan ook het liefst, maar ook dat is niet makkelijk.

Voor aankopen is het wel een geweldige tijd, maar ja het geld he.

Ik heb trouwens het idee, dat het niet alleen de crisis is maar dat ook zo langzamerhand iedereen belachelijke biedingen als de standaard gaat zien.

Eric van Esch
15 juli 2011, 11:12
Ik heb niet te klagen geloof ik, mijn tweedehands spullen raak ik voor hetzelfde geld of zelfs met een bescheiden winst kwijt en nieuw gekochte spullen kan ik prima kwijt voor 65-70% van de nieuwwaarde. Zolang je maar een beetje geduld hebt en geen sentiment kent......(heb wel eens het idee dat sommige verkopers er vooral een sentimentele waarde erop plakken:hide:)

the sure thing
15 juli 2011, 11:24
Ik heb niet te klagen geloof ik, mijn tweedehands spullen raak ik voor hetzelfde geld of zelfs met een bescheiden winst kwijt en nieuw gekochte spullen kan ik prima kwijt voor 65-70% van de nieuwwaarde. Zolang je maar een beetje geduld hebt en geen sentiment kent......(heb wel eens het idee dat sommige verkopers er vooral een sentimentele waarde erop plakken:hide:)

65-70% van de nieuwwaarde vind ik ook zeer realistisch, maar de meesten vinden dit al veel te weinig. Dat kan ik mij gevoelsmatig ook voorstellen: een nieuwe amp voor EUR 1000,- kopen en 3 maanden later er EUR 650,- voor terugkrijgen is ook zuur.

Maar: sommigen kopen ook niet slim. Die kopen een amp bij muziekzaak A voor EUR 1.000 die bij een andere muziekzaak nieuw EUR 8000,- kost. EN dan willen ze 2e hands er EUR 800 voor..... Dat gaat er bij mij niet in. Laatst werdnog een 2e hands pedaltrain voor EUR 130 2e hands op MP aangeboden. Bij rockpalace was ie nieuwe EUR 140 zonder verzendkosten). Dan wordt ie boos als ik EUR 115,- bied.... Dat vind ik wel raar.

Hetzelfde voor de TU-3 van BOss. Echt wezenlijk beter dan de TU-2 en bij een muziekzaak laatst NIEUW aangeboden voor EUR 73,-. Dan kan je voor een 2e hands TU-2 echt geen EUR 65,- meer gaan vragen.....

Ik ben bezig met een 2e pedalboard met uitsluitend 2e hands pedalen!

Pepe
15 juli 2011, 11:25
Het voordeel is dat ik nu weer bijzondere dingen te koop zie staan die jarenlang door eigenaren werden vastgehouden.
Als verkoper is het even slikken maar over het algemeen is het helemaal niet verkeerd dat 2e hands prijzen weer wat normaliseren. Ik bedoel, na een jaar mag je best 30 tot 40 procent afschrijven.

Zo'n Les Paul faded, die was nieuw rond de 1400? Dan vind ik 1000 een mooi bedrag maar dan zie ik ze weer staan, paar jaar oud, voor 1800...
tsja.

speedmusic
15 juli 2011, 11:47
Geduld is een schone zaak als je spullen wil/moet verkopen, zo heb ik de spullen in mijn signature al een maand of 3 te koop en nog geen reactie gezien.

Aan de andere kant sprak ik afgelopen weekend een kennis die van band is overgestapt en een gitaar zocht en laat ik die toevallig net hebben staan, hoefde hem niet perse kwijt maar, deze kon ik dus voor leuk geld verkopen.

Je hebt maar één koper nodig die precies dat zoekt wat jij verkoopt. Vorig jaar heb ik mijn SG standard (wijnrood) verkocht voor €900,-- (verbaasde mij ook) deze stond ook al een tijdje te koop. Hetzelfde gold voor mijn Joe Strummer tele stond ook al een tijd te koop en eindelijk iemand getroffen die precies die gitaar zocht.

Lange adem en een marktconforme prijs rekenen is het devies.

Hendriks
15 juli 2011, 12:21
Ook even tijd nemen om een goede advertentie te maken met goede foto's .
Wat een onzin lees je soms : deze is beter dan... , geupdated met GFS , bla,bla en dan van die vage telefoon foto's .

Ik ben de laatste tijd alles wat ik verkocht heb binnen een paar week kwijt , voor de prijs die ik zelf in gedachte had.
Een paar weken geleden nog een Gibson verkocht binnen 12 uur nadat de advertentie op MP stond.

the sure thing
15 juli 2011, 14:57
(..) Lange adem en een marktconforme prijs rekenen is het devies. En dat laatste ligt er nou net aan... Ik vind genoemde prijzen van de advertenties niet realistisch. Dan moet je ook niet klagen. Mooie foto's en een EERLIJK verhaal doen het idd stukken beter.

Willekeurig voorbeeld: http://link.marktplaats.nl/451150942

De vraagprijs van EUR 1.600 is echt grote onzin. Ik heb een maand geleden geroepen dat deze voor MAX EUR 1.100 de deur uit zal gaan en terecht. Het is een ge-upgrade JTM45 reissue die je nieuw (stock versie) in Engeland kan bestellen voor EUR 600,-.

Of deze advertentie: http://link.marktplaats.nl/452021874
Echt compleet onrealistisch. Een gegraveerd telefoonnummer is een forse waardevermindering. VOlgens mij is de speaker ook niet origineel maar dat laatste weet ik geheel niet zeker.

the sure thing
15 juli 2011, 15:03
NOg eentje (dan hou ik op, kan zo jaren doorgaan)

http://link.marktplaats.nl/465392103. EUR 595 is de vraagprijs. NIEUW kosten deze cabinets EUR 598,- hageltje nieuw bij maxguitars. Hij roept in de ad wel dat ie nieuw EUR 695 heeft gekost, maar deze persoon is dom geweest voor dat bedrag een dergelijk cabinet te kopen.

