PDA

View Full Version : gitaar om te strummen



fideelski
11 juli 2011, 15:32
Ik weet het, het onderwerp is wat onnozel maar soit...

Even mijn probleem uitleggen: Ik bezit momenteel enkele akoestische gitaren, een Danelectro U2 (een fantastisch leuke gitaar), een ibanez artcore (hollowbody) en een bc rich die stuk is. De gitaren die ik bezit hebben stuk voor stuk hun kwaliteiten (behalve de bc rich, maar dat komt omdat ik ook geen metal meer speel), maar ik heb eigenlijk geen gitaar om gewoon akkoorden op de spelen. Als ik echt strum op beide gitaren, dan klinkt dat verdomd slecht.

Ik speel pop/rock, als ik de jazzy tour op ga, neem ik de ibanez ter hand.

Mijn vraag is dus concreet: wie kan me een gitaar aanraden om op te strummen? Mijn budget draait rond de 300 euro. Ik heb enkele gitaartjes van epiphone zien staan, maar ik weet eigenlijk niet als die iets waard zijn (no worry, later deze week of ergens volgende week zal ik er enkele testen). Ik dacht aan de epiphone dot studio, epiphone wilshire pro, epiphone les paul special II en epiphone les paul standard.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord!

Greetz,
F

The Unforgiven
11 juli 2011, 15:49
Ik denk dat je het niet in een nieuw instrument moet zoeken, maar in je eigen techniek. Je kan namelijk op vrijwel elke gitaar strummen, maar je techniek bepaalt of het ook ergens naar klinkt.

fideelski
11 juli 2011, 16:04
Ik vermoed dat je nog nooit gestrumd hebt op de danelectro u2

Thiez
11 juli 2011, 16:21
ongeacht of hij daar op gespeeld heeft of niet heeft hij wel gelijk. Op elke gitaar kun je strummen. Hoe de klank eruit komt heeft vooral met de elementen en de EQ van de versterker te maken. Hoe de verhouding ligt tussen de lage en de hogere snaren bedoel ik dan.

RS-Rik
11 juli 2011, 17:06
Nouja de Danelectro heeft natuurlijk wel een heel eigen geluid. Zeker met die Lipstickies. Het geluid kan best als jengelend worden ervaren.

Als je een epi zoekt, ga lekker in de winkel spelen, degenen die je opnoemt hebben ze doorgaans wel (behalve de wilshires)

voor de rest:


http://www.youtube.com/watch?v=hAzdgU_kpGo

Koni05
11 juli 2011, 17:26
mocht je akoestisch willen gaan, ik heb een Fender Sonoran, california series. Niet prijzig en ik vind hem super fijn spelen en klinken!