PDA

View Full Version : De ultieme eenvoudige effecten oplossing delay/reverb ambient



sjaak1990
11 juli 2011, 22:37
Ik ben opzoek naar de uiteindelijke ultieme oplossing voor mij. De Brunetti 059 lijkt voor mij de ultieme amp te zijn en de zwaardere sounds die ik uit mijn setup haal ben ik erg tevreden over. Ik wil alleen meer ambient achtige geluiden kunnen produceren. Hiervoor wil ik een mooie delay en reverb unit hebben.

Ik wil heldere digitale delays hebben en ook doffere warmere delays, met reverbs wil ik zwevende geluiden kunnen produceren.
Clean speel ik veel met volume zwellingen en lang aanhoudende zweverige effecten met zo organisch mogelijke geluiden.
Er zijn meerdere opties en natuurlijk dingen waar ik niet aan denk. Ik wil het makkelijk kunnen schakelen en een korte signaalketen hebben met zo weinig mogelijk verlies.

Op het moment heb ik een tc electronics vintage delay welke mij erg goed bevalt, het is misschien niet de meest karaktervolle delay maar toch heb ik er niks op aan te merken, ik vind het fijn om 2 delays te hebben, ook voor meerdere lagen. Dit pedaal ondersteund ook midi

Wat mij op het moment het mooiste lijkt is:

-musicom lab efx (of alternatief met midi?)
-strymon timeline
-eventide space

De strymon timeline heb ik natuurlijk nooit getest maar het lijkt me een veelbelovende unit, ik zou hem uitgebreid aan de tand voelen voor het kopen, hetzelfde geld voor de eventide space.
Het mooie van dit setje lijkt me de midi schakelmogelijkheid, vooral ook omdat ik mijn amp schakel tussen plexi modus, 20 watt, tone reverse etc...ik weet niet hoeveel verschillende dingen je tegelijk aan kan sturen met een musicom lab efx? Is het mogelijk mijn amp+timeline+eventide space+vintage delay tegelijk aan te sturen.

Verder wil ik mijn Carl Martin tremoverb erbij houden, vind het tremelo en het vibrato gedeelte allebei erg goed. Ik heb meer effecten die ik weg wil doen, misschien wil ik mijn Carl Martin Chorus x2 erbij houden maar dat terzijde.

Omdat wat ik wil natuurlijk niet goedkoop is zou ik graag alternatieven horen, misschien een goede rackunit die dit allemaal beter doet of andere delay/reverb opties. Ik weet vooral niet zoveel van rack spul af. Ik vind het wel fijn als ik dingen redelijk makkelijk aan kan passen, ik heb dergelijke dingen meestal snel door maar ik wil toch niet teveel moeten prutsen.
De essentie is dat het allemaal topkwaliteit moet zijn, het moet een "definitief" setje worden.
Het 2e belangrijke punt is dat ik geen tonesuck wil, ik merk dat ik het moment toch tonesuck heb als ik mijn loop aanzet, hoewel het minimaal is. Vandaar dat een pedaal als de Musicom me mooi lijkt.
Er zijn natuurlijk alternatieve reverbs zoals de Strymon Blue Sky en de T-rex roommate maar de Eventide Space spreekt me op het moment meer aan. Een delay als de EHX MM is natuurlijk ook geweldig maar toch heb ik liever een veelzijdiger makkelijker bedienende delay.
Stiekem denk ik ook aan AXE-FX alleen ik vraag me af of die qua effecten op kan tegen de delays van de strymon timeline?

De huidige planning die nog helemaal open staat:
Voor de amp:
-Carl Martin Compressor
-Dunlop DVP1 Volume pedal
-Tubescreamer (bijvoorbeeld Brunetti Taxi Drive)
-Low gain drive, cleane drive met compressie) (Bijvoorbeel Brunetti vanilla)
-eventueel een transparante booster, iets waarvan de amp meer gaat scheuren

Allemaal in de Musicom Lab EFX (?)

Loop:
-Strymon Timeline (?)
-TC-Electronics Vintage Delay
-Eventide Space (?)
-Carl Martin Tremoverb
-Carl Martin Chorus x2

Sta open voor alle suggesties! :)

Chiel
11 juli 2011, 22:58
Ik ken de Eventide Space nog niet, maar wat betreft delay vind ik de Eventide Timefactor subliem. Beste unit die ik zelf heb gehad en erg veelzijdig vooral (MPX G2 heeft hiervoor het veld moeten ruimen). Digitale ping/pong delay klinkt erg goed, maar ook de tape delay is te gek. Ik heb de Strymon El Capistan ernaast gehad en de sounds uit de Strymon haalde ik ook uit de Eventide en meer. Bovendien heeft de Eventide midi, dus programmeerbaar. Tja, uitproberen via de 30dagen niet goed geld terug policy van Thomann? :sssh:.

DemolitionColorScheme
12 juli 2011, 13:22
Prima keuzes qua de TimeLine en de SPACE. Daar kom je ver mee.
Ik heb er eigenlijk niet veel aan toe te voegen. Je kunt ook rack gaan, maar aan de opties die je zelf hebt aangekaart kan ik al zien dat je een pedalen-man bent, dus ik kan wel allemaal racks gaan noemen of zeggen dat je software kunt implementeren in je setup, maar daar sta je denk ik niet op te wachten.

onrust nv
12 juli 2011, 15:52
Eventide space!!! :blast: :rockon:

muziekschuur
12 juli 2011, 16:01
Goeie keuzes.
De Digitech hardwire reverb en delay zijn andere opties (digitech hardwire reverb heeft een lexicon chip)

sjaak1990
12 juli 2011, 19:29
Ik ken de Eventide Space nog niet, maar wat betreft delay vind ik de Eventide Timefactor subliem. Beste unit die ik zelf heb gehad en erg veelzijdig vooral (MPX G2 heeft hiervoor het veld moeten ruimen). Digitale ping/pong delay klinkt erg goed, maar ook de tape delay is te gek. Ik heb de Strymon El Capistan ernaast gehad en de sounds uit de Strymon haalde ik ook uit de Eventide en meer. Bovendien heeft de Eventide midi, dus programmeerbaar. Tja, uitproberen via de 30dagen niet goed geld terug policy van Thomann? :sssh:.

