PDA

View Full Version : Delay intergalactic lovers



jofo44
13 juli 2011, 12:38
Ik probeer te achterhalen wat voor effecten gebruikt worden in INTERGALACTIC lOVERS' DELAY (de naam zegt het al waarschijnlijk maar de instellingen krijg ik niet helemaal voor elkaar op mn POD XT live)
Zie ook op Youtube http://www.youtube.com/watch?v=dFDPzF_8lF8
groetjes

Duhsjaak
13 juli 2011, 13:26
Hi
Als ze komt, die intergallactic lover, dan vertel je haar toch wel dat een urinoir niet bedoeld is om haar haar in te wassen hè?
Vriendelijke groet, Gus

Cubone
13 juli 2011, 17:08
Hi,

@Duhsjaak: hahahaha

Voor de rest wel een gaaf nummer man !! Best wel creatief gebruik gemaakt van delay. Ook best wel catchy song :seriousf:

Ik ben net ff bezig geweest en ben met de volgende settings gekomen: analog delay, time = 248 feedback = 75 % speed = 25 % depth = 65 en mix = 50 %

De volgende setting is ontzettend belangrijk, je moet de pre knop aanklikken ipv post. Mijn settings zijn niet optimaal en ook niet precies zoals die gozert maar dat moet je maar voor jezelf uitzoeken. Ook gebruik ik wat meer gain als die gitarist dus als je precies als hem wilt klinken dan moet je wat minder gebruiken.

Hieronder vb hoe het bij mij klinkt:

http://dl.dropbox.com/u/23133907/echo%20song.mp3

Ik hoop dat dit heeft geholpen !!


Groet,


:rockon:


PS: Dit is ook erg belangrijk. Nadat je akkoord hebt aangeslagen moet je hem gelijk muten. Zo krijgt de delay ruimte om de rest op te vullen. Doe je dit niet, dan klinkt het heel erg rommelig. Aan het einde heb ik dit xpres niet gedaan zodat je kan horen, dat het een beetje modderig wordt.

jofo44
13 juli 2011, 18:31
JA DAT IS M GEWELDIG thanx voor je input

ps ik snap de urinoir nog niet maar misschien moet ik beter naar de tekst luisteren
ik zie ze trouwens zondag, ga ik extra opletten en hopen op goed weer
(that's what the weatherguy said last night)

Duhsjaak
15 juli 2011, 03:34
Hi
Als ze komt, die intergallactic lover, dan vertel je haar toch wel dat een urinoir niet bedoeld is om haar haar in te wassen hè?
Vriendelijke groet, Gus

Hi
Sorry dat ik voor wat verwarring heb gezorgd. Dat krijg je als je van de gebaande paden afwijkt.

Een andere, volkomen los van de muziek staande, tip is de volgende:
Voordat je je intergalactic lover zoent, controleer even of ze een roterend gebit heeft voordat je je tong in haar mond stopt.

Zie ook The Hitchhikers Guide To The Galaxy. Je weet wel. Die met die depressieve robot.

Vriendelijke groet, Gus

jofo44
15 juli 2011, 12:37
Don't panic!
ze hoeft niet van mij niet als n mooi opgesmukt poppetje uit te zien hoor!

jofo44
19 juli 2011, 12:31
ze waren te gek, goed gedaan