PDA

View Full Version : Vervanger voor MXR Carbon Copy delay?



RoelSmoel
11 juli 2011, 00:43
Een delay wil ik al lang, heel lang..
Nu vind ik de Carbon Copy van MXR helemaal geweldig, maar toch redelijk aan de prijs. Ook tweedehands..
Nu is mijn vraag, is er een delay die zich kan meten met de Carbon Copy, maar toch goedkoper, zo niet veel goedkoper, is?
Testen, dat zeker, maar die gelegenheid heb ik niet, ik heb de keuze tussen wat delay's van Boss, en die, dan stopt het..

Dirk_Hendrik
11 juli 2011, 06:59
Ik zou eerst maar eens m'n perspectief van "aan de prijs" gaan bijstellen. De CC behoort tot de categorie goedkope analoge delays.

Daarnaast laat je vraag zien dat je de zoekfunktie op z'n zachtst uitgedrukt, belabberd hebt gebruikt. In de afgelopen week is er nog uitgebreid over deze materie gebabbeld.

RoelSmoel
11 juli 2011, 13:10
Ik zie het.. Slotje dan maar?

Dirk_Hendrik
11 juli 2011, 13:14
Ammehoela met je slotje. Slotjes moet je verdienen :cooler:

Pepe
11 juli 2011, 13:55
Als je een slotje wil zou je misschien iets opruiends kunnen zeggen over een vintage Memory Deluxe?

Toaster
11 juli 2011, 13:56
danelectro

JohnLord
11 juli 2011, 14:01
Je wil een CC. Gewoon even doorsparen dus.

driftkop
11 juli 2011, 14:16
Je wil een CC. Gewoon even doorsparen dus.

Dat lijkt me duidelijk. Even een paar auto's wassen in de buurt en je bent er al bijna.

Dirk_Hendrik
11 juli 2011, 14:45
Effe een avondje spenderen op een parkeerplaats aan de A2 en je bent meteen klaar.

TimS
11 juli 2011, 14:48
Effe een avondje spenderen op een parkeerplaats aan de A2 en je bent meteen klaar.

Oh, dus zo kom jij aan je pedaaltjes... Dat zijn heel wat avonden voor jouw verzameling.

Dirk_Hendrik
11 juli 2011, 16:23
Dat red je niet met avondjes. Da's een dagtaak :sssh:

bluegate
11 juli 2011, 17:19
Memory Toy van EH.
Doet ongeveer hetzelfde als de CC, klinkt iets gruiziger.
Modulatie kun je het beste met de interne trimmers naar eigen smaak instellen.

HaroldA
11 juli 2011, 17:51
Heb je de CC al op je eigen spullen uitgeprobeerd? Ik vond 'm heel erg tegenvallen iig.

driftkop
11 juli 2011, 19:11
Memory Toy van EH.
Doet ongeveer hetzelfde als de CC, klinkt iets gruiziger.
Modulatie kun je het beste met de interne trimmers naar eigen smaak instellen.

Ik heb ze allebei geprobeerd, maar vond een groot verschil tussen de twee in mijn oren. De MT vond ik maar slecht klinken, blikkerig, en was moeilijk in te stellen. Die doet zeker zijn naam eer aan. De CC heeft een heerlijk natuurlijk geluid, zeker die paar extra euros waard.

Fuhgawz
11 juli 2011, 20:20
Ik heb ze allebei geprobeerd, maar vond een groot verschil tussen de twee in mijn oren. De MT vond ik maar slecht klinken, blikkerig, en was moeilijk in te stellen. Die doet zeker zijn naam eer aan. De CC heeft een heerlijk natuurlijk geluid, zeker die paar extra euros waard.

Ik heb ze ook naast elkaar gehad en vond de Memory Toy beter. Die had wat meer definitie. De CC vond ik wat modderig in de delays. Daarbij is de CC dik twee keer zo duur. Van een "paar extra euros" is dus zeker geen sprake.

ruezzz
11 juli 2011, 20:40
Ik zou gewoon een tubescreamer kopen. En dan twee keer achter elkaar hetzelfde spelen...