Ik heb de eventide space nooit zelf getest maar weet dat het een heel erg goede delay is, zou die ook willen testen voordat ik een timeline koop maar in theorie lijkt de timeline me nog wat mooier. De functies spreken me wat meer aan maar de timeline is wel 2e hands te krijgen wat natuurlijk wel wat scheelt :)


Prima keuzes qua de TimeLine en de SPACE. Daar kom je ver mee.
Ik heb er eigenlijk niet veel aan toe te voegen. Je kunt ook rack gaan, maar aan de opties die je zelf hebt aangekaart kan ik al zien dat je een pedalen-man bent, dus ik kan wel allemaal racks gaan noemen of zeggen dat je software kunt implementeren in je setup, maar daar sta je denk ik niet op te wachten.

Software in mijn setup wil ik zeker niet maar ik zou een eventueel rackje voor de fx-loop effecten niet erg vinden, als het maar redelijk in te stellen is :)
Delay is voor mij wel belangrijker dan reverb, met een delay kan je toch aardige reverb geluiden produceren maar andersom niet.

Jij hebt toch een axe-fx? Hoe vergelijken de effecten daarvan zich met de top delay/reverb pedalen?


Eventide space!!! :blast: :rockon:
Heb je er één? Graag ervaringen horen! De demo's zijn veelbelovend maar dat moet de praktijk nog bewijzen.


Goeie keuzes.
De Digitech hardwire reverb en delay zijn andere opties (digitech hardwire reverb heeft een lexicon chip)

Als reverb zou dat zeker een tijdelijk alternatief kunnen zijn :) Toch een heel stuk goedkoper dan een Eventide space.

Tristan
12 juli 2011, 21:33
Ik weet het niet, de clips van de Eventide Time Factor, Eventide Space en Strymon Timeline vind ik maar tegenvallen eerlijk gezegd.
Ik heb de Eventide Pitch Factor en Eventide Eclipse getest, die vond ik ontzettend digitaal klinken.
Nee, noem mij een gek, maar dan klinkt en werkt een Line 6 M9/M13 veel natuurlijker wat mij betreft en die zou ik je dan dus ook aanraden.

DemolitionColorScheme
12 juli 2011, 22:01
Software in mijn setup wil ik zeker niet maar ik zou een eventueel rackje voor de fx-loop effecten niet erg vinden, als het maar redelijk in te stellen is :)
Delay is voor mij wel belangrijker dan reverb, met een delay kan je toch aardige reverb geluiden produceren maar andersom niet.

Jij hebt toch een axe-fx? Hoe vergelijken de effecten daarvan zich met de top delay/reverb pedalen?
Ik heb, o.a. een Axe-Fx ULTRA, ja. Uitstekende unit. Je hebt daar zoveel mogelijkheden mee, echt belachelijk. Die tap delays zijn awesome en kunnen gaan van 10 delays in series tot 40. Natuurlijk zijn ze eindeloos tweakable en kun je de filters aanpassen, de modulatie en kun je vanalles in de FX loop van de delay gooien. De mogelijkheden zijn eindeloos en zijn natuurlijk niet te vergelijken met budget stompboxes en voor mij ook niet echt met de top delay stompboxes, althans, de multi-FX units. Bepaalde tape delays en pedalen zoals de Deluxe Memory Man vallen bij mij buiten dit alles omdat dat, voor mij, unieke designs zijn. Natuurlijk zijn de TimeLine en TimeFactor overigens prima pedalen en kun je genoeg tweaken, zo ver als de Axe-Fx zal het niet komen.


Goeie keuzes.
De Digitech hardwire reverb en delay zijn andere opties (digitech hardwire reverb heeft een lexicon chip)
Oh, please ...
Lexicon staat niet automatisch garant aan top qualiteit reverbs. Er zijn genoeg low-end Lexicon units waar niks boeiends aan is. We hebben het hier niet over een PCM 92 of zo. ;)
Naar mijn mening is het geen slecht pedaal, maar het weegt niet op tegen een unit zoals de SPACE of een dedicated rack unit.

DemolitionColorScheme
12 juli 2011, 22:09
Ik heb de Eventide Pitch Factor en Eventide Eclipse getest, die vond ik ontzettend digitaal klinken.
Goh, ze zijn ook digitaal. In feite niets mis mee. Dat digitale stigma mag van mij onderhand ook wel weg. Als je ècht een analoge delay wilt, dan neem er een. Deze units zijn prima geschikt voor bepaalde sounds die niet mogelijk zijn met een analoge delay. Het een is niet beter dan het ander. Warm is niet altijd wenselijk. Een kristalheldere digitale delay kan heerlijk zijn.

onrust nv
13 juli 2011, 10:29
heb er één? Graag ervaringen horen! De demo's zijn veelbelovend maar dat moet de praktijk nog bewijzen.

