PDA

View Full Version : AER colourizer



Eko
10 juli 2011, 16:14
Medegitaristen,
Ik heb een Gibson SJ 200 ( met een LR Baggs M1A) en wil , via een preamp , het geluid wat opdikken. Ik heb een AER colourizer gezien. Iemand daar ervaring mee? Heeft een hele uitgebreide toon en filteregeling. Niet te vergelijken met een equalizer ( die heb ik ook nog wel ergens slingeren).
Voordeel van de colourizer zou zijn dat het meteen een DI is.

Eko
16 juli 2011, 17:02
Voor diegene die het weten willen. Vandaag de colourizer opgehaald in Bergentheim. Rudi had hem op voorraad. Het is een preamp met DI functie. Uitgebreide toonregeling en enhancer. Mooi stukje gereedschap voor op het podium. Wordt geleverd met voeding en netjes in 2 tassen. 1 Voor de colourizer en 1 voor de voeding. Schitterend verpakt en bestand tegen jarenlang gesleep met de band. Mag ook wel verwacht worden van AER. Ze bouwen de mooiste amps dus de lat ligt hoog.
Kost trouwens 319,- , dus het mag wel goed zijn.

paulusdeBKB
16 juli 2011, 20:01
Gefeliciteerd met je aanschaf. Kende hem nog niet dus even de productsheet op AER bekeken - ziet er goed en zeer bruikbaar uit. Vraagje: heb je ook gekeken naar de Venue DI (http://www.lrbaggs.com/venue/) van LR Baggs en zo ja, waarom koos je voor de AER? Vanwege de exciter?

Eko
16 juli 2011, 20:27
Ik heb er voor gekozen omdat ik AER goed ken. De kwaliteit van de amps is fantastisch. Ik heb wat losse pedalen geprobeerd , maar niets voldeed. Ik wist niemand die de LR Baggs op voorraad had en Rudi had deze liggen. Ik ben er even naar toe gereden en heb hem uitgeprobeerd. Stukken beter als alles wat ik voor geprobeerd had. De toonregeling is heel uitgebreid en vraagt even leeswerk om hem echt te begrijpen. Maar je hebt echt een dijk van een geluid op deze manier. De 12V voeding is netjes en alles is 100% storings en ruisvrij. Alles past in de tas van de Compact 60 en dat is ook nooit weg.
Prijs was voor mij dit keer van geen belang. Ik heb eerder goedkope shit geprobeerd en besloot na maanden alsnog beter te kopen. Nu dus maar gelijk gedaan. Als je topklasse gitaren en kabels hebt ga je toch niet meer lopen klo... met een pedaal van enkele tientjes.

Jimi Hendrix
16 juli 2011, 20:52
@Paulus, lichtelijk offtopic:
sinds kort heb ik wel eens wat in-ear klusjes waarbij ik akoestisch (en mandoline) moet spelen en de sound goed moet aanleveren incl galm.
Martin D16 met AER element -> Venue DI -> Empirical Labs fatso ($uperapparaat) -> mixertje met mpx1 in de loop -> DI's.
Krijg allemaal complimenten van de rest van de muzikanten (ervaren pro's). De Venue is zeer goed! EQ is zeer bruikbaar met (voor akoestische gitaar) goed gekozen frequenties. De DI klinkt beter dan BSS (heb ik ge A/B'd door op te nemen), on par met mijn Amek channelstrip (die ik gebruik voor de mandoline).