PDA

View Full Version : Hulp bij het upgraden van een squier japan.



Thebluesdealer
11 juli 2011, 20:51
Ik heb een squier stratocaster silver series stratocaster en zou deze graag een goede upgrade geven. Maar ik heb nooit zoiets gedaan of geprobeert. Aan de lack zou en de look wil ik momenteel niet aankomen. Maar ik zou wel graag de tremelo en de pu en de potmeters willen veranderen. Als jullie mij merken en materiaal kunnen aanraden om een zo bluesy mogelijk geluid te krijgen zijn jullie meer als welkom. Ook tips waarrop ik moet letten zijn altijd welkom.

Van Dattum
11 juli 2011, 21:03
Wat versta je onder een bluesy geluid?
Daar kun je zowat alle kanten mee uit.... Volgens mij moet je uit die Squier zoals ie standaard is een prima bluesgeluid kunnen krijgen. Randje vervorming in je versterker draaien, heel klein beetje galm, halselement schakelen en gaan....
Een mooi bluesgeluid zit m.i. in je vingers en je timing, niet in hardware upgrades.

Thebluesdealer
11 juli 2011, 21:22
Maar ik vind dat hij te scherp klinkt. En er zitten zo van die parasiet geluiden op.

Van Dattum
11 juli 2011, 21:39
Dan moet je iets hoog uit je versterker draaien. En parasietgeluiden? Tsja, dat heb je met enkelspoelselementen. Je zou kunnen denken aan stacked humbuckers of EMG's. Elementen wisselen is niet ingrijpend en terug te draaien.
Maar ikzelf zou die gitaar verder gewoon intact laten.

G.G.
11 juli 2011, 22:07
Plak eens een stukkie blik onder je elementen (gewoon een stukje metaal, oud zaagblad ofzo in de vorm van een element knippen/zagen/vijlen en aan de magneet onder he element "plakken" en dan nog eens testen. Geeft je geluid net wat meer "bottom".

Staat je tremelo zwevend? Zet hem eens vlak tegen de body of een blokje hout inde achterkant. beetje terugdraaien van je tonepot? Helpt dat?

G.G.
11 juli 2011, 22:09
Gebrom... shielden kan helpen. Kijk ook eens naar je bedrading.... zitten daar allemaal onnodig lange draden? Is je slagplaat afgescherm? Shielden kan ook een beetje hoog weghalen in je geluid (als neveneffect).