Ik heb er met een'n uurtje kunnen spelen, dit was de eerste keer dat ik blown away was van een digitale reverb. Wat een weirde mooie sounds kan je daarmee maken. Maar als ik 600 euro heb koop ik eerst een Rodec restyler, en daarna ga ik pas sparen voor een space.

sjaak1990
13 juli 2011, 12:43
Ik weet het niet, de clips van de Eventide Time Factor, Eventide Space en Strymon Timeline vind ik maar tegenvallen eerlijk gezegd.
Ik heb de Eventide Pitch Factor en Eventide Eclipse getest, die vond ik ontzettend digitaal klinken.
Nee, noem mij een gek, maar dan klinkt en werkt een Line 6 M9/M13 veel natuurlijker wat mij betreft en die zou ik je dan dus ook aanraden.

Jammer dat er ook een distortion gedeelte in de Line 6 M9/M13 pedalen zit, daar heb ik echt geen belang bij en verwacht ook niet zoveel van Line 6 distortion maar dat kan ik fout hebben.
Ik wel een beetje bang voor een steriel karakter, bedoel je met digitaal niet steriel? Naar mijn mening kan een unit weinig kleuren, dus steriel zijn maar toch organisch klinken. Digitaal kleurt het geluid naar mijn mening juist, digitale delay als herhaling van het gitaarsignaal, als dat gitaarsignaal warm klinkt moet het delay signaal ook zo klinken, als het digitaal klinkt wordt het meer hifi, tenminste zo is het in mijn oren :)


Ik heb er met een'n uurtje kunnen spelen, dit was de eerste keer dat ik blown away was van een digitale reverb. Wat een weirde mooie sounds kan je daarmee maken.

Dat klinkt positief :) Zit nog een rack unit of dus AXE-fx te overwegen maar is een +1 voor de eventide space

sjaak1990
13 juli 2011, 12:50
Ik heb, o.a. een Axe-Fx ULTRA, ja. Uitstekende unit. Je hebt daar zoveel mogelijkheden mee, echt belachelijk. Die tap delays zijn awesome en kunnen gaan van 10 delays in series tot 40. Natuurlijk zijn ze eindeloos tweakable en kun je de filters aanpassen, de modulatie en kun je vanalles in de FX loop van de delay gooien. De mogelijkheden zijn eindeloos en zijn natuurlijk niet te vergelijken met budget stompboxes en voor mij ook niet echt met de top delay stompboxes, althans, de multi-FX units. Bepaalde tape delays en pedalen zoals de Deluxe Memory Man vallen bij mij buiten dit alles omdat dat, voor mij, unieke designs zijn. Natuurlijk zijn de TimeLine en TimeFactor overigens prima pedalen en kun je genoeg tweaken, zo ver als de Axe-Fx zal het niet komen.

Zo klinkt de Axe-fx toch wel erg goed...! Zijn er nog andere rack units die hierbij in de buurt komen? De 059 wegdoen en alleen een axe-fx unit nemen is ook een mogelijkheid ben alleen bang dat ik dan toch de buizen feeling ga missen.
Axe-fx vs. pedaaltjes is qua prijsverschil geeneens zooo groot, eventide space kost zo'n 450 en een strymon timeline 450 dit + een musicom lab efx komt toch aardig in de buurt qua prijs.



Oh, please ...
Lexicon staat niet automatisch garant aan top qualiteit reverbs. Er zijn genoeg low-end Lexicon units waar niks boeiends aan is. We hebben het hier niet over een PCM 92 of zo. ;)
Naar mijn mening is het geen slecht pedaal, maar het weegt niet op tegen een unit zoals de SPACE of een dedicated rack unit.
Goed om te weten :)

Ben verder niet bang voor digitaal, rack of pedaal. Een goed analoog pedaal doet meestal 1 ding erg goed en ik wil meer+effecten als shimmer dus analoog is geen mogelijkheid of ik moet verder gaan denken.

sjaak1990
13 juli 2011, 12:52
Allen bedankt voor de reacties
Klinkt al met al positief voor de SPACE en Timeline, alleen nog wat twijfels over het misschien digitale (steriele?) karakter.
Een mooi rack alternatief is zeker welkom, axe-fx is misschien dus een optie en naar mijn weten hebben units als de g-force niet zoveel delay mogelijkheden als ik wil hebben.

Tristan
13 juli 2011, 16:50
[QUOTE=sjaak1990;2668290]Jammer dat er ook een distortion gedeelte in de Line 6 M9/M13 pedalen zit, daar heb ik echt geen belang bij en verwacht ook niet zoveel van Line 6 distortion maar dat kan ik fout hebben.
Ik wel een beetje bang voor een steriel karakter, bedoel je met digitaal niet steriel? Naar mijn mening kan een unit weinig kleuren, dus steriel zijn maar toch organisch klinken. Digitaal kleurt het geluid naar mijn mening juist, digitale delay als herhaling van het gitaarsignaal, als dat gitaarsignaal warm klinkt moet het delay signaal ook zo klinken, als het digitaal klinkt wordt het meer hifi, tenminste zo is het in mijn oren :)

Okee, DMC is al aan het zeiken, maar waarschijnlijk heb ik mijn mening te beknopt weergegeven want bij jou komt het ook niet helemaal over.
De Eventides die ik getest heb zijn voor mij de meest steriel klinkende apparaten die ik tot nu toe gehoord heb, gewoon totaal geen enkele feel, ik kon er echt helemaal niks mee.

