PDA

View Full Version : iPad en Garageband



Ghazwah
11 juli 2011, 14:10
Ben een absolute beginner en kan op het forum hier niets over vinden. Om je elektrische gitaar aan te sluiten op de iPad met Garageband heb je een kabeltje nodig, bij Apple te koop voor zo'n 95 euri. Wie weet een goedkopere oplossing? :cooler:

TimS
11 juli 2011, 14:14
Een iRig? 30 euro bij veel muziekwinkels.

RoelSmoel
11 juli 2011, 14:51
Of de Ampkit Link van Peavey, het enige verschil met de iRig is dat daar een batterij in moet.

Ghazwah
11 juli 2011, 16:05
Wil wel graag met Garageband op m'n iPad klooien....:seriousf:

INOXROX
11 juli 2011, 17:04
Lijkt me een beetje stug : zoveel geld . Ik hook 'm in garageband met - inderdaad - een kabel van een euro of 30 ; bij e.o.a. mac-winkel .
Nou heb ik geen iPad maar een iMac , maar dat kan toch niet zoveel ( in prijs ) verschillen ?

TimS
11 juli 2011, 17:40
Wil wel graag met Garageband op m'n iPad klooien....:seriousf:

Kan dat niet dan? Ik denk dat die kabel van Apple ook niet veel meer dan een splitter is, net als de kabels bij de Ampkit en Amplitube.

Ghazwah
11 juli 2011, 19:00
Kan dat niet dan? Ik denk dat die kabel van Apple ook niet veel meer dan een splitter is, net als de kabels bij de Ampkit en Amplitube.

Dus jij denkt dat met een van die kabeltjes Garageband op de iPad werkt? Iemand ervaring ermee?
:cooler:

rijsberman
11 juli 2011, 22:46
Lijkt me een beetje stug : zoveel geld . Ik hook 'm in garageband met - inderdaad - een kabel van een euro of 30 ; bij e.o.a. mac-winkel .
Nou heb ik geen iPad maar een iMac , maar dat kan toch niet zoveel ( in prijs ) verschillen ?

Dat kabeltje heb ik ook. Doet 't niet op de iPad. En omdat 'ie alleen in de koptelefoon kan, hoor je niks, de interne speaker schakelt af. Die dure heeft een 30 pins iPad/iPod connector en gaat dus in de andere kant. Het is de enige op de markt, dat zal bijdragen aan de prijs. Vast wel van een vage nep chinees site te koop voor een paar euro, gok ik.

RoelSmoel
11 juli 2011, 22:49
Dus jij denkt dat met een van die kabeltjes Garageband op de iPad werkt? Iemand ervaring ermee?
:cooler:

Ja, ervaring mee. Die doen het. Zowel de iRig en de Peavey. De Peavey gebruik ik zelf icm Amplitube of Garageband.
Eigenlijk hetzelfde principe als dat je een Toneport van Line 6 ook kunt gebruiken voor Garageband op de Mac, en niet alleen voor Podfarm..

livepulse
17 juli 2011, 00:22
Apogee Jam

ccc
18 juli 2011, 14:28
Apogee Jam


Net de mijne binnengekregen - vanavond uittesten !

Toaster
18 juli 2011, 17:07
Ben benieuwd wat je van de apogee vind. Normaal gesproken maakt apogee top spullen. Maar op internet lees ik weinig goeds over de jam...

Jasper.
19 juli 2011, 11:44
Ik heb zelf een soort irig gemaakt.
Zo bijv: http://beaugatlin.blogspot.com/2010/09/make-your-own-irig-audio-interface-for.html
Ik heb het nog een beetje anders gedaan en ben aan het solderen gegaan, maar dit werkt ook prima lijkt me.