PDA

View Full Version : Top 3 lievelingsgitaristen



Thebluesdealer
10 juli 2011, 16:57
Iedereen heeft zo zijn favoriete gitaristen en waarschijnlijk is deze topic als 1000 langs het forum gepasseerd. Maar toch gewoon voor de fun beginnen we er nog één.

Mijn top 3
1) Mike Bloomfield
2)Hound Dog Taylor (miss niet de beste ter wereld maar voor mij toch wel de ruigste)
3) Hubert Smith (Gitarist bij Howlin wolf)

budje
10 juli 2011, 17:00
1. Tab benoit
2. Tab benoit
3. Tab benoit

Ik ben wat eenkennig op het moment :soinnocent:

Thebluesdealer
10 juli 2011, 17:03
precies wel :)

Jasper.
10 juli 2011, 17:04
Dit is een hele lastige
In willekeurige volgorde:
- Dave Murray
- Het duo Downing/Tipton
- Randy Rhoads

Er zijn meer die ik ontzettend goed vind. Maar deze bedenk ik zo even het snelst.

barno
10 juli 2011, 17:29
voor blues vandaag (morgen en voor jazz zijn het weer anderen):
jimmie vaughan
jimmie johnson
lightnin' hopkins

Thebluesdealer
10 juli 2011, 17:50
In welke groep speelt johnie johnson want ik vind zen naam niet dirrect op yt

Tho
10 juli 2011, 17:52
Chuck Schuldiner (Death)
Rick Rozz (Massacre)
Jon Nödtveidt (Dissection)


Niet vanwege hun techniek of virtuositeit (whatever that may be) maar om hun vermogen tot arrangeren en bedenken van riffs.

Epiphoneee
10 juli 2011, 18:02
Top 3:

1: Kurt Cobain
2: Slash
3: Jimi Hendrix

Standard hé :soinnocent:?

Thebluesdealer
10 juli 2011, 18:17
Kurt is toch nie zo een geweldige gitarist??

Tho
10 juli 2011, 18:23
Kurt is toch nie zo een geweldige gitarist??

Jouw nummer 2 toch ook niet?

Definiëer 'beste' eens dan.

barno
10 juli 2011, 18:25
Een topic starter met leesmoeilijkheden, ik zei jimmie, niet johnny. Volgens je eigen topictitel gaat het om lievelingsgitaristen, niet om beste... en over lievelingsgitaristen kan je onmogelijk discussiëren.

Thebluesdealer
10 juli 2011, 18:26
Ja je hebt wel gelijk eigenlijk. Ik luisterde zelf ook naar nirvana toen ik klein was en zou zonder hem nooit begonnen zijn. Sorry stom commentaar van mijn kant

Thebluesdealer
10 juli 2011, 18:42
Een topic starter met leesmoeilijkheden, ik zei jimmie, niet johnny. Volgens je eigen topictitel gaat het om lievelingsgitaristen, niet om beste... en over lievelingsgitaristen kan je onmogelijk discussiëren.

ik bedoelde dat ik in de plaats van Jimmie een johnie vond sorry ik ben met een paar dingen tegelijk bezig. Mijn nederige excuses/;)

grayfink
10 juli 2011, 19:11
1 Ikzelf
2 Bruce Springsteen
3 John Hiatt

Flitser
10 juli 2011, 19:16
1. Dimebag Darrell
2. Zakk Wylde
3. Marty Friedman

Luke-wannabe
11 juli 2011, 01:02
Ik ben stapeldol op Michael Landau, Joe Bonamassa en John Mayer in willekeurige volgorde. Jim Campilongo vind ik ook te gek. Danny Gatton en Brad Paisley. Brent Mason. Dat is even wat er zo m'n vingers uit rolt.

Pepe
11 juli 2011, 01:11
Grant Green
Rene van Barneveld
Marc Ribot
Evan Johns

Nou heb ik Chris Spedding niet genoemd :chicken:

Oja, toch wel.



http://www.youtube.com/watch?v=MjEvnrSVoQs

barno
11 juli 2011, 01:43
Ik heb altijd zin in Grant Green als de zon schijnt, weet niet hoe dat komt. Wel straf dat er geloof ik maar één livefilmpje van 'm op youtube te vinden is. Zou er Prince gewijs een soort veto van de erven zijn?

Pepe
11 juli 2011, 01:51
Hij is akelig afwezig op youtube kwa live footage. Geen idee hoe dat zit maar het is opvallend ja.

beruk
11 juli 2011, 10:18
Wisselt nogal eens maar nu:
1. Jim Hall
2. Grant Green
3. Warren Haynes

Harry
11 juli 2011, 10:21
ook wisselend, maar deze namen komen steeds terug:

Jaap (Japie) Castricum
Dany Lademacher
Link Wray
Warner E. Hodges

Basvarken
11 juli 2011, 11:13
Audley Freed
Doyle Bramhall II
SRV


(kan morgen weer anders zijn)

Aikara
11 juli 2011, 13:36
3 gaat niet lukken. Ik moet het met 5 doen:

Steve Vai
John Petrucci
Joe Satriani
Yngwie Malmsteen
Criss Oliva

muziekschuur
11 juli 2011, 13:46
Elke keer als ik naar een goed concert ga en de speler is gewoon geestig en goed. Dan is dat de beste gitaarspeler daar en dan.... Maar om nu te zeggen..... de beste 5?

Ik denk Buddy Guy. Niet omdat ie de beste is. Maar omdat ie een optreden gaf op North Sea jazz een paar jaar terug waarbij hij gewoon een tegek optreden gaf. Zijn muziek is best..... "ouderwets'. Maar ik had meteen zoiets van.... Yeah...... gaaf.

En dan blijven er 4 over...... En die ga ik niet noemen.... Om de genoemde reden.

Basvarken
11 juli 2011, 13:58
Er wordt ook niet gevraagd om de vijf beste.
Er wordt gevraagd om drie lievelingsgitaristen.

Riky
11 juli 2011, 14:59
1. Brian May
2. John Frusciante
3. Nuno Bettencourt

TimoSomers
11 juli 2011, 15:17
Jan Somers, Gary Moore, Buckethead (, Richie Kotzen, Malmsteen).

The Unforgiven
11 juli 2011, 15:57
1. John Petrucci - eigenlijk geen twijfel over mogelijk, technisch moeilijk te overtreffen, heeft ook erg veel feeling in zijn spel.
2. James Hetfield - de reden dat ik überhaupt gitaar speel, Metallica heeft de meeste muzikale invloed op mij gehad.
3. Daar wordt het moeilijk, John Mayer of John Frusciante denk ik, beide heerlijke gitaristen.

EuroCinema
11 juli 2011, 16:25
Ik heb altijd zin in Grant Green als de zon schijnt, weet niet hoe dat komt. Wel straf dat er geloof ik maar één livefilmpje van 'm op youtube te vinden is. Zou er Prince gewijs een soort veto van de erven zijn?

Er bestaan voor zover bekend maar 2 filmopnamen van Green. De eerste is die op youtube. De tweede is alleen bekend omdat zijn zoon GG jr er in een interview met Wax Poetics magazine over heeft verteld. Geluid en beeld moesten nog afgewerkt worden. Da's alweer een jaar geleden en daar GG jr ook qua levensstijl z'n pa volgt, kan het nog wel even duren voordat dat het daglicht ziet. Maar wie weet, Live at Mozambique zag ook niemand aankomen!

Enne... vandaag in elk geval:
1. Grant Green
2. Boogaloo Joe Jones
3. Melvin Sparks

grayfink
11 juli 2011, 17:36
Er wordt ook niet gevraagd om de vijf beste.
Er wordt gevraagd om drie lievelingsgitaristen.


Juist, daarom noem ik mezelf; omdat ik het leuk vind om te pingelen.
Als het over niveau gaat moet ik eerst 26.382.567 anderen noemen als er 26.382.569 gitaristen op de wereld zijn.
Grant Green ken ik niet, ik zal hem eens checken.

lefthandstrat
11 juli 2011, 17:45
Er wordt ook niet gevraagd om de vijf beste.
Er wordt gevraagd om drie lievelingsgitaristen.

Moeilijk hoor, maar wie mij altijd blij maken (en daarom dus voor deze gelegenheid tot mijn top 3 horen) zijn:

Keith Richards
Stochelo Rosenberg
Prince

KEITH:


http://www.youtube.com/watch?v=U5ANjb-yAVE

Stochelo Rosenberg (samen met Birelli Lagrene):


http://www.youtube.com/watch?v=_HSOy6JoSe4

Prince:


http://www.youtube.com/watch?v=6yC32rRSKbs

The Miracle
11 juli 2011, 19:16
1: Adrian Smith
2: John Petrucci
3: Mark Tremonti
4: Slash

Tankman
11 juli 2011, 20:17
In wisselende volgordes:

- James Hetfield
- Jim Root
- Synyster Gates

The Unforgiven
11 juli 2011, 20:19
In wisselende volgordes:

- James Hetfield
- Jim Root
- Synyster Gates

Hehe, nog een Hetfield fan, vind dat deze man (hoewel velen zijn band overhyped zullen vinden) ondergewaardeerd is.

Tankman
11 juli 2011, 20:23
Hehe, nog een Hetfield fan, vind dat deze man (hoewel velen zijn band overhyped zullen vinden) ondergewaardeerd is.

Tja, Hetfield en z'n rythm gitaar. Dat is toch een hele belangrijke invloed geweest voor mijn spel. Door hem ben ik me erg op ritme gaan concentreren en ik vind dat ik best wel strak ritme kan spelen.