Dat zou je denken van de Line 6, sterker nog, dat dacht ik ook, wat moet ik met die drive rommel en dat verneukt de sound vast ook al gebruik ik het niet, maar niets is minder waar wat mij betreft.
Je hoeft helemaal geen drive eruit te gebruiken als je niet wil en slecht zijn ze niet eens.
Het hele apparaat heeft volgens mij veel meer feel en werkt veel intuitiever dan de Eventides.
Dus als je geen steriele sound zoekt, zou ik ook in ieder geval even de Line 6 testen, dat was wat ik wilde zeggen.

sjaak1990
13 juli 2011, 22:44
Okee, DMC is al aan het zeiken, maar waarschijnlijk heb ik mijn mening te beknopt weergegeven want bij jou komt het ook niet helemaal over.
De Eventides die ik getest heb zijn voor mij de meest steriel klinkende apparaten die ik tot nu toe gehoord heb, gewoon totaal geen enkele feel, ik kon er echt helemaal niks mee.

Dat zou je denken van de Line 6, sterker nog, dat dacht ik ook, wat moet ik met die drive rommel en dat verneukt de sound vast ook al gebruik ik het niet, maar niets is minder waar wat mij betreft.
Je hoeft helemaal geen drive eruit te gebruiken als je niet wil en slecht zijn ze niet eens.
Het hele apparaat heeft volgens mij veel meer feel en werkt veel intuitiever dan de Eventides.
Dus als je geen steriele sound zoekt, zou ik ook in ieder geval even de Line 6 testen, dat was wat ik wilde zeggen.

Snap nu wat je bedoelt, zou zeker proberen die line6 units ook te testen want heb ook geen belang bij kille units en wil nu iets hebben waar ik echt lang mee door kan dus ik juist heb erg veel aan negatieve ervaringen :)
Zou sowieso nooit aan line6 gedacht hebben dus zal me er verder in verdiepen/testen!

bass blom
13 juli 2011, 22:51
zo hee die space..

top 10 geluiden


http://www.youtube.com/watch?v=Mgp9CQorSAs

DemolitionColorScheme
14 juli 2011, 11:43
Jammer dat er ook een distortion gedeelte in de Line 6 M9/M13 pedalen zit, daar heb ik echt geen belang bij en verwacht ook niet zoveel van Line 6 distortion maar dat kan ik fout hebben.
Ik wel een beetje bang voor een steriel karakter, bedoel je met digitaal niet steriel? Naar mijn mening kan een unit weinig kleuren, dus steriel zijn maar toch organisch klinken. Digitaal kleurt het geluid naar mijn mening juist, digitale delay als herhaling van het gitaarsignaal, als dat gitaarsignaal warm klinkt moet het delay signaal ook zo klinken, als het digitaal klinkt wordt het meer hifi, tenminste zo is het in mijn oren :)

Okee, DMC is al aan het zeiken, maar waarschijnlijk heb ik mijn mening te beknopt weergegeven want bij jou komt het ook niet helemaal over.
De Eventides die ik getest heb zijn voor mij de meest steriel klinkende apparaten die ik tot nu toe gehoord heb, gewoon totaal geen enkele feel, ik kon er echt helemaal niks mee.

Dat zou je denken van de Line 6, sterker nog, dat dacht ik ook, wat moet ik met die drive rommel en dat verneukt de sound vast ook al gebruik ik het niet, maar niets is minder waar wat mij betreft.
Je hoeft helemaal geen drive eruit te gebruiken als je niet wil en slecht zijn ze niet eens.
Het hele apparaat heeft volgens mij veel meer feel en werkt veel intuitiever dan de Eventides.
Dus als je geen steriele sound zoekt, zou ik ook in ieder geval even de Line 6 testen, dat was wat ik wilde zeggen.
Daar ben ik het wel mee eens. De delays van Line 6 KUNNEN prima zijn, met wat tweaken. Ik gebruik naast al m'n dure delays nogsteeds een Echo Park! :D

Anyways, het is een kwestie van smaak. Als je de M9 wilt of een TimeFactor, ga ze dan even goed bestuderen. Het zijn beiden verschillende units met hun eigen voicings. Gewoon even goed bestuderen.
Qua het 'besturen' van die pedalen: het is allemaal ongeveer hetzelfde. Het zijn geen rack units met gecompliceerde menu's, dus ik zou me daar geen zorgen over maken.

DemolitionColorScheme
14 juli 2011, 11:45
Snap nu wat je bedoelt, zou zeker proberen die line6 units ook te testen want heb ook geen belang bij kille units en wil nu iets hebben waar ik echt lang mee door kan dus ik juist heb erg veel aan negatieve ervaringen :)
Zou sowieso nooit aan line6 gedacht hebben dus zal me er verder in verdiepen/testen!
Dat kille, dat is dus puur hoe je zo'n unit instelt. Als je hem instelt als een glasheldere digital delay, ja, dan klinkt hij "hi-fi". Dat is vaak een kwestie van smaak. Een exacte replica van je geluid is toch echt een replica van je geluid. Soms is dat handig voor rhytmische dingen en soms wil je gewoon iets wat smelt in de achtergrond.

muziekschuur
14 juli 2011, 12:07
Max Guitars over de Hardwire reverb;
http://www.youtube.com/watch?v=6imDpnXZ2cs&feature=related

De nieuwe delay en looper
http://www.youtube.com/watch?v=aSBmy9mGeb0

Gretsch 5120
14 juli 2011, 12:20
Hmmmm ... aan de hand van die laatste video zou dit waarschijnlijk het laatste reverb-pedaal zijn wat ik zou kopen voor ambient; wat een ruk-demo.

