PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: Vox HDC 77



Veekeren
10 juli 2011, 19:26
Een aantal jaren terug heb ik een paar keer een Gibson ES335 in mijn bezit mogen hebben. Om verschillende redenen verkocht, van eens wat anders willen proberen tot het geld gewoon nodig te hebben.

Ik ben altijd enorm fan van semi hollowbody gitaren gebleven, maar ik heb er (bandwise) eigenlijk nooit meer echt eentje "nodig gehad". En al verdien ik significant meer dan toen ik student was, toen ging al mijn geld naar gitaren en nu wordt het over meer dan dat verdeeld. Maar toch wilde ik graag weer een mooie semi hollowbody, en heb daar lang op Marktplaats naar gezocht. Voorwaarde van mezelf was echter wel dat ze onder de 1000 euro moest kosten, Gibsons waren dus uitgesloten.

En zie hier, ik heb er eentje gevonden! Een Vox HDC 77. In Korea gemaakte gitaar, maar dat zie je meer aan de prijs dan aan de kwaliteit. Ik vind hem echt ENORM mooi, maar zwart geflamede gitaren lijken ook een beetje mijn signature te worden :) Eerst wat plaatjes!

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/Gitaren/IMG_3927.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/Gitaren/IMG_3942.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/Gitaren/IMG_3955.jpg

Het enige wat ik minder vind zijn de looks van de brug. Beetje alsof het bijna een trem is.

De gitaar kan nog beter afgesteld worden, maar ik heb al wel door dat dit veel bang for buck is. Prachtig afgewerkt. Sustain is misschien net iets minder dan de beste ES335 die ik heb gehad, maar die was 2ehands dan ook 2,5 keer zo duur. Een gemiddelde ES335, daar kan hij zich absoluut aan meten wat mijn betreft.

Wel leuk zijn de technische "vernuftigheden" die Vox in deze gitaar heeft verwerkt. Allemaal geen rocketscience, maar de eigen ontworpen aluminium brug en de eigen elementen met een single coil, p90 en humbucker stand (die eerlijk is eerlijk niet GRUWELIJK veel verschillen in klank) maken het geen alledaagse gitaar. Een moderne variant op een erg klassiek model.

saculcabbie
10 juli 2011, 19:37
Net zo mooi!
Gefeliciteerd ;)
Eén van de weinige semi-hollows die ik echt mooi vindt.

Epiphoneee
10 juli 2011, 19:45
Haha een beetje een ES-SG :p. Ik vind hem wel wat hebben. Mooi!

iWishmaster
10 juli 2011, 19:48
Zeer mooie gitaren inderdaad, zou er best nog eens één willen hebben. Wist niet dat ze tweedehands zo 'goedkoop' waren. Toch maar eens in de gaten houden of er eentje voorbij komt ...

Mitch
10 juli 2011, 19:52
Ja, dat zijn coole bakken hoor! Gefeliciteerd!

Rinze
10 juli 2011, 20:00
Mooie gitaar met een eigen smoel. Koele finish ook.

Epiphoneee
10 juli 2011, 20:10
Midnight Ebony :crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

Veekeren
10 juli 2011, 20:19
Zeer mooie gitaren inderdaad, zou er best nog eens één willen hebben. Wist niet dat ze tweedehands zo 'goedkoop' waren. Toch maar eens in de gaten houden of er eentje voorbij komt ...

Er staat er nog eentje op marktplaats. Wel iets duurder dan wat ik er voor betaald heb.

Mr. Dynamite
10 juli 2011, 20:23
Wat een máchtig mooie plank zeg :crazyhappy:
Echt een mooi ding, hij speelt ook zoals hij eruit ziet?

Veekeren
10 juli 2011, 20:25
Wat een máchtig mooie plank zeg :crazyhappy:
Echt een mooi ding, hij speelt ook zoals hij eruit ziet?

Hij mag wel wat beter afgesteld worden... Maar buiten dat, voldoet de gitaar ook op dat vlak aan de verwachting :)

INOXROX
10 juli 2011, 20:33
Persoonlijk vind ik de brug juist wel mooi om te zien . Tezelfdertijd is het wel leuk om te lezen dat o.a. diezelfde brug tot de features behoort waar je enthousiast (?) over bent ..

Prachtig instrument verder ook , mijns inziens ....