Thebluesdealer
11 juli 2011, 20:24
Hehe, nog een Hetfield fan, vind dat deze man (hoewel velen zijn band overhyped zullen vinden) ondergewaardeerd is.

Hoezo ze komen constant op tv en bijna iedere metalfan houd van hem. Ja als je niet van metal houd ga je hem ook moeilijk als favoriet beschouwen. Net als iemand die schijt heeft van blues BBking niet als favoriet gaat beschouwen.

Dennis1988
12 juli 2011, 19:48
Hier zijn de mijne dan, in willekeurige volgorde:

-Adrian Smith (heel technisch spel qua solo´s in de nummers van Maiden, wat ik heel gaaf vind)
-Joe Satriani
-Buckethead / John Petrucci

Dit is toch moeilijker dan het lijkt op het eerste gezicht :P

Harald
12 juli 2011, 21:09
Pas één iemand die het lef heeft zichzelf te noemen. En toch moet dat waar zijn. Ik koop voor niemand zoveel gitaren als voor mezelf tenslotte :seriousf:

Maar gewoon even, een nu lijstje (ach ja, is over een uur weer anders...)


http://www.youtube.com/watch?v=Kg6X2hsl52E

Geweldige gitaarsolo met voorzover ik weet de eerste plectrumtapping op plaat... jaren voor Van Halen right hand tapping populair maakte. En de toetsensolo mag er ook zijn. Om over het nummer maar te zwijgen :crazyhappy: Kan even wennen zijn, maar het is de moeite waard!


http://www.youtube.com/watch?v=ya9C2EsnFDE&feature=related

Brushes en bas tegelijk :)


http://www.youtube.com/watch?v=RD09qQjHXsw&feature=related

Thebluesdealer
12 juli 2011, 21:22
Ondertussen weer verandert bij mij. Nieuwe lijst is
1)Mike Bloomfield (Voor mij de enige blanke blues speler die zich tussen de grote zwarten blues legenden)
2)Brian Setzer (op zijn eerste album van de stray cats. Wat een snoepje isdat album toch zou er maanden naar kunnen luisteren)
3) Les Paul (ik heb nog steeds niet door wat voor hij effecten hij gebruikt en voor mij is hij het verst mogelijke goed dat je kan gebruiken quoi techniek en inventieviteit en originaliteit (->zeker in zijn tijd, zelfs nu is hij veel gitaristen ver voorruit))

Pepe
12 juli 2011, 21:48
Les Paul deed aan overdubs een manipuleerde de snelheid van de tape, that's it.
Beetje galm en echo nog...

Plant
12 juli 2011, 21:50
Moeilijk als je van veel muziekstijlen houd. Per stijl alleen al zijn er misschien 3... en dan nog de volgorde.

Richard Thompson, Brian Setzer en... Gary Moore dan... in willekeurige volgorde :???:

Epiphoneee
12 juli 2011, 22:18
Kurt is toch nie zo een geweldige gitarist??

Pakkende riffjes, inspirerende songteksten, pakkende doch simpele solo's, dat heeft een gitarist toch nodig?

Hij was dan niet zo getalenteerd als Slash in het opzicht van spetterende solo's, maar ik vind hem een topgitarist.

Tankman
12 juli 2011, 22:33
Pakkende riffjes, inspirerende songteksten, pakkende doch simpele solo's, dat heeft een gitarist toch nodig?

Hij was dan niet zo getalenteerd als Slash in het opzicht van spetterende solo's, maar ik vind hem een topgitarist.

Eerder een top songwriter dan een topgitarist, maar ik snap je punt wel en ben het er ook wel mee eens. Als gitarist was het zwaar brak, maar het waren gewoon leuke liedjes.

Epiphoneee
12 juli 2011, 22:37
Eerder een top songwriter dan een topgitarist, maar ik snap je punt wel en ben het er ook wel mee eens. Als gitarist was het zwaar brak, maar het waren gewoon leuke liedjes.

Ik vind het fijn dat je het met me eens bent, maar toch éventjes een argumentje.

Vind je niet dat om een goede songwriter / componist te zijn, en om pakkende riffjes op gitaar te kunnen spelen, je ook een goede gitarist moet zijn?

Ik denk dat ik waarschijnlijk meer talent heb, maar ik vind Kurt Cobain toch een legende. Zo zie ik mijzelf helaas niet.

Tankman
12 juli 2011, 22:57
Vind je niet dat om een goede songwriter / componist te zijn, en om pakkende riffjes op gitaar te kunnen spelen, je ook een goede gitarist moet zijn?


Nee, want pakkende riffjes hoeven helemaal niet van hoog niveau te zijn. Ik kon in ieder geval binnen de eerste 2 maanden dat ik begon met spelen al een zooi Cobain riffs spelen. Denk maar na, wat zijn een aantal erg pakkende riffjes van erg populaire nummers:

Enter Sandman van Metallica
Come as you are van NIrvana
Smoke on the Water van Deep Purple
Paranoid van Black Sabbath

Allemaal goede nummers, de een van een erg goed gitarist, de ander van een iets mindere, allemaal pakkende riffjes en allemaal riffjes die beginners ook kunnen spelen, wel meestal verkrachten, maar toch, kunnen spelen. Hoef je helemaal niet zo goed voor te zijn als gitarist. Dan ben je gewoon een goede songwriter.

jutter
12 juli 2011, 22:58
1. Steve Lukather
2. John MacLaughlin
3. John Frusciante

Tankman
12 juli 2011, 23:01
1. Steve Lukather
2. John MacLaughlin
3. John Frusciante

Mooie selectie! Ik had van het weekend nog de Falling In Between DVD van Toto opstaan. Wat een geniaal concert was dat toch. Echt te gek!:ok:

jutter
12 juli 2011, 23:07
Mooie selectie! Ik had van het weekend nog de Falling In Between DVD van Toto opstaan. Wat een geniaal concert was dat toch. Echt te gek!:ok:

Wat ik erg goed vind is deze:
Steve Lukather: http://www.youtube.com/watch?v=1fPmA1hzs3k
John MacLaughlin:http://www.youtube.com/watch?v=XTtL-sjcKzU

Falling in between vond ik ook een waanzinnig concert! Draai hem nog vaak!:)

Van Dattum
13 juli 2011, 10:01
Mijn rijtje dan maar:

Steve Lukather
Eric Clapton
Eric Johnson

Enne, was Cobain een gitarist dan? Die gozer wist niet eens het verschil tussen de voor- en achterkant van een gitaar... :stop:
Sorry hoor!

KingPin8
13 juli 2011, 10:45
in de tweedeling:

Beste (imo):
-Harry Sacksioni
-Yngwie Malmsteen
-Alexi Laiho

Favoriete:
-Dimebagg Darell
-Mark Morton
-Brent Hinds

Even een snelle gok, er zijn ongetwijfeld betere, maar dit is wat ik graag luister en zo zou verdelen :) Kan de lijsten wel ellenlang maken tevens...

Harry
13 juli 2011, 11:25
Moeilijk als je van veel muziekstijlen houd. Per stijl alleen al zijn er misschien 3... en dan nog de volgorde.

Richard Thompson, Brian Setzer en... Gary Moore dan... in willekeurige volgorde :???:


was Brian Setzer nog vergeten, gisteravond nog zien excellereren! Man, wat een muzikant is dat....

E-J
13 juli 2011, 14:47
Mijn favoriete gitaren zijn 1) Pete Townshend, 2) Mark Knopfler en 3) David Gilmour.

Nu hopen dat ik Townshend en Gilmour nog eens live kan zien...

zoon van johanb
13 juli 2011, 14:54
ik luister erg graag naar
John Mayer, Brian May

het ligt meer aan de muziek er omheen ook voor mij.. en het verschilt per stemming.. :soinnocent:

Thebluesdealer
13 juli 2011, 19:02
was Brian Setzer nog vergeten, gisteravond nog zien excellereren! Man, wat een muzikant is dat....

Hoe kan je Brian nu vergeten één van de vetste gitaristen ooit

The Unforgiven
13 juli 2011, 19:27
Overigens, nog als toevoeging aan mijn eerdere post:

Chris Broderick: Geweldige gitarist, technisch erg goed.
Paul Gilbert: De naam zegt al genoeg, een absolute meester
En als laatste: Carlos Santana, damn, wat heeft die gozer een sound en een techniek.

Triggy
13 juli 2011, 19:38
Brian Setzer, Bill Nelson en Jeff Waters (de riff koning)

BJM
13 juli 2011, 23:49
makkelijke vraag, moeilijk antwoord.....

Op dit moment:

Steve Lukather
Allan Holdsworth
Eddie van Halen

Kan morgen weer anders zijn...:)

Gilmour is ook fantastisch, heb hem jaren geleden live gezien, bovenop de "Wall" de solo's uit Comfortably Numb, echt super.

YannickH
14 juli 2011, 00:09
1: malmsteen
2: marcel coenen
3: devin townsend

new deep
17 juli 2011, 20:35
Pfff zou echt het antwoord niet weten er zijn ( of waren) zoveel goede gitaristen....
Waaronder pak m beet voor mij althans; nuno, Lynch en Myles kennedy

Ijselrobo 07
17 juli 2011, 20:56
in willekeurige volgorde:
- Agnus Young
- Malcom Young
- Ian D'sa

The Unforgiven
17 juli 2011, 22:19
- Ian D'sa

Wie?

10 tekens

Harry
18 juli 2011, 11:01
Hoe kan je Brian nu vergeten één van de vetste gitaristen ooit

omdat de andere die ik noemde qua ´vetheid´ erg dicht in de buurt komen of zelfs op hetzelfde nivo liggen (of er zelfs nog voorbij).....

