PDA

View Full Version : Peace



moretel
25 mei 2003, 10:13
Even een nieuw topic omdat die in de andere misschien onopgemerkt blijft, wat misschien wel beter is ha ha,

Het is me gelukt, na een eerdere versie die in de digitale hemel terecht is gekomen is dit mijn versie van Barret's Peace,

"don't shoot me I'm only a guitarplayer"


http://home.hccnet.nl/m.spaans/Peace-Moretel.mp3


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-05-25 10:13 ]</font>

Mithrandir
25 mei 2003, 10:41
Ik vond het begin wat moeizaam, met wat bends die echt op het randje waren. Maar vanaf 2 minuten begin je er volgens mij wat beter in te komen en maak je het wat interessanter.

Heuke van deze backingtrack is dat je altijd in dit soort melodietjes vervalt.Maar ik vond het best leuk klinken.

Het doet me er wel aan denken dat ik hier ook nog wat op zou maken en ik voel dat ik vandaag inspiratie heb &lt;IMG SRC="/forum/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> Heb je de backingtrack nog voor me?

&lt;edit>
Ik heb de backingtrack alweer gevonden.
&lt;/edit>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mithrandir op 2003-05-25 10:54 ]</font>

Barret Wallace
25 mei 2003, 12:09
@mith cool dat je inspiratie hebt gekregen i'm looking forward to hear your impro :wink:

@moretel Ik had je men comments al gegeven in het improvisatie topic

Predator
25 mei 2003, 13:39
Na al jouw woorden had ik zelf veel beter verwacht maar wat ik toch leuk vind is dat je er zelf een andere basislijn bij schrijft (die mij na een tijdje trouwens wel mijn strot uitkomt), net als Barret dat deed. De melodielijn klinkt wel tof hoor, maar hij herhaalt zichzelf teveel.

Wat ik vervelend vind is dat het zo LEEG is, vul het wat meer op ofsow.. Je kunt natuurlijk wel 15 seconden tussen elke nooit plaatsen zodat je ZEKERWETEN de juiste noten pakt, maar vul het daartussen wat op man! Hmm.. Tegelijktijd heeft dat ook wat met SMAAK te maken maar goed.

Voor de rest vind ik het goed dat je wat geprobeerd hebt om op te nemen, hier horen we dus echt jouw stijl. Technisch gezien kan het wat beter, maar we snappen denk ik wel wat je bedoelt. Keep practising!

De Teng
25 mei 2003, 13:43
Ben het nu aan het luisteren ja. Ik vind ruimtes tussen thema's juist goed en het kwalijk om alles op te vullen. Sommige tonen zijn niet helemaal in tune! Die eerste toon die je opduwt is regelmatig niet precies goed.

Niks mis mee verder, ik mis wel wat couplet/refrein opbouw, maar ja..

Mithrandir
25 mei 2003, 13:46
Nu hier is ie dan, ik heb hem gewoon in 1x keer achter elkaar opgenomen. Ik denk dat ik het veel beter zou kunnen, maar het heeft al veel te lang geduurt :smile:

En fuck, wat is 4 minuten lang!

alvast wat kritiek:
- Hij barst nog van de foutjes
- Ook ik herhaal veel
- Toon is niet optimaal
- Timing is niet altijd geweldig
- euh.....

iig:

listen and laugh: http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/peace_eelco.mp3

Negative K3 fan
25 mei 2003, 13:57
mijn comments heb je al via msn

Barret Wallace
25 mei 2003, 14:03
cool mith

veel kritiek gaf je zelf al aan in je post dus ik heb niet echt veel eraan toe te voegen
dat begin geluidje vind ik erg leuk :grin: wat is dat??

Je speelt erg veel noten out of key bijv bij 1.53 iets van 7 achter mekaar

verder zitten er wel leuke tap stukjes in

Mithrandir
25 mei 2003, 14:05
ja, die out of key noten hoort, dat is avant-garde :wink:

en dat aller eerste stukje is met mijn plectrum over de hoge e tikken en schuiven.

Barret Wallace
25 mei 2003, 14:08
Maar 50% is out of key :razz:

Predator
25 mei 2003, 14:10
Idemdito...

De Teng
25 mei 2003, 15:26
vooruit, zal ik zo ook eens een duit in het zakje doen. FF importeren in cubase en gaan met die banaan... monumentje aub.

slayurrr
25 mei 2003, 15:34
waar haal je die backing track vandaan??

Barret Wallace
25 mei 2003, 15:41
http://www.gitaarnet.nl/forum/phpBB/viewtopic.php?topic=13443&amp;forum=18&amp;172

pagina 4 ergens

De Teng
25 mei 2003, 16:06
In een keer dan maar

Pure TengTone Improvisation :wink:

http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/gitaarforumding.mp3

Predator
25 mei 2003, 16:36
Clean! Klinkt grappig, al is VEEL out of key net als bij Mithandir. Alhoewel, je komt na een paar minuutjes aardig in. Je tone is wel bijzonder, de hoge noten komen lekker door.