Er wordt bij Digitech behoorlijk geschermd met de Lexicon naam, maar je hoort het er niet aan af. Ik gebruik zelf een GSP 1101 (jawel; ook met Lexicon-verbs); in geen enkele preset maak ik gebruik van de reverb, die haal ik gewoon uit een Boss RV3 (overigens een erg lekker postrock/ambient pedaaltje).

muziekschuur
14 juli 2011, 12:33
Boss FRV-1
http://www.youtube.com/watch?v=joUJ9ai7jdo

Boss RE-20 space echo
http://www.youtube.com/watch?v=2xr9P4MSl80


Als je deze twee hebt, dan kun je vast lekker uit de voeten...

Gretsch 5120
14 juli 2011, 13:06
Ik geloof dat Mijnheertje Muziekschuur niet helemaal bekend is met de term "ambient". De pedaaltjes waar je mee aankomt (met wellicht de RE-20 als uitzondering) liggen juist 180 graden tegenover pedalen als de Strymon en Eventide.

Heeft de TS overigens al gekeken naar de Bluesky van Strymon? Als ik het geld zou hebben dan zou ik kiezen tussen deze of de Eventide Space voor ambient. Beide pedalen hebben een shimmer-achtige mogelijkheid

DemolitionColorScheme
14 juli 2011, 13:17
Ik geloof dat Mijnheertje Muziekschuur niet helemaal bekend is met de term "ambient". De pedaaltjes waar je mee aankomt (met wellicht de RE-20 als uitzondering) liggen juist 180 graden tegenover pedalen als de Strymon en Eventide.
Inderdaad. De TS is duidelijk opzoek naar wat high end spul.

DemolitionColorScheme
14 juli 2011, 13:18
Heeft de TS overigens al gekeken naar de Bluesky van Strymon? Als ik het geld zou hebben dan zou ik kiezen tussen deze of de Eventide Space voor ambient. Beide pedalen hebben een shimmer-achtige mogelijkheid
Shimmer, ass-rimmer ...
Anyways! Dan verkies ik altijd nog de Neunaber Wet FX Reverb boven de Bluesky.

Gretsch 5120
14 juli 2011, 13:24
Ik denk zelf dat zo'n shimmer geluid erg "trendy" is: je ziet het nu al op deze 2 pedalen terugkomen; gevaar bestaat dat je het heel snel beu wordt en erg gedateerd gaat klinken.

DemolitionColorScheme
14 juli 2011, 14:28
Ik denk zelf dat zo'n shimmer geluid erg "trendy" is: je ziet het nu al op deze 2 pedalen terugkomen; gevaar bestaat dat je het heel snel beu wordt en erg gedateerd gaat klinken.
Nou ja, die settings had je vroeger al in bepaalde rack gear and such. Het is pas sinds een paar jaar dat het ook op pedalen is gekomen.

sjaak1990
14 juli 2011, 22:37
zo hee die space..

top 10 geluiden


Had ik al gezien, vind het wel overtuigend klinken :)


Daar ben ik het wel mee eens. De delays van Line 6 KUNNEN prima zijn, met wat tweaken. Ik gebruik naast al m'n dure delays nogsteeds een Echo Park! :D

Anyways, het is een kwestie van smaak. Als je de M9 wilt of een TimeFactor, ga ze dan even goed bestuderen. Het zijn beiden verschillende units met hun eigen voicings. Gewoon even goed bestuderen.
Qua het 'besturen' van die pedalen: het is allemaal ongeveer hetzelfde. Het zijn geen rack units met gecompliceerde menu's, dus ik zou me daar geen zorgen over maken.

M9 zal ik zeker verder naar kijken M13 ook. Toch jammer van die drives, ben niet bang voor geluidsverlies ofzo maar wil gewoon niet graag dingen die ik niet gebruik, ook al zijn ze niet slecht, top zullen ze ook niet zijn lijkt me. Timefactor heb ik zelfs al eens bijna gekocht om te proberen op ebay, toen wel verdiept in de opties.


Max Guitars over de Hardwire reverb;
http://www.youtube.com/watch?v=6imDpnXZ2cs&feature=related

De nieuwe delay en looper
http://www.youtube.com/watch?v=aSBmy9mGeb0

No offence maar vind ze niet geweldig klinken. Ik wil iets definitiefs kopen, het setje begint echt helemaal compleet te worden dus daarom nu echt in 1 keer goed.


Boss FRV-1
http://www.youtube.com/watch?v=joUJ9ai7jdo

Boss RE-20 space echo
http://www.youtube.com/watch?v=2xr9P4MSl80


Als je deze twee hebt, dan kun je vast lekker uit de voeten...

Sorry misschien leuke pedalen maar niet voor mij, toch bedankt :)


Ik geloof dat Mijnheertje Muziekschuur niet helemaal bekend is met de term "ambient". De pedaaltjes waar je mee aankomt (met wellicht de RE-20 als uitzondering) liggen juist 180 graden tegenover pedalen als de Strymon en Eventide.

Heeft de TS overigens al gekeken naar de Bluesky van Strymon? Als ik het geld zou hebben dan zou ik kiezen tussen deze of de Eventide Space voor ambient. Beide pedalen hebben een shimmer-achtige mogelijkheid

Denk dat je gelijk hebt, misverstandje kan :)
Bluesky heb ik zeker naar gekeken, lijkt me geweldig mooi, alleen de eventide space kan zoveel meer en kost niet heel veel meer(50%:seriousf:)+midi mogelijkheid, vandaar mijn voorkeur maar zeker geen keuze.