JGD
18 juli 2011, 20:32
zonder specifieke volgorde:

Dimebag Darrell
Yngwie Malmsteen
Stevie Ray Vaughan

Dat zijn, los van of ik elke nummer of album meteen geweldig vind, de meest invloedrijke mannen voor mij.

SloeGin
18 juli 2011, 21:14
momenteel:

zakk wylde
randy rhoads
slash
joe bonamassa

Epiphoneee
18 juli 2011, 21:21
momenteel:

zakk wylde
randy rhoads
slash
joe bonamassa

Allemaal hebben een Gibson signature gitaar :blast:

En allemaal zijn ze schandalig duur :soinnocent:

Fucko
19 juli 2011, 14:34
Haters gaan haten

Josh Homme
Johny Greenwood
Alain Johannes

Harry
19 juli 2011, 15:25
liefhebbers misschien ook, maar het is jouw lijstje!

humbucker
19 juli 2011, 16:06
Josh Homme hoort er wel in thuis vind ik.

Probeer maar eens een nummer van the queens the spelen én te zingen tegelijk, ziekelijke timing!

nak
19 juli 2011, 16:40
Mijn top3 lievelingsgitaristen in willekeurige volgorde.
Jorn Viggo Lofstad - veelzijdigheid
Uli Jon Roth - mooie loopjes
Dave Meniketti - kippevel met één toon

tidalwave_sideburns
20 juli 2011, 06:46
Absolute Nr 1 Angus Young, wat een beest. Zo ontzettend rauw.
Nr 2, Robbie Krieger. Ben de laatste tijd the Doors weer aan het ontdekken en kan ontzettend genieten van bijv solo's in You're lost little girl of When the music's over.
Nr 3, Jimi Hendrix. Ik heb nog niemand gehoord die zo een is met zijn instrument.

Quadrifoglio
20 juli 2011, 12:21
Al Di Meola
Steve Vai
Yngwie Malmsteen

Thebluesdealer
20 juli 2011, 12:51
Absolute Nr 1 Angus Young, wat een beest. Zo ontzettend rauw.
Nr 2, Robbie Krieger. Ben de laatste tijd the Doors weer aan het ontdekken en kan ontzettend genieten van bijv solo's in You're lost little girl of When the music's over.
Nr 3, Jimi Hendrix. Ik heb nog niemand gehoord die zo een is met zijn instrument.

Hmmmmmmmmmmmm Robbie Krieger je moet eens naar de docu when youre strange kijken. Echt de beste documentaire over Jim morrison en the doors

Henri H
20 juli 2011, 13:04
Mijn top3 lievelingsgitaristen in willekeurige volgorde.
Jorn Viggo Lofstad - veelzijdigheid
Uli Jon Roth - mooie loopjes
Dave Meniketti - kippevel met één toonJORN kende ik nog niet, ziet er interessant uit.

- Dave Meniketti is mijn favoriet, al jaren eigenlijk. Wat die gast doet/gedaan heeft, geweldig. Hoewel, de latere Y&T albums, vanaf "In Rock We Trust" ongeveer, waren toch eigenlijk wel heel slecht.
Gelukkig spelen ze live niet teveel van die nummers, hoofdzakelijk van het 2e t/m het 4e album. "Forever" en "I Believe In You" zijn mijn favoriete nummers.

- Yngwie Malmsteen is een goeie 2e, ondanks dat hij ook geen echt goede platen meer aflevert de laatste jaren.

- Tony Macalpine staat op een steevaste 3e plek, vanwege zijn sfeervolle spel en composities.
Ook z'n werk met Planet X/Derek Sherinian vind ik geweldig.

JohnLord
20 juli 2011, 19:05
Julian Bream, Ritchie Blackmore en Slash in willekeurige volgorde.

peter_heijnen
21 juli 2011, 10:01
- Dave Meniketti is mijn favoriet, al jaren eigenlijk. Wat die gast doet/gedaan heeft, geweldig. Hoewel, de latere Y&T albums, vanaf "In Rock We Trust" ongeveer, waren toch eigenlijk wel heel slecht.
Gelukkig spelen ze live niet teveel van die nummers, hoofdzakelijk van het 2e t/m het 4e album. "Forever" en "I Believe In You" zijn mijn favoriete nummers.
Meniketti is te gek!

Mijn amerikaanse tante, san fransisco area, vertelde me anderhalf jaar geleden dat hij toen een kantoorbaan had in hetzelfde gebouw als waar zij zelf werkte. Het wordt tijd voor een nieuwe goede plaat!

PWalden
22 juli 2011, 09:38
Johnny Marr
John Squire
& Joe Boenamassa

Op de laatste na nog niet genoemd in dit topic. Valt me tegen ;).

MjS
23 juli 2011, 22:10
Tof topic, Meniketti en die Jorn Viggo Lofstad spreken me allebei erg aan en kende ik nog niet!

Mijn lijst verandert momenteel nog erg veel. Nu:

Robben Ford
Blues Saraceno
SRV

Hoewel ik van Ford en Saraceno nog lang niet alles gehoord heb.

Met eervolle vermelding voor Richie Sambora, was vroeger groot fan maar kan Bon Jovi nu niet meer aanhoren. Zijn gitaarwerk nog wel, erg melodieus.

naamvergeten
13 augustus 2011, 22:01
Marty Friedman
Steve Vai
Dimebag/Zakk Wylde

Solist
13 augustus 2011, 22:50
Eelco Gelling (toen alle hersencellen nog functioneerden)
Peter Green (idem helaas)
Robben Ford (n.v.t. ;-)

TimoSomers
15 augustus 2011, 12:13
Jan Somers, Buckethead, Richie Kotzen.

INOXROX
15 augustus 2011, 13:13
SRV
J.J. Cale
John Hiatt

puntdroad
15 augustus 2011, 14:42
1. marc ford (ex-black crowes)
2. peter green
3. richie blackmore

(3 1/2, Ferdi Jolij, eerste gitarist Normaal)

driftkop
15 augustus 2011, 21:20
Vandaag:

Keef
Frank Zappa
Ry Cooder


Gisteren:

Brian May
Ruben Block
Doug Pettibone


Morgen:

TJ White
Ali Farka Toure
Willie Nelson

ThomasGuitarfreak
16 augustus 2011, 13:21
Mijn personelijke top 3 (levende gitaristen)

1. Philip Sayce
2. Ryan Mcgarvey
3. Kenny Wayne Shepherd

lollol
19 augustus 2011, 17:07
1. Jimi Hendrix
2. David Gilmour
3. Gary Moore

Bijl
22 augustus 2011, 14:22
1. Jeff Hanneman (Slayer)
2. Jason Becker
3. Daniel Laskewiecz (The Acacia Strain)

ShredTallicA
23 augustus 2011, 00:45
Vandaag zijn dat

1. Steve Vai
2. Rustey Cooley
3. Tosin Abasi

Lekker shreddy :hide:

Midwolda
23 augustus 2011, 08:03
Zomaar een greep:
Neil Young
Tom Morello
Chris Simpson

JGD
23 augustus 2011, 12:35
1. Jeff Hanneman (Slayer)


eindelijk wordt er eens een ECHTE held genoemd! ;)
:rockon:

Henri H
23 augustus 2011, 23:25
....2. Jason Becker
....

eindelijk wordt er eens een ECHTE held genoemd! ;)
:rockon:Precies! ;)

wireman
24 augustus 2011, 21:17
hmm...

qua stijl en sound: DAVID GILMOUR
Qua techniek: STEVE VAI
Qua Looks, 'rock n roll' en coolness: KEITH RICHARDS!

LGK
29 oktober 2011, 12:16
Dam, mijn nr 1 is tog echt Stevie ray vaughan hoor. Hoe hij een wordt met zijn muziek en z'n gevoel er in legt. wow


http://www.youtube.com/watch?v=B0tzR34ZCVE

nr 2 is bij mijn tommy. Ja, kijk zelf maar...


http://www.youtube.com/watch?v=kF69CptU1MM

en ja ik heb er nog veel meer maar dan komt tog jimi hendrix!! :crazyhappy:

TimoSomers
29 oktober 2011, 12:44
En jawel ik heb weer eens een andere top 3

1. Buckethead
2. Gary Moore
3. Richie Kotzen

(En pa natuurlijk, maar dat spreekt voor zich).

Henri H
29 oktober 2011, 23:02
Dam, mijn nr 1 is tog echt Stevie ray vaughan hoor. .....
en ja ik heb er nog veel meer maar dan komt tog jimi hendrix!! :crazyhappy:Is het echt teveel moeite om i.p.v. een "g" een "ch" te typen? :dontgeti:

Het kan ook zijn dat je dyslectisch bent. In dat geval kun je de spellingchecker van FF/IE9 gebruiken, toch?

Sorry voor alle mensen die zich storen aan de spelling-nazi, maar moest het toch even kwijt. :satisfie:

Paultje-k
30 oktober 2011, 13:53
1. Tony Iommi
2. Josh Homme
3. Zakk Wylde

(goeie 4de. Ace Frehley... :sssh: )

piker
30 oktober 2011, 14:29
1) Rory Gallagher
2) Mark knopfler
3) Gary Moore

The Unforgiven
30 oktober 2011, 15:24
1.James Hetfield
2.John Petrucci
3.Josh Klinghoffer

En waarom dan Josh? Ik vind zijn experimentele stijl wel wat hebben, vind hem niet veel slechter dan Frusciante.

Paultje-k
30 oktober 2011, 15:25
Mensen die James Hetfield boven Kirk Hammett kiezen +1 :blast:


Riffs >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Solo's !!