JohnLord
11 juli 2011, 21:02
Jongens, nou niet meteen Roel aan het twijfelen brengen...

tomdiedom
11 juli 2011, 21:25
Joh de cc best een prima delay, voor mij dan, maar het schijnt dat het apparaat zich per set-up anders gedraagt. Snap ik ook wel, vrij weinig hoog, dus voor de ene werkt het wel en voor de andere niet.
Dat niemand nog de DE7 heeft genoemd, goede delay voor de prijs. Heb zelf de cc gehad en ben nu meer dan tevreden met de DE-7. Roel, lekker deze unit proberen... Kost je maar 5 tientjes bij alphenaar.

Dirk_Hendrik
11 juli 2011, 21:31
Joh de cc best een prima delay, voor mij dan, maar het schijnt dat het apparaat zich per set-up anders gedraagt. Snap ik ook wel, vrij weinig hoog, dus voor de ene werkt het wel en voor de andere niet.
Dat niemand nog de DE7 heeft genoemd, goede delay voor de prijs. Heb zelf de cc gehad en ben nu meer dan tevreden met de DE-7. Roel, lekker deze unit proberen... Kost je maar 5 tientjes bij alphenaar.


De DE7 kun je noemen tot je blauw ziet... maar om 1 of ander bizarre reden willen sommigen het licht niet zien.

tomdiedom
11 juli 2011, 21:35
snap ik wel, er zijn waarschijnlijk betere alternatieven, maar deze unit shined best wel in de budget range.

RoelSmoel
11 juli 2011, 22:45
De laatste keer dat ik keek voor die DE7 hadden ze er nog 2, nu is ie helemaal van de site af..:makeup:

Over die Carbon Copy, heb hem meermaals gebruikt over mijn eigen spullen, zelfs een paar dagen thuis gehad om uit te proberen. Beviel me erg goed.

jutter
11 juli 2011, 23:02
Joh de cc best een prima delay, voor mij dan, maar het schijnt dat het apparaat zich per set-up anders gedraagt. Snap ik ook wel, vrij weinig hoog, dus voor de ene werkt het wel en voor de andere niet.
Dat niemand nog de DE7 heeft genoemd, goede delay voor de prijs. Heb zelf de cc gehad en ben nu meer dan tevreden met de DE-7. Roel, lekker deze unit proberen... Kost je maar 5 tientjes bij alphenaar.


De DE7 kun je noemen tot je blauw ziet... maar om 1 of ander bizarre reden willen sommigen het licht niet zien.

Sinds 2 weken heb ik de DE7 nadat mijn Boss DD3 na een jaar de geest had gegeven...De DE7 is een heel fijn pedaal met ontzettend veel mogelijkheden en een heerlijk fijn geluid, beter dan de Boss DD3. Eerlijk gezegd wilde ik eerst ook niet aan de DE7; wat kun je verwachten van zo'n goedkoop pedaal? Ik kan nu alleen maar zeggen dat ik wou dat ik hem jaren eerder had ontdekt! Superpedaal!

jutter
11 juli 2011, 23:03
De laatste keer dat ik keek voor die DE7 hadden ze er nog 2, nu is ie helemaal van de site af..:makeup:

Over die Carbon Copy, heb hem meermaals gebruikt over mijn eigen spullen, zelfs een paar dagen thuis gehad om uit te proberen. Beviel me erg goed.

Opvallend. Ik vond het een prutding. Hoe noem je dat: overhyped?

HaroldA
12 juli 2011, 11:28
Opvallend. Ik vond het een prutding. Hoe noem je dat: overhyped?

Same here... Hele doffe en dus onhoorbare repeats.

€110,- http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/effecten/mxr-analog-delay-carbon-copy-97269810.html?qq=&afd=muziek

jutter
12 juli 2011, 11:41
Same here... Hele doffe en dus onhoorbare repeats.

€110,- http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/effecten/mxr-analog-delay-carbon-copy-97269810.html?qq=&afd=muziek

Hey Harold,

Dit is de eerste keer dat we het eens zijn!:seriousf:

HaroldA
12 juli 2011, 11:42
Dit is de eerste keer dat we het eens zijn!:seriousf:

Echt niet. :stop:


;)

jutter
12 juli 2011, 11:43
Echt niet. :stop:


;)

Was ook een geintje!:makeup:

Kim Wilson
12 juli 2011, 11:43
Same here... Hele doffe en dus onhoorbare repeats.

Ik vond de Boss DD-6 te duidelijke (heldere?) repeats hebben, zodat het IMO nogal een brij werd. Daar kon ik totaal niet mee overweg. Dus wellicht zou een CC voor mij perfect zijn. Je zou haast denken dat het smaakgebonden is...

