PDA

View Full Version : Hey ik ben hier nieuw



Thebluesdealer
10 juli 2011, 17:42
Ik ben een 19 jarige gitarist die op zijn 14 is begonnen in het begin zat ik
in een punkband en dan even in een alternatieve band maar ik ben bij ze alle bij er snel uitgestapt omdat de muziek me gewoon niet boeide en ik het gewoon deed om vrienden een plezier te doen. Soms vervang ik de leadgitarist in the bluesberry momenteel zit ik in tommy green and the blues machine een groep die ik zelf heb op gericht en waar ik helemaal voor ga want je mijn favoriete stijl is BLUES BLUES en nog eens BLUES.
Mijn gear bestaat uit
1) een epiphone riviera met humbuckers
2) een squier japan silver series
3) een simon en patrick akoestische
4) Een tanglewood twaalfsnarige

qua versterkers gebruik ik
1) een fender champion 600 (vooral om thuis te spelen voor harmonica en gitaar geweldig versterker voor harmonica in ieder geval)
2) en een Fender Blues junior (gebruik ik voor mijn concerten. Ik mag namelijk al niet met versterker spelen als mijn ouders thuis zijn dus zeker niet al te luid( ze zijn een beetje gek geworden van al die blues ze vinden dat het allemaal maar hetzelfde klink. Jaja ik weet het ze zijn niet goed wijs.)

Ik beschouw mezelf niet als echt goed want mijn solo's zijn vooral rippoffs van andere gitaristen (ik kies er wel altijd de minst bekenste uit. Ik ben namelijk niet zo gek op het claptonhendrixvaughan geluid waar bijna elke blues gitarist mee afkomt) Als je het eens wilt horen doe ik op dit lied de lead gitaar en zang http://www.youtube.com/watch?v=8VuXVbvyOWs ( ben best wel trots op men solo al zeg ik het zelf, heb wel een telecaster gebruikt voor als iemand zich vragen mocht stellen over het geluid ook waren er twee lampen kapot in men versteker zonder dat ik het zelf wist van daar dat het geluid een beetje raar klinkt vind ik zelf. Maar ja het waren ook maar twee demo's in oktober zijn we in de studio geboekt voor onze eerste analoge EP dus dan sheck wel al men materiaal eens goed na voordat ik ga.

Tommy Green