Harald
30 oktober 2011, 15:29
nr 2 is bij mijn tommy. Ja, kijk zelf maar...


http://www.youtube.com/watch?v=kF69CptU1MM

Hey, Tommy in vreemde maatsoorten :) Volgens zijn eigen zeggen niet zijn sterkste kant. Hij liet toen wel vallen dat hij Take Five wel eens gespeeld had, maar daar hield het mee op . En Take Five zal wel via het arrangement van Chet zijn geweest.

LGK
30 oktober 2011, 15:40
haha sorry hoor. Ik zal het egt niet meer doen.. ;)

Henri H
30 oktober 2011, 18:04
Troll! :mad:

:D

Tunes
30 oktober 2011, 18:46
1 Brain Setzer, die drive van die gast, zo spelen een band leiden en dan ook nog is zingen.

Dan een hele tijd niks.

2 Tom Morello, simpel en goed gebruik van de effecten.

3 Rory Gallahger, hoeft geen uitleg toch ?

Harald
30 oktober 2011, 19:36
Mensen die James Hetfield boven Kirk Hammett kiezen +1 :blast:




Eerlijk gezegd snap ik sowieso weinig van mensen die Kirk Hammet kiezen (of Slash als we dan toch bezig zijn)

wireman
31 oktober 2011, 20:14
Het is maar net wie de 'gevoelige snaar' raakt :seriousf:

TimoSomers
31 oktober 2011, 21:53
Eerlijk gezegd snap ik sowieso weinig van mensen die Kirk Hammet kiezen (of Slash als we dan toch bezig zijn)

+11111111111111

Arts
31 oktober 2011, 23:05
In mijn top 3 favoriete gitaristen staat zeker Alain Johannes, vooral vanwege zijn eigen originele stijl.
Hij is belachelijk goed, zowel elektrisch als akoestisch. Zijn lijstje (http://en.wikipedia.org/wiki/Alain_Johannes) van instrumenten die die bespeelt is ook niet al te min. (zowat alles)
Hij is bekend van zijn eigen band ''Eleven'' en heeft samengewerkt met o.a. Chris Cornell, Qotsa, Them Crooked Vultures.

Helaas is er maar weinig materiaal te vinden van zijn band ''Eleven'', maar op spotify is genoeg te vinden.
http://www.youtube.com/watch?v=pq1r6cyho4M solo op 2:05 voor de ongeduldigen

Hier een nummer van zijn album ''Spark'' die hij vorig jaar heeft uitgebracht als tribute voor zijn overleden vrouw (die ook in Eleven speelde)
http://www.youtube.com/watch?v=Y1etS31Ov0U

coolchick
1 november 2011, 23:57
11 blz verder en niemand noemt jimmy page

jjw
23 november 2011, 22:01
1. Joe Bonnamassa
2. Rahlp Mc Tell
3. Stratman70

Volgende week waarschijnlijk een een ander top drie.:sssh:

RB-1
23 november 2011, 22:03
1. Clarence White
2. Tony Rice
3. Brian Sutton

Stratman70
26 november 2011, 11:42
1. Joe Bonnamassa
2. Rahlp Mc Tell
3. Stratman70

Volgende week waarschijnlijk een een ander top drie.:sssh:
Hahaha, thanks dude!

peter_heijnen
28 november 2011, 10:04
In mijn top 3 favoriete gitaristen staat zeker Alain Johannes, vooral vanwege zijn eigen originele stijl.
Thx Arts!

Ik had nog nooit van hem gehoord maar zit nu wat dingen van Eleven te beluisteren op yt, wat SUPER is dat!

Wel tragisch dat de samenwerking met zijn vrouw zo heeft moeten eindigen.

EDV
28 november 2011, 10:41
1.James Hetfield


me2, combi van stoerheid en gitaarspelen blijft onovertroffen...er zijn vast virtuozere gitaristen maar als ik aan een metal-gitarist denk, denk ik aan James....

en dat met zo'n naam

Orpheo
30 november 2011, 12:47
1: justin hawkins. zijn teksten, zijn solo's, zijn riffs, zijn flair... super. door hem ben ik gitaar gaan spelen en LP's verzamelen. Permission to Land prakt nog steeds een warm fuzzy gevoel in m'n buik.

2: Joe Bonamassa. die SOUND en techniek. holy SHIT! gruwelijk.

3: Dit is een 'tie' tussen George Lynch, Richie Kotzen, buckethead, Gary Moore, Slash (goeie liedjes, toffe solo's, maar technisch niet moelijk; boeit niet, goeie liedjes nondeju!), Andy Timmons, Blues Saraceno.

kortom: take your pick :D

TimoSomers
3 december 2011, 22:28
1: justin hawkins. zijn teksten, zijn solo's, zijn riffs, zijn flair... super. door hem ben ik gitaar gaan spelen en LP's verzamelen. Permission to Land prakt nog steeds een warm fuzzy gevoel in m'n buik.

2: Joe Bonamassa. die SOUND en techniek. holy SHIT! gruwelijk.

3: Dit is een 'tie' tussen George Lynch, Richie Kotzen, buckethead, Gary Moore, Slash (goeie liedjes, toffe solo's, maar technisch niet moelijk; boeit niet, goeie liedjes nondeju!), Andy Timmons, Blues Saraceno.

kortom: take your pick :D

Die 3 achter elkaar, je noemt gewoon zowat mijn top 3 op! :ok::ok::ok:

The Unforgiven
3 december 2011, 23:26
Toch weer iets veranderd...

1. James Hetfield: Need I say more?
2. John Petrucci: geweldige gitarist, zowel lead als slag
3. Michael Schenker: een van de beste slaggitaristen op aarde, met ook nog eens heel aardig lead spel.

beruk
3 december 2011, 23:55
Wisselt nogal eens maar nu:
1. Jim Hall
2. Grant Green
3. Warren Haynes
Dat was van de zomer.
In de winter (gelijk ook grote voorbeelden qua gitaar):
1. Lonnie Johnson:

http://www.youtube.com/watch?v=xDRg3XMfU94

2. Charlie Christian:

http://www.youtube.com/watch?v=Ce9Jtl9D6FQ

3.Ja, en hoe obligaat: David Gilmour

http://www.youtube.com/watch?v=lfXL7m2889k&feature=related
Ik merk dat ik echt erg door hem beïnvloed ben..

Aikara
4 december 2011, 11:34
3. Michael Schenker: een van de beste slaggitaristen op aarde, met ook nog eens heel aardig lead spel.

Grappig, Michael Schenker staat bij mij behoorlijk hoog in een top 20, maar niet vanwege zijn slaggitaar. Ik vind z'n solo's namelijk meesterlijk! Strangers in the night van UFO vind ik helemaal fantastisch vanwege Michael Schenker z'n solo's. Geweldige gitarist!

Basvarken
4 december 2011, 21:34
Strangers In The Night vind ik ook briljant. En zijn MSG werk van vlak daarna ook. Maar ik vind dat Michael Schenker na Assault Attack (1982!) geen fatsoenlijke plaat meer heeft gemaakt. Slechte producers, slechte en vooral foute zangers, slechte songs, er komt geen einde aan. De man is zo ongelofelijk lastig om mee te werken dat werkelijk niemand het lang genoeg met hem volhoudt om een goede plaat op te kunnen nemen.

Orpheo
4 december 2011, 23:59
@timo en voor n goede reden natuurlijk!

Over michael schenker... ik vind walk on water met ufo,evenals covenant anders te gek hoor.keurig met phil mogg... maar ik ben wel klaar met die man. Zijn laatste werk verveelt,en niet te zunig ook...nickelback is nog spannender; )

Pepe
5 december 2011, 00:23
Nickelback.... de Chuck Norris van de rock'n roll.

Ace 1.15.19
5 december 2011, 01:24
(goeie 4de. Ace Frehley... :sssh: )
Het duurde maar liefst 95 posts voor hij voor het eerst genoemd werd, maar dat is natuurlijk:

Ace Frehley!

Mukkez
5 december 2011, 13:20
Pff..
Op het moment:

1. Guthrie Govan http://www.youtube.com/watch?v=bUZK9dasP8s
2. Eric Johnson http://www.youtube.com/watch?v=s9sMTTd802k
3. Nathaniël van Veenen (mijn gitaardocent) http://www.youtube.com/watch?v=HU77A6D0o3s (met de LP)

Orpheo
6 december 2011, 20:22
Nickelback.... de Chuck Norris van de rock'n roll.

hahahaha geweldig!

michke
7 december 2011, 06:52
Kirk Hammet
Kurt Cobain (jaja, ik weet het, ver van de beste...)
Peter Buck

vhoffman
11 december 2011, 19:37
trots:

- Jimmy Page
- Jimi Hendrix
- Keith Richards

kots:

- Kurt Cobain
- John Frusciante
- 1 powerchord bevattende metalzooi

Philippe
12 december 2011, 16:44
1. James Hetfield
2. David Gilmour
3. Rob Flynn

Dan denk je, wat doet d'n Dave tussen die riff monsters maar dat heb ik te danken aan mijn muzikale opvoeding door die ouwe van mij :soul:

The Unforgiven
12 december 2011, 19:14
trots:

- Jimmy Page
- Jimi Hendrix
- Keith Richards

kots:

- Kurt Cobain
- John Frusciante
- 1 powerchord bevattende metalzooi

Zou je je keuze voor Frusciante mischien kunnen beargumenteren?

Riky
12 december 2011, 19:23
Zou je je keuze voor Frusciante mischien kunnen beargumenteren?

erg benieuwd inderdaad.

vhoffman
12 december 2011, 19:28
erg benieuwd inderdaad.