Ik kan er werkelijk niet bij waarom je dan EUR 595 gaat vragen.

stratman1976
15 juli 2011, 15:28
Precies! Als ik een pedaal op MP zet, dan kijk ik eerst wat ie nu in de winkel kost. Het zou mij als koper ook niet boeien wat iemand en er toen voor betaald heeft. Had dat met een Fulltone ultimate octave. Gekocht voor 225, nu in de winkel voor 195, dus als verkoper ga ik uit van 195 als nieuwwaarde en dan ongeveer 65-75% hiervan nemen. Zo raak ik altijd mijn pedalen binnen 2 weken kwijt. Men vergeet vaak de periode dat men er zelf plezier van heeft gehad en ook de afschrijving die erbij hoort...

bass blom
15 juli 2011, 15:31
En dat laatste ligt er nou net aan... Ik vind genoemde prijzen van de advertenties niet realistisch. Dan moet je ook niet klagen. Mooie foto's en een EERLIJK verhaal doen het idd stukken beter.

Of deze advertentie: http://link.marktplaats.nl/452021874
Echt compleet onrealistisch. Een gegraveerd telefoonnummer is een forse waardevermindering. VOlgens mij is de speaker ook niet origineel maar dat laatste weet ik geheel niet zeker.

hehe, ja, die wilde dat ampje ruilen met mijn les paul custom :D

iWishmaster
15 juli 2011, 15:38
Zonder per direct je prijs af te willen kraken, Ik heb de mijne een jaar of 6 geleden voor 700 gekocht en die verkoper was nog niet heel lang aan het leuren.

Verkopen is en blijft moellijk. Je vraagt een nette en realistische prijs en krijgt vnl dubbelteopdeeersterangzitters. De ergeste zijn die die komen met een belachelijk bod "maar daarvoor kom ik em nu ophalen!" Doei. Ook vind ik opvallend dat de MP kopers echt niet verder dan de voorpagina van een rubriek lijken te kijken.

Wellicht heb ik 'em op het verkeerde moment gekocht, teveel betaald of gewoon pech gehad. Maakt ook niet uit, ik heb m'n verlies geaccepteerd. Als ik zie dat Harold z'n Egnator preamp voor de helft heeft moeten verkopen heb ik het langs niet slecht gedaan :chicken:.

Marktplaatsbezoekers zijn een drama. Vragen stellen die overduidelijk in de advertentie staan, absurd lage biedingen, oneerbiedige ruilvoorstellen, mensen die niet op komen dagen. Ook de verkopers kunnen er wat van: belangrijke beschadigingen verzwijgen, niet of pas na weken reageren op een serieuze mail of bod ...

Was dat altijd al zo? Ik handel pas sinds een jaar of 2 sporadisch wat via marktplaats, maar mijn ervaringen zijn op een handjevol na bar en bar slecht.

tidalwave_sideburns
15 juli 2011, 15:38
Het is nog altijd zo dat de koper de prijs bepaalt. Of dit een beetje strookt met wat je verwacht te krijgen of een eerlijke prijs vindt is maar de vraag.
Met het huidige aanbod mag je eigenlijk al blij zijn dat je een reactie krijgt op je advertentie.

Koeloe
15 juli 2011, 15:39
ongeveer 65-75% hiervan nemen.

Ik doe meestal 70% en dan rond ik het af naar een leuk bedrag, voor de minder bekende merken haal ik daar nog ong. 10% per leeftijdsjaar van af voor de technische afschrijving.

Dit heb ik ergens opgevangen op school en werkt meestal wel goed. Maar ja, voor het koper kan het altijd nog minder:).

Geoff
15 juli 2011, 16:35
Kan je op marktplaats ook de optie om bieden op de advertentie uitschakelen?

Volgens mij zitten de dure brandstofprijzen er ook voor iets tussen, 8jaar geleden reed ik nog met plezier 600km heen en terug naar duitsland om iets te gaan afhalen (koste toen aan diesel 36 eur), voor die prijs kan ik nog geen 300 km ver rijden, en dan geraak ik maar net in nederland.

bass blom
15 juli 2011, 16:39
Kan je op marktplaats ook de optie om bieden op de advertentie uitschakelen?

Volgens mij zitten de dure brandstofprijzen er ook voor iets tussen, 8jaar geleden reed ik nog met plezier 600km heen en terug naar duitsland om iets te gaan afhalen (koste toen aan diesel 36 eur), voor die prijs kan ik nog geen 300 km ver rijden, en dan geraak ik maar net in nederland.

ja, sterker nog, ja kan sinds 2 jaar? bieden vanaf instellen.

ja, ik vraag me wel eens af hoeveel kilometers marktplaats veroorzaakt, dat willen we niet weten denk ik. :crazyhappy:

Mitch
15 juli 2011, 16:44
Was dat altijd al zo? Ik handel pas sinds een jaar of 2 sporadisch wat via marktplaats, maar mijn ervaringen zijn op een handjevol na bar en bar slecht.
Dat niet, wel héél divers. Soms erg domme mensen over de vloer gehad dat ik dacht: met een beetje slechte wil kun je ze zó oplichten, wel eens buitengewoon gezellige muzikanten over de vloer gehad, wel eens bij op bezoek geweest ook, maar ook genoeg 'no-shows' na email afspraak. Da's irritant. Ook genoeg biedingen van 50% van het bedrag waar je 't voor aanbiedt.

speedmusic
15 juli 2011, 17:11
Ik ook heel divers, een aantal no shows, een flink aantal leuke kopers/verkopers.

Zelfs een keer ruzie per mail gehad met name omdat ik pissed was, had de gitaar al twee weken gereserveerd voor hem en 2 keer een afspraak met hem verschoven, voor de derde afspraak was ik eerder van mijn werk vertrokken om dat de koper dat beter kwa tijd uit kwam. Laat de gozer niets meer van zich horen. Achteraf blijkt dat die persoon meer no shows op zijn naam had staan bij andere verkopers, hij biedt altijd op Charvels en Jacksons zeer onprettig persoon.

Maar ook hele leuke ontmoetingen met een bak koffie, moet zeggen dat het positieve bij mij de bovenhand heeft. (al reserveer ik niets meer)

Wel merk ik dat hoe meer vragen een geïnteresseerde koper stelt hoe vaker hij afhaakt. Klinkt tegenstrijdig, maar het is mijn ervaring.

Baker
15 juli 2011, 17:23
Je maakt de gekste dingen mee.

Komt een gast met z'n single coil gitaar om mijn marshall JVM te kopen. Over de mail waren we het al eens geworden over de prijs, en als ie 100% in orde was zou hij hem kopen, want het was echt helemaal exact wat hij zocht zo'n JVM.

Dus ik de koffie klaar en de dollartekens al in mijn ogen. Plugt ie hem in, slaat een paar akkoorden aan en zegt: "Hmm, toch wel erg veel gain deze bak, toch niks voor mij"...... en vertrekt weer.

Ik was echt met stomheid geslagen.
WAT HAD JE DAN GEDACHT ?!?!?!?!?!?!?

Later kon ik er wel om lachen trouwens.

iWishmaster
15 juli 2011, 17:56
Uiteraard ook leuke mensen over de vloer gehad ... Tijd geleden nog Niels van der Steenhoven, toenmalige gitarist van Focus die naar mijn Rivera kwam kijken. Man man wat kon die een potje spelen zeg :ok:. Hij heeft de versterker niet gekocht, maar dat vond ik al lang niet erg meer ...

vinni
15 juli 2011, 19:01
Maar Iwish....

Stel dat het verschil tussen jou aankoopprijs en de prijs waarvoor je de Rivera hebt verkocht eur 300 minder is. Dan ben je dus per jaar eur 150 kwijt aan versterkers.
Da's toch niet zoveel?

Aan snaren ben ik meer kwijt per jaar.

Overigens......
Ook ik vind het bijzonder dat jij die Rivera maar niet kwijt kon.
Echt bijzonder.....

Vinni

Koeloe
15 juli 2011, 19:05
Maar aan de andere kant, is de versterker in die 2 jaar wel €300 euro in waarde afgenomen? Bij nieuwkoop wellicht wel, maar van 2e hands naar 2e hands vind ik dat anders liggen.

vinni
15 juli 2011, 19:08
Dat klopt.

Ik geloof dat Iwish er eur 850 voor vroeg. Zeker niet teveel voor die Rivera.

Vinni

Mr. Dynamite
15 juli 2011, 19:35
Dat klopt.

Ik geloof dat Iwish er eur 850 voor vroeg. Zeker niet teveel voor die Rivera.

Vinni

Het lag ook niet aan de prijs...

the sure thing
15 juli 2011, 19:37
Je maakt de gekste dingen mee.

Komt een gast met z'n single coil gitaar om mijn marshall JVM te kopen. Over de mail waren we het al eens geworden over de prijs, en als ie 100% in orde was zou hij hem kopen, want het was echt helemaal exact wat hij zocht zo'n JVM.

Dus ik de koffie klaar en de dollartekens al in mijn ogen. Plugt ie hem in, slaat een paar akkoorden aan en zegt: "Hmm, toch wel erg veel gain deze bak, toch niks voor mij"...... en vertrekt weer.

Ik was echt met stomheid geslagen.
WAT HAD JE DAN GEDACHT ?!?!?!?!?!?!?

Later kon ik er wel om lachen trouwens. Die had m ergens anders natuurlijk goedkoper gezien en durfde dat niet tegen je te zeggen :)

iWishmaster
15 juli 2011, 19:57
Hij is voor 675 de deur gedaan. Ik had er zelf 850 voor betaald en heb er voor een goeie 50 euro nieuwe buizen in gezet (tel ik niet mee in de waarde overigens, doe ik met nieuwe snaren op een gitaar ook niet ...). Dus het valt wel mee, maar het heeft bijna een jaar geduurd.

vpilot
16 juli 2011, 09:01
Ach, ik heb er weer mazzel bij gehad, een geweldige versterker voor weinig geld gekocht. In andere tijden had ik er vast meer voor moeten betalen, en was ik mijn Kustom ook nog steeds niet kwijtgeraakt net als nu hehe. Als m'n advertentie nu weer verloopt, denk ik dat ik 'm maar hou.
Ik kan me de frustratie wel voorstellen als je van je spullen af wilt.

Midwolda
16 juli 2011, 09:42
Gewoon geduld hebben.
Uiteindelijk ben je nooit de enige gek die precies dàt stuk apparatuur zoekt. ;)

Eko
16 juli 2011, 17:23
Dit is ook een prima periode om goedkoop materiaal te kopen. Zat mensen die ineens er achter komen dat ze nog met vakantie willen en geen geld hebben. Altijd op strooptocht in deze periode. Moet echter wel topklasse materiaal zijn.
Wachten met verkopen is het eerlijke devies. Iedereen met gitaren en versterkers in de verkoop zal een veer moeten laten in een economische crisis. Over 2 jaar kopen ze het weer voor heel wat meer. Maar dan moet je het geduld op kunnen brengen.

Tunes
16 juli 2011, 17:40
2 jaar ??

Deze crisis is niet in twee jaar over, sterker nog hij wordt nog wel erger.

Geduld is inderdaad (naast een redelijke prijs) het beste advies.

Overigens heb ik mijn gitaar nog 1 keer te koop gezet, als hij nu niet gaat heb ik een goed adres waar hij heen kan.
Iemand die net toegelaten is in Arnhem (muziek opleiding) kan hem vast erg goed gebruiken.

Midwolda
16 juli 2011, 17:59
Als deze crisis nog erger wordt gaat er meer geld bijgedrukt worden en komt er inflatie
dus dan kun je beter nu duur spul kopen want nu is je geld nog wat waard. ;)

paulusdeBKB
18 juli 2011, 21:29
Ik heb niet de hele thread gelezen maar is deze gedachtengang al voorbijgekomen?

Elektrische gitaren en midden- / topklasseversterkers gaan lang mee. Zo lang, dat ze naar normale economische maatstaven vrijwel onverslijtbaar zijn. Daardoor slibt de wereld langzaam maar zeker dicht met versterkers die het nog prima doen, al zijn ze niet langer courant. Koppel dat met de hang naar vintage die de muzikantenwereld jarenlang in zijn greep heeft (gehad?) en met de opkomst van boutique bouwers, en je krijgt een squeeze in the middle: alles wat niet heel bijzonder is, is te gewoontjes voor kopers om serieuze bedragen voor neer te tellen.

Het tweedehands aanbod blijft maar groeien want er gaat relatief weinig onherstelbaar stuk. Misschien moeten we wel van het idee af dat een tweedehands versterker tot in lengte van dagen de nieuwwaarde minus 30-40% moet opbrengen. Minus 60-75% is wellicht meer op zijn plaats. Is vast heel zuur voor iedereen (incluis mezelf) die mooie versterkers heeft staan waar hij toch vanaf wil, maar het lijkt me een realistische voorstelling van zaken.

Een oplossing? Ruilen?

Flitser
18 juli 2011, 21:56
Mijn Kustom Quad 65dfx krijg ik ook niet kwijt, terwijl hij maar een jaar oud is en ik er maar 150 euro voor vraag, terwijl hij nieuw 350 euro kostte. Gewoon geduld hebben lijkt me.

MjS
18 juli 2011, 22:03
Misschien moeten we iets van een GitaarNet ruilhandel beginnen? Helpt een GitaarNetter van zijn(/haar) waar af! Elimineert ook de angst dat je rotzooi aangesmeerd wordt.

speedmusic
27 september 2011, 13:25
Een oplossing? Ruilen?


Zelf vind ik ruilen altijd wat omslachtig.
In je theorie gaat AL het standaard spul goedkoper worden. Dus ik laat wel twee veren op de verkoop van mijn American strat maar ook de USA tele die ik dan weer terug wil kopen zal een stuk goedkoper zijn. Dus ruilen heeft in mijn optiek dan ook geen meerwaarde een enkele keer daargelaten.

(oops versterker topic, even inleven de strat = Marshall versterker en tele = Fernder versterker dan ben ik weer on topic)

Liquid_Metal
27 september 2011, 13:52
Als we toch een wat ouder topic aan het schoppen zijn: ik ben juist erg fan van ruilen want dan ben je zowel van je oude zooi af als dat je iets nieuws hebt (wat je hopelijk voor ogen had). Verkopen en kopen duurt me meestal te lang :P.
Ik probeer de meeste dingen tweedehands aan te schaffen omdat ik weet dat veel gear niet al te lang blijft. Afgezien van mijn powerconditioner en G-Major 2 is alles in mijn rack tweedehands (behalve pluggen en kabels e.d.). Mijn gitaar heb ik wel nieuw gekocht: naar mijn smaak aangepast en ze zijn nog zo zeldzaam dat wachten op tweedehands me veel te lang zou duren (want het moest zeven snaren, Floyd Rose en groene top zijn).

Kingfisher
27 september 2011, 15:15
Bekijk het ook eens zo:
je hebt waarschijnlijk maanden gewikt en gewogen, én gespaard om uiteindelijk die dure versterker te kopen? En nu denk je dat je tweedehandskoper van de ene week op de andere zal beslissen om 800€ uit te geven?

Het kan inderdaad zijn dat je geluk hebt, dat je nét op de dag dat je je advertentie plaatst iemand net op zoek gaat naar die amp voor dat budget, maar in de meeste gevallen: als het je maanden gekost heeft om te beslissen en te sparen, dan geldt dat voor jouw koper ook.

Liquid_Metal
27 september 2011, 16:47
Bekijk het ook eens zo:
je hebt waarschijnlijk maanden gewikt en gewogen, én gespaard om uiteindelijk die dure versterker te kopen? En nu denk je dat je tweedehandskoper van de ene week op de andere zal beslissen om 800€ uit te geven?

Het kan inderdaad zijn dat je geluk hebt, dat je nét op de dag dat je je advertentie plaatst iemand net op zoek gaat naar die amp voor dat budget, maar in de meeste gevallen: als het je maanden gekost heeft om te beslissen en te sparen, dan geldt dat voor jouw koper ook.

Kan zijn dat iemand al een tijd op zoek is en jij net jouw advertentie plaatst, maar dat gebeurt niet met algemene gear: die wordt al aangeboden. Dus daarmee geef ik je helemaal gelijk; grote kans dat mensen de advertentie eerst even moeten laten bezinken.

dorrus
15 oktober 2011, 09:10
Er wordt de laatste tijd bijna niets verkocht.
Volgens mij ligt de hele handel op zijn kont.
Muziekinstrumenten zijn meestal luxe artikelen en tijdens een crisis zijn boterhammen belangrijker.
Misschien is de markt ook verzadigd.
Veel gitaristen hebben tig gitaren en twee of drie versterkers.
Ik heb enkele weken terug een hele klap geld verloren omdat ik een nieuwe
Engl Special Edition had gekocht die voor mij persoonlijk een miskoop bleek.
Nieuwprijs is meer dan 3000 euro, gebruikt staan er al voor 1650 te koop en ook die worden niet verkocht .
Als je wilt verkopen moet de prijs juist zijn voor de tijd waarin je hem verkoopt.
Op dit moment zit die prijs rond de helft van de nieuwprijs, heb je daar geen zin in dan zal je (erg veel ) geduld moeten hebben of gewoon niet adverteren en houden wat je hebt.
Succes met de verkoop.