HaroldA
12 juli 2011, 11:45
Je zou haast denken dat het smaakgebonden is...

Dat en dat je een heldere en waarschijnlijk ook cleane versterker nodig hebt. Een scheurende Marshall + CC is dikke bagger.

jutter
12 juli 2011, 11:47
Ik vond de Boss DD-6 te duidelijke (heldere?) repeats hebben, zodat het IMO nogal een brij werd. Daar kon ik totaal niet mee overweg. Dus wellicht zou een CC voor mij perfect zijn. Je zou haast denken dat het smaakgebonden is...

Dat kan. Ik heb de CC geprobeert over een Koch, een Fender en een Marshall. Steeds dezelfde conclusie: een prutding! Maar voor jou is hij misschien wel ideaal.

Kim Wilson
12 juli 2011, 11:54
Dat en dat je een heldere en waarschijnlijk ook cleane versterker nodig hebt. Een scheurende Marshall + CC is dikke bagger.
Mwah, ik heb geen last van scheurende Marshalls. Ganz cleane Fender hierzo. :)

RoelSmoel
14 juli 2011, 22:47
Vandaag maar eens her en der wat delaytjes geprobeerd, ik blijf maar terug komen op die MXR, hmmm:chicken:

Die donkere repeats vind ik trouwens wel erg goed klinken, dat heldere zoals hier aangegeven wordt, vind ik niks aan..
Qua mogelijkheden zou ik voor een TC Flashback gaan, maar voor de klank ga ik voor de CC van MXR, tja, keuze snel gemaakt:chicken:

HaroldA
14 juli 2011, 22:48
Die donkere repeats vind ik trouwens wel erg goed klinken, dat heldere zoals hier aangegeven wordt, vind ik niks aan..

Ik vond ze thuis ook nog wel gaan. In de band had ik er helemaal niets aan, volledig onhoorbaar.

RoelSmoel
14 juli 2011, 22:52
Mijn keuze gaat daarom ook naar de TC, komt nogal vaag over.. Maar goed..
Qua mogelijkheden ga ik voor die, en het moet ook nog met een Toneprint op te lossen zijn, vet:ok:

RoelSmoel
20 juli 2011, 13:50
En het is de Flashback geworden:)
De Carbon Copy was voor mij het geld niet waard voor wat hij kon.
DD3 en DD7 van Boss even naast de Flashback gehouden, en de Flashback was toch de grote winnaar voor mij.

En nu speuleh..

Tankman
20 juli 2011, 13:53
Mooi zo! Het is ook echt een te gek pedaal. Om hem nog net ff veelzijdiger te maken kun je ook een chorus toneprint inladen. Heb je dat effect ook nog erbij.

RoelSmoel
20 juli 2011, 15:05
Mooi zo! Het is ook echt een te gek pedaal. Om hem nog net ff veelzijdiger te maken kun je ook een chorus toneprint inladen. Heb je dat effect ook nog erbij.

Spaart me weer €100,-.. Ga ik meteen doen:D

Hmm, honeymoon-fase, maar ik ben er echt dik tevreden over icm mijn eigen spul hier thuis:chicken:

Mr. Dynamite
20 juli 2011, 17:10
Ik zit er al een tijdje op te gassen? Hoe doet hij analoog na?

onrust nv
20 juli 2011, 17:14
Ik zit er al een tijdje op te gassen? Hoe doet hij analoog na?

Waarom neem je dan niet de real-deal? Ik ben zelf enorm analoog delay fan, maar een digitale heb ik er ook bij vanwege het nette geluid en de achteruit. Die flashback zie ik mezelf ook nog wel een keer halen.

DemolitionColorScheme
20 juli 2011, 18:41
Waarom neem je dan niet de real-deal?
Omdat sommige mensen liever gewoon 1 delay hebben die het alles doet, of het nu 100% analoog of tape-like 'klinkt' of niet, dat maakt dan niet uit.

RoelSmoel
20 juli 2011, 22:27
Ik zit er al een tijdje op te gassen? Hoe doet hij analoog na?

Geen idee.. Het klinkt zoals het moet klinken, ofja.. Het klinkt goed, en bevalt ook..:chicken:

Mr. Dynamite
20 juli 2011, 22:59
Waarom neem je dan niet de real-deal? Ik ben zelf enorm analoog delay fan, maar een digitale heb ik er ook bij vanwege het nette geluid en de achteruit. Die flashback zie ik mezelf ook nog wel een keer halen.