Ik heb hem eigenlijk erg ongelukkig neergezet, ik bedoel meer de Peppers in het algemeen, hijzelf is daarentegen helemaal geen slechte gitarist, de stijl van de groep in het algemeen vind ik niks. Hij mag er dan nu wel uit zijn, maar daar had ik geen rekening mee gehouden. En aangezien het om "lievelingsgitaristen" gaat...

Riky
12 december 2011, 21:49
Ah ok. Vond het vreemd, want vind frusciante en hendrix veel overeenkomsten hebben.

PD1984
13 december 2011, 13:08
1. John Petrucci
2. Ryan Knight
3. Francesco Artusato
4. Jeff Loomis
5. Andy James

Schedel
13 december 2011, 13:51
1. Paul de Zeeuw (Mijn gitaarleraar), post nooit op bv. Youtube, treed nooit op met een band ofzo, maar geloof me hij is THE MASTER. www.theguitarmaster.nl
2. Petrucchi
3. John mayer

Metalhead6661
1 januari 2012, 14:58
1. Zacky Vengeance
2. Slash
3. Michael Paget

Smoky
7 januari 2012, 17:44
1. Whit Smith
2. Grant Green
3. Bruno De Groote

PD1984
8 maart 2012, 08:32
1. John Petrucci
2. Ryan Knight
3. Francesco Artusato
4. Jeff Loomis
5. Andy James

OK...
ik heb een grote fout gemaakt...
ik ben de absolute nummer 1 vergeten!!
JASON BECKER

(ik weet t ik ben een slechte fan...)

en daarnaast wil ik ook de lijst een beetje opschudden...
en Marty Friedman toevoegen.

de lijst word dus als volgt.
1. Jason Becker
2. John Petrucci
3. Ryan Knight
4. Marty friedman
5. Francesco Artusato

Rizz
8 maart 2012, 10:08
Absolute nr 1:

David Gilmour! Geen ander heeft me zo veel laten zweven over de muziek..

Daarna wordt het lastig... Iemand die dit hele topic nog niet genoemd is: Steve Rothery! Ook zo'n zweefmaster.. (of was dat het gras? :D) Steve lukather, heeft me live regelmatig kippe(n)vel bezorgd, John Petrucci...

andyv
12 maart 2012, 14:59
Ik heb nogal een ruime muzikale interesse, dus even per stijl ;)

Shred/melodisch:
Jason Becker
Marty Friedman
John Petrucci

Gevarieerd :)
Steve Vaï
Joe Satriani
Frank Zappa


Blues
Clapton
BB King
Robben Ford

Jazz
Montgomery
Metheny
Django

AOR
Steve Lukather
George Lynch
John Norum

barno
12 maart 2012, 15:35
In mijn lijstje zit sinds kort een nieuweling:

Wat een groove, feel en sound!


http://www.youtube.com/watch?v=x_ZeDn-hHGE&feature=relmfu

tidalwave_sideburns
12 maart 2012, 20:00
Lekker nummer Barno!

Pepe
12 maart 2012, 20:09
Yeah, right on, right on..

Mike'89
12 maart 2012, 21:52
Zal ook eens 'n balletje opgooien :)
Hij mocht dan misschien niet de meest beste gitarist wezen, hij staat bij mij zeker op 1.

1. Kurt Cobain
2. Eric clapton
3. Jimmi Hendrix
4. Slash
5. Johhny Cash

Zijn d'r iets meer geworden :P

barno
13 maart 2012, 01:20
Cobain en Cash: ik zal het maar es positief formuleren, mss helpt dat wel: je doet hen oneer aan ze in een lijst met beste gitaristen te zetten. Het zijn goede songwriters/performers maar gitaristiek zijn het drie-akkoorden harkers.

Montecristo
13 maart 2012, 07:40
1. Rory Gallagher
2. Jimi Hendrix
3. Stevie Ray Vaughan

Dan met name vanwege de invloed die zij hebben gehad op mijn ontwikkeling als gitarist en het plezier dat ik nog dagelijks beleef aan hun muziek.

Rizz
13 maart 2012, 08:00
Cobain en Cash: ik zal het maar es positief formuleren, mss helpt dat wel: je doet hen oneer aan ze in een lijst met beste gitaristen te zetten. Het zijn goede songwriters/performers maar gitaristiek zijn het drie-akkoorden harkers.

+1!
Heel goed verwoord, Barno! Had 't niet beter kunnen zeggen... :ok:

Kakihara
13 maart 2012, 08:16
In mijn lijstje zit sinds kort een nieuweling:

Wat een groove, feel en sound!


http://www.youtube.com/watch?v=x_ZeDn-hHGE&feature=relmfu

Ik vind hem ook geweldig ! Al helemaal als hij clean speelt, bij momenten heeft hij echter een te fuzzy geluid (naar mijn mening). Maar voor het overige : top! Erg soulvolle (is dat een woord?) gitarist.

Gitaristen waar ik altijd naar teruggrijp :
1. Paul Kossoff
2. Bill F. Gibbons
3. Lowell George

En nog een hele rist anderen hebben invloed gehad op mijn 'gitaarspel'.

barno
13 maart 2012, 15:13
Ik vind hem ook geweldig ! Al helemaal als hij clean speelt, bij momenten heeft hij echter een te fuzzy geluid (naar mijn mening). Maar voor het overige : top! Erg soulvolle (is dat een woord?) gitarist.



Ik zie juist dat Gary Clark uit Texas komt. I'm haunted, want zowat al mijn favo guitarslingers (JLV, Freddy King, Lightin' Hopkins) komen vandaar. Ik hou wel van zijn overdrive sound ook. Er gaat deze week een gitaar weg hier en de kans is groot dat ik mij een Casino ga halen.

peter_heijnen
14 maart 2012, 12:38
....je doet hen oneer aan ze in een lijst met beste gitaristen te zetten. Het zijn goede songwriters/performers maar gitaristiek zijn het drie-akkoorden harkers.
Dit is dan ook het lievelingsgitaristen topic.

En om jouw positieve terminologie meteen maar aan te houden: Clark jr harkt gitaristiek toch ook maar een akkoord in die video? Doet ie dan wel erg fijn... ;)

VLP
14 maart 2012, 13:47
1. Noël gallagher
2. Dan Donegan (disturbed)
3. Jimi Hendrix

barno
14 maart 2012, 13:56
Dit is dan ook het lievelingsgitaristen topic.

En om jouw positieve terminologie meteen maar aan te houden: Clark jr harkt gitaristiek toch ook maar een akkoord in die video? Doet ie dan wel erg fijn... ;)

meesterharker dan :) maar hij kan wel meer dan dat ...
ach ik heb het voor soulful players. wizzard zijn zo boring :)

Raoul_VPRO
15 maart 2012, 15:12
Beste leden van gitaarnet,

Voor alle Nederlandse fans van Jimi Hendrix kijk zaterdagavond naar Classic Albums op Nederland 3 om 22.15.
The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland (17 maart)Jimi Hendrix mag dan wel dood zijn, zijn muziek is springlevend en er zijn nog heel wat mensen die over zijn genie kunnen getuigen. Deze aflevering van Classic Albums vertelt aan de hand van getuigenissen, muzikale reconstructies en archiefbeelden hoe Electric Ladyland, de legendarische dubbel-LP van Jimi Hendrix, in 1968 is tot stand gekomen.

Voor meer informatie: http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2012/maart/classic-albums-hendrix.html

Jasper.
15 maart 2012, 16:26
Zo he, dit ligt er ook niet zo'n beetje bovenop. SPAM!
Hoewel het natuurlijk wel leuk is en ik het anders niet geweten had...

Brum
15 maart 2012, 17:03
Cobain en Cash: ik zal het maar es positief formuleren, mss helpt dat wel: je doet hen oneer aan ze in een lijst met beste gitaristen te zetten. Het zijn goede songwriters/performers maar gitaristiek zijn het drie-akkoorden harkers.

Sorry, maar dit vind ik onzin. Het is maar net welke maatstaven je hanteert. Voor de één zijn dit geweldige songwriters op de gitaar en daarom geweldige gitaristen, voor de ander stelt het niet zoveel voor. Ik laat de waarheid in het midden, maar drie-akkoorden harkers is nou weer een ander uiterste.

Het ging bovendien om een favorieten lijstje, toch? Niet persé de beste gitaristen. ;)

Ik heb niet echt een top 3, dat verandert zo'n beetje per dag, maar ik doe m'n best:

1) Kurt Cobain
2) Jonnhy Cash
3) ...

Nee gein... Dit wel:

1) Finn Ryan
2) Jerry Cantrell
3) Simon Neil

Het is eigenlijk meer waar ik op het moment het meeste naar luister.

Mitch
15 maart 2012, 22:25
En dat is spam omdat...? Hoeveel wordt daarmee verdiend, gaar dat per kijkcijfer. Flauwekul, carry on...

Basvarken
15 maart 2012, 22:40
Nou het gaat om kijkcijfers. En daar zijn de inkomsten van de omroepen op gebaseerd. Er wordt meer mee verdiend dan met een gitaartje op gitaarnet te koop aanbieden...

aaronstonebeat
15 maart 2012, 23:08
Barno overdrijft natuurlijk schromelijk; ik heb Kurt Cobain weleens vier akkoorden zien harken. Johnny Cash daarentegen gebruikte zijn linkerhand vaak om de snaren te dempen en zijn rechter om het kenmerkende boom-chicke boom-chicke te spelen; zijn gitarist en bassist speelden dan daadwerkelijk tonen op hun instrumenten :D

Ik heb geen top drie, onmogelijk; op zijn best kom ik tot zoiets:

op 1: Scotty Moore
op 1: James Burton
op 1: Jerry Reed
op 1: Keith Richards
op 1: George Harrison
op 1: Ritchie Blackmore
op 1: Jimmi Hendrix
op 1: David Gilmour
op 1: Neil Young (ondanks dat Jan Akkerman daar anders over denkt :D)
op 1: Billy Gibbons
op 1: Tony Iommi
op 1: Angus Young
op 1: Malcolm Young
op 1: Eddie Van Halen

En dan noem ik er maar een paar die zo in me opkomen. Techniek is één ding, muzikaliteit een ander en liedsmidschap weer een ander. Ze hoeven niet noodzakelijkerwijze hand in hand te gaan maar alleen techniek zonder één van de ander twee zegt mij niets.

