PDA

View Full Version : Tommy Green and the Blues Machine (kritiek welkom)



Thebluesdealer
10 juli 2011, 18:40
Jo ik heb het miss hier al vaak laten horen maar hier voor de laatste keer. http://www.myspace.com/564136546
Alle comentaren en verbeteringen zijn welkom. Want in oktober nemen we onze eerste EP op en we zouden het beste van ons zelf willen geven.

Dus laat maar horen

Epii
10 juli 2011, 21:30
Vind het wel leuk, aardig hoor. Maar de zang is vreemd, en de 'gang vocals' die zo herhalen enzo klinken echt niet. Die klinken ongeveer als een groep ongemotiveerde pubers. Die klank ken ik namelijk, ik ben er zelf ook een!

Thebluesdealer
10 juli 2011, 22:52
De zang is zo bedoeld (een beetje ian dury achtig) ja ik vind ook dat men medespeler wat gemotiveerder mochten zijn.

Bedankt voor het comentaar

beruk
11 juli 2011, 00:48
Ondanks mijn gekat elders nu toch een serieuze poging tot opbouw
Die zang is mi toch een soort Sreaming Jay Hawkins/Bobby Pickett.

http://www.youtube.com/watch?v=0thH3qnHTbI
Wellicht nog beter te horen in deze uitvoering...

http://www.youtube.com/watch?v=CTQIF6sbVtY
Wel leuk.

De soort blues (jump blues?)die jullie spelen is eigenlijk bijzonder moeilijk, je moet het hebben van de swing.
Die hoor ik bij jullie niet voldoende. Timing dingetjes: het tweede gitaar loopje in het liedje Tommy Green is te lang.
De sax solo en de piano solo missen mi peper en zout. Zijn dingen die ik op de muziekschool door 12 jarigen heb horen doen.
Maar goed, jullie zijn volgens mij ook nog niet zo heel erg oud.
Dit is voor je pianist: Pine top perkins

http://www.youtube.com/watch?v=uTGcQkflVoQ&feature=related
Dat is wat ik met swingen bedoel.



ja ik vind ook dat men medespeler wat gemotiveerder mochten zijn.

Als ik dit zou lezen en ik zou in je band zitten, dan had je wat uit te leggen...

barno
11 juli 2011, 01:06
Voor jonge honden vind ik de swing nog wel meevallen. De mondharmonica en de zang daarentegen... mondharmonica heeft een hoog ambulance gehalte, geen subtiliteit, geen bendings en zit niet in de mix. De zanger zingt/praat gewoon Frans. Zo'n accent kan alleen als het een bloedmooie Francaise is die tegen Gainsbourg aanschurkt.

Thebluesdealer
11 juli 2011, 01:38
Aan de zang word gewerkt. De mondharmonica snap ik niet echt wat er mis mee is het is toch een lekkere riff niet. Dat tommy green nummer gaan we schrappen want het is veel te langdradig (was ook ons eerste liedje). Kun je me uitleggen wat je bedoelt met dat de tweede gitaarpartijen te lang zijn. Ik vind ze zelf best wel vet klinken. Ja ik vind ook dat de piano en sax beter kunnen. 12 zijn we niet eerder tussen 16 en 19 ;)

Thebluesdealer
11 juli 2011, 01:40
@beruk Bedankt over het compliment van de zang trouwens die zangers zijn grote helden van me

Thebluesdealer
11 juli 2011, 01:48
@ beruk. Ok ik ben het met je eens dat je de sax en piano niet zo goed vind in bluesmachine. Maar in Let me free zijn de solos toch nog goed niet? (kvind dat ze daarrin stukken beter klinken)

Cubone
11 juli 2011, 03:18
Hi,

Klinkt voor mij gewoon goed en het swingt zeker wel ! Niet zo,n fan van de zang, maar op zich is het wel geinig. Ik vindt dat jullie wel talent hebben en hier zeker mee door moeten gaan !


@ beruk: Moest ff grinniken toen ik de monster mash hoorde ! Jeugd herinneringen :seriousf:

@ topic opener: waarom reageer je niet gewoon in 1 bericht op beruk? Denk dat je topic op zo'n manier overzichtelijk blijft...


Groet,

:rockon:

Thebluesdealer
11 juli 2011, 03:30
Sorry dit is mijn eerste forum waar ik aan meedoe. Moet er nog even aan wennen dat dit niet hetzelfde als een shat is maar ik zal er rekening meehouden

Thebluesdealer
11 juli 2011, 03:51
[QUOTE=beruk;2666650
Als ik dit zou lezen en ik zou in je band zitten, dan had je wat uit te leggen...[/QUOTE]

Och we zijn goeie vrienden hoor ik heb het ze al gezegd en dit zijn maar demo's dus zo erg is het niet. Maar we spelen dit nummer toch niet meer in live en we zijn niet van plan om het op de EP te zetten veel te langdradig namelijk. Het was ons eerste nummer namelijk.