Ja dat is nog wel een idee. Maar stel dat hij het goed kan, dan vind ik het niet nodig om 2 delays te hebben. Hoewel je dan wel mooi 2 sounds onder je voet hebt :)

robert-gitarist
20 juli 2011, 23:17
Ach,maar wat is dan die 'real-deal' volgens jullie?

Mr. Dynamite: Ik heb laatst bij H.Huisjes de Flashback gehoord en getest en ik vind hem waanzinnig vet. De analoge setting klinkt bijzonder goed evenals de reverse delay. Ik wil hem absoluut nog eens hebben want ik was zeker onder de indruk van het pedaal.

RoelSmoel
20 juli 2011, 23:34
Ja dat is nog wel een idee. Maar stel dat hij het goed kan, dan vind ik het niet nodig om 2 delays te hebben. Hoewel je dan wel mooi 2 sounds onder je voet hebt :)

Carbon Copy weg doen en deze kopen..:seriousf:

Sorry, maar ik ben om..

robert-gitarist
20 juli 2011, 23:46
Ik ook zonder meer! Maar toch, de carbon copy blijft ook een prachtig pedaalke. Ik heb er overigens eens een te leen gehad maar ik heb geen problemen gehad icm. met mijn Marshall. Gewoon het ding in de fx loop gemikt en gaan met die handel.

Btw, zijn er nog meer toneprints downloaden ipv. alleen die chorus?

Tankman
20 juli 2011, 23:50
Btw, zijn er nog meer toneprints downloaden ipv. alleen die chorus?

http://www.tcelectronic.com/all-toneprints.asp

Het zijn er nogal een paar en het worden er alleen meer!

rivella
22 augustus 2011, 08:38
Mooi zo! Het is ook echt een te gek pedaal. Om hem nog net ff veelzijdiger te maken kun je ook een chorus toneprint inladen. Heb je dat effect ook nog erbij.

ja.. maar dan heb geen delay meer :seriousf:

Tankman
22 augustus 2011, 09:37
ja.. maar dan heb geen delay meer :seriousf:

Jawel. De Chorus werkt alleen als je hem op Toneprint hebt staan. De overige tig delay varianten die er standaard op zitten blijven bestaan. Je moet gewoon het knopje draaien. Het wordt wat lastiger wanneer je in een nummer allebei wilt gebruiken. Dat knopje is niet makkelijk met de voet te draaien.

Mitch
22 augustus 2011, 09:42
Als je weet dat chorus in feite delay is waarvan de tijd een paar milliseconde is, met een licht variërende tijd, dan wordt het misschien makkelijker te begrijpen dat je op een delaypedaal als de Flashback vrij eenvoudig een pure chorus-preset kan maken.

onrust nv
22 augustus 2011, 13:51
Als je weet dat chorus in feite delay is waarvan de tijd een paar milliseconde is, met een licht variërende tijd, dan wordt het misschien makkelijker te begrijpen dat je op een delaypedaal als de Flashback vrij eenvoudig een pure chorus-preset kan maken.

En flanger kan je die toneprint dan ook laden?
Want daar zit ook delay in.

Lexvandoef
22 augustus 2011, 14:46
daar hebben ze (nog) geen toneprint voor uitgebracht.

Nagramoth
22 augustus 2011, 15:12
Kan je niet één van de flanger-modulated toneprintjes gebruiken en dan de delay & feedback terugdraaien? Als het goed is hou je dan een voorgebakken flange over, die je verder niet kan aanpassen (totdat er een echte flange-toneprint is a la Tri-Chorus)

TC's Mod Delay Flanger TonePrint
http://www.tcelectronic.com/toneprintdownload.asp?AjrDcmntId=11879

TC's Mod Delay FB TonePrint
http://www.tcelectronic.com/toneprintdownload.asp?AjrDcmntId=11880

Mitch
22 augustus 2011, 22:17
Flanger zou net zo makkelijk moeten kunnen, ja. Da's gewoon een nog iets kortere delaytijd.

Riky
23 augustus 2011, 13:50
Same here... Hele doffe en dus onhoorbare repeats.

€110,- http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/effecten/mxr-analog-delay-carbon-copy-97269810.html?qq=&afd=muziek

same here. Voor hetzelfde geld heb je een veel mooie delay met meer functies namelijk de malekko ekko 616.

Anyway prima dat andere mensen het ding geweldig vinden!