PDA

View Full Version : gitaar-zoekende



colin1715
10 juli 2011, 20:25
hallo allemaal,

Ik ben nog een gitaar-newbie en gitaar-zoekende.
Momenteel heb ik nog geen gitaar en ben op zoek naar een goede , maar betaalbare gitaar-set (waarschijnlijk 2de-handse).
Het liefst heb ik met een versterker erbij zodat ik direct aan de slag kan.
Ik zoek een goede gitaar voor onder de €350 euro.
Graag heb ik advies over welke gitaar ik het beste kan nemen, welk merk het beste is, waar ik op moet letten bij de koop enz.
De versterker hoeft niet zo heel veel Watt te hebben (ik ga er niet echt veel buiten mee spelen ofzo, maar het moet wel mogelijk zijn dat als ik dat zou willen, dat het gaat).

Zelf kan ik helemaal geen gitaar spelen dus kan ik niet echt aanvoelen of ik hem zelf "lekker" vindt spelen.

Graag advies over een goede gitaar-set, en tips waar ik bij de koop op moet letten

alvast hartelijk bedankt,
Colin (14)

Epiphoneee
10 juli 2011, 20:33
hallo allemaal,

Ik ben nog een gitaar-newbie en gitaar-zoekende.
Momenteel heb ik nog geen gitaar en ben op zoek naar een goede , maar betaalbare gitaar-set (waarschijnlijk 2de-handse).
Het liefst heb ik met een versterker erbij zodat ik direct aan de slag kan.
Ik zoek een goede gitaar voor onder de €350 euro.
Graag heb ik advies over welke gitaar ik het beste kan nemen, welk merk het beste is, waar ik op moet letten bij de koop enz.
De versterker hoeft niet zo heel veel Watt te hebben (ik ga er niet echt veel buiten mee spelen ofzo, maar het moet wel mogelijk zijn dat als ik dat zou willen, dat het gaat).

Zelf kan ik helemaal geen gitaar spelen dus kan ik niet echt aanvoelen of ik hem zelf "lekker" vindt spelen.

Graag advies over een goede gitaar-set, en tips waar ik bij de koop op moet letten

alvast hartelijk bedankt,
Colin (14)

Ha, een nieuwe gitaarziel. Mag ik U wat pakketen aanbevelen?

http://www.thomann.de/nl/epiphone_lp_100_vsb_bundle.htm

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hblpset_6.htm

Dit zijn best goede pakketen voor de beginnende gitarist, je hebt eigenlijk alles wat je nodig hebt voor de komende paar jaar.

Je kan ook zelf een gitaar zoeken, en er dan een Roland Cube bij gooien. Erg goede versterkertjes zijn dat.

Succes!

macwilliams
10 juli 2011, 20:36
Het lijkt er op dat je je behoorlijk hebt ingelezen, qua gitaren heb je dus geen ervaring met wat voor halscountour dan ook. Misschien weet je al wel naar wat voor model je voorkeur naar uit gaat?

Jasper.
10 juli 2011, 20:41
En naar wat voor geluiden gaat je voorkeur? Wat voor muziek vind je mooi?

robert-gitarist
10 juli 2011, 20:41
Ik zou hoe dan ook tweedehands gaan zoeken. Je kunt dan meteen een leuke gitaar kopen waar je een hele poos mee vooruit kan.
Helaas weten we niet wat voor model gitaar je wilt hebben dus het zou wenselijk zijn om dat nog te vermelden en welke muziekstijl je wilt gaan spelen.
Als ik alvast een tip mag geven: kijk naar een Epiphone Les Paul Standard, die koop je tweedehands wel voor 200-250 euro en voor die 100 euro of minder (je moet natuurlijk ook nog kabel en standaard kopen) koop je een leuke versterker. En dat kan een Marshall zijn maar ook een Line6, Fender of anders...

Succes alvast! ;)

munkie
11 juli 2011, 10:41
Zoek de tientallen topics van dit type eens op hier. En het is wel handig om te weten wat voor muziek je wil gaan spelen. De amp/speaker is even belangrijk als de gitaar. Altijd goed: Roland Cube vanaf de 30, Yamaha Pacifica HSS powerstrat.