Rohtagran
16 maart 2012, 13:24
1. Steve Vai
2. Dimebag
3. Mark Morton

TimoSomers
16 maart 2012, 17:03
Ik heb een top 10 die er altijd is en binnen die top 10 rouleren er altijd een paar waar ik dan een tijdje veel naar luister.

Nu zijn dat; John Mayer (<3!), Richie Kotzen en Satriani.

Nobler
16 maart 2012, 18:05
1. Otis Rush
2. Joao Gilberto
3. Joe Pass

The Lo Lands
17 maart 2012, 20:49
1. Michael Landau
2. Omar Rodriguez Lopez
3. John Frusciante

Wisselt naar gelang ik luister...

Quadrifoglio
17 april 2012, 15:03
1. Steve Vai
2. Al Di Meola
3. Yngwie Malmsteen

Heibel
17 april 2012, 16:33
1. Jimi Hendrix
2. Peter Green
3. Paul Koshoff/ Peter Visser (Bettie Serveert)

Heibel
17 april 2012, 16:51
Thx Barno voor deze meesterlijke tip! Pracht van 'n gitarist/ zanger..


In mijn lijstje zit sinds kort een nieuweling:

Wat een groove, feel en sound!


http://www.youtube.com/watch?v=x_ZeDn-hHGE&feature=relmfu

Hiddie
5 mei 2012, 23:11
1. James Hetfield
2. Brian May
3. Stevie Ray Vaughan

TimoSomers
11 mei 2012, 23:25
Nu is het weer ff;

Buckethead
Gary Moore
Richie Kotzen
Malmsteen

driftkop
17 mei 2012, 20:57
Ruben Block
Ben Harper
Keef

Morgen waarschijnlijk weer anders

Antone_Pieter
5 juni 2012, 08:35
1.BB King
2.Alex Schultz
3.RL Burnside

Nummer twee en drie waarschijnlijk volgende maand weer anders. Nummer 1 gaat nog wel wat jaren mee.

Mdcsusa
30 juni 2012, 08:00
Op het moment is het.

Dan Auerbach, SRV en Jack White. Ik welke volgorde dan ook, het kan ook morgen weer anders zijn :).

angel-eyes18
30 juni 2012, 08:13
1 David Gilmour
2 Tonny Iommie
3 Mark Knopfler
4 Jimmy Hendrix
5 bo Didley
6 Jeff Beck
7 Ap Mol

Het is lasig om er 3 aan te wijzen...er zijn zoveel goeie gitaristen..

the
30 juni 2012, 08:14
1) Steve lukather
2) Mark Knopfler
3) Joe Perry

the
30 juni 2012, 08:16
true that ...!

Wicked Willy
30 juni 2012, 10:22
Tom Morello
John Mayer
David Gilmore

obiwanjacobi
2 juli 2012, 12:59
Guthrie Govan
John Petrucci
Steve Vai

Comfortably Daniel
2 juli 2012, 22:53
hmm...

David Gilmour
Joe Bonamassa
...ehhh....Gary Moore, Santana, Buddy Guy, John Mayer, SRV...tjah...blijf nog maar even doorgaan...ghehe

Cageman
5 juli 2012, 00:25
Weet niet of ik hier ooit al eens gereageerd heb, maar momenteel zijn mijn 3 favorieten:
Buckethead
Larry LaLonde (Primus)
Bill Frisell

Dit verandert ongeveer om de maand. (alleen BH niet, want dat is een onvervangbare god)

Martin_
5 juli 2012, 19:58
1. Gary Moore
2. Keith Scott.
3. veel gitaristen die ik waardeer, maar om er nou eentje uit te pikken... Nee.

peter_heijnen
6 juli 2012, 09:13
2. Keith Scott.
Fijn om hem hoog in iemands lijstje te zien, heerlijke gitarist.

DBS
7 juli 2012, 10:53
mijn top 3:

Steve Rothery (marillion)
Steve Wilson (porcupine tree)
Andy Lathimer (camel)

Powderfinger
12 oktober 2013, 15:01
Moeilijk, vooral omdat mijn favoriete gitaristen niet altijd de beste gitaristen zijn. Drie gaat me echt niet lukken.

Neil Young, John McLaughlin, Chuck Schuldiner, Jerry Garcia, Harry Sacksioni, Jan Akkerman, Rory Gallagher, John Williams, Andres Segovia. Christian Muenzner zal technisch wel de allerbeste zijn.

Knopflour
15 oktober 2013, 12:38
3. Frusciante
2. Knopfler
1. Gilmour

KoenGuitar
15 oktober 2013, 18:18
Toch wel geinige topicjes dit altijd:

1. Philip Sayce
2. Clapton
3. Joe Bonamassa

Laat ik er wel de nodige helden uit (Mayer, Moore, Hendrix, Thomas Blug) Waarschijnlijk zou over een maand het lijstje weer heel anders zijn ;).

Ruud313
15 oktober 2013, 19:52
Absolute nr 1:

David Gilmour! Geen ander heeft me zo veel laten zweven over de muziek..

Here here. Mijn keuze:
David Gilmour
Mark Knopfler
Mikael Åkerfeldt & Fredrik Åkesson

Dennis1
10 november 2013, 21:11
Leuk topic om aan te slingeren.

Kan het alleen niet bij 3 laten :

James Hetfield, Groove Riffs
Jeff Hanneman, Agressive Riffs
Chuck Schuldiner,Melody Riffs
Trevor Peres, Evil Riffs

Voor elk wat wils :rockon:

Philippe
13 november 2013, 19:15
- James Hetfield
- Nuno Bettencourt
- David Gilmour

naamvergeten
13 november 2013, 23:12
op dit moment

1. SRV
2. Billy Gibbons
3. Alan Nimmo

Harry
14 november 2013, 10:03
heb vast al vaker gereageerd...

1. Jaap Castricum
2. Warner E. Hodges
3. Dany Lademacher/Link Wray en nog veel meer

peter_heijnen
14 november 2013, 11:30
Leuk topic om aan te slingeren.

Kan het alleen niet bij 3 laten :

James Hetfield, Groove Riffs
Jeff Hanneman, Agressive Riffs
Chuck Schuldiner,Melody Riffs
Trevor Peres, Evil Riffs

Voor elk wat wils :rockon:
Ik mis toch een beetje de romantische riffs... :)

Dennis1
14 november 2013, 20:48
Ik mis toch een beetje de romantische riffs... :)


Riffs horen niet romantisch te zijn , m'n vriendin is dat al, das al erg genoeg.... :seriousf:

Gesualdo
15 november 2013, 03:32
Shawn Lane
Guthrie Govan
Buckethead

Pepe
15 november 2013, 04:39
Tony Vega
Randy California
Omar Rodriquez Lopez
Scott Thurston

..oh, dat zijn er weer vier

peter_heijnen
15 november 2013, 13:10
Riffs horen niet romantisch te zijn....
Om de eoa reden had ik dat idee bij jou al. ;)

peter_heijnen
15 november 2013, 13:11
Tony Vega
Randy California
Omar Rodriquez Lopez
Scott Thurston
Goeie porno namen ook!

Pepe
15 november 2013, 13:42
Goeie porno namen ook!

Het komt door Randy vooral he? Grappig detail is dat ie die naam van Hendrix heeft gekregen. En eerlijk gezegd, hij had er voor door kunnen gaan.

http://www.magicalmomentphotos.com/wp-content/uploads/2011/12/KAHAUNA-10001X-749x1024.jpg

peter_heijnen
15 november 2013, 16:22
Haha, supergoed, alle 13 ook. :)

euh, magical kundalini dream...?

Henri H
16 november 2013, 01:44
Idioot :stop:

;)

Harry
18 november 2013, 10:53
Het komt door Randy vooral he? Grappig detail is dat ie die naam van Hendrix heeft gekregen. En eerlijk gezegd, hij had er voor door kunnen gaan.

http://www.magicalmomentphotos.com/wp-content/uploads/2011/12/KAHAUNA-10001X-749x1024.jpg

mijn broer is groot fan van Sprit, ik had er nog nooit van gehoord. Hij heeft de man verschillende keren ontmoet. Zou de droom van een gitarist kunnen zijn, maar mijn broer speelt zelf geen noot.

Harald
18 november 2013, 11:08
Aiaiai, moet ineens aan een nummer van Zappa denken....


https://www.youtube.com/watch?v=gSUHGcVda0g

Erg onder de indruk van het gitaarspel van Dweezil Zappa trouwens. Creatief, en ontzettend veelzijdig. Tegelijkertijd goed in het opzetten van langere solo's.

apekop
26 november 2013, 01:51
Ben zelf ook al heel wat jaren een enorme Zappa fan. Om de tijd komt de Zappa gekte weer opzetten en dan draai ik weken bijna niks anders.
Ik ben ook nog steeds verbaasd over Zappa zijn solo's en timing, totaal unieke speelstijl.

Henri H
26 november 2013, 08:27
....en de andere 2? ;)

Zappa is cool. 8)

Harald
26 november 2013, 11:27
zo'n lijstje is bij mij eerder 30 dan 3...