En tja shimmer, zoals die Neunaber Wet FX Reverb, ik vind shimmer niet heel erg belangrijk maar meer leuk. En mode doe ik niet aan mee, ik zou het eerder zo gebruiken: http://www.youtube.com/watch?v=VmjsOfG1HyA

Het gaat nog even duren voordat ik het aan ga schaffen maar wil me graag goed oriënteren en er gaat zeker iets moois komen.

Het enige wat me tegenhoud bij dure pedalen zijn mooie rack alternatieven zoals axe-fx.
Heb veel bevestigingen gehoord op mijn keuzes voor timeline/timefactor + space alleen nog geen rack alternatieven gehoord, daar zou ik erg benieuwd naar zijn!

Allen bedankt :)

muziekschuur
14 juli 2011, 22:51
Wat bedoel je dan met ambient? Ambient is omgeving. Dus Room, hall?

De OP leek op zoek te zijn naar "meer is minder". Vandaar de suggesties van Digitech en Boss.
De Kurzweil Rumour is misschien wat. En de Eventide Eclipse heeft alles wat alle voetpedalen heeft van de Space serie.
Ik zie regelmatig deze rackunits ook op marktplaats e.d. Er zitten wel degelijk verschillen tussen de versies. Dus wel even checken.

Ik heb zelf ervaring met de:
Behringer 2496 reverb. Vind ik een leuke doos
Lexicon 110
Lexicon pcm native (software)
Roland reverbs
De buizenspring reverb van mijn Fender The Twin
Daarnaast heb ik een behringer reverbje in een dooske
En diverse reverbs in mijn Tascam DM24 en allerlei reverbs in mijn DAW.
Ook heb ik met diverse hardware reverbs gestoeid in diverse studios.

Maar de kleine doosjes zijn tegenwoordig onwijs.
Wel zijn de 19" racks van weleer uit de gratie en tweede hands goed aan te komen.
Misschien heb je iets in je hoofd en is dat te realiseren via Marktplaats.

DemolitionColorScheme
14 juli 2011, 23:49
En tja shimmer, zoals die Neunaber Wet FX Reverb, ik vind shimmer niet heel erg belangrijk maar meer leuk. En mode doe ik niet aan mee, ik zou het eerder zo gebruiken: http://www.youtube.com/watch?v=VmjsOfG1HyA
Er zit geen shimmer op de WET Reverb. Het is een pedaal met maar 2 knoppen, maar hij lijkt natuurlijk te moduleren op hogere settings door de individuele delay lines:

http://www.youtube.com/watch?v=p6PGILUAtHE
Mooi ding, maar ja, als je toch voor een SPACE gaat, dan zou ik ook gewoon de SPACE kiezen.

DemolitionColorScheme
14 juli 2011, 23:50
Wat bedoel je dan met ambient? Ambient is omgeving. Dus Room, hall?
De TS doelt op het genre Ambient. :)

Lekker wat zelfpromotie:

http://www.youtube.com/watch?v=sXqfWEl42DQ


http://www.youtube.com/watch?v=pOFtIY5nI6k

muziekschuur
15 juli 2011, 00:15
Mitch en anderen hier vinden het leuk om mij te betichten van het noemen van producten die ik niet ken. Dan noem ik mijn ervaring en dan krijg ik de opmerking dat ik aan "zelfpromotie" doe... Fijn hoor.

DemolitionColorScheme
15 juli 2011, 00:17
Mitch en anderen hier vinden het leuk om mij te betichten van het noemen van producten die ik niet ken. Dan noem ik mijn ervaring en dan krijg ik de opmerking dat ik aan "zelfpromotie" doe... Fijn hoor.
Huh? Ik snap het even niet? De zelfpromotie ging over mezelf, ik had 2 clipjes van m'n eigen muziek gepost om een voorbeeld te geven van dit genre.

Gitaar4LifeDude
15 juli 2011, 00:34
Mitch en anderen hier vinden het leuk om mij te betichten van het noemen van producten die ik niet ken. Dan noem ik mijn ervaring en dan krijg ik de opmerking dat ik aan "zelfpromotie" doe... Fijn hoor.

Het ging over de muziek die colorscheme postte, dat is zijn eigen muziek oftewel: zelfpromotie.

Het punt met jouw posts muziekschuur is dat je 9 vd 10 keer niet lijkt te lezen wat mensen precies voor vraag hebben.
De OP begint met zijn verhaal over ambient muziek en hij noemt spullen op als de eventide timefactor en een axe-fx ultra wat echt de top van de markt is.
Vervolgens kom jij aan met een roland space echo en nog een budget pedaal iets wat compleet in het niet valt met wat de OP zoekt.
En ik zou dit niet zeggen als je dit soort dingen niet keer op keer weer opnieuw deed maar elke keer lijkt het net alsof je het verhaal van de topicstarter gewoon niet leest en zomaar advies geeft. Een beetje op niks af dus.
Tuurlijk is het goed bedoeld maar blijf een beetje bij de les a.u.b.

muziekschuur
15 juli 2011, 00:37
Ik zal er aan denken. Maar ik heb echt nog nooit gehoord van een muziekstijl die ambient genoemd wordt... Het wordt wat lastig als ik een term in een andere context dagelijks gebruik & ken. Verder waren de muziekstukjes niet aanwezig in de post van Demolition. En als ik de Eclipse noem dan neem ik aan mensen kunnen zien dat ik e.e.a. heb gezien. Ik wacht op meer info van de OP. Want een tweede hands H3000 kan voor dat geld ook en kan eventueel nog meer mogelijkheden bieden. Er zijn trouwens nog een paar 19 inch dozen. Maar de OP geeft niet aan of tweede hands een mogelijkheid is. Een Eventide mag dan voor jou top van de markt zijn. Er zijn wel degelijk dozen die daarboven zitten.

Wellicht kunnen er trouwens een paar nieuwe clips geplaatst worden. Ik zou graag deze muziekstijl willen leren kennen...

sjaak1990
15 juli 2011, 07:19
Mooie stukjes hoor DemolitionColorScheme! Ik luister zelf ook dergelijke muziek maar ben nog meer van de wat meer post-rock richting: http://www.youtube.com/watch?v=ivL9Hd7mn_k
http://www.youtube.com/watch?v=1rENnKECnfs

Over 2e hands, graag! Zal naar die H3000 kijken :)

DemolitionColorScheme
15 juli 2011, 07:53
Mooie stukjes hoor DemolitionColorScheme! Ik luister zelf ook dergelijke muziek maar ben nog meer van de wat meer post-rock richting: http://www.youtube.com/watch?v=ivL9Hd7mn_k
http://www.youtube.com/watch?v=1rENnKECnfs

Over 2e hands, graag! Zal naar die H3000 kijken :)
Thanks! Betreffende post-rock, daar ben ik zelf ook van. ;) Misschien is dit dan meer jouw ding:

http://www.youtube.com/watch?v=IFajvHp8Fnc
[ik hoop dat de zelfpromotie geen probleem is!]

Ik ben trouwens echt helemaal weg van hammock, om daar op terug te komen. Dus, muziekschuur, hier wat meer ambient voorbeelden voor je:

http://www.youtube.com/watch?v=Tvk91xz9pc0


http://www.youtube.com/watch?v=KjIWriDTptY

En wat AMMAN/JOSH:

http://www.youtube.com/watch?v=s5Cv-RIaPYU

Beetje Jónsi & Alex (voorheen bekend als Riceboy Sleeps):

http://www.youtube.com/watch?v=rzeYeSrZ_mA

Enjoy ... of niet! :D

sjaak1990
15 juli 2011, 17:48
Thanks! Betreffende post-rock, daar ben ik zelf ook van. ;) Misschien is dit dan meer jouw ding:
Enjoy ... of niet! :D

Erg vet! Zou graag een keer een optreden van één van je projecten bijwonen! Die eerste Arafúra link klinkt ook heerlijk, super mooi gebruik van effecten en mooie sfeer, eigenlijk in de richting wat ik wil bereiken+zwaardere sounds maar daarvoor heb ik niet veel effecten nodig maar speel ik aardig droog.

DemolitionColorScheme
15 juli 2011, 18:09
Erg vet! Zou graag een keer een optreden van één van je projecten bijwonen! Die eerste Arafúra link klinkt ook heerlijk, super mooi gebruik van effecten en mooie sfeer, eigenlijk in de richting wat ik wil bereiken+zwaardere sounds maar daarvoor heb ik niet veel effecten nodig maar speel ik aardig droog.
Ik speel met Arafúra nog niet live omdat ik nog bezig ben met m'n live ensemble in elkaar te zetten. Maar, het gaat er zeker komen!
Wèl speel ik al 2.5 jaar in IZAH en daar treden we regelmatig mee op. Misschien dat je dat ook wel interessant vindt:

http://www.youtube.com/watch?v=-vYGOhEsAtw
[de eerste 8min van de gehele 20min - de rest was niet gefilmd]

Iniedergeval, bedankt voor de complimenten! Het is gewaardeerd!

sjaak1990
15 juli 2011, 22:24
Zal het in de gaten houden! Als het een keertje redelijk in de buurt van Apeldoorn of Wageningen is kom ik wel kijken en neem ik wat publiek mee :)

onrust nv
16 juli 2011, 10:54
Vermona gaat de retroverb opnieuw in een kleinere behuizing uitbrengen.
Dit is een echte springreverb met multimode filter en envelope generator.
Hiier kan je ook freaky geluiden mee maken en volledig analoog.
En als het digitale van eventide te digitaal klinkt kun je het geluid ook verwarmen met een goed buizen pre-ampje.

http://blog.vermona.com/tag/retroverb-lancet/

het kleine vierkante bakkie is de retroverb-lancet(reïsue).

sjaak1990
2 augustus 2011, 23:44
Vermona gaat de retroverb opnieuw in een kleinere behuizing uitbrengen.
Dit is een echte springreverb met multimode filter en envelope generator.
Hiier kan je ook freaky geluiden mee maken en volledig analoog.
En als het digitale van eventide te digitaal klinkt kun je het geluid ook verwarmen met een goed buizen pre-ampje.

http://blog.vermona.com/tag/retroverb-lancet/

het kleine vierkante bakkie is de retroverb-lancet(reïsue).

Wat een geweldig tof ding! Lijkt me alleen lastig qua bediening, geen footswitch etc? Maar wel heel mooi qua mogelijkheden en geluiden lijkt me zo :)

tnijland
3 augustus 2011, 00:11
Als je voor een hele goede prijs/kwaliteit verhouding wilt gaan zou ik inderdaad ook eens gaan kijken naar de Line6 M9/M13 effecten waarbij je M13 alleen zou moeten kiezen wanneer je boost/compressie etc. voor de ambo wilt zetten. Ik heb de effecten ook zelf een tijdje kunnen vergelijken met de Axe-Fx waarbij de Line6 wel ietsje minder goed klinkt maar het scheelt heel weinig. Vooral de delay with modulation en de '63 reverb effecten zijn subliem goed (ik vond ze ook mooier dan mijn TC electronic G-Major/G-Natural delay/reverb effecten).

Als je dus geen moeite hebt met een alles in 1 lullig digitaal doosje met ook nog eens foute plastic-fantastic achtige Look & Feel is het eigenlijk best wel een geniaal apparaat...

