PDA

View Full Version : wat staat er op jouw droom podium?



Ijselrobo 07
13 juli 2011, 12:44
stel, jij mag alles gebruiken wat je wilt om voor jouw band, je droom podium te bouwen en ermee op te treden voor duizenden mensen.
ga je voor klein maar fijn? of juist voor zo groot mogelijk?!

Ik begin wel:
Aan de linker kant (van de zaal gezien) staan zouden mijn versterkers komen te staan.. op de grond 3 Marshall 1960BX cabinetten, en op de buitenste 2 komen Marshall 1960TV's te staan. op de middelste komen 3 Marshall Plexi super leads te staan. naast mijn versterker komt één 8x10 ampeg cabinet met een van de SVT head's erop voor de bassist. dan komt de drummer op een verhoging met een dik uitgebreid drumstel. daarnaast komt ook een 8x10 ampeg (ook voor de bassist, natuurlijk). daarnaast komen 2 Fender Super Sonic full stacks voor de rhytm gitarist. dan moet er nog genoeg plaats over zijn op het podium om erover te rennen, hier en daar monitors (waar je op kunt staan) te kunnen plaatsen en nog veel lampen voor de show te kunnen neerzetten. natuurlijk moet er aan beide kanten naast het podium een grote PA installatie staan/hangen.

Nu mogen jullie :ok:
(als je nu al je droom podium hebt, dan post hem hier ook maar ;))

Pepe
13 juli 2011, 12:54
Een langbenige dame die koude cocktails serveert would be nice.

bass blom
13 juli 2011, 13:27
een gezellige schemerlamp

Tankman
13 juli 2011, 13:27
Met het gezicht naar het podium:

Links wil ik graag 2 Orange PPC 412 fullstacks hebben staan. In mijn rackje daarachter heb ik dan een Peavey 6505 Head voor drive en een nog te bepalen head voor cleans.

Aan weerszijde van de drumriser 2 410 TC Electronic Bass Cabinets. Op iedere stack staat een TC Electronic Blacksmith Bass Amp te draaien.

Rechts staat hetzelfde idee als op mijn helft voor de andere gitarist met door hem te bepalen spul. Zoals het naar uitziet aan de hand van audities neigt het naar Engl spul.

Ik zou de drummer graag op een mooi Yamaha of Mapex kitje willen zien spelen. Een setup met 3 toms, 2 floor toms, 2 bass drums en de nodige bekkens. Wat extra exotische trommels is ook altijd leuk a la Mike Portnoy. De kit moet alleen niet zo groot worden als die van Portnoy. Eerder een weerspiegeling van Roy Mayorga.

De bassist is bij ons ook de zanger. Ook al doe ik geen backing en ik nog niet of de andere gitarist dat kan, zetten we alsnog voor onze neus ook microfoons. Zo kan de zanger ook rouleren.

TimS
13 juli 2011, 13:41
Ik speel liever over m'n eigen spullen...

heinz3110
13 juli 2011, 14:13
Koelkast met knalkoude biertjes. En genoeg ruimte om te staan zonder dat de bekkens tegen je oorlellen knallen.

zjanke
13 juli 2011, 14:59
een gezellige schemerlamp

Die heb ik dus al, podium is klaar :ok: Maar ik moet zeggen dat ik de optie van Pepe ook niet gek vind.

Mijn echte droompodium? van Links naar rechts: Jimmy Hendriks, Keith Moon, Flea, David Gilmour, Billy Preston en een paar appetijtelijke dames voor lead en backing vocals en gezien de gemiddelde leeftijd na de rust Brian Setzer, Dave Weckl, Marcus Miller, Vulvasonic en Freddy Mercury samen met een paar verse dames. Toeters en toetsen aanvullen naar behoefte. :cheerup:

G.G.
13 juli 2011, 17:09
Een langbenige dame die koude cocktails serveert would be nice.

En het belangrijkste, een mooi setje tetten.

heinz3110
13 juli 2011, 17:50
En het belangrijkste, een mooi setje tetten.

Met een goed zichtbare decoleté anders heb je der nog geen barst an.

bass blom
13 juli 2011, 18:36
dan deze maar weer eens, lang niet gepost :D

http://hetgelegevaar.nl/tetten.jpg

LesPaul1612
13 juli 2011, 22:44
Marshall stacks, bier en verkeerde vrouwen:)