PDA

View Full Version : Welke goedkope beginnersversterker?



Ghazwah
13 juli 2011, 12:47
Zoek voor mijn Yamaha Pacifica 112 een versterker. Ben een absolute beginner en dacht zelf aan een Roland Cube (30?) iemand een beter voorstel?:punk:

Tankman
13 juli 2011, 13:11
In die categorie zijn de Fender Mustang II voor 179 euro of de Peavey Vypyr 30 voor 230 euro erg fijne versterkers.

Als je een versterker zonder toeters en bellen wilt met gewoon knap geluid moet je ook kijken naar de Hughes & Kettner Edition Blue 30. Dit zijn zwaar ondergewaardeerde versterkers.

jim__
13 juli 2011, 13:12
Maar de Cube is voor z'n geld ook erg leuk ja. Vergeet niet ook tweedehands te kijken. Succes!

Nobler
13 juli 2011, 13:32
Roland Cube 30 is wat mij betreft de ideale beginnersversterker. Kunt je zonder meer kopen. Bespaar je de moeite van een grote zoektocht. Stel die uit voor wanneer je een groter budget beschikbaar hebt en je een mooie buizenversterker kunt kopen. Met de zoektocht naar de ideale buizenversterker kun je makkelijk de rest van je leven zoet zijn.

Ghazwah
13 juli 2011, 13:40
Roland Cube 30 is wat mij betreft de ideale beginnersversterker. Kunt je zonder meer kopen. Bespaar je de moeite van een grote zoektocht. Stel die uit voor wanneer je een groter budget beschikbaar hebt en je een mooie buizenversterker kunt kopen. Met de zoektocht naar de ideale buizenversterker kun je makkelijk de rest van je leven zoet zijn.

En wat te denken van de line 6 uit de begin serie, en wat is het verschil met de Roland cube 15 ( behalve de prijs? ) :???:

Ghazwah
13 juli 2011, 13:44
Roland Cube 30 is wat mij betreft de ideale beginnersversterker. Kunt je zonder meer kopen. Bespaar je de moeite van een grote zoektocht. Stel die uit voor wanneer je een groter budget beschikbaar hebt en je een mooie buizenversterker kunt kopen. Met de zoektocht naar de ideale buizenversterker kun je makkelijk de rest van je leven zoet zijn.

Heeft hier helemaal niets mee te doen maar zie dat je in Stadskanaal woont. Weet je misschien een gitaarleraar voor een ouwe knakker die in de buurt van Veendam woont?
Wel een beetje off topic maar daar zullen ze me toch niet om ontslaan? :soinnocent:

The Unforgiven
13 juli 2011, 13:59
Line 6 versterkers zou ik niet doen, heb er zelf één, maar gebruik hem niet meer sinds ik een VOX Jamvox heb gekocht. Je sluit hem aan op je computer, en hebt de keuze uit tientallen versterkers en effecten. Ook kun je hiermee je eigen muziek opnemen.
Zo'n Jamvox kost ongeveer 150 euro.
Mocht je een Roland Cube willen hebben zou ik de Cube 20 nemen, heeft veel meer mogelijkheden dan een Cube 15, en ik denk dat een Cube 30 te hard gaat.

jim__
13 juli 2011, 15:24
Mijn ervaring met de Cube tov de Line 6 dingen is dat de Cube toch iets 'echter en opener' klinkt, minder gruizig. Met name het cleane (JC120) kanaal vind ik toch wel erg mooi.

Ik gebruik de Cube 30x in principe alleen voor thuis, maar je kan er desnoods een repetitie mee trekken mits je geen harde drummer hebt. Maar op lage volumes werkt het ook prima. De aux-in en de koptelefoonuitgang klinken alleen voor geen meter, maar daar koop je het apparaat ook niet voor.