DemolitionColorScheme
3 augustus 2011, 10:22
Ik heb de effecten ook zelf een tijdje kunnen vergelijken met de Axe-Fx waarbij de Line6 wel ietsje minder goed klinkt maar het scheelt heel weinig.
Really? Hoe lang heb je met die Axe-Fx gespeeld? Er zijn namelijk een shiteload aan tweak mogelijkheden in de Axe. Je kunt dus veel parallel aan elkaar zetten en de delay filteren, moduleren - je kunt het zo gek nog niet verzinnen.

minas
3 augustus 2011, 14:03
De Strymon Blue Sky Reverb is ook een zeer goed pedaal voor Embient sounds. Veelzijdig reverb pedaal met Mod en Shimmer modus.

Gebruik hem zelf in combi met een Damage Control Timeline voor mijn Embient geluiden. Werkt zeer goed (iig voor mij).

Sinne
3 augustus 2011, 14:12
De Strymon Blue Sky Reverb is ook een zeer goed pedaal voor Embient sounds. Veelzijdig reverb pedaal met Mod en Shimmer modus.

Gebruik hem zelf in combi met een Damage Control Timeline voor mijn Embient geluiden. Werkt zeer goed (iig voor mij).

voor de lezers hier die niet weten wat Embient is: http://www.embient.de/
:chicken:

Duane
3 augustus 2011, 14:40
De Strymon Blue Sky Reverb is ook een zeer goed pedaal voor Embient sounds. Veelzijdig reverb pedaal met Mod en Shimmer modus.

Gebruik hem zelf in combi met een Damage Control Timeline voor mijn Embient geluiden. Werkt zeer goed (iig voor mij).

Inderdaad Strymon Blue Sky + El Capistan en je hebt ambient zat....

DemolitionColorScheme
3 augustus 2011, 17:10
voor de lezers hier die niet weten wat Embient is: http://www.embient.de/
:chicken:
haha! :D <3

tnijland
3 augustus 2011, 19:04
Really? Hoe lang heb je met die Axe-Fx gespeeld? Er zijn namelijk een shiteload aan tweak mogelijkheden in de Axe. Je kunt dus veel parallel aan elkaar zetten en de delay filteren, moduleren - je kunt het zo gek nog niet verzinnen.

Ik begreep niet precies of je antwoord verwachtte met deze opmerking maar zal proberen een antwoord te geven. Ik heb de Axe-Fx 1 jaar gehad en reken maar dat ik hem onder handen heb gehad want ik ben redelijk kritisch ingesteld m.b.t. het vinden van goede sounds. Daarnaast heb ik veel high-end amps wel gehad en thuis in alle rust uitgeprobeerd. De reden dat de Axe-Fx het veld ruimde was niet de effect kwaliteit maar een directe sound vergelijking met mijn CAE, Soldano, Groove Tubes versterkers (in combinatie met het feit dat er een Axe-Fx II op de komst was). Over een mixed cabinet is de Axe-Fx echter favoriet en klinkt hij zelfs beter (naast de vele instel mogelijkheden en amp simulaties). Ik koop er vast nog wel eentje weer ;-)

Luisterende naar de topic schrijver en me aansluitend bij andere opmerkingen omtrent de Line6 effecten vind ik inderdaad dat de M serie van Line6 een heel goed en prijs gunstig alternatief. Ik zeg niet dat ze meer instel mogelijkheden hebben maar gewoon dat ze erg goed klinken en dus goed gemodelleerd zijn.

sjaak1990
7 augustus 2011, 11:57
Als je voor een hele goede prijs/kwaliteit verhouding wilt gaan zou ik inderdaad ook eens gaan kijken naar de Line6 M9/M13 effecten waarbij je M13 alleen zou moeten kiezen wanneer je boost/compressie etc. voor de ambo wilt zetten. Ik heb de effecten ook zelf een tijdje kunnen vergelijken met de Axe-Fx waarbij de Line6 wel ietsje minder goed klinkt maar het scheelt heel weinig. Vooral de delay with modulation en de '63 reverb effecten zijn subliem goed (ik vond ze ook mooier dan mijn TC electronic G-Major/G-Natural delay/reverb effecten).

Als je dus geen moeite hebt met een alles in 1 lullig digitaal doosje met ook nog eens foute plastic-fantastic achtige Look & Feel is het eigenlijk best wel een geniaal apparaat...
Heb hem dit weekend uit willen proberen maar toch geen tijd voor gehad, ga het pedaal sowieso een kans geven, de M9 of de M13. Ben nog steeds niet zo huiverig omdat er een drive gedeelte inzit waar ik simpelweg geen belang bij heb, het gaat mij om het effecten gedeelte maar als dat zo goed is dan hoeft het geen probleem te zijn. Dan vergeet ik mijn oude herinneringen aan de versterkers van line6 even :)



De Strymon Blue Sky Reverb is ook een zeer goed pedaal voor Embient sounds. Veelzijdig reverb pedaal met Mod en Shimmer modus.

Gebruik hem zelf in combi met een Damage Control Timeline voor mijn Embient geluiden. Werkt zeer goed (iig voor mij).

Hehe embient, de Blue Sky Reverb lijkt me ook erg mooi, qua prijs wel een heel stuk mooier dan een Space...dus zeker een goede optie :)

sjaak1990
7 augustus 2011, 12:00
Als ik zo naar de M13 kijk zie ik geen overbodige knoppen voor als je de drives niet gebruikt is dat correct? Moet hem echt maar eens uitproberen...