Veekeren
10 juli 2011, 20:36
Persoonlijk vind ik de brug juist wel mooi om te zien . Tezelfdertijd is het wel leuk om te lezen dat o.a. diezelfde brug tot de features behoort waar je enthousiast (?) over bent ..


Tsja... vorm en functie :) Ik vind de looks niet je van het, maar er is wel over nagedacht en dat waardeer ik wel.

robert-gitarist
10 juli 2011, 20:43
Oeh niet mijn type op hollowbody gebied maar wel een apparte! Beslist niet lelijk maar wel heel stijlvol.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)

iWishmaster
10 juli 2011, 20:55
Wat is nou het verschil tussen de Virage en deze, afgezien van de vorm?

Veekeren
10 juli 2011, 21:05
Wat is nou het verschil tussen de Virage en deze, afgezien van de vorm?

Iig de prijs :) Qua specs weet ik het niet, maar naar ik me herinner is de Virage een made in USA gitaar.

Swampash
10 juli 2011, 21:07
Een van de verschillen is dat de vVrages uit Japan komen en hebben een massieve top zij en acherkant. De 77 series komen uit Korea en zijn gelamineerd.

Hier een goede video met alle info over de gitaren, ze hebben het dan wel over de solid bodies.

http://www.youtube.com/watch?v=tZ_cd-ebUcE

zoon van johanb
10 juli 2011, 21:10
ik vind de kleur wel erg mooi, maar hij is iets te puntig naar mijn smaak..
gefeliciteerd :)

Veekeren
10 juli 2011, 21:12
Een van de verschillen is dat de vVrages uit Japan komen en hebben een massieve top zij en acherkant. De 77 series komen uit Korea en zijn gelamineerd.


Ah Japan. Ook cool :)

Swampash
10 juli 2011, 21:15
Ik vind de 3d shape echt prachtig op deze gitaren, betreft innovatie en lef mijn petje af voor de mensen bij Vox.

Mr. Dynamite
10 juli 2011, 21:16
Hij mag wel wat beter afgesteld worden... Maar buiten dat, voldoet de gitaar ook op dat vlak aan de verwachting :)

Klinkt goed, deze ga ik onthouden :soinnocent:

iWishmaster
10 juli 2011, 23:27
Een van de verschillen is dat de vVrages uit Japan komen en hebben een massieve top zij en acherkant. De 77 series komen uit Korea en zijn gelamineerd.

Hier een goede video met alle info over de gitaren, ze hebben het dan wel over de solid bodies.

http://www.youtube.com/watch?v=tZ_cd-ebUcE

Ah ok, weten we dat ook weer. Ik wil al een tijd een semi-hollow, maar vind Gibsons te duur voor wat je ervoor krijgt. Het wordt waarschijnlijk een ouwe japanner of zo'n Vox.

Swampash
10 juli 2011, 23:40
ooh, er is ook een part 2 video.

http://www.youtube.com/user/UpsizingGear#p/a/u/0/C1sARjhF7XE

mastermind
11 juli 2011, 09:52
Had hem zelf ook eens bespeeld, maar super gitaartje! Ook die SSC55 serie vond ik super, beter spelen dan mijn Gibson Les Paul Standard :S, voor het geld vind ik het super gitaren.

Denk dat we VOX gitaren wel vaker zullen tegenkomen!

arnoldtims
11 juli 2011, 10:12
Ik heb een zwarte Gibson ES maar vind deze verdorie stiekem veel mooier.
Erg mooi hoor hoe de flame er doorheen komt en die brug staat wel lekker strak.

den titten
11 juli 2011, 14:38
Ik vind het een beau-ty !
Leer ook maar met de snaren naar je toe te spelen, want de foto van de achterkant is de mooiste.

Proficiat and enjoy !

-geert-
11 juli 2011, 21:30
Gaaf ding idd !! Veel plezier dermee :ok:

Mr. Dynamite
12 juli 2011, 18:50
Hee heeft deze ook zo'n gewelfde body die als het ware om je heen valt?
Zoja, hoe bevalt dat? Mij lijkt het erg comfortabel spelen :)

colin1715
14 juli 2011, 18:36
:crazyhappy:echt vet! en de finish maakt hem helemaal af! GEFELICITEERD!:crazyhappy:

Makaai
14 juli 2011, 20:51
Gaaf gitaartje zeg, van harte! :mmmm: