PDA

View Full Version : VOX AC4TVH op een 4x12



SoloGoof
13 juli 2011, 16:19
Hey ello,

Is deze set geschikt voor in de repetitieruimte?

Ik ben leadguitarist en voor solo's kom ik er graag bovenuit :soul:

Iemand ervaring met deze set?

:hippie:

Rutger Molenberghs
13 juli 2011, 17:36
Ik denk niet dat je het met 4w gaat redden, al staat je versterker op een 4x12 kast. Tenzij je in een stille band speelt zonder akoestische drum.

driesp
13 juli 2011, 22:19
Daar moet je niet aan beginnen. Dat gaat totaal niet voor een beetje rockband.

SoloGoof
14 juli 2011, 22:04
een WEM er15?

Gaat dit lukken op een 4x12 in mijn rock band?

Mitch
15 juli 2011, 16:47
Het is maar wat je wil. Moeilijk te zeggen hoor, of dat wel of niet gaat lukken. Ik weet eigenlijk niet hoe snel die AC4s gaan crunchen en of je er dan een fatsoenlijk geluid uit krijgt. En of het genoeg is, sja... ik weet niet hoe hard jouw drummer speelt, of de bassist of toetsenist een groot deelv an de mix opeist of niet, in wat voor zalen je speelt, of je gehoorbescherming gebruikt of dat je oren een drukke mix voor hun kiezen krijgen, kortom: zóveel factoren, valt niets zinnigs over te zeggen.
Kijk, ideaal is het niet, met een laagvermogend buizenbakje. Het kan misschien wel. Ik heb laatst uitgeprobeerd of mijn 5W transistorbakje met de band mee kon in de oefenruimte. Het was niet echt mooi, maar het kon gewoon wel. En dat was gewoon op het interne 6,5" speakertje, laat staan op een grote kast. Wat dat betreft zegt vermogen dus ook niet alles.

Als ik je ommezwaai van AC4 naar WEM15 zo zie redeneer je nu vanuit budget, niet vanuit sound. Da's niet handig.

TimS
15 juli 2011, 16:55
Ligt een beetje aan hoe hard je band speelt, maar het zal net op het randje zijn. Clean zal niet goed lukken, hij gaat al vrij snel oversturen.

SoloGoof
16 juli 2011, 00:33
ik zoek gewoon een handige lampenversterker waar ik overal mee terecht kan, de kamer, optredens (miced), repetities...

Ik redeneer altijd vanuit sound!
Budget speelt geen rol, zolang het maar goed klinkt!

:hippie:

driesp
16 juli 2011, 01:02
dat geloof ik moeilijk... alsje al van de vox overgaat naar een WEM. Als buget geen rol speelt, waarom ga je dan niet gewoon naar de winkel en koop je de versterker die je het beste vind klinken? Hoe kan iemand nu weten, wat je goed vind klinken?

een "goed buizentopje" bestaat niet hoor... Iedereen vind iets anders goed. Anders bestond er maar één merk

FruscianteFan
16 juli 2011, 01:59
Of het gaat werken, weet ik niet.

Normaal speel ik met een Blues Junior (15 watt door een veel te klein 1x12 kastje), maar ik heb hem ook weleens op een H&K 4x12 aangesloten. Dan werkt sowieso de EQ, met name de bass, veel beter. Maar het is ook duidelijk zo dat je dan veel minder volume op de versterker nodig hebt om lekker mee te komen.

Toch zou ik liever met wat meer vermogen spelen...

Mitch
16 juli 2011, 11:35
Prima Goof, maar dan weten we nog niet welke 4x12 je gebruikt, hoe jouw band is qua volume, of je versterker ook clean moet kunnen klinken of dat je alleen maar overstuurd speelt etc. etc.

Fireburst
17 juli 2011, 13:13
dat geloof ik moeilijk... alsje al van de vox overgaat naar een WEM. Als buget geen rol speelt, waarom ga je dan niet gewoon naar de winkel en koop je de versterker die je het beste vind klinken? Hoe kan iemand nu weten, wat je goed vind klinken?

een "goed buizentopje" bestaat niet hoor... Iedereen vind iets anders goed. Anders bestond er maar één merk

+1 en héél veel tekens !!

Verder zou ik een 2ehands Tiny Terror aanraden met een boost pedaal voor je solo moment. Simpel, licht en kan zelfs mee op de fiets als het moet.