PDA

View Full Version : Gary Moore cover- The Loner



Chieltje
13 juli 2011, 02:09
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Backing track staat helaas te hard en gitaar te zacht op de video, maar het geheel is nog wel te horen...
Zal binnenkort in dit topic een versie linken met mijn PRS Custom 22 ( incl. betere afstelling ;) ).

http://www.youtube.com/watch?v=iIEuhCeQ6xo

Duhsjaak
13 juli 2011, 07:11
Hi Chieltje
Laten we eerlijk zijn, de kans dat een van ons dit soort classics beter gaat doen dan een van die Schotse drankorgels is verdomd klein. Waren ook niet Rory Gallagher en John Martyn Schotten?

En laten we ook eerlijk zijn. Met een PRS doen, wat je al behoorlijk goed met een Strat hebt gedaan.....

Maak je jezelf daar helemaal blij mee, dan moet je het zeker doen. Het leven is niet alleen maar leren en sappelen. Kicken is een zwaar onderschat fenomeen.

Persoonlijk zou ik een ander mooi lied kiezen en de sterren van de hemel spelen. Lijkt me veel meer opleveren dan je huiswerk over te doen.
Mijn mening voor een betere.

En ja, ik vind je Loner op je Strat al behoorlijk goed. Dat je niet denkt dat ik je loop af te zeiken.

Vriendelijke groet, Gus

Chieltje
13 juli 2011, 16:10
En dan hierbij de PRS versie ( met een paar slordigheidjes )....

http://www.youtube.com/watch?v=itv1QOOxqnI

Chieltje
13 juli 2011, 16:58
Hi Chieltje
Laten we eerlijk zijn, de kans dat een van ons dit soort classics beter gaat doen dan een van die Schotse drankorgels is verdomd klein. Waren ook niet Rory Gallagher en John Martyn Schotten?

En laten we ook eerlijk zijn. Met een PRS doen, wat je al behoorlijk goed met een Strat hebt gedaan.....

Maak je jezelf daar helemaal blij mee, dan moet je het zeker doen. Het leven is niet alleen maar leren en sappelen. Kicken is een zwaar onderschat fenomeen.

Persoonlijk zou ik een ander mooi lied kiezen en de sterren van de hemel spelen. Lijkt me veel meer opleveren dan je huiswerk over te doen.
Mijn mening voor een betere.

En ja, ik vind je Loner op je Strat al behoorlijk goed. Dat je niet denkt dat ik je loop af te zeiken.

Vriendelijke groet, Gus

Gary Moore was een Ier he Gus, geen Schot. Maar zuipen doen ze allemaal daar ;)

savale
13 juli 2011, 17:23
Ik heb alleen de PRS versie geluisterd, maar dat heb je toch echt wel goed gespeeld! Vooral naar het einde toe is het "gevoel" wat je overbrengt erg goed.

Cubone
13 juli 2011, 17:46
Hi,

Je had beter je loner en beat it solo in 1 topic kunnen posten. Is het wat overzichtelijker.

Je loner cover: was goed alleen backing te luid. Ik kan met moeite oordelen of je fouten maakt of niet. Ook hoor ik weinig verschil tussen je prs en je strat cover..had je het beter bij die cover kunnen laten.

Beat it solo: was minder vond ik, maar nog steeds wel leuk gedaan. Je timing van de tap harmonics klopt niet. Vanaf 0.14 tot 0.20 lijkt het geimproviseerd. Heb ik niks op tegen maar geen wide interval licks :(
Ook zou ik, als ik zo,n tremolo arm had, wat meer gebruik van maken. Vooral bij zulk soort solo's. Het lijkt wel of je je inhoudt.

Ook hier stond de backing weer een tikkeltje te hard...


Overall: Klinkt goed ! Ik zou alleen de backing wat zachter zetten en je beat it solo een beetje oppoetsen. Voor de rest wel een mooie gitaar !


Groet,

:rockon:

Riky
13 juli 2011, 19:09
knap gespeeld!

Chieltje
13 juli 2011, 20:26
Bedankt!
Op naar het volgende projectje.

Duhsjaak
15 juli 2011, 03:39
Gary Moore was een Ier he Gus, geen Schot. Maar zuipen doen ze allemaal daar ;)

Hi
Kun jij het verschil horen when they're good and pissed?

Ooit van tubthumpers (of werkwoord: tubthumping)gehoord? Probeer er dan maar eens achter te komen of ze S of I zijn.

Maar.... het is altijd een beetje lullig als je een mislukt geintje moet uitleggen.

Dus sorry hiervoor. Van de rest neem ik niks terug.

Vriendelijke groet,
Gus

Chieltje
15 juli 2011, 09:54
Hi
Kun jij het verschil horen when they're good and pissed?

Ooit van tubthumpers (of werkwoord: tubthumping)gehoord? Probeer er dan maar eens achter te komen of ze S of I zijn.

Maar.... het is altijd een beetje lullig als je een mislukt geintje moet uitleggen.

Dus sorry hiervoor. Van de rest neem ik niks terug.

Vriendelijke groet,
Gus

Geeft niks. Allang blij dat je m'n Loner aardig vond!