Jammer dat je in het begin zo out of key speelde maar de rest valt niet echt om te klagen. :wink:

De Teng
25 mei 2003, 16:50
Idd.. het begin was ff een foutje, maar ik dacht ik houd de eer aan mezelf en geef ook toe dat er een foutje zit. Derde of zo klopt niet...en op het stukje vlak voor de overdrive ook niet alles perfect haha. Ik dacht dat het eerst meer waren, maar als je het vaker hoort kan het wel! Best aardig nog eigenlijk he?

TengTone komt door een G&amp;L Legacy en een Ashdown Peacemaker 20.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: De Teng op 2003-05-25 16:54 ]</font>

De Teng
25 mei 2003, 17:08
Mithrandier! Tering... daar zitten wel erg veel fouten in kerel! Cool dat je het zo probeert, maar heel wat noten kunnen helemaal niet in dat akkoord, Avant Garde of niet..

(sorry voor mijn ietwat botte reactie als het wat lomp over komt)


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: De Teng op 2003-05-25 17:09 ]</font>

Negative K3 fan
25 mei 2003, 17:12
tengie boy, die van jouw klinkt wel leuk, ook apart gitaargeluidje, veel reverb

sunday violence
25 mei 2003, 17:13
ik heb ze allemaal ff gedownload, maar ik vind ze gewoon niet cool. en dat heeft niks te maken met goed of slecht gitaarspel, maar dat die backingtrack zo ongelofelijk suf is.

weet iemand trouwens een site waar je backingtracks vandaan kan halen?

De Teng
25 mei 2003, 17:15
Thanks neg.K3-fan, ik vind hem eigenlijk wel door de beugel kunnen.

Die backing track is saai ja, maar als je gaat letten op het gitaar spel ipv constant irriteert aan de track is het nog wel leuk. Als het niet saai wordt dan is het toch gelukt en zo?

sunday violence
25 mei 2003, 17:20
ja ik vind jou solo ook goed, maar ik vind hem dus wel saai. en ik denk dat dat voornamelijk door die backingtrack komt.

Een solo word trouwens snel saai als je elk rondje eindigd in de toonsoort waarin het nummer al staat, en dat doen er zoveel op deze site

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sunday violence op 2003-05-25 17:21 ]</font>

Mithrandir
25 mei 2003, 17:31
Op 2003-05-25 17:08, schreef De Teng:
Mithrandier! Tering... daar zitten wel erg veel fouten in kerel! Cool dat je het zo probeert, maar heel wat noten kunnen helemaal niet in dat akkoord, Avant Garde of niet..

(sorry voor mijn ietwat botte reactie als het wat lomp over komt)


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: De Teng op 2003-05-25 17:09 ]</font>


Ten eerste, dat Avant-Garde was een geintje natuurlijk, fout is gewoon fout.

Ten tweede, ik hoor in jouw stukje minstens zoveel tenenkrommende noten.

Ten derde,vind je er ook nog wat wel leuk aan, dat wil ik ook wel eens horen.

De Teng
25 mei 2003, 17:37
Ten eerste: ok dan
Ten tweede: het zijn er bij jou echt heel wat meer. Mag ik trouwens bij mijn eerst try-out, waarbij ik nog ff moet zoeken? Ik wil hem ook nog wel overdoen, mocht dat de schade beperken.
Ten derde: jawel hoor, zitten echt mooie loopjes bij! Gitaarspelen kun je wel, das duidelijk.

(toevallig dat intro nootje bij ons hetzelfde, ik had die van jou dus nog niet beluisterd, toen ik die van mij ingespeeld had)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: De Teng op 2003-05-25 18:19 ]</font>

Predator
26 mei 2003, 22:54
Die track is inderdaad langdradig en saai. Hij is dan ook gebouwd door mijn gitaarleraar als backingtrack om in de les mee te improviseren enzo..

Ik ben een eigen versie aan het maken die eehm... "Ietwat" minder saai is! :wink: Maar dat word een "song" dus of ik het vrijstel als track voor iedereen hier weet ik nog niet.

De Teng
28 mei 2003, 10:29
Kunnen we niet wat backingtracks opzoeken en ernaar toe linken? Iedereen wat improviseren, kan een leuke post worden!

sunday violence
28 mei 2003, 10:42
ja dat lijkt me ook wel leuk. ooh en nog iets,
hoe krijgen jullie al jullie opnames op internet??
en waar nemen jullie mee op??

Barret Wallace
28 mei 2003, 10:54
opnames kan je uploaden als je webspace hebt, bijvoorbeeld van je eigen provider ofzo?
ik doe het via lycos daar krijg je 50mb geloof ik

opnames maak ik met een v-amp2 en cool edit pro 2.0

sunday violence
28 mei 2003, 10:59
opnames kan je uploaden als je webspace hebt, bijvoorbeeld van je eigen provider ofzo?
ik doe het via lycos daar krijg je 50mb geloof ik

opnames maak ik met een v-amp2 en cool edit pro 2.0

hee, die v-amp2 , is dat wat? en wat kost ie ongeveer?

Barret Wallace
28 mei 2003, 11:03
ehm tja de 1 vindt de v-amp kut de ander niet, luister maar naar een paar opnames van me op dit forum ze zijn allemaal met de v-amp gedaan

hij kost € 160