Pepe
15 oktober 2011, 11:03
Ik heb niet de hele thread gelezen maar is deze gedachtengang al voorbijgekomen? ...


Ik weet het niet maar de logica zegt dat wanneer mensen minder geld kunnen uitgeven gebruikte goederen juist daarbij floreren. Je koopt gewoon minder snel nieuw en dat de producten zo lang meegaan werkt dan alleen in het voordeel van die markt.
De producenten moeten hun producten goedkoper maken en dat doen ze door oa ze goedkoper te laten produceren in opkomende economieën en dat maakt een gebruikte USA nog aantrekkelijker.

Maar goed, nat vingerwerk. Mijn economische kennis is niet bepaald legendarisch.

Henri H
16 oktober 2011, 00:28
Ik heb al behoorlijk wat mensen benaderd op MP of ze misschien geïnteresseerd zijn in een ruil, maar de meesten willen juist hun collectie amps uitdunnen. Het lijkt er dus behoorlijk op dat de markt toch enigszins verzadigd is.
Dat + de crisis maakt het er natuurlijk niet beter op.

Oh ja, en sommigen rekenen zich echt rijk, willen b.v. een Peavey JSX inruilen, en €300,- toeleggen op mijn HOOK Captain 34. :stop:

iWishmaster
16 oktober 2011, 10:44
Ruilen is ook lastig: kreeg ook alleen maar aanbiedingen van mensen die er financieel ook nog eens flink op vooruit wilde gaan. Momenteel zou ik graag nog een nieuwe gitaar willen, maar heb ivm slechte tweedehands markt alles stilgelegd, want ik wil niet het risico lopen dat ik er straks weer aan vast zit. Ik wil binnenkort nog wel een versterker bouwen, maar die kosten zijn relatief beperkt en daarbij heb je altijd garantie dat je er nooit meer vanaf komt :soinnocent:.

the sure thing
17 oktober 2011, 11:54
(...) Oh ja, en sommigen rekenen zich echt rijk, willen b.v. een Peavey JSX inruilen, en €300,- toeleggen op mijn HOOK Captain 34. :stop: LOL

Ik heb nog een Roland 25W versterkertje staan :) Interesse? :)

Orpheo
17 oktober 2011, 11:59
Ik heb al behoorlijk wat mensen benaderd op MP of ze misschien geïnteresseerd zijn in een ruil, maar de meesten willen juist hun collectie amps uitdunnen. Het lijkt er dus behoorlijk op dat de markt toch enigszins verzadigd is.
Dat + de crisis maakt het er natuurlijk niet beter op.

Oh ja, en sommigen rekenen zich echt rijk, willen b.v. een Peavey JSX inruilen, en €300,- toeleggen op mijn HOOK Captain 34. :stop:

ze rekenen zich rijk met de nieuwprijs van de jsx. er is niks mis met die amp, maar tis een belachelijk voorstel.

Henri H
17 oktober 2011, 13:39
LOL

Ik heb nog een Roland 25W versterkertje staan :) Interesse? :)Ja hoor, maar wel realistisch graag. :)

Die JSX had mij idd best leuk geleken, maar dan wel voor een "eerlijke" prijs.

tidalwave_sideburns
17 oktober 2011, 14:07
Je hebt vandaag de dag zoveel moois nieuw te koop voor weinig geld. Tenzij je echt op zoek bent naar een specifieke, zeldzame versterker valt er op de 2e hands markt weinig te scoren dat kan tippen aan wat er nieuw allemaal op de markt wordt gebracht. Marshall DSL, Blackstar dit en dat, oud nieuws en hoewel vast acceptabele versterkers, in hetzelfde prijssegment als bijv een H&K tubemeister lijkt me de keuze duidelijk.
Die R&R rack buizenversterker in het topic van laatst is ook een mooi voorbeeld van hoe nieuwe versterkers de 2e hands markt kunnen gaan slopen.
Wie wil er nou bijv. nog een Peavey Valveking, laat staan 2ehands als je voor wat extra zo'n ding kan kopen?
Of liever, als je eigenlijk iets anders wil, hoeveel zou je dan neer leggen als koper voor zo'n versterker?

Brum
17 oktober 2011, 19:57
Ach, het heeft z'n voordelen, de hudige markt. Ik heb er een prima versterker voor minder dan de helft van de verkoopprijs aan overgehouden.

Ik krijg overigens echt het zuur van ruilmailtjes. Als ik iets aanbied, dan had ik er wel bijgezet dat ik wil ruilen, onie.

TimS
17 oktober 2011, 20:01
Ik krijg overigens echt het zuur van ruilmailtjes. Als ik iets aanbied, dan had ik er wel bijgezet dat ik wil ruilen, onie.
Als je het zo heel erg vindt, dan zet je het er toch bij, onie? Kan me best voorstellen dat mensen denken dat je geinteresseerd bent in ruil als je advertentie er al een tijdje staat.

Brum
17 oktober 2011, 20:08
Als ik nou 's bij zet dat een versterker me teveel is en me in de weg staat, zou ik dan willen ruilen denk je? Je wil niet weten hoeveel ruilmailtjes ik kreeg. Ik heb niks aan gelukszoekers, pegels mot ik. Ik vind het misschien nog wel irritanter dan de voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rij zitters, daar kan ik tenminste nog om lachen en mail ze meestal terug dat de handleiding niet los te koop is of zo.