Gary Moore scoort wel hoog. Tommy Emmanuel op akoestische gitaar. Steve Vai hoort er toch ook wel thuis. Akkerman ook net als Ry Cooder.


Het was meer het nummer in reactie op de hoesfoto die ervoor stond trouwens. Als ik een gitaarsolo van Zappa zou moeten uitkiezen... Watermelon in Eastern Hay (de 'studio'versie) Zoot Allures (studio versie, niet de solo maar het thema, en dan vooral de manier waarop de verschillende gitaargeluiden gebruikt worden) en Them or Us (solo uit Black Page) vanwege de pure mayhem. De solo's op Drowning witch hebben ook zoiets. Die klinken regelrecht zeeziek. En bovenal de gitaarsolo op de studioversie van Inca Roads :) Schitterend!

Ace 1.15.19
9 december 2013, 22:15
Ik was zojuist weer eens naar All Right Now aan het luisteren (zie ook het Wat luister jij nu?-topic). Voor mij is het één van de beste rock nummers ooit geschreven, maar afgezien daarvan vind ik het enorm bijzonder dat misschien wel niemand precies de vinger kan leggen op hoe het nu daadwerkelijk gespeeld is. Als je de main riff door zeven gitaristen laat spelen zullen ze het alle zeven anders doen. Meestal hoor je toch een (kleine) afwijking ten opzichte van hetgeen wat er op de plaat gezet is.

Dat deed me er tevens aan denken dat Paul Kosoff een geweldige gitarist was (vooral voor zijn leeftijd) en dat er een groot talent aan verloren is gegaan.

vulvasonic
12 december 2013, 01:40
Aiaiai, moet ineens aan een nummer van Zappa denken....


https://www.youtube.com/watch?v=gSUHGcVda0g

Erg onder de indruk van het gitaarspel van Dweezil Zappa trouwens. Creatief, en ontzettend veelzijdig. Tegelijkertijd goed in het opzetten van langere solo's.
Ooooooh geweldig!!!!!!
Deze video zocht ik al zo lang. Ik was vergeten welk nummer het was, maar de rol van Bozzio is hier zo geniaal. Hij drumt de lastigste partijen alsof het hem geen enkele moeite kost en tegelijkertijd laat ie zien dat ie echt voor geen meter spoort en daarbij is hij zich zo bewust van de camera. Heerlijk! En dan die tekst!
:seriousf:

On topic:
Ik heb geen lievelingsgitaristen. Er zijn er wel heeeeeel veel waar ik een bovengemiddelde bewondering voor heb. Maar om je een plezier te doen noem ik er toch drie die me nu te binnen schieten (mede dankzij deze video). Komt ie.

- Adrian Belew
- Jeff Beck
- John Scofield


Besef echter goed dat er nog veel meer zijn dan deze drie. :)

apekop
12 december 2013, 01:55
- Adrian Belew
- Jeff Beck
- John Scofield


goeie smaak zeg ik! ook 3 van mijn helden.
Mag ik daar David Torn en Robert Fripp en Allan Holdsworth aan toevoegen?

Pepe
12 december 2013, 02:10
Maar om je een plezier te doen noem ik er toch drie die me nu te binnen schieten (mede dankzij deze video). Komt ie.[/COLOR]
- Adrian Belew
- Jeff Beck
- John Scofield

:)

Scofield zat niet in de video? Oh.. George Duke is de link natuurlijk...

vulvasonic
13 december 2013, 00:20
goeie smaak zeg ik! ook 3 van mijn helden.
Mag ik daar David Torn en Robert Fripp en Allan Holdsworth aan toevoegen?
Dat mag. Alleen ken ik David Torn niet (het spijt me). Allan en Robert behoren zeker tot mijn favorieten. :)


Scofield zat niet in de video? Oh.. George Duke is de link natuurlijk...
Alsof JIJ niet snapt wat IK bedoel, schobbejak! :D

DemysGuitarLessons
18 december 2013, 19:45
De eerste twee zullen vast en zeker al vaker zijn genoemd, maar nummer drie blijft naar mijn mening een ondergewaardeerde gitaarvirtuoos:
1. Slash
2. Brian May
3. Guthrie Govan

Daniel Nijenhuis
14 januari 2014, 23:54
1. Mark Knopfler
2. Eric Clapton
3. Lindsey Buckingham

Aikara
15 januari 2014, 12:38
alhoewel mijn 'favorieten aller tijden' niet meer zullen veranderen (John Petrucci, Steve Vai, Joe Satriani, Yngwie Malmsteen, Criss Oliva) ben ik op dit moment heel erg into:

Paul Gilbert - Wat een muzikant, en hij blijft maar beter worden! Satriani, Vai, etc. zitten op een niveau en hebben een bepaalde stijl en blijven daar wel heel erg in hangen. Paul Gilbert heeft zich wat mij betreft enorm ontwikkeld de afgelopen jaren.

Guthrie Govan - Tja, iedereen die Guthrie kent zal beamen dat het een weergaloze gitarist is. Qua pure instrumentbeheersing en techniek misschien wel de beste op dit moment. I know, dit soort dingen is niet hard te maken en zou je eigenlijk niet moeten zeggen. Maar damn, wat is Guthrie buitenaards goed zeg!

Jakub Zytecki - Nog maar 19 jaar of zo, maar nu al zo waanzinnig goed. Zijn frasering is geweldig, al helemaal voor iemand van zijn leeftijd. Heeft het wat mij betreft in hem om op hetzelfde niveau te komen als de namen die ik hier boven noem. Iemand om in de gaten te houden!

Sander.
15 januari 2014, 16:55
1. James Hetfield
2. Slash
3. Die is moeilijk... Verder niet echt hele speciale gitaristen.. Op 3 Eric Clapton (toen ie jong was tenminste)!

coolchick
9 februari 2014, 17:02
1. Slash
2. Knopfler
3. Page

JVGM-music
2 maart 2014, 19:34
Rory Galagher

Mick Box (uriah Heep)

Jason Becker

th14s
22 maart 2014, 18:36
Stevie Ray Vaughan
Joe Bonamassa
Pablo van der Poel

Thomas van den Berg
16 oktober 2014, 09:58
Nou dan zal ik er ook maar een paar namen in slingeren.

B.B. King
Bill Jennings
Danny Gatton

Jasper.
16 oktober 2014, 10:07
Ik zal mijn top 3 ook eens updaten:

Dave Mustaine (Megadeth)
Bill Steer (Carcass)
Peter Tagtrgren (Hypocrisy, Abyss)

Op zich goede muzikanten, maar het gaat me meer om hun creativiteit. Deze mensen hebben unieke dingen gedaan die toen nieuw waren. En in het geval van Carcass, hoewel ze een hoop bands beïnvloed hebben, er is nog geen band die als Carcass klinkt. Bij Peter Tagtgren speelt zijn 'zang'talent ook een grote rol.

telerocker
16 oktober 2014, 13:16
Vooruit dan:
SRV
Greg Koch
Niels van der Steenhoven

muziekschuur
16 oktober 2014, 14:23
In de laatste jaren is de focus echt op snel en veel gelegd. ER zijn ontzettend veel technisch fantastische gitaristen... Maar hoe kun je nu een grote groep mensen op de zelfde golflengte krijgen? Met muziek.... Maar met de moderne muziek gaat dat dan ff wat minder. Samplegebruik, vreemde geluiden, onsamenhangende klanken als gevolg van het veelvuldig gebruik van exotische accoorden...

Er is een gitarist.... (mag ik hem gitarist noemen) die iedereen op het matje heeft geroepen.... Met simpel maar oh zo sterk werk:

SEASICK STEVE!!! Hij kreeg met 3 snaren en een drumstel achter zich hele velden aan festivalgangers in sync...

dragontear
16 oktober 2014, 14:41
richard z kruspe (rammstein , emigrate)
slash (guns n roses)
Michael Amott (arch enemy)

barno
16 oktober 2014, 14:46
RL Burnside .. echt niemand legt zo'n groove neer met een acoustische gitaar.


https://www.youtube.com/watch?v=c8RtayjqqIw

.slash.
16 oktober 2014, 16:37
David Gilmour
Jimmy Page
John Frusciante
Jonny Greenwood
Wes Montgomery

ik kan niet tellen, nee

SloeGin
16 oktober 2014, 18:10
Momenteel

Jimi Hendrix
Randy Rhoads
Nick Johnston

Henri H
17 oktober 2014, 01:44
....

- Dave Meniketti is mijn favoriet, al jaren eigenlijk. Wat die gast doet/gedaan heeft, geweldig. Hoewel, de latere Y&T albums, vanaf "In Rock We Trust" ongeveer, waren toch eigenlijk wel heel slecht.
Gelukkig spelen ze live niet teveel van die nummers, hoofdzakelijk van het 2e t/m het 4e album. "Forever" en "I Believe In You" zijn mijn favoriete nummers.

- Yngwie Malmsteen is een goeie 2e, ondanks dat hij ook geen echt goede platen meer aflevert de laatste jaren.

- Tony Macalpine staat op een steevaste 3e plek, vanwege zijn sfeervolle spel en composities.
Ook z'n werk met Planet X/Derek Sherinian vind ik geweldig.

Dave Meniketti blijft de man, ook weer na vanavond; Hedon Zwolle. :rockon:
Macalpine blijf ik ook nog steeds goed vinden, maar Malmsteen mag vervangen worden door Adje Van den Berg.

