PDA

View Full Version : Morley Pro Series Wah (PWA)



Jasper.
11 juli 2011, 13:26
Ik heb net twee gekochte pedaaltjes binnen. Een MXR 6bandEQ en daar kwam een gratis defecte Morley PWA bij.
Ik sluit de morley aan en hij lijkt het gewoon te doen. Alleen de sweep is niet zo groot. Ik heb het gevoel dat ik hem nog wat verder open wil drukken terwijl dat niet kan. Is dit standaard bij deze wahs of is dit het euvel?
Ik heb al even binnen in de wah gekeken. En het werkt met een Ledje dat op een lichtgevoelige weerstand schijnt. Daartussen zit een soort karton die hoe verder je hem open drukt meer licht doorlaat.
Kan het zijn dat de Led niet fel genoeg meer schijnt of dat de LDR niet helemaal goed meer is?

Ik vind hem verder wel erg lekker klinken. Beter dan mijn Crybaby ZW wah denk ik. Enige nadeel is dat je hem met een footswitch aan moet zetten.

Jasper.
12 juli 2011, 11:54
Ik denk niet dat het aan de LDR ligt. Ik heb de wah op zijn kop gezet en de LDR naar boven gericht met de onderkant open. En toen met mijn voet licht/donker gemaakt. En dat werkte perfect. Dus het ledje brand niet fel genoeg denk ik. Ik ga een nieuw ledje kopen en een paar weerstanden. Eerst kijken of het met een nieuw ledje verholpen is en dan proberen de weerstand van het ledje beetje bij beetje te verlagen. Goed idee?

Wat trouwens wel een heel leuk idee is. Nog zo'n wah kopen, en dan een andere behuizing maken zodat de LDR bloot ligt. En dan met een zaklamp er voor flikkeren. Dat geeft hele leuke overdreven effecten :p