Die frustratie zijn we dan ook weer kwijt.

dorrus
18 oktober 2011, 13:14
Klopt, maar wanneer ben je een "dubbeltje op de eerste rij zitter"?
Enkele jaren terug kon je nog redelijk inschatten wat een gebruikte versterker waard was .
Maar als je nu bijv. 3 maanden adverteert en niets verkoopt is je prijs toch gewoon te hoog?
Ik heb onlangs een Koch Multitone II 100w head in nieuwstaat verkocht voor 600 euro omdat er echt helemaal niemand interesse in had .
Kon ik hem nu terugkopen voor 500 euro dan deed ik het niet omdat zelfs voor dat bedrag tegenwoordig twijfelachtig is of je er nog vanaf komt.
Is iemand die dan een laag bedrag biedt van 600 euro ( twee jaar geleden zou dat belachelijk zijn geweest ) een gelukszoeker?
Dacht het niet, hij heeft namelijk meer geboden dan de rest en heeft de tijd aan zijn kant omdat de prijzen nu laag zijn.

Dirk_Hendrik
18 oktober 2011, 17:07
Als je maandenlang met iets blijft zitten waarvoor je bij lange na je vraagprijs niet geboden krijgt is de enige conclusie dat je vraagprijs dus te hoog is. Dat betekent dus direct dat je idee van wat je ding "waard is" niet klopt. Jammer maar wen er maar aan dat jij je speeltje blijkbaar mooier vind dat de eventuele kopers.

Persoonlijk krijg ik veel meer het apelullezuur van verkopers die adverteren met "de kenner weet wat dit waard is" en vervolgens een idiote wannahave vraagprijs verzinnen

Speeddemon
13 november 2011, 12:11
Als je maandenlang met iets blijft zitten waarvoor je bij lange na je vraagprijs niet geboden krijgt is de enige conclusie dat je vraagprijs dus te hoog is. Dat betekent dus direct dat je idee van wat je ding "waard is" niet klopt. Jammer maar wen er maar aan dat jij je speeltje blijkbaar mooier vind dat de eventuele kopers.
Is niet altijd zo. Als de vraag en de mensen met het geld ervoor er NU niet zijn, dan verkoop je niks, ook al hanteer je een realistische prijs.

Wat betreft ruilen, een enkele keer wil ik van iets af, om er iets specifieks voor terug te kopen. Als dat in de zelfde prijscategorie ligt, dan sta ik open voor een ruil, alleen dan vermeld ik ook precies WAT dat is.

Zo weet ik nog wel dat enkele jaren geleden er op Marktplaats ene Sander rondliep die altijd pedalen wilde hebben en er Star Wars poppetjes etc. tegen wilde ruilen. Laat ik nu een SW fan zijn, alleen laat hem nou net de lame-ass poppetjes aanbieden. :seriousf:
Mijn gemodde Boss DD-3 tegen jouw Jar-Jar én Darth Maul met voertuigje? Nee, vriendelijk bedankt.

macwilliams
13 november 2011, 12:37
Is niet altijd zo. Als de vraag en de mensen met het geld ervoor er NU niet zijn, dan verkoop je niks, ook al hanteer je een realistische prijs.

Wat betreft ruilen, een enkele keer wil ik van iets af, om er iets specifieks voor terug te kopen. Als dat in de zelfde prijscategorie ligt, dan sta ik open voor een ruil, alleen dan vermeld ik ook precies WAT dat is.

Zo weet ik nog wel dat enkele jaren geleden er op Marktplaats ene Sander rondliep die altijd pedalen wilde hebben en er Star Wars poppetjes etc. tegen wilde ruilen. Laat ik nu een SW fan zijn, alleen laat hem nou net de lame-ass poppetjes aanbieden. :seriousf:
Mijn gemodde Boss DD-3 tegen jouw Jar-Jar én Darth Maul met voertuigje? Nee, vriendelijk bedankt.

En als hij er nu een originele grote smurf bij doet?
:D

Speeddemon
13 november 2011, 12:41
En als hij er nu een originele grote smurf bij doet?
:D
Die zit toch achter een flinke mengtafel in de Beaufort studio? :soinnocent:

;)

macwilliams
13 november 2011, 12:54
Die zit toch achter een flinke mengtafel in de Beaufort studio? :soinnocent:

;)

Ghehehehe..

Pepe
13 november 2011, 13:16
Als je maandenlang met iets blijft zitten waarvoor je bij lange na je vraagprijs niet geboden krijgt is de enige conclusie dat je vraagprijs dus te hoog is.



Is niet altijd zo. Als de vraag en de mensen met het geld ervoor er NU niet zijn, dan verkoop je niks, ook al hanteer je een realistische prijs..

Wat D_H zegt, geen speld tussen te krijgen. Realistisch is dat er nu mensen zijn die iets van je willen en kunnen kopen, niet over 10 jaar.

Zo woont er iemand in Madagaskar die graag mijn gitaar wil kopen tegen een belachelijk hoge prijs maar hij heeft geen internet. Maar DAT rechtvaardigt die hoge prijs dus
:seriousf:

Speeddemon
13 november 2011, 14:00
Wat D_H zegt, geen speld tussen te krijgen. Realistisch is dat er nu mensen zijn die iets van je willen en kunnen kopen, niet over 10 jaar.

Zo woont er iemand in Madagaskar die graag mijn gitaar wil kopen tegen een belachelijk hoge prijs maar hij heeft geen internet. Maar DAT rechtvaardigt die hoge prijs dus
:seriousf:
Wat D_H zegt is volgens mij minder van toepassing op de 'wat de boer niet kent...' artikelen. Jan en Alleman is het er over eens dat 850 euro een nette prijs voor Iwishmaster's Rivera was, alleen is er niemand die op dat moment de interesse en het geld heeft.
Als ik morgen een Rolls Royce Silver Ghost uit de jaren '30 op MP zet voor 275000 euro verkoopt ie ook niet binnen de komende paar maanden, zo niet jaren. Waarom? De juiste persoon MET geld is er nog niet. Moet ik zo'n auto dan maar voor 50 mille verkopen om er snel van af te kunnen?

Zoals eerder al aangehaald is, geduld is een schone zaak.

Pepe
13 november 2011, 14:15
Jan & alleman? Is dat dezelfde als "ze zeggen" en "iedereen vindt"?

Het punt is, je verkoopt niks. Je had ook geen advertentie kunnen zetten. Dat maakt het totaal irrelevant wat jij vindt of wat Jan en alleman zegt.

Midwolda
13 november 2011, 14:28
Handel is handel, jongens.
Ooit moest ik een huis verkopen voor 20K onder de vraagprijs... :(
toen pakte ik maar 60K winst ipv. 80. ;)

Het is niet alleen wat de gek het waard vindt, het is ook wat jij het waard vindt:
nog langer ergens in een hoek stof laten happen of er nog een geldbedrag voor krijgen waar je weer wat anders mee kunt doen. Heb ook wel eens dingen voor minder verkocht dan ik er aan uitgegeven had, maar ik kon er tenminste weer verder mee. Hobbies kosten soms geld.

Dit gezegd hebbende, ga ik maar weer eens wat advertenties aanmaken.
Het is tenslotte bijna Sinterklaas en Kerst en de mensen geven elkaar (en zichzelf) nu graag kadootjes.

Misery Signals
13 november 2011, 17:25
Als je iets zo snel mogelijk weg wilt, ga je dat ook in je mailing laten merken met potentiële kopers. Reken maar dat de prijs omlaag zal gaan als je met een ervaren gitarist te maken hebt. Geduld hebben, zoals al eerder gezegd.

Weten wat echt gewild is, als je het koopt om het later te herverkopen. En niet denken dat het goed of populair is. En iets dat gewild is, geraakt altijd voor de juiste prijs weg. Denk aan een 5150 of een Orange V30 kast.

Helaas... Zo'n Marshall JVM210 heeft echt niets wat het gewild maakt of interessant qua herverkoopwaarde. Het is een nieuwere Marshall met daarbij horend de minder bouwkwaliteit tov vroeger. Dan het feit dat het een 210 is, en geen 410. Een 410 heeft nog een beetje als voordeel dat hij vier kanalen heeft met in theorie 12 basissounds, die met midi te schakelen zijn. Ik zeg in theorie, want de volumeverschillen zijn te groot tussen de modi om hem gewoon te doen schakelen zonder aan de volumeknop te komen. Ok, je kan bij een modus met minder volume de solo opzetten maar dan nog. De JVM 210 is gewoon een tweekanaals head met drie modussen per kanaal. Zelfde issue met volumes als de 410. Je kan uiteindelijk in praktijk twee kanalen schakelen met een boost per kanaal. In die klasse van mogelijkheden zitten er veel betere heads dan een 210.

Plus, ze smijten met al die JVM's naar je hoofd, is ook al niet goed voor hun reputatie/verkoopsprijs.

MS

Pepe
13 november 2011, 17:35
Misschien is het helemaal niet zo raar te denken dat wanneer je verkoopt na gebruik je ook wel eens wat verlies moet nemen. ik vind quitte spelen al winst maar goed, ik ben ook geen handelaar.

De markt heeft altijd gelijk, hoe hard je ook piept.

Misery Signals
13 november 2011, 18:16
Daarom heb ik ook bijna niets nieuw uit de winkel. Lever je teveel op in. Beter tweedehandse koopjes zoeken en desnoods even wachten. Zowat alles waarvan je ooit mocht dromen, komt wel eens langs op de verkoopssites. Ik denk niet dat ik hier op iets verlies zou maken.
En ja, geduld... Mijn Lehle P-Split heb ik twee weken geleden na een half jaar verkocht, maar wel de prijs die ik ervoor wilde.

MS

Dirk_Hendrik
13 november 2011, 19:16
Is niet altijd zo. Als de vraag en de mensen met het geld ervoor er NU niet zijn, dan verkoop je niks, ook al hanteer je een realistische prijs.

Niet geheel, in de context van dit draadje.
Het grootste 2ehands platform in NL is en blijft MP.
Als het gaat om de duurdere, sjiekere, versterkers is de categorie gitaristen die daar naar zoekt capabel genoeg om de search te gebruiken en niet alleen de voorpagina te scannen. Ze weten zelf ook dat wat zij zoeken niet dagelijks wordt aangeboden. En daarmee, maar dat geld ook voor de beperkte club die zoekt naar die Rolls, zullen zij die naar iets specifieks op zoek zijn dat echt wel vinden als het eens voorbij komt.

Maar da's ook dezelfde club die zeer goed weet wat er internationaal betaald wordt. En als dat navenant lager ligt dan wat er hier voor gevraagd wordt komt het dus niet tot deals. Ook verkopers doen dat onderzoek. Verschil is dat die kijken naar de vraagprijzen die "passen" in hun perspectief. Idiote BIN's zijn ineens wél realsitisch... en "de kenner weet (weer) wat het waard is"...

Nee. Ik blijf bij m'n oude stelling. Als je je zut niet verkocht krijgt is je prijs niet realistisch.


(Was die rivera een Rake? Ik kocht de mijne voor 750. Da's bijna 10 jaar terug. Ik ben me van geen type Rivera bewust dat ze in de loop der jaren meer waarde hebben gekregen.)

bass blom
13 november 2011, 19:30
volgens mij denken teveel mensen dat ze iets kunnen kopen, een tijd gebruiken en daarna met winst verkopen.
zeker op versterkergebied is dat zeldzaam.

Brum
13 november 2011, 19:31
Ook de groep die wel weet waar hun waar te vinden is dunner bezaaid door de kredietscrisis. Gevolg is minder boden, waardoor men dan maar de prijs omlaag schroeft, om van hun waar af te komen, waardoor de, normaal gesproken, niet te betalen waar voor een grote groep, ineens wel begint te lonken. Die dingen echter net zo af op deze waar als wat ze altijd al gedaan hebben op tweedehands spul, waardoor de hier eerder genoemde ergernis van veel te lage boden. Het is een wisselwerking en je zult inderdaad meer geduld moeten betrachten, de markt is momenteel nu eenmaal zo.

Ik heb me er in ieder geval tegoed aan gedaan. Ik heb een versterker gekocht, waar ik normaal gesproken wel even langer voor had moeten sparen en dan naar alle waarschijnlijkheid was misgelopen. Wat ik dan weer niet gedaan heb, is gaan afdingen op tientjeswerk, wat toch al een eigenlijk te laag bedrag is, ik bied dan gewoon de vraagprijs.

Speeddemon
13 november 2011, 19:34
Misschien benader ik 't wel vanuit een andere hoek, hoor.
Ik denk dan aan de 2e hands prijzen voor oude Boss en Ibanez spullen; zo'n ST-9 of OD-9 wordt alleen maar meer waard. Alleen tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat dat niet het geval is met de moderne(re) Marshalls.
Ik vind het soms verbazingwekkend dat een JCM-900 (geen SL-X) überhaupt nog verkocht wordt. :dontgeti:;)

Misery Signals
13 november 2011, 19:52
Prima als werkpaard in het repetitiehok, als je een amp moet laten staan. Kan met veel stijlen mee door, al doet het niets echt goed. Ook zijn ze best betaalbaar, pakweg 400-450 moet je er eentje hebben. En je verkoopt hem dan voor evenveel door.

MS

Thiez
13 november 2011, 20:02
Momenteel is het gewoon echt waardeloos op de 2e hands markt. plus dat er per jaar een hooop versterkers bijkomen waardoor versterkers snel verouderen.
Ik kocht mijn blackmore 2 jaar geleden voor 1000 euro. Tegenwoordig gaan ze voor 600 euro al weg inclusief flightcase en footswitch.
Als je wilt investeren in versterkers is het nu wel een goede tijd. Tegenwoordig kom je ook JCM800's tegen voor 400/500 euro. Over paar jaar zijn ze misschien weer 1000 euro waar. Het gaat ook om hypes.
Weet nog wel dat paar jaar geleden de 5150's bijna weggegeven werden zo laag waren de prijzen, toen kwam de metal hype dat 5150's goed waren en vlogen de prijzen echt omhoog. Nu betaal je voor eerste type al 1500 euro ofzo.

macwilliams
13 november 2011, 20:26
Misschien benader ik 't wel vanuit een andere hoek, hoor.
Ik denk dan aan de 2e hands prijzen voor oude Boss en Ibanez spullen; zo'n ST-9 of OD-9 wordt alleen maar meer waard. Alleen tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat dat niet het geval is met de moderne(re) Marshalls.
Ik vind het soms verbazingwekkend dat een JCM-900 (geen SL-X) überhaupt nog verkocht wordt. :dontgeti:;)

Te koop Jcm900.
Onder andere gebruikt door Oasis en dat is toch niet de minste.
Klink nu als je grote helden en koop deze amp voor nog een €800,-
Bij mij deze fantastische amp slechts €750,- inclusief voedingskabel en footswitch.
Bel me nu op 06-UBFUCKED of mail me op iripyouoff@hotmail.com


Met vriendelijke groet,

O.P. Lichter

marter544
13 november 2011, 20:47
Mijn ervaring is dat mensen nu gewoon liever goedkope troep kopen om het zo maar te zeggen. Mijn blackmore stond te koop voor 550 (!) en is daar niet voor verkocht, inc. Z5 footswitch (footswitch is wel wat gammel en heeft af en toe wat kuren omdat die op vele podia kennis heeft mogen maken met mijn kisten), terwijl ik een GFS element voor 2 tientjes en een set London city stemmechanieken voor 15 euro dezelfde dag kwijt was voor de vraagprijs als dat ik het erop had gezet.

Misery Signals
13 november 2011, 21:45
Again... Gewild/gezocht vs vraagprijs. Er zijn ook wel wat Blackmores te koop. Een gezochte amp krijgt zijn prijs.

Engl Blackmore is zowat de JCM900 van Engl: redelijk goede alleskunner maar ooit gaat ie weg voor een duurdere. Er staan er constant wel een paar te koop, dan zoekt men natuurlijk wel de goedkoopste.

http://link.marktplaats.nl/498941870
Collector's item lol, nieuwstaat... de krassen staan al naast de power switches :)


MS

Thiez
14 november 2011, 09:58
Again... Gewild/gezocht vs vraagprijs. Er zijn ook wel wat Blackmores te koop. Een gezochte amp krijgt zijn prijs.

Engl Blackmore is zowat de JCM900 van Engl: redelijk goede alleskunner maar ooit gaat ie weg voor een duurdere. Er staan er constant wel een paar te koop, dan zoekt men natuurlijk wel de goedkoopste.

http://link.marktplaats.nl/498941870
Collector's item lol, nieuwstaat... de krassen staan al naast de power switches :)


MS

Haha collectersitem slaat inderdaad nergens op. dat zijn alleen de slow- en fasthand blackmore eigenlijk en zelfs die gaan voor weinig 2e hands.
Maar opzich is zijn prijs nog niet onredelijk als het inclusief cabinet is.

Misery Signals
14 november 2011, 10:27
Is idd ook niet duur.

MS