Opkomend, jawel, Nederlands talent: Yoep de Ligt van de band Cartographer (http://cartographer.nl/).
Wat een fenomenaal goed album hebben die gemaakt!

duckman
17 oktober 2014, 08:49
voor mij zijn dat nu:
- Warren Haynes: de man heeft een mooi geluid en zijn spel is altijd boeiend, zowel elektrisch als akoestisch. Erg smaakvol.
- Jimi Hendrix: tsja, nog steeds voor mij de nummer 1, ik blijf nieuwe dingen ontdekken in zijn spel
- Ritchie Blackmore: vooral zijn begin Rainbow sound en spel speken me erg aan, On stage is een fantastisch live album.

en runners up:
- Jimmy Page: Geweldige riffs, maar vooral zijn akoestisch spel en zijn zoektocht buiten de rock/blues spreekt me aan.
- Michael Hedges: zie Jimi,maar dan akoestisch ;-)

Thiez
17 oktober 2014, 09:19
1. Jeff Waters (annihilator) - deze man is zowel op riff als lead in mijn ogen erg goed, daarnaast ook nog eens heel sociaal en spontaan
2. Edward van Halen - Heeft een heel eigen sound, techniek, feel, etc.
3. Alex Skolnick (Testament) - Legendarische gitarist in mijn ogen, naast een stevige pot metal kan hij ook behoorlijk wat jazz en blues

Omdat ik niet helemaal uit mijn keuze kwam nog wat volgelingen:
4. Reb Beach (winger - whitesnake) - Hele gave tapping techniek in mijn ogen, omdat hij niet sterk was in het spelen met zijn pink heeft hij de pink van zijn linker hand vervangen door het tappen met zijn slaghand.
5. David Gilmour (pink foyd) - Feel, sound, subliem.

D3nnis
17 oktober 2014, 11:22
1. Dave Murray, omdat ik helemaal into Iron Maiden (oude stijl) ben op dit moment, en van zijn halselement-solo's houd, die voor een gewone sterveling als mijzelf ook nog eens gewoon te doen zijn.
2. Glen Drover, omdat Chris Broderick bij Megadeth wel heul goed is, maar Glen Drover iets deed/doet in zijn spel (bij Megadeth) wat mij bevalt, maar ik weet niet wat.
3. Steve Morse, vanwege toch wel goed in het gehoor liggende nummers (zijn solo meuk), terwijl als ik dan een gitaar erbij pak ik toch denk "hoe doet ie dat nou"

En op 4. Eigenlijk nog Jon Schaffer van iced earth omdat die lomp rifft.

driftkop
26 december 2014, 15:32
René van Barneveld was/is toch egenlijk een van de beste in NL.

Hier nog een recent artikel over de UDS: http://3voor12.vpro.nl/lokaal/utrecht/nieuws/2014/december/Hoe-Urban-Dance-Squad--bijna--Amerika-veroverde-.html

arjanb01
26 december 2014, 16:51
Eens. V Barneveld is weergaloos goed, zag hem laatst bij vrije geluiden met slide gitaar als een beest tekeer gaan.
Als uds als opvolger van mental floss for the globe persona non grata in Amerika had uitgebracht, hadden ze wel de status van rhcp gehad.

thjeror
28 december 2014, 13:06
Eens. V Barneveld is weergaloos goed, zag hem laatst bij vrije geluiden met slide gitaar als een beest tekeer gaan.
Als uds als opvolger van mental floss for the globe persona non grata in Amerika had uitgebracht, hadden ze wel de status van rhcp gehad.

nope never
heb beide bands in zelfde(begin) periode gezien
enige wat me bij uds opviel hoe goed tres manos was
bij rhcp werd ik gelijk meegezogen.....party time
helaas pindakaas maar rude boy heeft weinig charisma tony k ;) tja barst er er van
is niet eerlijk en heeft niks met muziek te maken maar platenbaas had gelijk

Pepe
28 december 2014, 14:32
Ik zag UDS samen met Rage Against the Machine, daarmee kan je ze beter vergelijken aangezien er geen RATM geweest was zonder UDS. UDS was geweldig, zoals altijd eigenlijk, maar bij RATM ging gelijk het hele publiek als 1 man op en neer. Mijn vriendin zei, ze hebben de beats. En dat was het. Simpele maar effectieve groove met teksten als one liners. UDS was toch best een gecompliceerd muziekje wat lastig ligt voor een doorsnee Amerikaans stadium.
Althans, mijn haarscherpe rake conclusie. :D

thjeror
28 december 2014, 21:31
Ik zag UDS samen met Rage Against the Machine, daarmee kan je ze beter vergelijken aangezien er geen RATM geweest was zonder UDS. UDS was geweldig, zoals altijd eigenlijk, maar bij RATM ging gelijk het hele publiek als 1 man op en neer. Mijn vriendin zei, ze hebben de beats. En dat was het. Simpele maar effectieve groove met teksten als one liners. UDS was toch best een gecompliceerd muziekje wat lastig ligt voor een doorsnee Amerikaans stadium.
Althans, mijn haarscherpe rake conclusie. :D

yup en daarom werkte het met junkie xl zo geweldig (simple beats ,hossen maar)
nah
rude boy vast een aardige gozert maar niet voor een stadium en dat heeft geeb fok met de muziek te maken

:)

nak
30 december 2014, 09:34
Ooit wel eerder een top3 ingestuurd.
Maar ik heb ook veel genoten van deze boom van een vent, maar leeft helaas niet meer.

https://www.youtube.com/watch?v=ohOsFY81CfI

driftkop
30 december 2014, 23:22
Jaaa, Ronald Abrams. Nog gezien op het Utrechtse Blues festival.

Maar in mijn herinnering veel subtieler, en zonder een houthakkers begeleiding.

Desperado1908
2 januari 2015, 19:33
Steve Lukather, Neal Schon en Steve Rothery.

Al blijft het natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken; ieder genre kent zijn eigen grootheden.

arjanb01
2 januari 2015, 19:41
Steve Lukather, Neal Schon en Steve Rothery.

Al blijft het natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken; ieder genre kent zijn eigen grootheden.

Wel grappig dat je neal schon en Steve lukather beide noemt. Ik vind het vergelijkbare gitaristen en qua sound, veel en techniek vergelijkbaar. Zeker als je het met het oudere gitaarwerk van lukather vergelijkt.

Desperado1908
2 januari 2015, 20:07
Wel grappig dat je neal schon en Steve lukather beide noemt. Ik vind het vergelijkbare gitaristen en qua sound, veel en techniek vergelijkbaar. Zeker als je het met het oudere gitaarwerk van lukather vergelijkt.

Oh ja zeker, ik bedoelde meer in algemeenheid appels met peren vergelijken. Bijv Marty Friedman met Walter Trout. Ik vind ze beiden geweldig maar hoe moet je zoiets nu vergelijken?

arjanb01
2 januari 2015, 20:12
Oh ja zeker, ik bedoelde meer in algemeenheid appels met peren vergelijken. Bijv Marty Friedman met Walter Trout. Ik vind ze beiden geweldig maar hoe moet je zoiets nu vergelijken?

Is niet mogelijk. Elke gitarist is uniek, maar binnen genres zou je wel kunnen vergelijken, op basis van notenkeuze, techniek, phrasing. Dus rockgitarist met rockgitarist vergelijken, blues met blues, metalgitarist met metalgitarist. Dat geeft het beste vergelijk.

Tupelo
3 januari 2015, 22:03
Poeh, moeilijk, mijn smaak veranderd voortdurend, maar terugkerende gitaristen zijn toch zeker :


Blixa Bargeld (ik zou Thurston Moore of Lee Renaldo willen nomineren, maar Blixa klinkt meer gedistingeerd, vind ik).
Billy Corgan (ik kom er niet onderuit, Gish & Siamese dream zijn twee super lekkere albums, en veel van mijn spel ontleen ik aan uren naar die albums luisteren).
Lindsey Buckingham (moeilijk om toe te geven, want ik walg van het genre classic rock, maar ook deze man zijn spel is van invloed op mij, of eigenlijk, ik merk dat veel van mijn spel wel wat lijkt op dat van hem, terwijl ik pas recent naar FM ben gaan luisteren, wat we gemeen hebben is een voorkeur voor fingerpicking, en wat er vanuit die aanleg uitkomt wanneer we met plectrum spelen, ik ga nog wat teveel los, maar het lukt me steeds beter om gedoseerd te piepen en janken, als Lidsey zo afgemeten doet.)

cancellara27
20 juni 2015, 22:51
1. Mark Knopfler
daaronder is een grote groep met bijvoorbeeld Gary Moore, Brian May, Clapton, Lindsey Buckingham en om compleet showmanship maar miscchien iets minder zijn gitaarspel Springsteen

GunsNRoses
27 juli 2015, 13:47
1. Angus Young - AC/DC
2. Billy Gibbons - ZZ Top
3. James Hetfield - Metallica

Wel een beetje standaard, maar toch echt hele vette gitaristen allemaal. :)

Brad
27 juli 2015, 22:37
1. David Gilmour 2. Brian may 3. Jimmy Hendrix

Joost de Ruig
27 juli 2015, 23:54
1. Albert King
2. Stevie Ray Vaughan
3. Robert Johnson

Geronimonl
28 juli 2015, 00:25
1. David Gilmour
2. Jimmy Page
3. Eric Clapton

Ash ketchum
28 juli 2015, 10:02
Larry Carlton
Carlos Santana
Eric Johnson

tnijland
28 juli 2015, 20:27
Michael Landau
John Scofield
Warren Haynes

postbus31
28 juli 2015, 20:59
In willekeurige volgorde:
- Jan Akkerman
- Kazumi Watanabe
- Eelco Gelling

Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk

beniktemin
31 juli 2015, 10:18
Willekeurige volgorde:

Rory gallagher
Leendert haaksma
George Harrison

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk